Ferrari F40 wordt 25 jaar, feestje in Barcelona

Auteur: , 42 Reacties

Als er twee dingen zijn waar Ferrari-rijders een vochtig plekje van krijgen in hun broek krijgen, dan zijn het wel optochten en enorme Ferrari-bijeenkomsten. Het afgelopen weekend was het bal in Barcelona, want de legendarische F40 werd 25 jaar oud. Tijd voor een bijeenkomst!

In Barcelona was een speciaal plekje ingeruimd voor de jarige F40, maar eigenlijk was de échte reden voor de bijeenkomst de jaarlijkse Catalunya Classic Revival. Dit betekent dat er niet alleen F40’s aanwezig waren, maar Ferrari’s uit elk tijdperk, van de 250GT Berlinetta, via de Testarossa tot en met de Enzo en de Scuderia’s.

Wat we eigenlijk willen zeggen: volop Ferrari-porno voor de liefhebber, in alle kleuren, als het maar geel of rood is. Onze man ter plekke,Perenubiola, was aanwezig en dumpte zijn materiaal voor ons online. Bekijk alle acht (!) de series op autojunk, inclusief een video met een fijne Enzo-sound!



42 reacties

Mooie foto’s!
Echt een aanrader!
Waarom geen f40 feest bij spa italia?
The Enzo best Ferrari ever.
The F40 best Ferrari ever.
@norge:

Want …. !?

Onderbouw je mening ….
@rechercheur: licht ,sterk ,mooi,en de laatste Ferrari van Enzo Ferrari himself .Motor waar hij thuishoort (achter de voorstoelen).En weinig of geen electronische hulpmiddelen.
Geen radio en een touwtje om de deur dicht te trekken.
Kortom genoeg redenen om hem de beste Ferrari ooit te noemen .Maar IK respecteer anderen hun meningen.
@norge:

Ooow, ‘internet-wijsheden’ dus, dacht dat je er misschien zelf in gereden had … copie/paste van andermans mening.

;-)
@rechercheur: Niet gereden maar wel gezeten sufkop ,toevallig lekker puh.En die wijsheden heb ik opgedaan lang voor het internet uberhaupt bestond….
@norge:

Hahahaha, je hebt zowaar in een F40 gezeten, maar niet gereden. Stoer hoor, not!

:-)
@rechercheur: Zit je tampon vandaag niet lekker?
@marww:

Nee hoor, geen probleem. Vraag alleen waar Norge zijn ongefundeerde mening op zou baseren. Komt ‘ie vervolgens niet verder dan van horen zeggen, en een keer in en stilstaande F40 gezeten. Zegt alweer genoeg natuurlijk, kletspraatjes zijn het …..
@rechercheur: En jij hebt er natuurlijk wel in gereden om tot de conclusie te komen dat Norge zijn mening niet correct is? Wat hij opnoemt zijn specs dus daarvoor hoef je er niet in te hebben gereden, wijsneus!
@integraturbo: Om tot een goed oordeel te kunnen komen over wat de beste Ferrari is zou je ze allemaal zelf een maandje gereden moeten hebben…En wat versta je onder beste? De snelste, de beste fun:prijs ratio, de beste daily?
@alcantara: Ha wat type ik toch lariekoek met m’n ‘daily’, vind het een kutwoord en nu gebruik ik het zelf. Teveel op de internets gezeten waarschijnlijk, iig meer uur dan in een Ferrari.
@integraturbo:

Je leest weer dingen die er niet staan, begrijpend lezen blijft lastig voor je ….
@rechercheur: Jouw retoriek volgend zou niemand meer een mening over auto’s kunnen geven zonder in de auto gereden te hebben. Leuk zit wel wat in ,kun je gelijk alle site’s op het internet opdoeken want niemand mag wat zeggen.Ik geef een mening gebaseerd op de ervaringen van verschillende experts ,journalisten ,bloggers ,eigenaren en natuurlijk mijn eigen rijervaringen in diverse auto’s .Als je dat niet bevalt ,fijn voor jou maar val niet anderen lastig met je kortzichtige onbenullige gedachten.Zo kan je weer lekker deze reactie door je taalchecker heen halen voor taalfoutjes.Ohja ,je mag best wel wat beleefder zijn in je reacties ,je lijkt wel een verwend kind…
@norge:

Nee hoor, iedereen mag een mening hebben over auto’s. Maar als je heel overtuigend stelt dat iets de beste zou zijn, dan mag je wat meer inhoud en onderbouwing verwachten dan alleen copie/paste van andermans mening. Veel verder dan dat kom je in dit geval niet, dus voegt het verder niets toe. En ja, inderdaad, dan kun je beter dergelijke opmerkingen voor je houden …..
@rechercheur: Net of jou reacties hier altijd zo nuttig zijn? Not! Als we jou als voorbeeld moeten nemen moeten we allemaal in een blauwe uniform lopen en mogen we alleen nog maar naar mannen, ipv vrouwen, kijken…. :)
@integraturbo:

