Ferrari F150 specificaties liegen er niet om!

Auteur: , 119 Reacties

F70, F150 of gewoon 'Enzo opvolger'. De nieuwe supercar van Ferrari krijgen we dit jaar, zeer binnenkort, te zien en voor het eerst lijken de definitieve cijfers over het internet te zwerven. Plas-in-je-broek heftig, dat wordt 'ie.

Hoewel Ferrari het design ongetwijfeld gaat verkloten, de ‘F70’ natuurlijk niet kan tippen aan de F40 en het vooral een instrument is straks nog meer T-shirts en buttons te verkopen liegen de cijfers er niet om. Alle vooroordelen en valse aannames aan de kant geschoven zijn dit hele nette cijfers. Indrukwekkend. Als ze kloppen natuurlijk. Hou je vast:

  • Ferrari maakt er maximaal 499
  • 3 kleur-opties (rood, geel, zwart?)
  • V12 met 800 pk bij 9200 toeren
  • KERS hybride systeem met 150 pk
  • 0-100 km/u in 3 seconden
  • 0-200 km/u in 7 seconden
  • 370 km/u topsnelheid
  • van 200 km/u naar 0 in 115 meter
  • 1280 kg licht (inclusief alle hybride meuk!)
  • €1,2 miljoen per stuk (minimaal)
  • debuut in Geneve, komende maart

Met 9200 toeren per minuut moet de V12 als een F1-bolide van weleer klinken. Ferrari heeft de F150/F70/nextEnzo ondanks alle elektronica écht licht weten te houden. Om dat te bereiken is de hele carrosserie uit carbonfiber opgetrokken met kevlar verstevigingen in de bodemplaat. Deze cijfers zijn tegelijkertijd op FerrariChat en bij Teamspeed opgedoken. Ze zouden bij een klanten preview vandaan komen. (bron: ferrarichat.com, via carscoop)



119 reacties

Hebben hebben hebben!
@Nyazzin: Mij te duur in onderhoud.
@alcantara: Eerste aantal jaar gratis onderhoud hè. Of is dat al weer afgelopen?
@michelyman: en daarna brand ie toch wel uit.
Dus zowat onderhoudsvrij…
@alcantara: Lease em dan. ;)
I believe it when I see it.
@Stefan Ijff: Ik ook, bij hun formule 1-bolide stak Ford snel een stokje voor die naam.

Aan de peekaatjes twijfel ik niet zo bij Ferrari, dat kunnen ze wel. Het uiterlijk is de laatste jaren meer het probleem.
Dat lage gewicht is indrukwekkend. Is dat drooggewicht of met peut, vloeistoffen en een Italiaantje van 70kg in de stoel?
@bozewolf: gezien Ferrari’s verleden is het een gewicht dat de secretaresse verzonnen heeft.. Nog een slagje minder dan droog.
Hoewel moderne regelgeving ze wel dwingt iets eerlijker te zijn geloof ik. Bij de 458 was de afwijking minder dan voorheen.
@Alwood: Hmm, zou 1500kg rijklaar plus Italiaantje dan een redelijke schatting zijn?
Nieuw toerenrecord voor straatauto motor? Ik kan niet wachten :)
@michelyman: maakt een Mazda RX8 ook geen 10.000 rpm?
@dutchiehd: Nee die houden bij 9000 toeren er ook mee op (standaard dan he)
@dutchiehd: 9000 dacht ik.
@dutchiehd: wankel-moter, die mag je niet meetellen. Elk merk kan er eentje maken met 10000 toeren, maar of je er 25k, 50k of 100k mee kan rijden zonder groot onderhoud…
@gregorius: Zeg maar motor hoor. Moter is gewoon…verkeerd.
@gregorius:
Sinds wanneer bepaal je wat wel en niet mag…?
@michelyman: S2000 ook maar 200 tpm minder!
@woot: Ja, en ook 8 cilinders minder !
@woot: En niet te vergeten dat de S2000 maar een klein 2.0 liter 4-pittertje moet draaien, en die Ferrari straks een 6.3 liter V12. Lijkt me iets moeilijker te bewerkstelligen.
@SimonMc:
Valt wel mee, de loopcultuur van een twaalfpitter is veel vloeiender. In de tijd dat F1 met 3.5 liter reed draaide een V8 1500t/pm minder dan een V12.
@michelyman:


Nuja als je al die radicals, ariel atom’s,… niet meerekend dan wel ja.

