Fiat 500 MPV aka “Ellezero” spyshots

Auteur: , 58 Reacties

Dat Fiat in 2012 met een MPV zou komen die ons de Idea en Multipla moet doen vergeten is een publiek geheim. Inmiddels zijn de eerste details en afbeelding uitgelekt en het lijkt erop dat dit een soort Fiat 500 on steroids gaat worden. Zeg maar hetzelfde wat MINI met de Countryman gedaan heeft.

De MPV versie van de Fiat 500 wordt nu nog aangeduid als “Ellezero” of “Project 330”, maar de naam die het productiemodel zal krijgen is nog niet bekend. Er gaan geruchten dat het 600 of Multipla gaat worden, of een combinatie van die 2 namen en er zijn bronnen die spreken over Gran 500.

De 500 MPV zal gebouwd worden in Servië in het plaatsje Kragujevac en staat op een gemodificeerd platform dat ook voor de Fiat Panda wordt gebruikt. Uiteraard is het platform wel een beetje opgerekt zodat er extra ruimte is ontstaan voor de inzittenden. De onthulling van dit model staat in de planning voor de autoshow van Genève.

Een dapper persoon heeft inmiddels de nodige details van deze nieuwe Fiat op de gevoelige geheugenkaart vast kunnen leggen en die foto’s kan je bekijken bij alvolante.it. Als je die foto’s bestudeert dan zie je dat deze MPV een echt Fiat 500 neusje krijgt en ook het interieur door heel sterk denken aan dat van de 500. De Britten van AutoExpress hebben op basis van deze spyshots een aardig lijkende impressie gemaakt.



58 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Nu maar hopen dat ons dit ook echt die mooie multipla doet vergeten.
Zo zou het eindresultaat er dus ongeveer uit moeten gaan zien:

http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_971/car_photo_485962_25.jpg
the-budel-guy
@robbie: ziet er niet verkeerd uit.
@robbie: tsja… voorkant vrouwachtig met die grote koplampen.
Verder wel stoer
@robbie:
@robbie: mooi vind ik hem niet hoor .
@robbie: Mooi autootje hoor,alleen wat hoog op de poten.
@robbie: ziet er verkeerd uit. Houdt soieso niet echt van Fiat.
@robbie: Mini Countryman?
@bruinbeer: Ziet er idd uit als een Mini Countryman die een kind heeft met een Fiat Doblo. Niet erg fraai als je het mij zou vragen.
@Donstil: Inderdaad, een mix tussen twee, niet mooie, auto’s.
@robbie: beetje een mix van de Countryman in een 500 met onderdelen van de C3 Picasso.
@robbie: Tsja.. Toch niet zo heel mooi in eerste oogopslag. Vind vooral de dubbele A stijl erg wennen. Maar even wachten op echte foto’s.
Als ze lef zouden hebben zouden ze gewoon de oude multipla in retro vorm neerzetten als 500 MPV. In ieder geval ben ik benieuwd wat ze neerzetten en of het nu een beetje gaat verkopen met de 500 genen.
@cheetacars: Dat zou wel mooi zijn.
Zo goed als mijn ouwe Multipla wordt ie blijkbaar niet: deze heeft duidelijk geen ruimte voor 6 zitplaatsen. Blijft over een te hoge te brede te zware compacte middenklasser.
Maar daar hadden we VAG toch voor?
Zou ook leuk zijn als ze in het interieur in de opstelling van een of andere oude 500/600 MPV doen.Als ik me niet vergis was die met 6 plaatsen.
Is dat dan niet een beetje een Panda met een facelift? Zoveel groter kunnen ze hem niet maken, want dan is het geen 500 meer. Ben ook benieuwd hoeveel dat allemaal gaat kosten…
Oorspronkelijke 600 Multipla, voor zij die hem niet kennen.

