Gelekt: Porsche 991 Carrera 4 & Carrera 4S

Auteur: , 92 Reacties

Kijk eens aan, een vroegtijdige plaatjeslozing vanuit Stuttgart. Nog voor de officiële onthulling -vermoedelijk maandag- duiken de eerste afbeeldingen van de vierwielaangedreven versie van de nieuwe 911 het web op.

Net als zijn voorgangers komt de 911 met een 4WD-optie om je porker beter in het gareel te kunnen houden. Uiterlijke wijzigingen behouden zich wederom tot iets dikker heupen en een rood reflecterend balkje tussen de achterlichten. Onder de kap blijft het verder een bekend recept: de 3.5-liter zescilinder boxermotor voor de Carrera 4, goed voor 350 pony’s, terwijl de Carerra S de 3.8-optie krijgt die het vermogen naar 400 pk schopt. Binnenkort zowel als cabrio en coupé te verkrijgen.

De onthulling volgt aan het einde van september in Parijs, waarna de 4WD-versie nog voor het aanbreken van het glijseizoen de dealers zal raken. (via Germancarscene)



92 reacties

Goh, de zoveelste ‘gelekte’ foto’s van een fabrikant. Vroegtijdig vrijgegeven zou een betere omschrijving zijn.
@alcantara: Of: werknemers zijn weer eens stout geweest en hebben foto’s op het internet gezet!
@bbroek: Zo willen ze het inderdaad laten lijken door de term lekken te gebruiken. Maar tegenwoordig ‘lekt’ iedere nieuwe auto voor de officiële aankondiging dus ik kan dat niet zo serieus meer nemen. Al klinkt het natuurlijk wel veel spannender…gelekte info, wow!
@alcantara:

Als ze echt zo’n probleem met hun beveiliging hadden zou ik niet graag verantwoordelijk zijn voor hun financiële afdeling.
Idd gewoon een marketing trukje zoals een ander.
Spannend…. een nieuw type plaatje op z’n kont.
@jrk68: Je hebt duidelijk geen oog voor detail.
@alcantara:
Zijn er uiterlijk nog meer details anders dan bij de gewone 991 dan…
@jrk68: Die 80ties Mercedes 200d lichtbalk
@E34M5Touring:
Oeps hoe heb ik dat klassieke Hella accessoire over het hoofd kunnen zien.
@jrk68: Ja man :-) ongelofelijk dat dit aan je aandacht is ontsnapt!
@E34M5Touring:
Sorry man, moest echt ff mijn leesbril pakken om dat te zien… Dank dat je mij er even op wees.
@jrk68: No worries, here to help!
@E34M5Touring:
Waar zou een mens zijn zonder “vrienden”.
@jrk68: True that!
@jrk68: ik vind het toch vrij opvallend. Maar zoals ik al zei, geen oog voor detail dus ;-)
@alcantara:
Tot en met de 993 heb ik Porsche met interesse gevolgd.
Daarna zijn het voor mij kappers auto’s en PC Hoofttractoren geworden helaas.
@jrk68: Ja, vanvoor in de luchinlaten zijn de horizonatele latjes van een iets ander model dan bij de 2wd (ze maken een verbinding) ;)
@buckdanny:
Allemaal futiliteiten die alleen de diehard Porsche fetisjist ziet. Omdat onderscheidend te noemen gaat me wel erg ver.
@jrk68: Jij vroeg: ‘Zijn er uiterlijk nog meer details anders dan bij de gewone 991 dan…’ En ik antwoord ‘ja…’ En de kenner zal het wel opmerken ;)
@jrk68: Ik vind het een beetje een puinhoop worden op die kont, gewoon Porsche of turbo oid is netjes, maar de hele reutemeteut met naam en toenaam ziet er gewoon niet uit.
Mag ik er 1 leasen voor 1178,81? Wel uiteraard full options.
@smoked: Als je die Golf van je avatar verkoopt kan je weer een maandtermijn betalen.
@pininfarina: oke mister die alles op autoblog te serieus neemt ….
Die doorlopende lichtbalk had ik graag anders gezien. Lijkt hier niet zo mooi te zitten als bij z’n voorganger.
@Carreza: Ik vind deze juist een stuk subtieler dan de balk bij de 997. Die was net iets te lomp.