De S2000 zal er in het begin ook niet ver vanaf hebben gezeten denk ik.
@michelyman: Vergeet ook de Lexus LFA niet. Die kan de 9500 rpm halen. Ik denk dat deze Ferrari de Pagani Huayra wel van Top Gear’s tracktest troon gaat stoten.
@rstyled: De toerenbegrenzer van de LFA grijpt in bij 9500rpm, maar heeft z’n max vermogen bij 8700rpm (als ik wikipedia mag geloven). De Ferrari heeft z’n max vermogen bij 9200rpm! De toerenbegrenzer zit dus hoger, dus gok dat deze nogmeer toeren draait als de al indrukwerkkende toeren van de LFA…
Nou, toch maar een bestellen.
Waar is de 1000kg gebleven. Dacht dat dat het streefgewicht was. Dan is dit toch dik 200kg teveel. Al is 625pk/ton zonder en 742pk/ton met kers best wel extreem te noemen
@nickelb: 1000 kilo lijkt me een onmogelijk streefgewicht, met een 6.3 liter V12 hypercar, Lamborghini heeft ons al laten zien met de Sesto Elemento dat het in een kleiner segment al niet te doen is zonder echt idioot ver te gaan met strippen
@salberts93: Mclaren F1 ook alweer?
@heidekonijn: wat is het punt dat je probeert te maken? Die woog ook geen 1000kg
@lambo4all: Het punt dat ik toch wel vrij helder maak is dat een mclaren F1 1063 kg weegt. En dan heb ik het nog niet over een Capristo. Verder nog iets onduidelijk voor je? Ik help graag de wat verwardere geesten.
@heidekonijn: Ja hadden ze toen de zelfde veiligheids eisen als nu?
@sjaakk: Who knows? Jij mogelijk? Voetgangers zullen niet meteen op het motorblok terechtkomen en een carbon auto kan wel tegen een impacttest.
@heidekonijn: Ik wel ESP, ABS, dagrijverlichting, airbags en ga zo maar door, is tegenwoordig verplicht. Genoeg dingen die er voor zorgen dat het zwaarder wordt. Want ik kan ook zeggen dat een ford model T lichter is, weegt ongeveer 540kg. Dus je maakt een verkeerde vergelijking. Je moet een auto pakken van tegenwoordig. Bijvoorbeeld; Agera 1.435kg, huayra 1.350kg, veyron 1.888kg, one-77 1.630kg. Dus dan is de Ferarri lichter.
@heidekonijn: volgens mij is het leeggewicht van een (normale) mclaren f1 gewoon 1125 kilo. en dat is onderhand 20 jaar geleden, reken de batterijen niet mee en je zit bijna op het gewicht van de mclaren.
@salberts93: Echt idioot ver hebben ze hem niet gestript hoor…Zie gewone deurpanelen, waar een F40 maar minimale paneeltjes had, en een kabel om de deur langs binnen te kunnen openen ipv deurklinken voor gewichtsbesparing.
@SimonMc: de cabine zag er niet uit joh, had niet eens fatsoenlijke stoelen
Is €1000 / kg de nieuwe benchmark in het hypercar segment?
@mout: Beter dan 1 miljoen de meter zoals bij Jachten :)
@E34M5Touring: maak daar maar gewoon minimaal 1,5 miljoen de meter van!
@jpoers: @kell: Ok, Tnxs! Vroegahh was het 1 miljoen de meter. Vandaar!
@E34M5Touring: jachten worden steeds ruimer, ten opzichte van vroeger.
Reken maar met 1miljoen/m3.
Bij lengte van 50m of meer.