http://farm4.static.flickr.com/3037/3044053182_d42ba7213c.jpg

Zeg maar gerust worstje…

@cheetacars: Hebben we al niet genoeg retro? Ik begin verdorie meer en meer te voelen voor de ’98 Multipla…
@Esprit_de_Flandre: Haha heb je helemaal gelijk in. Ik ben er ook niet echt voor, maar het verkoopt hè. Bovendien zou ik die 600 Multipla wel weer terug willen zien. Geweldig ding is dat!
@Esprit_de_Flandre: Die auto bedoelde ik!
@Esprit_de_Flandre: cool! Je ziet het verschil tussen de voor- en achterkant amper zeg…
@Esprit_de_Flandre: deze vind ik dus wel geinig.
@betonstaal: Geinig is ie zeker. Zo geinig dat je dat nooit deftig in een retro-modelletje kan gieten. Beter afblijven dus…
Ik zie een grootte toekomst in het zuiden voor deze auto.
@norge: grootte?
Zie ik dat nou goed? Geen van bovenstaande reacties is negatief over de ’98 multipla. Kijk eens in jullie archieven hoe je op ‘m gescholden hebt!
@mout: In 2000 de Top Gear award gekregen voor Car of the Year, en vier jaar op rij de Award voor Family Car of the Year. Toevallig ook in 1999 verkozen tot Ugliest Car of the Year. Wil niet zeggen dat het een slechte auto is, integendeel, het is een slimme auto. Uiterlijk zegt niet alles.
@mout: Moet ik hem dan kapot schelden?Oké, komt ie(niet echt): Wat is de multipla een lelijk hok,nog lelijker dan een eehhhh,laat ik zeggen,een lada.
@mout:

yep .. dat zijn de autoblog-wijven ..
kort van memory ..
simpel van geest ..
kleurgevoelig ..
hebben altijd een “mening” ..
zijn kuddevolk ..

wijven zijn dan ook ALTIJD van het mannelijk geslacht ..
mijn goede voornemen dit jaar is een echte (ugly basterd) Multipla kopen ..

just admire that car ..
@lincoln: Mijn voornemen is:GEEN multipla kopen.
@nissangtr:

succes met je OV jaarkaart ..
@lincoln: Nou,het zit zo:Ik heb nog geen rijbewijs,moet nog 6 jaar wachten voordat ik 18 ben,maar de multipla als eerste auto zal ik hem niet afslaan.
@lincoln: Doen! Heerlijke auto. Jammer alleen dat ze de vering hebben vergeten te monteren. Dat noemden ze sportief. Maar ik word nou wel nieuwsgierig naar de rest van je wagenpark. We delen al een genant verleden met de Malaga. Straks ook nog de Multipla…
@mout:

95er Lincoln mark8 ..
05er Thunderbird ..
70er Olds Delta coupe ..
85er 500 SEC ..
99er Lincoln Towncar vorige week verkocht aan Fransoos en komt 3 januari een 78er Peugeot 504 coupe voor terug ..
56er Cadillac coupe is 4 dagen geleden verkocht aan een Zweed en gaat 1 dezer dagen op transport ..
eergisteren een 78er Taunus coupe gekocht .. maar daar gaan er meer van komen ..
een nog wat halve projecten zoals een Porsche 928 en Lincoln mark5 ..

en natuurlijk mijn steun en toeverlaat .. de aller aller aller beste aankoop ooit ..
mijn 10 jaar oude Fiat Doblo ..
@lincoln: Hmmm, dan zie ik toch wel wat verschilletjes ;)
Maar ooit biechtte ik op een mijn Malaga ‘system Porsche’ :mrgreen: te hebben gehad. (Genant, vooral als je ‘m naast de 911 van je broer parkeert…) Toen riep jij iets als ‘then we share one old bitch’. Staat ie in dit rijtje niet door verdringing? ;)
Jouw rijtje is een stuk voller met passie. Ik schop het tot
9
BX
Malaga
XM
XM Break
Multipla
Space Wagon.

