G-Power BMW M5 – nieuwe foto’s en meer details

Auteur: , 39 Reacties

The G-Power Bimmer has multiplied! De zwarte F10 M5 heeft er een wit broertje bij gekregen, en daar hebben we natuurlijk niks op tegen.

De gekietelde M5’en hebben nog steeds maximaal 640 pk, en het maximumkoppel is met 3 Nm naar beneden bijgesteld naar 777 Nm. Dat bekt toch wat lekkerder. Dat betekent dat deze twee anabolen-tikkels eventjes gezamenlijk 1280 pk’s leveren. Naiss. Aangezien de M5 twee turbo’s heeft moest G-Power zijn bekende supercharger-recept laten varen, maar dat bleek geen onoverkomelijke hindernis.

Beide modellen zijn voorzien van lekker grote Silverstone-velgen, met een diameter van 21 inch. Als extra’tje is G-Power bovendien iets specifieker over de prestaties: 0-100 gaat in 3,9 seconden, en de topsnelheid ligt op 315 km/u (dit was ‘meer dan 310 km/u’). Ze zeggen het verder niet expliciet, maar we nemen aan dat G-Power wel even een bezoekje aan Genève brengt met hun dikke Bimmer(s).



39 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Lelijke stickers op de witte en lelijke velgen onder de zwarte.

Daar zou ik graag een proefrit mee maken!
Wat een geweldige wagens!
Prachtig zien ze er weer uit zoals we gewend zijn van G-Power. 315 km/u max, 640 PK 0-100 3,9 sec heerlijke cijfers!
Doe mij die donkerkleurige maar.
Best wel purno heur!
Even uit nieuwsgierigheid: ik neem aan dat ze aan de turbo’s hebben gezeten om tot een vermogensstijging te komen, maar hoe kan het koppel dan OMLAAG gaan? Kan iemand dit even uitleggen?
@checky_91:

Kan van alles zijn, turbodruk verlagen op een x-toerental, ander type spruitstuk, meer-/minder inspuiten bij een x-toerental etc…
@checky_91: het koppel van een standaard M5 is 640Nm. Het is zogezegd “naar omlaag gedaan” met 3Nm om op een mooi 777 cijfer te krijgen. Dus volgens de TS heeft ie gewoon 780Nm, maar bekt “777” beter.
Ookal wordt hij door Ferrari getuned blijft een gedrocht.
@The360box: Speel jij maar verder op uw xbox360.
OT: Waarom maar 640pk? G-Power haalde 800 pk uit de vorige M50 (E60/E61)
@juakali: stage 1 jongen.. Kun je daar iets uit opmaken?
@juakali: de f10 is nog niet lang uit he.
@juakali: die waren achterlijk duur. Staan nog steeds te koop op mobile.de…
Ik hoop dat dit maar de eerste stage is, want van G-power zijn we wel wat meer pk’s gewoon.
Ik vind hem niet zo lekker als de vorige generatie.. :(
@vale46: Uit de E60 halen ze inderdaad meer.
Ze twijfelen nog of ze de V10 in deze gaan bouwen want het F10 blok is te ingewikkeld voor ze om er erg veel meer uit te gaan halen voorlopig
@bohica: De standaard turbo’s vervangen door meloenen van turbo’s en de turbodruk opdrijven. Zo krijg je die motor wel richting de 850 pk hoor.
Maar dat het een ingewikkeld blok is, dat staat vast.
@vale46:

Ik denk dat ze met ruimte gebrek zitten. De F10 heeft toch het motorblok waarbij de turbo’s tussen de cilinderbanken zitten?
@jack_abarth: Daar zeg je zo iets..
@vale46: Het heeft inderdaad ook deels met ruimtegebrek te maken.
Ik verzin dit niet heb het van G-power zelf.
Bij de E60 brand de motorkap isolatie ook op de bekende onderdelen.
Kan nog wel foto posten evt. van een E60 voorbeeld.
@bohica: Echt? Posten die handel ;)
@vale46: Dat gaat dus niet zomaar ff.
Twinscroll en nog eens boven de motor geplaatst. Dus wanneer je er grotere turbo`s op wilt zetten loop je tegen een aardig puzzelwerkje aan. De ontwikkelingskosten lopen dan wel even flink in de papieren.
@KUYL: Powerdome op de motorkap? :D
Je hebt wel een punt, dus me moeten niet te veel meer verwachten van G-power..

Waar was de tijd van de atmosferische V10. Die kon je tenminste nog wat kunstmatige beademing geven maar toch even hard laten brullen.
@vale46: Sinds de aanschafprijs daardoor 20k lager ligt ivm emissie.
@kaasboerin: Ik vind dat een M5 daar weinig of geen invloed van mag hebben. Het potentiële publiek is toch steenrijk..
@vale46:
de v8 heeft natuurlijk veel minder potentie dan de v10. De v8 zou zonder turbo’s waarschijnlijk ongeveer 400pk hebben, terwijl de v10 500 had.

de beste oplossing zou natuurlijk zijn om gewoon de v10 er in te zetten, maar daan ga je na een paar jaar wel wat achterlopen, en je kunt het eigenlijk niet meer volhouden als er weer een nieuwe m5 komt.
@undifined1: Als ze de Oude V10 tot 800pk kunnen blowen zal hij nog wel een tijdje mee kunnen ;)
@vale46: En waar staat ‘stage’ gelijk aan, eerste versie? Want er zijn tyfus veel tuners.
@The360box: stage1 = de pussy-tuning (+50pk) stage2 nog wat meer power, en stage3 is voor de echte mannen.
Dusja, een soort “trapjes”.
315 km/h ?! Neee, das veel te weinig..(Standard 500 pk, E60 haalt er meer km/h).
@mark88: alsof 315 of 325 wat uitmaakt. het is veel leuker om keihard naar de 300 toe te knallen. want hoe langer je de gearing maakt hoe langzamer de tussensprints zullen zijn!
Dit is wel erg magertjes voor G-pOwer..
eens kijken wat de baas zegt als ik ‘m naar voren schuif als leasebak.. :P
zou ie binnen de 20% regeling vallen?
Heerlijke wagens en wat een verbeteringen tegenover de “gewone” M5F10
Witte G-power bmw m5 voor mij. Kijk Fisker, dít zijn mooie gave auto’s, niet die van jullie hoor.
G-Power is echt baas, die velgen zijn echt überprachtig en die auto’s retesnel :D
Die donkergrijze (singapur grau?) is echt vet!
Liever een standaard V10 erin dan dit blok met 640pk (of meer)…
@spylegion: Helaas moet de eerste nog gesjonsjaakt worden.
@The360box:
Mannhart racing is meester in BMW engine swaps
Zou me niets verbazen als er vraag uit de markt naar is…
Doe maar één, in het Sepang Bronze graag.
Die gasten van G-power zijn bazen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).