Heb ik me laten vertellen hoor. Maar zusterbedrijf van me werkgever maakt zulke bootjes dus zal wel iets van waarheid in zitten.
Komt er weer zo’n selectieronde zoals bij de Enzo? Dat alleen mensen met 13 Ferrari’s met in serie lopende chassisnummers vanaf het jaar kruik er 1 ‘mogen’ kopen? Doe je al die moeite om hem zo licht mogelijk te maken, zijn de enige die hem mogen kopen/kunnen betalen, dikke oude mannetjes. Weg 50-50 gewichtsverdeling.
@E34M5Touring: Je vraagt je wel af hoeveel van die 499 hun jaren gaan slijten met ergens speciaal staan wezen. Met nadruk op staan.
@bozewolf: Yup, hoop van die dingen verdwijnt weer achter slot en grendel. Zonde, je kan een hoop zeggen van volk als de Al Thani’s maar zij gebruiken die dingen wel. Alleen in het centrum van London, maar toch.
@E34M5Touring: Dat nog altijd liever dan de zoveelste Amerikaan zonder smaak (rappers, Kardashians, etc.) die hem, eenmaal gearriveerd in de States, meent te moeten ‘verbeteren’ en ‘verfraaien’. Gaat ook op voor oliesjeiken, maar ik ben bang dat Ferrari daar wel voor zal buigen.
@SJ: Die gebruiken hem wel. En kopen hem niet, in de hoop ie meer waard wordt straks. Maar om te rijden.
@E34M5Touring: 50-50 gewichtsverdeling?, is dat zo..
@mmot05: Geen idee, was even voor het voorbeeld.
9200 toeren :O
kan niet wachten op de eerste reviews en video’s!!!
Ferrari’s nieuwe F1 bolide heet F138
30 JANUARI 2013 16:18 bron: Autoedizione

Ferrari heeft de naam voor de aanstaande F1-wagen voor seizoen 2013 laten uitlekken, namelijk de initialen F138. Het getal 13 staat voor het jaar en 8 staat voor het aantal cilinders. Dat is niet zomaar een fantasie, maar een ode aan het feit dat dit het jaar is, dat er voor het laatst met een 8 cilinder aan de GP wordt meegedaan.

Daarna zal vanaf 2014 het turbogeluid van een 6 cilinder, gekoppeld aan een nieuw KERS-systeem, de renstal van de Scuderia vullen. Het wordt Ferrari’s 59ste seizoen die van 2013. Ferrari is recordhouder qua titels met 15 voor coureurs en 16 voor constructeurs. Er werden tot nu 219 overwinningen behaald sinds 1950. Daarbij kwam men 207 maal op pole position en reed Ferrari 228 maal de snelste ronde.

De mededeling over deze naam komt met een persbericht naar buiten, waarvan de titel luidt ‘Orgoglio Rosso’, oftewel ‘rode trots’. De communicatieafdeling van Ferrari zal overigens voortaan door Luigi Bisignani geleid worden en niet langer door Luca Colajanni. De F138 zal op 5 februari aan de pers getoond worden. De nieuwe coureur Pedro zal vervolgens de eerste tests uitvoeren, samen met Massa.
Dit lijken me geloofwaardige feiten. En zeker dat ie lelijk zal worden
800pk op 1280kg netjes. Van 0-200kmh in 7 sec very impressive. Nu nog wachten op de looks…..
@reinier73: 800 + 150 = 950 pk (lezen is een kunst)

Cijfers liggen wel redelijk in de buurt van de normale Veyron voor de 0-200.
@tampie: Lezen is inderdaad een kunst…voor jou schijnbaar ook. Ik weet in welke wereld jij leeft, maar sinds wanneer levert KERS constant vermogen? Dus reinier73 heeft gewoon gelijk…

Die 150 extra pk gaan waarschijnlijk bijspringen “wanneer nodig”, dus bij acceleratie vanuit stilstand bv ( misschien zelfs op de voorwielen ), en misschien met een knop a la formule 1, zodat je die 150 pk kan oproepen, wanneer je het wenst.

