Een nog agressiever uiterlijk, zonder extra pony’s.
De vernieuwde GT-R heeft van zichzelf al een meer dan uitdagend voorkomen. De Track Edition doet er nog een schepje bovenop. Nissan neemt de GT-R Track Edition in april mee naar de New York autoshow, waar de wereld voor het eerst kennis mag maken met de extra sportieve versie van de 911 Turbo-concurrent.
De Track Edition is te herkennen aan nieuwe 20-inch wielen, een carbon spoiler en andere Recaro-stoelen. Onderhuids is het onderstel strakker afgesteld. Vorig jaar werd de facelift van de rijdende PlayStation ook in de grootste stad van de Verenigde Staten getoond. De Track Edition zal worden gepositioneerd als middenweg. Met de GT-R als instapper en de Nismo GT-R met 600 pk als topmodel. De GT-R Track Edition wijkt qua prestaties niet af van de instapper. Dit betekent 570 pk en 633 Nm aan koppel.
De GT-R Track Edition zal vanaf deze zomer te bestellen zijn.
rob5nismo zegt
Graag afleveren bij mij graag
bussie88 zegt
@rob5nismo: dat kan grager
serialchiller zegt
@bussie88: ik wil het nog veel gragererder!!
vondudenstein zegt
@serialchiller: aller graagstest!!
tarquesh zegt
Wat voor een GT-R is me egaal als ik er maar één een keer ga bezitten.
Wel nog even een Datsun 280Z scoren, want die staat ook op mijn bucketlist.
cloverleaf zegt
@tarquesh: Die 280Z is denk ik het allermooiste wat ooit uit Japan is gekomen! Misschien op nuru massage na ;)
G-Ammo zegt
@cloverleaf: 2000GT? Hakosuka? NSX? Zo kan ik nog wel even doorgaan :)
stfu zegt
Toch mooi nog zo’n ‘ouderwetse’ koets. Lekker tijdloos, redelijk anoniem maar heerlijk dik. Beter dan die overdesignede auto’s van tegenwoordig.
Rick-dos zegt
Kan aan mij liggen maar heb het gevoel dat de hype rond de GT-R wel een beetje over is. Tot voor kort zag ik ze nog wel regelmatig rijden maar al een tijdje niet meer gezien.
Hoeft niks te zeggen natuurlijk…
kniesoor zegt
@rick-dos:
Ben het met je eens, dat de hype er een beetje af is. Op zich ook niet zo vreemd, wetende hoe lang de auto er al in min of meer onveranderde vorm is. Dat neemt niet weg, dat het een geweldige auto is. En nu de hype-proleten er niet zo veel interesse meer in hebben, blijven de echte liefhebbers over. Lijkt me goed nieuws, behalve voor Nissan zelf want evt. lagere verkoopaantallen.
super zegt
@amghans:
Ik zie ze in de koot dazuur nog regelmatig rondrijden. Hoeft ook niks te zeggen natuurlijk.
vondudenstein zegt
@rick-dos: screw the hype. Laat de hype vooral wegblijven. Ding is en blijft vet. En maakt curieus naar de opvolger
jeroenwz zegt
Blijft een ontzettend gave wagen. In NL tweedehands al te koop vanaf zo’n € 65.000.
If I were a rich man…
cloverleaf zegt
@jeroenwz: Ik heb zelf de arme mensen versie, de 350Z. Veel lol voor relatief weinig. Maar binnen een paar jaar zou ik graag zo’n GT-R voor de deur hebben staan, alleen dan liever niet met 20″ wielen. Kan me niet voorstellen dat dat de rij eigenschappen en prestaties te goed komen.
TimD zegt
@cloverleaf: nee ze zullen het vast niet geweten hebben daar in Japan….
cloverleaf zegt
@timd: voorheen werd die volgens mij standaard geleverd met 18″. Vraag me af wat de voordelen zijn van 20″ behalve evt grotere schijven en looks…
TimD zegt
@cloverleaf: altijd 20″
TimD zegt
@jeroenwz: 50.000 zelfs!
focusrs1 zegt
Fantastische wagen!
Blijft toch een droom van bijna iedere auto liefhebber.. bij mij sinds Gran Turismo 1 op de eerste Playstation.
pinut187 zegt
Met de benaming rijdende Playstation doe je de GT-R te kort aan. Het is zoveel meer.
gerjan zegt
Nee dank ik. Ik hou hier niet van. Vond het van binnen en buiten geen mooie auto
Dutchdriftking zegt
Lijkt me een fijne uitvoering.
steelfighter zegt
Wat kost een servicebeurt….
kniesoor zegt
@steelfighter:
Een stuk minder dan bij veel van z’n soortgenoten. Dwz, als je ervoor naar Total Car Concept gaat.
TimD zegt
@steelfighter: altijd meer als van een Micra, maar kosten vallen reuze mee! Grote beurt, inclusief alle vloeistoffen zo rond de 750/800 euro!
begbers zegt
Ik moet toch toegeven dat ik het onwijs knap vind van nissan. Eerst bouwen ze DE sportauto die doet wat geen ander kan. Vervolgens weten ze het lompe/simpele uiterlijk toch een stuk fraaier/moderner te laten ogen met de ’17 uitvoering. Petje af..
mrrallycross zegt
Lekker hoor. Ben benieuwd naar z’n opvolger