Gespot: Alpina D5 Biturbo

Auteur: , 51 Reacties

In Laren is schijnbaar nog geld voor stijlvol aangepaste BMW Fünfers.

De Alpina D5 Biturbo Touring is niet één van de meest voorkomende voitures op het vaderlandse wegdek. Waar je de M550d al bij bosjes kunt spotten in de sloppenwijken van Amsterdam en de favela’s van Rotterdam is de D5 Biturbo een auto die voorbehouden blijft aan de mensen met een meer verfijnde smaak. Mensen die weten waar je moet zijn om je BMW écht speciaal te laten afwerken.

Alpina is al sinds jaar en dag het gekozen adres voor deze fijnproevers. Kijk toch eens naar die prachtige kleur, die subtiele lip onder de bumper en de heerlijke 20 inch Alpina Classic wielen. Jep, dit is de superdiesel die je moet willen, niet dat overspoilerde M Performance hok dat iedere John in één van de 50 beschikbare tinten grijs kan bestellen bij de eerste de beste BMW dealer. En laten we eerlijk zijn: 350 pk en 700 Nm brengt je ook gewoon in 5,2 seconden naar de 100, terwijl de topsnelheid wordt vastgezet op 270 in plaats van 250 kilometer per uur. En dat alles met een turbootje minder, deze jongen zou het wel weten.

Check meer foto’s van deze Alpina D5 Biturbo spot van autospotterqvs op Autojunk.nl.



51 reacties

Prachtige wagen, een Alpina getuigd inderdaad van goede smaak.
Naar mijn mening de enige die aan Bmw mag komen.
@bofkont: Over smaak valt niet te twisten! maari k ben van mening dan nog een merk best aan BMW mag komen, onlangs heeft wouter nog een m6 van dit merk getest.
@bofkont: Geef mij maar een Touring met M-pakket, veel netter dan deze ordinaire look-a-like-1980-bak. Zeg nou zelf, die uitlaten en voorbumper zien er toch niet uit. Bovendien kost het je de hoofdprijs.
@bartsmit: Helemaal met je eens.
De touring met M-pakket is veel mooier dan deze fout getunede BMW die iets teveel de aandacht wil trekken.
@bohica: nu weet iedereen meteen wat voor marginale imbecielen jullie zijn
Alpina is leuk maar een triple turbo diesel die onder handen genomen is door ///M. Een dag zal ik die m550d hebben.
Dit is het wel voor mij. Wat een schitterende auto. @kaasboerin: get the frog out :)
En alleen achterwielaandrijving! Ook leuk voor als de sneeuw valt straks!
De velgen zijn een maatje te groot IMHO. Daarentegen zijn multispoke velgen verdomd lekker bij een grote sedan of station. Alpina voor de connaisseur en AC Schnitzer voor de paupers. ;-)
Ik ben nog steeds van mening dat je bij elke dikke bmw/mercedes/audi de badges eraf moet halen.
@zenoemenmemax: waarom?
@a6stang: Vind t wat stijlvoller, jan en alleman hoeft niet te weten dat je in een auto van 1,5 ton rijdt. Daarnaast is het altijd leuk om men te verassen met waartoe zo\’n brute bak tot in staat is. En je krijgt toch de waardering van autoliefhebbers.
@zenoemenmemax: ja, temeer daar de overige 98% in dit kneuzenland in een instap 520 rijdt (die bewust wordt ge-debadged zodat niemand ziet dat het het basisbrommermotortje is..)
@flippert: Daarom zeg ik ook dikke bmw/mercedes/audi.
Jeetje! Da’s een lekkere spot zeg!
Dat iedereen zo’n fan is van Alpina…
Vind de exterieur opties van ze zo ontzettend saai! Daarom past het niet bij een BMW.
@Bazzl: Daarvoor kan je naar Hamann of AC Schnitzer, die schreeuwen het uit met tupperware plastic. Een Alpina is veel ‘beschaafder’ met zijn uiterlijk terwijl prestaties echt niet slechter zijn.
@Bazzl: Alpina is voor de fijnproevers en AC is voor de mensen die niks proeven en alleen hard schreeuwen zodat iedereen ze hoort en ziet ;-)..
Is alpina in duitsland niet officieel een autofabrikant?
@bozothenutter: Niet alleen in Duitsland geloof ik. Is bij mijn weten een merk, geen tuner.
@E34M5Touring:
Ja klopt, ze hebben ook hun eigen chassis nummers, maar ik geloof dat ze vaak gewoon bij bmw worden gebouwd, dan kome de onderdelen bij alpina vandaan en worden ze bij bmw inelkaar gezet
@undifined1:
Maar ik wete niet zeker of dat nog gebeurd
@undifined1: Bij het RDW staat hij als Alpina B10 op kenteken (heb even een B10 op autotrack gepakt). Dus het is zeker een merk.
@E34M5Touring:
Ja, het klopt dat het een merk is met een eigen chassisnummer, maar iig vroeger, werden ze gewoon bij bmw gebouwd en een alpina chassisnummer ingeslagen, en soms stond er ook nog een bmw chassisnummer in wat werd doorgekrast
Ook een kunst, auto op geen van de foto’s scherp.
Ik zou voor de B5 gaan, nuja de e39 noemde hij nog B10 en da’s volgens mij de wagen die je moet hebben.