Oh ja, en begin AUB niet met vergelijkingen te maken met die veel te dure VW. Voor je het weet, krijg je hier weer fanboys die beginnen krijsen dat de Veyron het 0-100 klusje toch nog altijd sneller klaart. Het verbaast me dat er nog niemand anders hier iets over gezegd heeft.
@SimonMc: “Ik weet *niet in welke wereld jij leeft” moet dat zijn.
@SimonMc: en jij denkt dat ferrari cijfers zou noemen zonder het maximale (0-200 met kers) uit de auto te halen? Die gaan echt geen meting doen waarbij het kers systeem alleen maar dood gewicht is.
Trekgewicht?
0-200-0 in 115 meter lijkt me erg sterk. Ben natuurkundig zwak onderlegd kan iemand een rekensom maken?
@balboni: Lezen is een kunst.
Ah van 200 naar 0…verkeerd gelezen!
Dat roept om een vergelijkende rijtest. Ford vs. Ferrari. :-)
zullen de duitsers ook de fiat 500 hiermee gaan vergelijken??
Ben benieuwd.. :D
Denk toch dat de McLaren P1 sneller zou zijn. En daar gaat het met dit soort auto’s om, niet om looks, maar keiharde prestaties!
@guusboum: Sneller hoe? Van 0-100? Dat is enkel sneller op gebied van acceleratie, maar niet sneller in het algemeen. Sneller wilt voor mij zeggen, sneller op circuit.

Als je dat bedoeld, heb ik niets gezegd natuurlijk ;) .
@guusboum:
Nope, het gaat om the bragging rights….
De te leveren kleuren en de te bouwen aantallen zou ik evengoed met een korreltje zout nemen.. Dat werd ook over de Enzo gezegd, daar zouden er 349 van gebouwd worden (later 399) in de kleuren rood of geel. Volgens een Ferrarimannetje had dat iets te maken met het ingewikkelde spuitproces. Ze zijn uiteindelijk in uiteenlopende kleuren geleverd, en het is een publiek geheim dat er flink wat meer zijn gebouwd dan die 399:)
uh beetje objectief blijven zou ik zeggen, “Ferrari het ontwerp gaat verkloten” wie weet word het wel een pareltje net als de 458.. verder natuurlijk mooie cijfers, en eigenlijk zouden ze hem maar in 1 kleur moeten gaan leveren: rood!
@salberts93: Gezien geel de huiskleur is, vind ik nu wel dat ze deze ook mogen aanbieden. Maar ik vind rood wel de mooiste kleur voor een Ferrari !
Daar sta je dan met je auto van 1,2 miljoen die eruit wordt getrokken door een nissan van 80 000 euro.
@mercedesclsfan: De zwaardere nissan met half zoveel pk’s, ze hadden beter hun nieuwe awd er opgestoken
@mercedesclsfan: 0-100 tijden zijn alleen van belang voor 16 jarigen en mensen die graag gaan opscheppen in de kroeg. Al moet wel gezegd dat die GT-R wel fatsoenlijk hoekt, en niet alleen snel accelereert…maar je begrijpt m’n punt wel.
@SimonMc: Ik begrijp jouw punt maar ik refereer naar de titel van het artikel en 0-100 is een specificatie. Je zegt mss dat het voor 16 jarigen is maar uiteindelijk is dat de allerbelangrijkste prestatie specificatie voor 99,99% van de mensen die een auto hebben en sneller willen optrekken dan degene naast hen wanneer de weg van 2 naar 1 rijvak gaat.
@mercedesclsfan: Ik weet zo niet. Het zou in ieder geval erg zijn moest iemand enkel daarvoor deze auto kopen, om snel op te kunnen trekken. Dan kan je beter een Hayabusa kopen, en er een turbo opsteken, dan ben je nog sneller weg dan een Formule 1 wagen straks.

