Uiteraard hebben we de nieuwste Ferrari van Eric Clapton de laatste tijd al regelmatig voorbij zien komen, maar enige officiele informatie ontbrak tot nu toe nog. Gelukkig voor ons heeft Ferrari eindelijk de moeite genomen om een persbericht en wat foto's de wereld in te slingeren.
Heel lang noemden wij (en menig ander) deze auto “SP12 EPC“, maar dat is dus niet correct. De juiste benaming is “SP12 EC” en dat staat voor: Special Project 12 Eric Clapton. Dit is dus de 12e auto die uit het zogenaamde One-Off Programme van Ferrari is gekomen,
Deze auto is ontworpen door Centro Stile Ferrari in samenwerking met Pininfarina en engineers van Ferrari hebben uiteraard ook een oogje in het zeil gehouden. Zoals we al gegokt hadden is deze auto een hommage aan de Ferrari 512 BB, een auto waarvan Clapton maar liefst 3 exemplaren in bezit heeft gehad.
In het nieuwe Ferrari Magazine vertelt Eric Clapton in een exclusief interview uitgebreid over zijn passie voor Ferrari en zijn speciale one-off die zo’n 3,5 miljoen euro gekost zou hebben.
63 reacties
Zie hier de eerste Crossover van Ferrari! :D
Meteen een deftige wagen kopen met zoveel geld… ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=mRBCbMy_Tw0
Moet wel zeggen dat ik zelf wel meer fan ben van de Zonda!
Daarnaast is het wel mooi dat Pagani de Zonda blijft bouwen naast de Huayra. Als je als klant maar het genoeg geld komt doen ze volgens mij alles daar bij Pagani!
Die Huayra is, zoals je reeds zei, wel een knap staaltje techniek… Zeker met die flaps… ongelooflijk mooi om ze telkens in werking te zien tijdens het rijden…
Toch, de Zonda blijft voor mij de ultieme wagen… ;-)
over gaybal ..
da,s een soort van soap-serie ..
maar dan met nog slechtere acteurs ..
het is een mengeling van een redelijk “hoekige” auto en een zeer vloeiende auto. & dat past totaal niet samen in mijn ogen!
Een hommage aan de 512 BB.. Enzo zou zich omdraaien in z’n graf!
Nou, dan ben ik het daar mee eens dus :S
Niet zeuren over de kwaliteit aub. Kon zo snel geen betere bron vinden.
http://img850.imageshack.us/img850/5782/whatever1.jpg
oooeeee .. imbusbout velgen .. classy ..
wel knap gecomputereerd van je ..
Als je ooit nog eens meneer Imbus tegen het lijf loopt, stuur je hem dan even door? http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_dead.gif
scherp gereedschap .. en een schone ondergrond ..
daar mag je nooit op bezuinigen ..
maar idd ..
die velgbouten zijn zo aangevreten door pekel hitte en remstof ..
dat naar het oud aluminium de beste oplossing is ..
Maar de combinatie van er niet bij kunnen en veel kracht moeten zetten (waardoor gereedschap soms niet goed recht te houden is) zorgt er keer op keer voor dat altijd 1 van de 4 ronddraait..
En leg dan maar eens uit dat de rekening zo hoog is omdat je een uur bezig was met het boutje..
Vervang ze vaak ook door andere boutjes..
yep .. kan me helemaal voorstellen vriend ..
die troep wordt op een Europeese tekentafel bij elkaar gefantaseerd ..
en in India in elkaar gefantaseerd ..
en na talloze toeleveranciers afkneipen komt er productie op gang ..
zoals eerder genoemd .. als het de garantie termijn maar overleeft ..