G-Power geeft E46 BMW M3 een upgrade naar GTS-specs

Auteur: , 49 Reacties

De tijd staat niet stil. BMW heeft al jaren de E92 M3 op de weg, die op zijn beurt over pak-em-beet 18 maanden wordt vervangen door de F80 (BMW, qui fesh met die codenamen?) M3. Ben je echter verknocht aan de E46, met zijn heerlijke 3.2 zes-in-lijn, dan is G-Power bereid deze een vermogensboost te geven, opdat hij met zijn jongere broertjes mee kan komen.

De E46 M3 is en blijft nog steeds een prachtige auto, dus ik kan me best voorstellen dat je, als je er een hebt, er maar moeilijk afstand van kunt doen. Gelukkig kan je hem in Duitsland laten moderniseren. Nadat G-Power een paar keer met zijn toverstaf boven het motorcompartiment heeft gezwaaid levert je Bimmer 450 pk en 460 Nm (std 343 pk/365 Nm). Specs die op een gelijk niveau met de M3 GTS liggen dus.

Daarnaast worden de looks ook nog even aangepast, met een set dikke 20 inch pornojetsers, een CSL-voorbumpertje, en verlagingsset, terwijl aan de achterkant alles netjes intact blijft. Mocht je echter een ander uitlaatsysteem willen, dan heeft G-Power dat uiteraard ook liggen.

Over het interieur meldt het persbericht niets, maar op de foto’s kunnen we duidelijk een rolkooi zien zitten. Ongetwijfeld een aardige track-tool dus, deze Bimmer.

De prijs van al dat leuks? De Silverstone-velgen met Michelin Pilot Sport (245/30 ZR 20 en 285/25 ZR 20) doen 5.263 euro, de schroefset 1.435, andere einddempers kosten 1.285 euro, een zwaardere remset 6.895 euro (voor) en 4.595 euro (achter). Tot slot: voor de Kompressorbehandeling voor de extra power moet je 8.330 euro aftikken.



49 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Die velgen hoeven niet zo maar voor de rest; lekkerding !
Iets minder laag en die velgen een inch of 2 kleiner.. Dan wil ik’m wel op de oprit :D
@cassiewollie: Inderdaad, en een ander kleurtje, donkerblauw ofzo!
”Ben je echter verknocht aan de E46” JEP! :D gewoon de mooiste 3 serie ever!

echter, voor zulke bedragen hoef ik die update’s niet, ga zelf wel knutselen.. deze velgen vind ik sowieso al niet de mooiste..
@dennisr: Alweer een +1 voor jou, ik geloof dat je een beetje dezelfde autosmaak hebt. Zelfs een basisversie van een E46 ziet er goed uit (komt niet vaak voor bij auto’s).
@dennisr: same here, we hebben in 2008 een spiksplinter nieuwe suzuki swift gekocht, maar die hebben we vorig jaar ingerolen voor een E46 330i sedan uit 2001. Wat een heerlijke auto is dat.
Zo jammer dat een setje dikke remmen 10000 euro kost… Als er iets is waar ik verslaafd aan ben dan is het remmen! ;)
@Jochempie: kan gelukkig een stuk goedkoper, gewoon een setje bestellen op Ebay en zelf lekker op een krikje aan de slag..
@dennisr: Gedaan :) EBC schijven en greenstuff blokken.. best te doen, op krap 900 kg. Volgende worden denk ik Ferodo ds2500 blokken, nog wat meer bite.
@Jochempie: die blokjes zijn ook echt groen toch? :P zal er ook wel geinig uit zien :)
@dennisr: Die blokjes zijn groen ja! x-) ziet er geinig uit op een groene auto als de mijne :P
@Jochempie: Paseo was het toch? als ik het me goed herinner de trendsetter van ”mijn eigen auto” met toen nieuwe velgjes.. (please geheugen laat me niet in de steek! :lol: )

