Ferrari review-verbod, dus rijtest vanaf passagiersstoel

Auteur: , 42 Reacties

Dat krijg je er nou van als je als journalist opstaat tegen het machtige Ferrari. Weten jullie nog? Toch moest Chris een list verzinnen, daar hij alle "Car of the Year" video's zou maken.

Een leuke insteek is het zeker. Auto’s kunnen nog zo goed getest zijn, op de Nordschleife, en perfect sturen, als passagier beleef je het rijden vaak anders. De Ferrari FF is een auto waar je van kan verwachten dat er meer dan eens iemand mee rijdt. Een luxe sportwagen maar ook een ruime auto om afstanden mee te maken. De FF mag dan sturen als een Ferrari, zonder een stuur in je handen stuiter je tot vervelens toe op en neer.

Wellicht dus geen “EVO Car of the Year” trofee in de prijzenkast van deze Ferrari? Want daar was Chris Harris naar op zoek.

Op straffe van welke marteling Chris niet mocht rijden van Ferrari vertellen ze er helaas niet bij. Ergens heb ik zo’n vermoeden dat de Italianen toch ook niet helemaal tevreden zullen zijn met deze oplossing. Dat is natuurlijk nooit goed genoeg ‘overlegd’. Ach, dan nemen we voor vervoer van 4+ personen toch gewoon een BMW M5?

Bij deze een instructie video hoe je in 3 minuten misselijk wordt in een vrij zware, vierwielaangedreven auto met hoogtoerige V12. Als afsluiting ook een herinnering hoe je comfortabel drift op ’s werelds grootste golf van koppel.



42 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Ik rij nooit maar dan ook nooit mee als passagier in een auto .
@norge: Das dan weer een voordeel van geen vrienden hebben denk ik :)
@lemster: Wat is dat nou weer voor een k*t opmerking.
@masterstig: ruzie met je vrouw?
@4991: euhh, nee. Jij bent het met lemster eens? Jij vind het dus niet een zielige opmerking….
@masterstig: duidelijk dat jij geen gevoel voor humor hebt.
@4991: Als jij dit humor noemt dan weet jij niet echt wat humor is….
@masterstig: Ik moest anders ook best lachen om die opmerking van lemster.

Enige die het niet grappig lijkt te vinden ben jijzelf, lol.
@bozewolf: Ik weet niet of ik hier de enige ben, maar goed…laten we weer over auto’s gaan praten :D.
@bozewolf: Same, soms zijn er geslaagde opmerkingen tussen ;-)
@lemster: lol! hahaha
@lemster:

vond het een opmerking dat ergens wel op z’n plaats is!
@lemster:

Haha, goeie.
Je moet er mee oppassen, ik heb ook vrienden die vrijwillig hun sleutels afgeven (nuja als ze dronken zijn).
@lemster: Vrienden ? oh je bedoelt die gasten die je bier opzuipen?
@lemster: ronduit geniale opmerking als je het mij vraagt!
Chris mag geloof ik geen Ferrari meer rijden omdat hij openlijk Ferrari er van heeft beschuldigd dat ze hun auto’s speciaal prepareren voor rijtesten en dat ze dreigen schrijvers die iets slechts zeggen over hun auto’s niet langer welkom zijn bij tests.
Dit wordt bevestigd door Peter Robinson, schrijver voor Wheels, die ook tweemaal is verboden Ferrari’s te testen omdat hij kritiek uitte.
@lemster: Klopt.. in het “weten jullie nog” linkje staat het uitgelegd in een lap tekst van een halve meter. ;)

OT: Ik geef hem groot gelijk. Niet eerlijk is niet eerlijk. Aan de grote klok hangen die onzin. En dat doet Chris dan ook.

En dat laatste filmpje van de M5.. lekker hoor. Die heb ik hoger zitten in mijn emotionele auto beleving dan de FF.
The M5 Recipe “Take Crazy performance and rationalize it” gruwelijk!
Chris Harris heeft helemaal gelijk, Ferrari heeft te veel macht.
Sorry hoor, maar het artikel is niet echt leesbaar qua zinsbouw.
Meaden!!!!! Harry!!! God i love EVO Ik ga nu heerlijk lezen ecoty 2011 haha
Ach is meer een publiciteitsstunt. En het is natuurlijk ook gewoon flauw van Harris om zo iets te zeggen als vrijwel alle merken zoiets doen. In de McLaren mp4-12c test van TopGear stuurde McLaren maarliefst 6 engineers mee. Daar hoor je dan opeens niets meer over. Achja.. who cares, ze zullen er geen auto minder om verkopen bij Ferrari.
@raphael: Denk het ook niet. Heb soms zelfs al het gevoel dat het hele exclusieve er toch al af is. Begrijp me niet verkeerd.. het zijn awesome machines waar wij alleen van kunnen dromen.. qua performance, uitstraling, prijskaartje, alles.. Maar in Miljonair City staat ie op iedere straathoek.
@raphael:

Ah vandaar dat de MP4 met de grond werd gelijkgemaakt.
Ligt het aan mij of leest het artikel niet echt lekker weg?
Als Ferrari zijnde kan je hier ook anders op reageren. Laat die Harris maar langskomen of op een of andere manier erachter laten komen dat Ferrari de auto niet zodanig wijzigt. Gezien de reactie van Ferrari kan je er ook wel vanuit gaan dat Harris (gedeeltelijk) de waarheid spreekt.
Lekker duidelijk artikel. Ik heb geen flauw idee wie die Chris is en waarom Ferrari ruzie met hem heeft. Er komen hier natuurlijk voornamelijk bezoekers die ALLE artikelen lezen, maar voor die paar bezoekers die niet alles lezen is een beetje duiding wel fijn.
@Mo: Tip; klik op de link ‘weten jullie het nog’. Er gaat een wereld voor je open. En ervan uitgaan dat iedereen alle artikelen leest? Nee. Ervan uitgaan dat men zelf ook wel wat moeite wilt en kan doen als iemand iets niet weet? Ja.
Geklikt maar dat artikel is te lang en begint met borstklopperij. Dus neen, gewoon een korte introductie zoals het hoort.
Sorry hoor maar hetgeen Chris van Evo gezegd heeft over het prepareren door Ferrari ingenieurs is door diverse journalisten ontkracht. Onder meer door de mannen van TOP GEAR. Sommige stellen zelfs dat Ferrari heel erg soepel omgaat met dat testen.
zo van “hier heb je hem; breng hem vanavond terug”…
Vind dat gedoe heel erg kinderachtig. Bovendien zijn al veel tests gedaan met privé Ferrari’s die net zo goed uit de verf komen dan de fabriek-testwagens. Beetje belachelijk vind ik dat allemaal. Elk merk zal een zo goed mogelijke wagen afleveren…
@Hirondelle: klopt, toen ze de bmw 1m op de rollen hebben gezet bleek die ook meer vermogen te leveren dan op papier. Dan zeggen ze meer waar voor je geld als er bij ferrari hetzelfde gebeurd dan is het geprepareerd
Moeten ze misschien eens auto’s maken die ook gewoon heel blijven… N00bs
Eens @Gideon en @Dev, dit stukje leest heel beroerd weg. Onduidelijke zinnen en onduidelijke referenties en nog onduidelijker conclusies. Ook niet het eerste brak geschreven artikel vanavond.

Alwood, niet meer drinken en bloggen. Serieus.
@bozewolf:

Vond het ook een vrij verwarrend stuk tekst.. Leuke video’s, dat dan weer wel.
Ik word gek van al die tig links in een artikel. Blijf klikken, dus een fatsoenlijk intro was wel zo goed geweest.
Lijkt geenstijl wel, een intro verhaal waar je geen reet van snapt zonder eerst de slaap uit je ogen te vrijven en het nog 5 keer te lezen en alle links aanklikken. Of ik ben simpel dat kan ook
Kiest EVO nu dan nog HUN auto van het jaar ?
@Hirondelle: volgens Harris is de bemoeienis tweeledig: je mag alleen testen met auto’s die door Ferrari zijn aangeleverd, geen klantenauto’s. Ten tweede: de bemoeienis als het gaat om testcijfers en rondetijden op een circuit. Dan komt er een auto uit Italië met een paar ingenieurs erbij en is de auto – zegt Harris – vooraf geprepareerd voor dat circuit. Bij de EVO test van de California werd een fabrieksauto ingezet die 110 (!) kilo minder woog dan de demo van de UK importeur. Da’s wat anders dan “hier zijn de sleutels van de demo, lever ze vanavond weer in.”
Welkombart,
Klantenauto’s zijn in het verleden ook gewoon getest dus dat is gewoon niet waar. Als er al ferrari ingenieurs meekomen dan zouden die wel gek zijn als ze EVO klakkeloos die geprepareerde California op een weegbrug laten plaatsen. Beetje vreemd he?
Daarnaast hebben Topgear en Ton Roks bv reeds aangegeven dat ze gewoon sleutels meekrijgen en breng de auto maar weer terug. Als het dan om een geprepareerde auto zou gaan was dat allang bemerkt. 110 kg redt je niet met hier en daar een schroefje weglaten…. da’s een bijna compleet andere auto zoals een Stradale versie zou zijn.
Je weet wat de gevolgen zijn als je (terecht of onterecht..) je mening uit over iemand anders. Zeker als het om een bedrijf gaat, dat enigszins lichte arrogantie uitstraalt.
En hells yeah! Dat was sarcastisch!
Tja, who the f..k is EVO?

Zou ik ook mijn bolide niet aan meegeven, maar een lift kunnen ze wel krijgen.

Trouwens wat een gezeur over een top automobiel die niemand hierboven ooit zal bezitten, denk ik.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).