http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/911_Carrera4_997_2009/Porsche_911_997_Carrera4_2009_4.jpg
@ricardo: Elk z’n smaak. ;) ik heb het graag iets minder substiel. Mijn favoriet:

http://farm4.static.flickr.com/3006/2677168976_fb7da0da8a.jpg
@Carreza: ook mijn favoriet!
@Carreza: Jep, die sluit ook gewoon het beste aan op de achterlichten, waardoor het geheel weer klopt.
@Carreza: idd prachtig!
@Carreza: pornobips !
@Carreza: Goddamn wat blijft die 993 toch lekker, volgende keer het plaatje achter een linkje plaatsen aub want nu moet ik weer fappen!
@alcantara: haha. Elke keer als ik de garage inloop….moe word ik er van
@Carreza: 993! de laatste volledig met de hand gebouwde 911 en de laatste luchtgekoelde. Ooit eens de eer gehad om met een 993 Turbo te rijden, wat een beest!
@rufctr01: lucky you!
Ik vind het wel wat hebben, die iets dikkere achterkant
@fristie: yeah right, keep on dreaming pal
@loloo: Het mijn mening maar hoor N00B
Toch blijft het knap hoe ze die 911 bij elk nieuw model zo erg 911 houden maar ook weer zo subtiel vernieuwen
Ben ik de enige die de 997 mooier vindt?
De wijzigingen aan de voorkant zijn minimaal maar niet mooier.
Van opzij lijkt hij wat uitgerekt. Ook niet zo mooi.
Maar het kontje van de 991 is zo on-porsche…

http://www.porschedealer.com/images/cars/2012/2012_997-480.jpg
@zdev:
Ik ben dat niet met je eens, de oer 911’jes hadden juist ook dunne achterlichten.
Voor mij blijft de 964 de laatste mooie 911.
@zdev: Persoonlijk vind ik de 991 mooi, maar de 997 was toch net wat mooier.
Ik had 2 artikels hiervoor liever de lambo dan Jenna. Maar als ik moet kiesen tussen dit kontje of het kontje van Jenna, dan ga in toch voor Jenna!
@jensdm: dan ga je in het kontje van jenna??
@rufctr01: ik*
Nu is het enkel nog wachten op de onthulling van de Diesel 911
@loloo: haha juist een:

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG 911 Carrera 4 GTS Diesel Cabriolet

Hij wordt 18CM breder want anders past die tekst niet achterop.
Wachten op de GTS (zoals sommige vd fotos hierboven). Ik vraag me af of die dan opnieuw iets hydrolisch krijgt in de zin van stuurbekrachtiging. Zoals de M5. Moet hem speciaal maken hé.
Het reflecterende tussenstuk is niet meer van deze tijd en in mijn ogen een fout in het design. Als je hem weg denkt komt dit het lijnenspel alleen maar ten goede. Zo’n reflector staat alleen mooi op de 911, model 964.
Doe dan geen streepje.
@robbie: Precies, zeg ik ook tegen mijn vriendin.
Had hem ook niet anders verwacht -.- die rode streep is lichtelijk LELIJK!
Geslaagd design, alleen heb ik ‘m ook liever kaal dan met een streepje. Trouwens, doe OF merknaam OF typenaam, niet allebei want daar wordt de achterkant ook onnodig druk van.
@pininfarina: dat is idd ook heel erg lelijk. Zeker om het 2 compleet verschillende lettertypen zijn en het een hele rare combinatie is die ook nog eens enorm druk overkomt.
@pininfarina: Zeg dat wel. Bovendien heeft het weinig zin om Porsche op een 911 te zetten. Wie na 50 jaar dat model nog steeds niet herkent, heeft én geen belangstelling, én Alzheimer.
@mout: Dat is speciaal voor de chinese markt (geen flauwekul). Daar herkennen ze een 911 niet als Porsche, ze kennen daar alleen de Cayenne.
@topless: frauwekur?
Laat ze het er dan in chinese karakters op zetten ;)
Mooi om te zien dat de rode balk weer terug en gebleven is! Voegt altijd nét dat extra beetje toe t.o.v. de “normale” Carrera (S).
Die rode balk is handig om snel te kunnen zien dat je voorligger niet de eerste de beste bocht uit vliegt.
@norge: Als het goed is zie je je voorligger dus maar heel even (tenzij je zelf in een GT-R rijdt ;))
Pfff niet nog een !!! :s
..en dan van dit vrijwel ongewijzigde model komen dan nog 63 varianten, die allemaal op AB.nl moeten worden geplaatst ? Plz….
Het grappige is, dat je met 4WD juist minder brede heupen nodig hebt.
@mout: Heb ik me eigenlijk afgevraagd, waarom heeft de 4 versie altijd bredere heupen?
@Panther: Gokje. Vrouwen hebben brede heupen, en vonden achterwielaandrijving toch al lastig?

