G-Power G1 V8 Hurricane RS: BMW 1M to the max!

Auteur: , 53 Reacties

Ho-ly. Fok-king. Crap! G-Power zet even de nieuwe maatstaf voor de BMW 1M in tuningland. Maak kennis met een 600 pk sterk V8-BEEST, de G1 V8 Hurricane RS.

Wanneer G-Power de toevoeging Hurricane RS op zijn modellen los laat, berg je dan maar. Deze combinatie valt het beste te omschrijven met het Duitse ‘Jetzt kommen die Kanone‘, want de mannen van G-Power maken geen grappen.

En inderdaad: op papier stelt de Duitse tuner niet teleur: 600 pk en 580 Nm uit het 4 liter V8-motorblok uit een E90/92 M3, met behulp van een ‘mild afgestelde’ supercharger (vandaar wellicht het relatief lage aantal Newtonmeters). Alleen de Hurricane RR is nog een toefje extremer, maar als G-Power die voor de 1 Coupé in de planning heeft, dan laten ze daar uiteraard nog niets over los.

Vanaf volgend jaar mogen maximaal 30 klanten spelen met deze 1M on steroids, die een topsnelheid van 330+ km/u behaalt. Wat een heerlijke Porsche-pester moet je hiermee in huis halen, zeg! Hier willen wij wel eens een rondje mee in ieder geval. Groot licht aan, en gewoon die linkerbaan claimen. Move, bitch, get out the way.

De volledige specs en acceleratietijden vind je hieronder. En natuurlijk is er ook nog een gallery, waarin je kunt zien dat G-Power het ook hier kiest voor bronstig brons en bruin. Geen verkeerde kleur toch?

• 600 hp / 441 kW at 7.800 rpm (+ 240 hp / 176 kW)
• 580 Nm at 3.900 rpm (+ 80 Nm)
• V-max: >330 km/h
• 0-100 km/h: 4,4s
• 0-200 km/h: 12,7s
• G-POWER conversion to M3 V8 engine incl. stainless steel exhaust system
• G-POWER conversion to DCT gear box
• G-POWER M3 S65 supercharger system SK II
• G-POWER 20’’ SILVERSTONE DIAMOND wheel set
• G-POWER bonnet and boot lid made from Carbon fibre
• G-POWER coil-over suspension GM1-RS Clubsport
• G-POWER Ceramic braking system



53 reacties

Wauw, dat interieur mag er ook wezen.
@kaasboerin: Er heeft iemand remsporen achtergelaten in het interieur…
Heerlijk! Al zou ik de optische wijzigingen en het interieur wel laten voor wat ze zijn.
@brasi: alleen de velgen toch?
@awesome: en de afschuwelijke paintjob en de lelijke carbon motorkap en kofferklep
Als ik zo zie wat op AB verschijnt hebben de tuningbedrijven geen last van crisis.
@wout441: Er wordt heel veel zwart geld in die tuningsbedrijven gepompt.
@crackdavid: Onderbouw eens
@wout441: Een crisis word gecreëert door het geld te concentreren bij een minime minderheid – en de rest vd piramide te verarmen. Op die manier word de prijs van olie gestabiliseerd (de voornaamste grondstof van deze globale economie en het onderpand vd dollar/euro) – zodat de managers en aandeelhouders aller hande niet moeten nadenken over alternatieven – want eigenlijk kunnen ze alleen maar afkijken tussen het zichzelf bewonderen door.

Of de productieve bedrijven hier wel bij varen weet ik zo nog niet. Terwijl je voorheen misschien honderden kitjes kwijt kon aan middenstanders moet je nu iets veel extremer bouwen voor een kleiner publiek. Niet echt een stabiel plan, denk ik.

Ecologisch is het wel dan weer goed. Tenzij staats aparaten beginnen goedkope autos te promoten en bestaande auto’s te bestraffen. Iets wat heel dom zou zijn gezien de grondstoffen crisis en de klimaat verandering – maar politici komen uit hetzelfde nest als de managers – schijnbaar. Ze dragen allemaal een identiek uniform tenminste.

Sociaal gezien minder leuk sinds een kleiner deel vd mensen meer en chiquer speelgoed krijgen. Wat je dan doet is ze uitmaken voor luierikken en domme kloten om hun sociale status slash zelfvertrouwen te ondermijnen (voortbouwend op het werk van hun snobistische/racistische leerkrachten) zodat ze niet geneigd zijn een opinie te vormen en via het democratische process het parasitaire monitaire systeem te bevechten. Een paar simpele ingrepen in het geld=schuld-druk systeem – het enige talent vd super rijken en hun gevolg is namelijk dat ze ordinaire valsmunters zijn – perfect te verantwoorden binnen democratische en vrije-markt principes – en al gauw zou iedereen werkelijk moeten werken voor zijn geld en krijgen wat hij verdient. Iets waar het ego van menig rijkaard niet mee omweg zou kunnen.