Ik weet voor mezelf dat ik liever een auto heb die heel goed hoekt, dan snel optrekt. Mijn auto trekt behoorlijk op, maar hoekt in vergelijking beter dan dat hij accelereert.
Er komen ook 2 versies van; 1 gewone en 1 “hardcore”. Lees het topic over de F70 maar eens op ferrarichat. Posts van ene “tool-fan”, lijkt me ook goed geïnformeerd.
@larsdeijsbeer: Lijkt me vrij sterk, en niet van hun gewoontes? Maar ik zeg niet dat het niet waar kan zijn.
@SimonMc: niet van hun gewoonte?
599gto, alle scuderia-auto’s, etc..
Ferrari maakt toch regelmatig een hardcore versie gemaakt.
@vale46: …maar niet van hun paradepaardje. (toch?)
@SimonMc: ferrari FXX?
@thom96: Is dat niet eerder een rijdend laboratorium van Ferrari? De eigenaars mogen bij mijn weten de auto niet eens mee naar huis nemen, en staat deze zodoende bij Ferrari.

Ze mogen hem niet eens zelf verkopen ( maar de Enzo ook niet dacht ik ), en is deze niet eens straat legaal. Ook wordt hij soms geupdate. Uit het hoofd, is hij dacht ik een zeker 1 keer ( of meer) geupdate, de zogenaamde Evoluzione versie. Zit ondertussen tegen de 900 pk, terwijl hij begonnen is als 800 pk.

Ik beschouw als hardcore versie bv een 430 Scuderia, maar deze is dan ook niet het topmodel.

Waarom ik zei dat het niet van hun gewoontes was, is omdat bij mijn weten er ook geen hardcore versies waren van de F60 ( Enzo ), F50 en de F40, Ferrari’s topmodellen in die tijd.
plas nu in m’n broek… :\
@Bartol: luier nodig?
In 4sec doortrekken van de 100 naar 200km/u. Dat is de tijd waarin een normaal mens de krant omslaat naar de volgende pagina……… #ikgaLucaenLeipomaarevenbellen
Jammer dat het een V12 is, ik ben meer van de V8. Als er een V8 in lag zou ik hem zeker kopen.
@Tommy2: …the hell?
Een auto met dergelijke specificaties bestaat al, en oogt waarschijnlijk beter: de Huayra.
@fit4fun: Lijkt me niet dat daar 400 van gebouwd gaan worden.
@SimonMc: *500
@fit4fun:

gelukkig verschillen smaken want ik vind die Huayra met halfords achterlichen en een interrieur designd door Liberachi horrible!
@mercedesclsfan:
Doe niet zo zielig man. Volgens mij ben jij geen autoliefhebber. Zo zielig als mensen maar 1 merk aanhangen en niets van de hoogstandjes van de concurrent kunnen waarderen. Kortzichtig en bekrompen, ik heb met je te doen!
@lowbird: Doe zelf niet zielig als je gaat janken omdat iemand kritisch is over jouw favoriete merk hoor je niet thuis op een auto forum. Ik ben enkel kritisch over de prijs/prestatie verhouding van de italiaanse sportwagens. En dat het jammer is dat ze er zoveel over zeiken en dan een prijs aan geven zodat je hem eigelijk toch nooit gaat zien rijden.
De prestaties lijken een beetje op die van de pagani huayra
Met achterwielaandrijving? Of zon Ferrari FF AWD systeem? O-200 7 seconden.. Tering Jantje!
499 stuks – 200 die uitbranden… Zodan! Word die misschien nog wel echt exclusief!
@mightymike: Ze hebben er 1000 gepland, waarvan er 501 op voorhand al door brand worden afgeschreven :)
@E34M5Touring:

Hadden we ook al spontaan fikkende Enzo’s dan ?
Ja er kan er maar 1 de beste zijn. Ferrarie is de maatstaf onder de super sport auto’s .
0-100 is een GT-R nog steeds sneller.
Ben toch erg benieuwd hoe die d’r uit ziet nu :)