Gokje 2. 4wd begon misschien bij een turbo, of andere extra hete versie. En die had zowel meer koeling als meer motorruimte nodig. En na die tijd zijn ze vergeten ermee op te houden?
F*ck, weer die lelijke rode balk, speciaal 997 type 2 overgeslagen daarvoor, brengen ze da spul toch wel nie terug zeker… pff
997 is mooi, 991 nog mooier, alleen spiegels van 997 (model en plaats) veeeeel mooier dan vierkante halfplastieke gedrochten op 991…
@9114life: spiegels zijn juist gaaf want zo denken de mensen dat je een Audi TT hebt!
@alcantara: lol, en u kan dan uw TT ook ineens tunen tot iets R8achtigs…
@9114life: overgeslagen? Is het weglaten van die strip dan niet bespreekbaar bij dealer of tuner?
@mout: zou denken van niet, en al zeker niet bij PCA.
Die achterkant is zo speciaal (lees:lelijk) e staat echt veel te veel op geschreven en die lichten zien eruit als de ogen van iemand die gisterenavond wat veel heeft gedronken. :)
het lijkt een beetje alsof die balk niet helemaal goed is gelukt idd
doe dus maar zonder en in het geel!
@Flamingo: Met die balk kan ik wel leven maar deze wagen verdient gewoon een frisse kleur. Geel of rood, het frisse blauw van de cabrio maar absoluut niet dit bejaarden diarree bruin.
De Carrera 4(S), de 911 voor makelaars die niet kunnen rijden!
@driftje: Weinig makelaars die nog 911jes kopen, de laatste 5 jaar.
@mout: Harry zal toch nog wel wat opgepot hebben?
@driftje: 1 Harry is best weinig makelaars, vind ik.
@mout: Één voor z’n vrouw, één voor z’n dochter, één voor z’n buitenechtelijke relatie. Tikt toch nog aan, één zo’n Harry Mens!
Kvind hem mooier dan de vorige gen.
Zal vast weer mooi worden, ik vind dat de 991 op foto nooit mooi lijkt maar ik vind het de mooiste 911 sinds jaren als ik hem op de weg tegenkom!
Ik was al benieuwd hoe deze uit zou gaan zien. Nu kan ik in spanning gaan afwachten hoe de Turbo en gt3 er uit gaan zien. Dat houdt het leven spannend.
@topless: Wat heb je een spannend leven zeg. Porsche 911 varianten zijn immers voorspelbaarder dan de getijden.
@mashell: +100
Allemaal leuk maar ik zit te wachten op de GT3.
Een Porsche heeft geen pony’s, want het is geen amerikaan
Sorry ik weet het is mieren-neuken maar in het verhaaltje wordt gesproken over de carrera 4 met een 3.5L motor, moet dat niet 3.4L zijn zoals in de gewone carrera?
@bomf4gt: Yup, het is een 3,4 liter.
Mooie aanvulling op het 911-gamma (as always met de 4 en 4s-modellen), het is toch net allemaal even wat dikker met die bredere achtersteven. Alleen die lichtbalk, het doet me een beetje denken aan een soort van derde remlicht. Misschien hadden ze beter à la 964 en 993 de hele acherlichten door kunnen trekken tot een hele streep. Dat was in mijn ogen mooier geweest. Ik kijk al uit naar de Turbo!
wat een gezeik over gelekte foto’s dacht dT het hier over auto’s ging….
En wat is dan nu het verschil tussen een carrera 4 en een targa?
En waar baseren ze nou iedere keer die 991/997/998 etc… op?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).