En ben in voor een 504 familiale of een 240 Transfer.
Ja, dat zegt inderdaad iets over mijn gezinsgrootte. :)
@mout:

ja ei .. dat was de Fiat Regatta ..
maar die staat al 10 jaar op de sloop ..

als ik alles wat ik gehad heb moet opschrijven ben ik verlopig nog niet klaar ..
@lincoln: ‘kee dan. Dan is dit je huidige wagenpark… Met o.a. drie Amerikanen van 95 of later. Met zulke zware wagens mag ik hopen dat je ze op garageplaten kunt zetten of zo. Anders loopt de blauwe post grof uit de klauwen!

500 SEC… In fout champagne/goud hoop ik? Mijn R9 uit die tijd had dat monsterlijke brons/goud.
@mout: Zeg, die Multipla van jou, zijn er daar niet te veel kosten aan?

Het jammere van de Multipla (of liever van web-info over de Multipla) is dat de discussie altijd wordt overheerst door z’n lelijkheid, en daardoor komt kwaliteit nooit aan bod. Persoonlijk vind ik de Multipla geen schoonheid, maar de wagen begint me wel meer en meer te intrigeren. En de ruimte spreekt me wel aan (want kids). Ik heb online Multipli (?) zien staan van 950 euro (’99, LPG) tot 8900 (2006, full-option).

Heel concreet dus: Is de Multipla echt een goeie, betrouwbare auto, en zo ja, hoeveel kost een deftige tweedehands? En ook hoeveel kilometers zijn aanvaardbaar? Want ze zijn allemaal 150.000 tot 390.000 kilometer, en lagere kilometerstand is blijkbaar niet gelijk aan lagere prijs bij de Multipla, wat bij veel andere modellen toch wel een leidraad is.

Maar de nadruk ligt dus vooral op betrouwbaar. Mij maakt merk en looks niet veel uit, ik wil raken waar ik wil zijn, altijd, zonder veel kosten…
@Esprit_de_Flandre:

de hoge km-standen zie je waarschijnlijk bij de 1.9 jtd ..
lekker zuinig en lenig blokkie ..
die zou ik persoonlijk verkiezen boven de 1.6 benzine (wat ook gewoon een goed blok is) ..
distributie moet wel vervangen zijn .. want dat is een vrij intensief dus prijzig geintje bij die dingen ..

in de gaten houden en wachten tot je er 1tje ziet met minder dan een ton ..
geduld is ook hier een schone zaak ..

zijn “lelijkheid” is bij deze auto al snel een “wat een gek ervoor geeft” verhaal ..
@Esprit_de_Flandre: In de betrouwbaarheidssatistieken (Wordfeud anyone?) blijven midi-mpvs achter bij de hatches. Maar de Multipla was betrouwbaarste in die klasse volgens consumentenbond en pannenstatistik. Ik heb wel kosten gehad, maar dat lag aan mij: zo gewend aan XM dat ik veren, draagarm en tweemaal carterpan stuk heb gereden. Rijd over een drempel alsof je in een verlaagde Testarossa zit! Ook moet je een auto niet kopen rond 170.000 km, want dan staat de eerste ronde vervanging voor de deur. Zeg maar alles wat je bij Kwikfit kan kopen. Ik zou er nu liever een kopen met 250.000 – en bonnetjes van de 100.000 daarvoor.
Ik reed de JTD. Een historisch blok, want de eerste met commonrail directe injectie (niet de eerste met directe injectie, want dat was de Croma type I al – op hetzelfde onderblok!!). De lof van dat blok hoef ik niet te zingen. Die ken je zo ook wel. Al is ie bekender in de 156.
Waar je niemand over hoort, zijn twee irritaties die mij bijbleven: ‘sportief onderstel’ is eufemisme voor niersteenverguizend plankhard, en de kunststof interieurdelen zijn erg slecht. Gietbramen, brekende klepjes, krasgevoelig, verkleurend: you name it. En ik ben wel wat gewend, met mijn Zuid-Europeaanse autogeschiedenis.
@mout: Bedankt voor de tips. Vooral die van de kilometers, meestal zou je een lager kilometeraantal kiezen ipv een hoger, nu misschien toch beter eens kijken naar de hogere.