Een alternatief voor het verarmen vd bevolking tijdens een olie crisis zou zijn het verhuren – delen – van dit soort producten – in combinatie met een zuinig gebruik ervan – dus publiek transport. Zo kan je de olie prijs stabiliseren zonder een groot deel vd bevolking in de regen te zetten qua stimulatie, participatie en vooruitgang. Zo is er ook werk voor de producenten en onderhouds markt. Jammer genoeg is het monitaire systeem in handen van kleine kindjes wiens levensdoel is het meeste en dikste speelgoed te bezitten – waaraan hun hele ego dus vasthangt – waardoor een logische en effeciënte deel-economie quasie onmogelijk is.

Kijk naar het opgeblazen ego van Romney bvb. Die parasiet heeft zijn fortuin gemaakt door met gedrukt geld (uit inflatie en begroting = communisme) bestaande bedrijven te plunderen. En nu kan die paraderen alsof hij een economische messiah is. Terwijl zijn bijdrage aan de maatschappij puur negatief was – hij heeft zijn geld verkregen door de werkende mens te verarmen – en dankzij zijn familiale connecties en een corrupt economisch systeem ipv enig intellectueel talent of algemene nuttigheid. Volgens hem zijn mensen die werken en bijna niets krijgen de parasieten terwijl degene die een overdaad krijgen zonder ervoor gewerkt te hebben moeten beloond worden voor het vermogen om veel te mogen bezitten.

but I digress…

Crisis is een creatie heren – met als doel prijzen van grondstoffen te stabilizeren ten voordele vd aandeelhouders en ten koste van de werkende (of mag niet werkende) bevolking. En ze doen dit door het geld te verschuiven naar een minderheid – zichzelf toevallig. En dit doen ze door betaalde de-regulatie en toegestane fraude: zie bijvoorbeeld de miljarden fraude die de crisis creëerde. Dus tijdens een crisis gaan luxe producten zowiezo populair worden, omdat de oorsprong vd crisis is dat het geld stroomt naar de creators vd crisis.

Nog een voorbeeldje? De geldverschuiving vd depressie van 1929 werd in een zeker Europees land geïnvesteerd. Dit omdat de Amerikanen (die bezit zijn vd Britten) doorhadden dat hun olie niet lang meer zou meegaan. En ze hadden ook door dat het in het Midden Oosten te doen was, want de eerste wereld oorlog was een invasie van Irak. Dus ze hebben via het BIS ( is gelijk aan het ECB + Fed + de Japanse centrale bank = privé bedrijven die geld drukken en als schuld verkopen – alsook het goud vd Joden hebben gepikt en nooit terug gegeven) een strategische bondgenoot gesponsord om de competitie uit te schakelen.
Dus het was crisis in de wereld van de jaren 30 maar toch waren er plaatsen waar het geld wel nog kon vloeien. Toeval? Tuurlijk niet – het is de definitie van een economische crisis. Er is niet minder geld in de wereld – plotseling – er is meer geld in minder handen – oftwel minder geld in handen vd meerderheid.
@dubhead: je verwacht nu toch niet dat iemand dat gaat lezen eh ;-)
@dubhead:

Nederland wordt steeds slimmer, Leidsche Onderwijs Instelling…
@dubhead: DESTEP. Grappig om te lezen, maar de samenzweringstheoriën spatten er wel uit. Ik hou het liever bij feiten.
WTF momentje van de dag..
Mmm.. Met zoveel vermogen zou je verwachten dat G-power wel wat meer tijd van de 0-100 sprint afsnoept
@4x4wheels: Dit is een relatief klein autootje met RWD. Reken maar op flink wat wielspin bij het optrekken. Ik denk dat zodra je boven de 180 gaat komen dat hij dan de power pas echt kan benutten.
@berlinetta: En die V8 is zwaarder, wat betekend dat je een zwaardere neus hebt, wat weer ten koste van het rijplezier/prestaties gaat.
@kaasboerin: Ze hadden van mij liever een dikke supercharger geschroefd op die zescilinder.
@berlinetta: Die kant ga ik ook op met mijn gedachte. :)
Maarja, G-Power hè.
@kaasboerin: Hoeveel weegt het 1M blok en Het M3 blok dan? Of is het een wilde gok dat hij zwaarder is?
@kaasboerin: het betekenT helemaal niets. Het gewichtsverschil doet hier, gezien de vermogenstoename, weinig terzake. De hoofdreden is dat je het vermogen vanuit stilstand minder goed kwijt kan. 0-100 tijden zeggen weinig voor zulke wagens. 0-200 of hernemingen zullen de werkelijke power aantonen.
Wat een beest. Zal wel een boomknuffelaar worden denk ik.
@Simpson: De af-fabriek is alleen in manual te krijgen, grotendeels daardoor is ’t een zogenoemde ‘boomknuffelaar’ geworden. Hier echter een automaat, dus misschien zelfs wel ‘beter’.
@kaasboerin: Wat heeft automaat of handbak in godsnaam met met boomknuffelaar te maken?
Ik vind de 0-200 tijd niet bepaald snel gezien de power en gewicht van de 1 coupe. Tractie problemen boven de 100 km/h? Voor de rest wel erg dik. G Power all the way!
dit is wel super dik! 600 pk.. gaat me allemaal iets te ver
God.. Krijg je natuurlijk weer 3 jaar lang van alle bimmerboys hier te horen hoe snel deze wel niet is als constante overtreffende trap.
Gewoon de motorkap en kofferdeksel in de lak en hij is bijna niet van een gewone 1M te onderscheiden.