Tsja, deze opmerking zegt vooral iets over jou, net over mij ….
The 599GTB Fiorano best Ferrari ever.
Goed om te weten, snel eentje kopen dan! Lekker belastingvrij rijden ;)
The F50 best Ferrari ever.
The best Ferrari hasn’t been made jet
Zonda the best Ferrari ever.
@midasracer: zonda is geen ferrari?
@bartjuh: *facepalm* nooit van troll gehoord?

ot: leuk speelgoed.
@midasracer: wat heb je gesmoord?
kom je daar aan met je F40, kan je m niet meer terug vinden…
In assen is deze week toch ook een Ferrari bijeenkomst. Maar het zal nooit zo mooi zijn dan deze. F40 beste auto ooit!
Geweldig mooi, gave foto’s. De F40 blijft ook een enorm brute machine. Maar de favoriet is toch wel die 250GT, prachtig.
@Jazzie: Die mening deel ik wel..
@sir_smokalot: is die eerste zin een nieuwe vorm van internet taal of toch een foutje? :P soms moeilijk te zien.. denk in dit geval het laatste :)
http://www.autojunk.nl/2012/04/ferrari-f40s-25th-birthday-6

is dat een miura daar links achter in? Kan me vergissen natuurlijk, maar wel de meest originele auto daar :P En een lekkere troll naar Ferrari
Blegh, F40. Vreselijk lelijk! Zelfs al zal het verder een geweldige bak zijn. Doe mij maar een F50! :D
Geen problemen mee om daar bij te mogen zijn ;)
wat blijft die f40 toch lekker!
Blijft toch grappig om te lezen. Normaal vervloeken jullie hier auto’s met ingewikkelde turbo-techniek en downsized cilinder-inhoud, en gelijktijdig verhemelen jullie een auto met een kleine 2.9 liter twin-turbo charged V8.

Don’t get me wrong, het is en blijft de auto die ik zou kopen als ik de loterij win, maar ik had liever de 4.9 liter V12 uit de Testarossa erin gehad.

Ook leuk feitje: Volgend jaar kun je dus een F40 wegenbelastingvrij rijden! Niet dat dat uit maakt op een auto van een kwart miljoen…
Een leuke anekdote over de F40 in Nederland :
een Nederlandse Ferrari verzamelaar (van modelletjes) had contact met een verzamelaar van echte Ferrari’s (en modellen) in het buitenland. Die buitenlander wilde graag een F40 kopen maar moest in eigen land 8 maanden wachten. Of zijn NL vriend er eentje bij Kroymans kon regelen. En wat bleek, dat kon. Ex bpm en btw iets van 510.000 gulden. Kroymans stelde één voorwaarde : de F40 moest wel tot na de nieuwjaarsreceptie blijven staan. En zo geschiedde.
De jonge NLse verzamelaar was beretrots en werd ook uitgenodigd op de receptie.
De F40 werd daar onthuld en Kroymans nodigde twee puissant rijke NL-ers (Quote top 10) uit plaats te nemen in de auto met doel er eentje te verkopen. De jonge NLse verzamelaar stond daar toevallig naast. Eén van de rijke snobs zei nonchalant “ach, laat dat jongetje er maar even in zitten”, zo van ik koop er straks toch wel eentje. Waarop Frits Kroymans en public zei ” is niet nodig hoor, die heeft er al eentje gekocht” waarop een donderend gelach door de showroom van het aanwezige publiek wamt de microfoon stond nog gewoon open. De snob kon toen niet anders dan er ‘ff’ in te gaan zitten.
@porsonly: mooi verhaal
F40, superieure wagen.
deze F40 op de foto is van Toni auto Maranello een Ferrari restauratie bedrijf. ik heb hier 3 weken stage gelopen, en heb meegereden met deze F40. de 250 SWB is ook van Toni Auto
@baryy: die SWB heb ik daar ook zien staan, met daarbij nog meer mooi spul (waaronder twee F40’s). Prachtig bedrijfje, was er bijna ongemerkt voorbij gelopen.
Je opmerking in ogenschouw genomen, kan het zijn dat ik bovenstaande F40 heb ik daar heb zien staan – de spoiler komt echter niet overeen. Zie http://www.autojunk.nl/fotos/almost-heaven/63724/1
Ook de wielen waren anders (goudkleurige BBS-achtige wielen), maar de drie ronde uitlaatjes (i.p.v. één ronde en twee ‘ovale’) komen dan weer wel overeen.

Gemakshalve ga ik ervan uit dat jij, wat Toni Auto betreft, ’n halfgod bent en alles weet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).