je zou voor de verandering voor Redstuff kunnen gaan :P Yellowstuff is dacht ik nog beter maar beetje overdreven..
Ben ik de enige die deze M3 mooier vindt dan de huidige? best wel gek eigenlijk.. (zeker aangezien in 17 ben en dus een nieuwer=beter mentaliteit heb)
@lambo4all: nee, je bent niet de enige! (19)
@lambo4all: nee, ik vind dit ook een van de weinige mooie bimmers, alleen de bmw 508 en de bmw z8 vind ik mooier.
@lambo4all: De E46 M3 had gewoon een scherpe design + karakter … <3 ducktail
De E90 is gewoon te opgeblazen (lomp design, te zwaar). Een setje originele BMW M velgen graag, strikje is niet nodig.
@Renesis: die ducktail had alleen de belachelijk zeldzame csl;)
@lambo4all: nee, de E46 is mooier. Rijd zelf ook in een E46 en ik houd er echt van! Heerlijke auto. De M3 is de overtreffende trap en zelfs zonder deze upgrades al snel genoeg. Ik zou persoonlijk de CSL velgen eronder zetten.
Mooie auto. Leuke upgrade voor toch nog zo’n “verouderde” auto.
vind t wel een aso bak nu, destijds had me ma de cabrio versie dat was wel bruut spul.. Nu rijdt ze in een 1M en let maar op, over een paar jaar wordt dat ook een foute auto
@diesel52: dat is maar hoe je er tegenaan kijkt. Mijn 328i wordt als het budget het over een aantal jaartjes toelaat misschien wel vergezeld door een M3
@jzaero: Nice! Dat was ook mijn bedoeling, mijn 328i cabrio weg doen en er een e36 3.2 M3 of e46 M3 voor halen.. Maar ’t zijn best zuiperds, en onderdelen best duur, ik heb mijn 328i cabrio gister geruild tegen een e46 325ci full options M tech enz
@isobmw: haha, zeer mooi. Mijne is een 328i E46 uit 1998, nog wel met het E36 328i blok dus ;)
@jzaero: Heb ook eens naar die E46 M3’s gekeken een tijdje terug, 20.000 zit je snel op.. voor een hele nette dan, 15 voor een goeie maar met wat meer km’s..
Een van de mooiste BMW’s. Jammer dat er zoveel petjes een M3 badge op hun 318 plakken :(
@599fiorano: misschien zijn ze wel gechiptuned.. dan is het puur classificering..
Hard rijden in zo’n ding doe ik wel als de voorbumpert fatsoenlijk vast zit.
Kijk eens naar de naden op foto 6, links en rechts.
Desondanks toch een lekker pittig wagentje.
Altijd draai ik mijn nek om als er zo’n E46 M3 voorbij rijdt.
Prijs is gewoon te hoog, bij ESS krijg je hetzelfde ( of zelfs meer!!) vermogen voor een stuk minder geld. Ook de andere dingen die GPower aanbiedt voor deze auto zijn gewoon overpriced vind ik.
Erg geschikt voor circuit gebruik lijkt me ook niet echt met zulke 20″ jetsers eronder.

Verder is de e46 M3 nog stteeds geweldig om te zien, niet te dik en schreeuwerig, maar ook niet te tam.
Andere velgen en ik wil hem wel hebben. Ik vind deze ook mooier dan de huidige M3.
@sir_smokalot “BMW, qui fesh met die codenamen?”

Tja, ik snap het ook niet precies, maar ieder nieuw model, inclusief prototypes krijgen een nieuw nummer oplopend. Hier heb je een overzicht, erg leuk om in te neuzen:
http://www.bmwarchiv.de/e-code/
@hennyhuisman: krijgen=krijgt
Mijn favoriete bmw! Het enige is een 2 meter brede, meter hige spoiler van koolstofvezel en mischien nog een koolstofvezel motorkap
@stig4life: dan verpest je hem, gewoon standaard laten of liever de CSL kofferbak
Velgen zijn toch een maatje te groot.
Yeah, right! Like you needed that!
Elke test laat de STANDAARD m3 al als winnaar uit de bus komen, wat denkt zo’n tjoenert nou toe te voegen, behalve het leeghalen van je portemonee?
@autoblog achterkant is toch niet intact gebleven, deze heeft de CSL kofferbak (wat de auto ook veel mooier maakt)
Njah ,krijg hier toch alweer een petjes gevoel bij .
@norge: kun jij niet beter naar Frankrijk of Spanje verhuizen, zodat je wat meer zon krijgt? Fleur je mss wat van op
@wobwobgaserop: Neuh ,geloof niet dat ik naar een arm land zou willen verhuizen.Pak wel een zonnebankje ,ok? ;)
@norge: ja, zit wel wat in. Ga ff in de sauna dan, word je lekker mellow van ;)
Dat oerlelijke stikkertje van michelin hoeft ook niet persé.
Strakke lijn en ook voor mijn hoeven deze velgen niet..
Graag originele bumpers en het touring model, verder niets meer aan doen
de m3 op de afbeeldingen lijkt me toch echt een CSL.
Er is in iedergeval meer CSL spul opgezet dan alleen een voorbumper: achterbumper, duck-tail spoiler, carbon dak
Vriend van me verkoopt zijn M3cabrio. Wel jammer, want het is een top-auto. Wel het sport-knopje indrukken….
@ericc: heb je link van de ad?
das niet eens zo’n grote vermogens boost… met een kit van VF engineering kom je al op 650 pk uit…. en dat loopt erg leuk (uit ervaring :D )
Beetje grote jetsers eronder maar voor de rest leuk vermogen zo op deze man
*op deze manier
Gewoon de mooiste M3 ooit gemaakt!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).