Crappy plastic, dat is de max gewoon. Serieus, ik vind zo’n dashboard van keihard boterpotjesplastiek eigenlijk wel leuk. Maar dan moet het ook wel stevig zijn. Knoppen die afbreken is wat minder.

1.9 JTD ben ik mee bekend. Mijn vader had tot kort een 156, en ik heb hem er nooit over horen klagen.

Vering, tja, ik ben ook wel wat zachtheid gewend. Nodig ook op de Belgische wegen :). Ik vrees dat dat nog het grootste probleem gaat worden, want ik pak drempels liefst met wat snelheid. Ik denk dat ik eens ergens een testritje ga maken. Dan zie ik wel…
@mout @lincoln: Kogel is door de kerk. Testritje gedaan, papiertjes getekend. Het wordt deze Multipla. 10 jaar, 160.000 km, en naar verluidt nog niet veel vervangen, maar wel twee jaar garantie, dus lijkt me een vrij veilige investering.

Onderstel vond ik trouwens nog meevallen. En alle knopjes zaten er nog op… ;)
@Esprit_de_Flandre: Gaaf!
Ik moest het zonder toerenteller doen, en heb de parkeersensoren zelf ingebouwd. Maar ik had wel een fleuriger stofje op mijn dash ;)
O ja: na 3 keer een doorgebrande koplamp in 1 winter heb ik vervangen door aftermarket xenon.
@Esprit_de_Flandre:

2 jaar garantie !!
da,s niet misselijk op een 10 jaar oude auto ..

gefeliciteerd .. en welkom bij de JTD enthousiasten club ..
@lincoln: 504 Coupé! Oei, mooi mooi…
@lincoln: gvd, hoe doe je dat, zo’n wagenpark? Garagist? Oud boerderijtje + zeven stallen gekocht? Lotto gewonnen?

Ik moet het stellen met één (1) bakske… :(
@Esprit_de_Flandre:

ruimte is de sleutel ..
dus benader ik project ontwikkelaars om gratis concierge te zijn van hun te verhuren bedrijfshallen ..
dus goten en dak schoon houden .. onkruid weghalen .. boel aanvegen .. hun oldtimers onderhouden (waar ik dan wel een rekening voor kan sturen) .. makelaars met hun klanten ontvangen ..
dus op die manier heb ik altijd ruimte door middel van ruil diensten ..

nadeel is dan wel dat ik de boel eens in de zoveel tijd moet verhuizen als zo,n pand een huurder vindt ..

de auto,s zelf moet je meer zien als een spaarpotje .. een omgekeerde welteverstaan ..
af en toe wat onderdeeltjes verkopen of een auto maakt dan weer een hoop goed ..

kan elke boerenlul .. nix geen staatslot voor nodig ..

dus bij deze je gouden tip voor 2012 alvast ..
@lincoln: Ik verkoop gewoon m’n kontje op de lokale treinstation.. Voldoet ook prima.
@kaasboerin:

en mens kan rare dingen doen om een verslaving te bekostigen ..
Omdat het fiat is zal het wel weer lekker verkopen, kijk maar naar cw met die golf, lelijk ding, maar verkoopt goed. heel dat vag is een groote klere zooi
@The360box: Of hoe je bij elk bericht iets over VAG kan zeggen…
Oei, dat valt me erg tegen. De Multipla kopers kopen dit vast ook wel maar ik zeg nee bedankt.Neusje vd 500 past totaal niet bij de rest van de wagen.
Erm er waren al een tijdje foto’s van deze wagen:
http://www.sportiva-italia.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=1847&hilit=Ellezero

(Via Italiaspeed)

Vind het wel teveel Mini en de achterkant wijkt af van de gewone 500. Desnoods hadden ze de achterlichten van de nieuwe Palio genomen…Vaak zijn de Italianen briljant, maar soms… Het zal wel beter verkopen omdat het op een Mini lijkt. Jammer, want een eigen gezicht is toch veel mooier? Rare jongens, die Romeinen!
prachtig beestje,mag er vlug zijn
Hoe vaker er over de ’98 multipla wordt gesproken, hoe liever ik hem wil!!! =D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).