Gallery: youngtimer iconen vullen een Japanse parking

Auteur: , 42 Reacties

Wanneer er auto evenementen plaatsvinden in Japan, dan kun je er donder op zeggen dat de parkeerplaats rijkelijk gevuld is met bijzonder autospul.

Een tijdje terug vond in Tokio de Auto Salon plaats. Voor ons Europeanen een weinig spannende autobeurs en het echte kwijlen deed je dan ook op de parkeerplaats. Naast de Japanse youngtimers, treffen we ook een aantal Europese exoten aan. We pikten vijf opvallende bolides uit de grote massa.

Nissan Silvia S13
Silvia S13
Misschien niet de mooiste uit de Silvia-lijn, maar een aandachtstrekker is dit rode bakbeest wel. Met een bumperkitje en aansluitend verlagingssetje is de Japanner klaar om de strijd aan te gaan met iedere verkeersdrempel.

Veilside Mazda RX-7 duo
Mazda RX7 Veilside
Kreeg faam door de derde Fast & Furious film en gaf het icoon met rotatiemotor een bijzonder uiterlijk. De dikkere body en bijzondere koplampen doen je twee keer nadenken met welke auto je nu precies te maken hebt.

Nissan Skyline R34 GT-R V-Spec
Skyline GT-R V-spec
Do I need to say more? Een absoluut snoepje, zeker in de V-Spec uitvoering. Het design mag dan dik 16 jaar oud zijn. De Nissan zelf, is altijd (mits goed uitgevoerd) weer een bijzondere verschijning als je hem in het echt aantreft.

Mitsubishi Lancer Evo Wagon
Evo Wagon
Gewoon omdat het kan? Slechts één generatie durfde Mitsubishi het aan om de Lancer Evo in een gezinssausje te dopen. Natuurlijk kwam het ding nooit naar Europa. Toch zou ik een wintersporttripje naar de Zwitserse Alpen met het rally-icoon niet zomaar overslaan.

Lamborghini Aventador met wat opsmuk
Lamborghini Aventador
Geen youngtimer en niet Japans. Wel extreem, donker en rauw. Wat voor make-over de Lambo heeft ondergaan is niet bekend. De voorbumperpartij doet me denken aan deze uitvoering van DMC, maar dat durf ik niet met zekerheid vast te stellen.

Andere snoepjes die die op de parkeerplaats stonden kun je bekijken in de gallery hieronder! (via zengarage.com.au)



42 reacties

Doe mij maar die S14 die naast de rode S13 staat, of 1 v/d GT-R’s of een RX-7, wát een lekkers allemaal!
@bierbuik: dan neem ik die ae86 wel alleen even die stance weg en ietsje hoger
Heerlijke post, doet me denken aan Speedhunters, of de posts van “appeltje” van eeuwen terug
Doe mijn de blauwe Mazda RX maar.
Die lambo is een DMC Lamborgini Aventador LP900-4, oftewel een volledig geruïneerde Aventador naar mijn mening
@koenigsegggone1: ik vind die veilside mazda rx-7 duo trouwens wel echt heel dik!
@koenigsegggone1: hij probeert een sesto elemento na te doen
via iPhone app
@gt500eleanor: dan moet hij eerst nog 600 kg afvallen
@Sir_smokealot foto 15 van de lexus is hella flush
Ik ga voor de R34, maar die Veilside RX7’s zijn ook erg mooi.
@deora: ik zie nu net dat er ook een erg nette AE86 Trueno tussen zit.
@deora: zoveel pracht wagens, hoe kan je ooit kiezen 😅 damn!!! Die Evo station is ook wel dik, veilside RX-7 zijn vet en de R34’s ook, ofwel wat niet.
Liever 3 interesante youngtimers voor de deur die misschien wat extra onderhoud nodig hebben ipv één knap, vers waggie.
Hij staat er niet tussen maar geef mij maar een Toyota Chaser, Sleeper met een 1JZ er in :D
@LMV: held gave bakken dat! Maar of het sleepers zijn.. Ze vallen behoorlijk op
@pudi: Stock ziet hij er toch alles behalve sportief uit hoor :D
Dibs op die Alphard in de gallery!

Voor de rest een zeer interessante parking! Veel lekkers ertussen.
Geweldig artikel! Mogen er meer van zijn ;)
Die Veilside RX-7! Zo’n gave wagen. Die grijse is gaaf maar die oranje is de gene die je hebben wilt!
Die Silica Bras kleurige R34 is wel heel erg lekker. Bayside Blue R34’s zie je wel vaker, maar die beige tint is speciaal voor de Skyline GT-R M-Spec: een luxere, comfortabelere versie van de Skyline GT-R. Die voor mij graag.