Specs zijn idd niet verkeerd… ding is iets lichter dan mijn auto en heeft ongeveer evenveel vermogen (de V12 niet meegerekend…) >.>
wil heb hebben!!!!!!
Leuk, maar met een dergelijke idiote prijs totaal niet interessant.
Persoonlijk vind dit geen auto’s voor liefhebbers.
Van waar die F150? Dat mocht toch niet van Ford? Niet op hun F1-wagen, dan zeker niet op een Enzo-opvolger…
Das grappig, ik had dikke verwachtingen voor dit ding en het valt dik tegen, kan zich kwa 0-100 acceleratie niet eens meten aan de aventador. En laten we eerlijk zijn, geen enkele statistiek maakt uit behalve de 0-100…
@hotemetoot: OMG, 0-100 gaat 0.1 seconde trager…STOP THE PRESSES!!
Ik ben benieuwd!! :D
9200 toeren is tog niet zo veel!
Mijn zxr-tje draait 14500!! :D :P
@lencor: Heeft die ook een V12 dan??? Er zijn zoveel motoren die meer toeren draaien, maar voor een V12, met zoveel bewegende delen, is het erg veel!
@lencor: Pfff…14500 is belachelijk weinig, mijn radiogestuurd autootje op nitro, draait 30.000 toeren !
@SimonMc: Haha, oke dan!! Je hebt altijd baas boven BAASS!!!
Het neusje lijkt veel op een FXX. Al zou de auto nou gewoon het geluid hebben van zo’n FXX..
Sorry ik begrijp het vergelijk met een GT-R(MK3) niet helemaal. Bij een stoplichtsprintje bv op A44 van Den Haag – Adam ben je 3 tot 4sec sneller op de 200km/h dan de GT-R(MK3)Dan rij je best voor lul in je GT-R MK3. Volgens mij sla je dan een gat van zo’n 150m of meer en dat binnen 4sec.

Check wel ff BNR voor de flitsers!
@azuli: Schijnbaar denken sommige mensen dat auto’s maar 100 km/h kunnen, want de enige tijd die voor hen belangrijk is, is 0-100 tijd, en niet bv de 0-200 of 0-300 tijd, die in mijn ogen belangrijker is.
@SimonMc: Omdat je vaak direct vol door kan trekken naar de 200 vanaf stilstand? Ik zou het meest hebben aan een 40-130 test, denk ik. Bij een stoplicht oid zit je toch vaak in een rij vast dus ben je allemaal even snel weg, maar om even in te halen is een tussensprinttijd wel handig. Ook uit een bocht kom je vaak rond die snelheid.
@jolig:

Als je in 7 sec 200km/u heb je minder ruimte(meters)nodig om snelheid te maken.

Probeer eens voor de gein eens te meten hoeveel meter en tijd jouw auto nodig heeft om 100km/u te rijden. Meet daarna (als je auto het haalt) de tijd en meters die je auto nodig heeft om 200km/u te halen.

Denk dan weer aan de F150 die in 7sec op de 200km/u zit.
@azuli:

Dat moest zijn;

Als je in 7 sec 200km/u rijdt heb je minder ruimte(meters)nodig om snelheid te maken.

Probeer voor de gein eens te meten hoeveel meter en tijd jouw auto nodig heeft om 100km/u te rijden. Meet daarna (als je auto het haalt) de tijd en meters die je auto nodig heeft om 200km/u te rijden.

Denk dan weer aan de F150 die in 7sec op de 200km/u zit.
De vorige, de Enzo was middenmotor en achterwiel aangedreven. Zoals het hoort bij een Ferrari. RWD. Ik ben zo bang, dat deze bolide 4WD gaat krijgen. ’t zou een schande zijn. Ferrari’s zijn geen Rally-auto’s. Maar prachtige Italiaanse sportwagens met passie. Laten we hopen dat die niet aangerand wordt op zoek naar extra grip. ’t bederft zoveel plezier.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).