Ferrari FF met 886 pk, executives weg bij Tesla en de snelste Prius ter wereld #Groen7

Auteur: , 25 Reacties

Opmerkelijk berichtje bij onze zuivelburen: Een FF zou bij een Ferrari-dealer geschikt zijn gemaakt voor bio-ethanol, met een stijging van 226 pk als gevolg. Ondertussen neemt het management van de Tesla Model S de benen, maar beloofd Elon Musk dat de introductie geen vertraging op zal lopen. En kennen we die racer van Toyota nog: het is de Prius GT300! Tot slot, voor de zuinige dieselaars heeft Jaguar een muesli-XF in de aanbieding en lees de bevindingen van Groen7 met de elektrische smart in hun allereerste rijtest. En ja, er komen accu's die 800 km aan range bieden.



25 reacties

NEE zelfs met zo veel pk’s nog niet!
@carspotter1: En zo is het maar net.
Kunnen jullie geen melding maken van die Ferrari op AB zelf want dat is toch een lekker snoepje hoor! Had hem bijna gemist!
Jeetje, k heb opeens trek in muesli.
Dat “muesli-gepreek” begint wat standaard te worden. En maar blijven zeuren dat brandstof zo duur is. Wat wil je nou?
@integraturbo: meer atmosferische schreuwmotorblokken en goedkope brandstof, das toch niet zo moeilijk om in te zien?
@Pulizano: Dat gaat gebeuren denk je, hmmmm ff realistich blijven heh…
james125 via iPad app
@integraturbo: maar stiekem willen we het allemaal!
Bio-ethanol is NIET de toekomst
@W115: Nee, genetisch gemanipuleerde synthetische biotechnologie super-algen!
@integraturbo: of zoiets…?
@integraturbo: Die algen klinken wel interessant, teveel algen in de zee is toch niet goed, zeker niet met de opwarming die we al hebben. Van mais dat eerst naar Afrika als eten gestuurd werd, nu brandstof maken, waardoor de voedselprijs in Afrika explosief stijgt, is niet de oplossing nee ;)
@W115: ‘The future is now’
Groene lambo als kleur niet als aandrijving bluhg
Lijkt me onwaarschijnlijk van die Ferrari, 226pk erbij op een auto die niet voorzien is van drukvulling want alleen hierbij zijn dergelijke vermogenswinsten met e85 te behalen (b.v. Koenigsegg). Turbodruk hoger->hogere compressieverhouding->meer koppel/vermogen.
wat een heerlijke kleur op die FF.. netjes!
Kijk die FF is nou eens een goede milieu aanpak.
Doe mij maar die E-85. In Zweden kun je dat bij elke pomp krijgen, goedkoper dan diesel of benzine.

Kan iemand uitleggen hoe het kan dat een auto op E-85, zonder extra aanpassingen, zoveel sneller loopt.
@D-Drive: “zonder extra aanpassingen”, waar lees je dat?
@D-Drive: Of bedoel je E85 in het algemeen, en niet in het geval van deze FF?
@D-Drive: Lang verhaal. Maar E85 heeft per liter ongeveer 30% minder energie/hitte dan Euro 95. Daar staat echter tegenover dat het meer zuurstof bevat per liter en een octaan gehalte van 113 heeft tegenover de 95 van de Euro 95.

Converteer je een normale (oudere) benzine auto, dan zul je 15~30% minder zuinig rijden. Hoe moderner het motormanagement, hoe minder verlies. Als een motor er echter speciaal op ontwerpt/aangepast, kun je het hogere octaangehalte benutten en veel hogere compressie realiseren dan met benzine … en dus meer vermogen of zuiniger.

Zie ook b.v.: http://iqlearningsystems.com/ethanol/downloads/Ethanol%20FAQ.pdf
800km op stroom en ik ben om!!! Mijn Chrysler Voyager doet 1 op 6,2-6,3 km.
broodje aap verhaal. had ergens al gelezen dat dit slecht 1599,- euro moest gaan kosten. een lachertje. dik 200pk uit een atmospherisch blok halen door alleen hem geschikt te maken voor E85 en dat voor 1599,- euro. laat me niet lachen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).