Maar doe mij toch maar een ‘gewone’ 1M, of een nieuwe M135i, daar is genoeg lol mee te beleven.
Hebben, hebben, hebben!!!
Hoogglans zwart en standaard interieur = hebben!!!
En voor de wintermaanden extra optie aan te vinken: loden plaat van 600kg (1kg/pk) om de achterwieltjes in de sneeuw te houden :)
@roller79: Want daar koop je zo’n 1M ook voor.. Oh wacht;

http://www.youtube.com/watch?v=ZCEwd0CeezQ
@kaasboerin: de vries?
• 0-100 km/h: 4,4s, is dat gemeten voor of nadat de banden grip gevonden hebben?
Super dik!
Als ik hem zou kopen, even bestellen zonder hurricane RS aanduiding, maar 120i of zo erop plakken en dan Porsches pesten :)
Wat een bak mogen ze best hier voor se deur parkeren
Leuk speeltje voor de Autobahn inderdaad.
4.4s naar 100 en 12.9 seconden naar 200? Vreemd, volgens mij halen de M5, AMG6.3 en de RS6 (+ hun gewicht) ongeveer dezelfde cijfers..
@fean: Gripkwestie denk ik.
DIK!


G-POWAAAA!!!
@jrmpower24: kheb zo\’n vermoeden dat jij je nick gaat aanpassen ;)
@greenhell: Echt niet! zonder ///M bestond deze bak niet! :D
@jrmpower24: ben ik met je eens! Overigens doet G-power ook leuke dingen met non ///M modellen hoor ;)
Ziet er goed uit,zeker die powerbulge, alleen dat carbon-spul mag er van mij wel af. En die poepstreep graag van de zetels af..
Noem me merkgeil, noem me alles maar… kan me geen reet schelen. Dit is HARD :D *drool*
De normale 1M is al erg tailhappy.. dit zal in feite nauwelijks op vermogen te rijden zijn.. dus pas het gas aanraken als de weg recht is en dan nog met beleid. Snap dit soort projecten daarom ook niet echt. Een normale 1m met echt carbon en 60KG eraf en wellicht wat aan je vliegwiel en nokkenassen doen voor (nog) betere response..lijkt me zinvoller. Als je hard rechtuit wil kun je net zo goed een M5 kopen en die 800pk geven.
Bruut ding, maar ‘lachwekkende’ prestaties, een rs6 weegt 600 kilo meer en heeft minder pk en heeft dezelfde sprint tijden, en dan gaan er natuurlijk weer mensen over 4WD beginnen, maar die 4WD weegt niet op tegen 600 kilo’s meer.
@jeanclaude: dit lijkt mij dan ook meer een prestigeproject dan daadwerkelijk een effectief anabolenkuurtje voor de auto… De door u genoemde auto\’s zijn mijns inziens ook niet te benoemen als concurrenten.
0-100 in 4,4s heb ik exact gehaald met mijn standaard 1M , gemeten met Performance Box en bijrijder. Wel na veel oefenen en een stinkende kopeling tot gevolg :-)
Meestal 4,8 – 5,0 maar éénmaal dus deze kanontijd gehaald. Was met “hete” banden en op een ruwe baan met massa’s grip.
Ik moet dringend eens dezelfde metingen doen nu want de wagen heeft ondertussen een chip en complete uitlaatlijn en is nu goed voor 400 pk en dik 600 Nm.
@m550d ik weet niet of het een prestigeobject is? dan zou ik er gewoon 800pk uithalen, maar alsnog is het niet ‘snel’. En daarnaast suggereer ik nergens dat mijn genoemde auto de concurrent is, wil alleen laten zien dat de een 600 kilo meer weegt dan de ander. En wil je een concurrent, dan is de tt-rs er eentje en die heeft met 360pk minder alsnog dezelfde sprinttijden.
Dacht dat die 1M gelimiteerd was, anders zou het natuurlijk onzin zijn om een 1M te nemen, of wacht, dat is het sowieso als je toch het interieur, exterieur en motor eruit sloopt..
@autoblog +80 NM?
De M3 e92 heeft 400 NM koppel dan zou het toch zijn +180 NM winst ipv 80

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).