Die Skyline GT-R in het Bayside blue is ook erg leuk. Met name vanwege de ‘V-Spec’ uitvoering. Verschil tussen een V-Spec en een gewone is:
– ATESSA ETS PRO
– Opening voor koeling in voorbumper
– Straffer onderstel
– Actief visco diff op de achteras
– Diffuser voor en achter (achter in carbon)

De meeste Skyline’s die geimporteerd worden zijn volgens mij al V-Specs. Bijzonderder is de V-Spec II, te herkennen aan de NACA duct in de koolstofvezel motorkap, volledig zwart lederen interieur, grotere remmen, agressievere afstelling van het diff, zwaardere dubbele koppeling en iets andere koplampen volgens mij.

De Lancer Evo Wagon is met 5000 stuks relatief zeldzaam, alhoewel er in de UK wel een aantal rond rijden. Stom feitje: dankzij het hogere gewicht achter heeft de Lancer Evo VIII Wagon geen AYC.

Ik vind die grote JDM sedans wel gaaf. Verlaagd, BBS’jes eronder. Net als die Alphards en Elgrands. De RX-7’s en Silvia’s zien we hier ook, het zijn de gepimpte JDM only wagens die ik altijd erg interessant vind.
@gtwillem: Mooi he. In Tokio heb ik een prachtige R32 Skyline GT-R V.Spec ll mogen zien. Helaas was het in de avond en donker, waardoor ik maar een paar lelijke mobiele foto’s heb geschoten. Hij was helemaal origineel en van een oudere man. Fantastische auto-cultuur. Heimwee!
@onlylosersdrivevag: Klopt. Japanners kijken totaal anders naar auto’s dan Europeanen of Amerikanen. Het totaalontwerp is totaal onbelangrijk, maar ze kijken vooral naar de details en de technische eigenschappen. De overbekende Mitsubishi HKS Evo VIII CT230 is gewoon van 55 jarige tandarts. Hij wilde een auto die met gemak Porsches en Ferrari’s eruit kon rijden. Daarin is hij iets doorgeschoten, want zijn auto is snel… En rijdbaar. En betrouwbaar.

Zelfde geld voor de HKS Genki Hyper Silvia S15 D1 spec. Gewoon van een zakenman. De opmerkelijke afbeelding aan de zijkant is een tekening van zijn zoontje toen ie nog jong was. Dat ie met 500+ pk en een leeggewicht van 1100kg iedereen het snot voor de oren rijdt is bijna bijzaak.
@gtwillem: jij moet me toch een groot hoofd hebben, hoe kan je anders zoveel info onthouden? bewonderingswaardig!
Doe mij maar gewoon die witte Speciale.
Wat is zo’n RX7 toch gaaf!
Toch raar dat word gezegd dat de rx7 bekend werd door de film terwijl het toch exht veel eerder te tunen was in Need For Speed
@junior540: waarschijnlijk bedoelen ze de Veilside kit
@2wheeler: precies!
@Junior540: De RX-7 zat al in Need For Speed deel 1, en was bekend bij iedereen met een Autovisie jaarboek vanaf 1991. Voor de FD3S althans.

Daarna werd de RX-7 bekend door de Playstation game ‘Gran Turismo’ en ‘Gran Turismo 2’. Toen de NFS Underground games populair werden was de FD RX-7 al lang en breed uit productie.
Foto 19, ik twijfel of dit een brabus rocket is? (CLS)
@jpoers: CLS Brabus. Ik dacht eerst een Wald Black Bison, maar die heeft geen dubbele mislampen.
@awesome: @jpoers: het is een Mercedes SL, geen CLS. en er zijn meerdere tuners die dubbele mistlichten monteren en ik kan ook niet goed uit de bumper halen welke tuner dit is.
@larsdbs9: is toch echt een CLS.
@maseratizzzzzzzz: en waaraan zie je dat? Hij heeft namelijk de SL koplampen en bumper
Die oranje RX-7 met Veilside bodykit doet me denken aan Fast and the Furious. Ik ga die films maar weer eens kijken denk ik :)
Die 360 ziet er wel tof uit. Jammer dat er niet meer foto’s van zijn.
Dibs op de AE86!
Veilsidekits op Rx-7’s zijn zo afschuwelijk lelijk. (Vind ik)
@toshtie: exact mijn gedachte…
Gvd wat bestaat er toch een mooi spul op deze aardbol pfff, en voor de auto cultuur moet je zeker naar Japan gaan! Wat een wagens 😮
Doe mij maar de Silvia S13. Hou wel van die sobere look.
Heaven!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).