Al heb ik ook nog niet horen klagen over de D3 dus met de diesels zal het ook nog wel meevallen.
Tering jantje! Alpina kan me gestolen worden.. Maar de specs kwijlll :0
…favela’s van Rotterdam…
Heerlijk…
\’Één van de 50 beschikbare tinten grijs…\’ LOL
Lijkt wel een bimmer?
Ook wel leuk dat op de laatste foto het kenteken is weggewerkt, alsof dat op de voorgaande foto´s niet te zien is LOL. Die Hamann vind ik stiekem mooier…op de foto´s dan. Heb die Alpina´s in Frankfurt gezien en dan zijn ze toch wel erg mooi :)
Ik he niet zoveel met Alpina eigenlijk, die schroeven overal een turbotje op en wat andere stoeltjes, en klaar, was vroeger ook al zo, niet dat het niet moeilijk is enzo, maar ik heb gewoon niks met turbo’s.

Ik heb veel liever Hartge, die hadden in de jaren 80 al e28’s en e30’s met 330pk m88 motoren en later hadden ze nog een 6 liter m70, echt pracht spul
@undifined1:

Het verschil is dat Alpina gaat voor de volledigheid. Die bouwen de wagen om op comfort.
Hartge is een tuner die wil snelheid.
@Hupke:
valt tegen hoor, als je kijtk naar een e28 b7 turbo, gaat dat ook bijna alleen om snelheid, en dat is met dat enorme turbogat een enorm gevaarlijk auto
@undifined1:

Ik heb geen ervaring met dat soort fosielen maar m’n achterneef heeft een recente D3 en die is toch wel beter dan een 3-serie.
@Hupke: Waarin?
@lamborgfan:


In het auto zijn. In het fijn aanvoelen. In het degelijk zijn,…
@undifined1: Maar dat waren hun doelstellingen 100 jaar geleden. De laatste (10?) jaar hebben ze de auto\’s sneller en comfortabeler gemaakt.
@undifined1: Heerlijk, je motorenkennis wordt gewaardeerd! :)
Complimenten.
@undifined1: Hartge doet vrijwel niets aan de ‘handling’ van een auto…waardoor het een zwabberende pk-geweldenaar wordt…
En wat mag dit kosten in vergelijking met de 5 serie m550d?
alpina is altijd zo spannend he
blauwpaars kleurtje spaakvelgen sjonniebumpertjes klaar!
Ik meen me te herinneren dat de E90 M3 (met V8) ook trager was en minder fijn te rijden (in normale omstandigheden!!) dan de Alpina B3 (met de 3.0 6L turbo) volgens de vakpers…
Kijk, zo moet het. Dit is stijl!
Als het goed is, is dit de allereerste D5 biturbo in NL.
En als ik me niet vergis, had de eigenaar hiervoor een D3 Biturbo in exact dezelfde kleurstelling :)
@dennisa: boeiend!
Casper probeert Sir Smokalot te overtreffen met de hoeveelheid ironie in een posting. En dat is geluk! Het hele stuk is precies het tegenovergestelde van de waarheid, prachtig gedaan!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).