
GT3 RS’jes, M3’tjes CSL, allemaal erg toffe auto’s om te spotten, maar op en rond de Nürburgring wemelt het er van. Nee, dan de Isdera Imperator, als je die er aantreft val je met recht met je neus in de boter.
Slechts 30 exemplaren werden er gebouwd, van deze Isdera Imperator 108i. De basis werd gevormd door de Mercedes CW 311, een concept car met wankelmotor. De Imperator had echter gewoon een ouderwetse 5 liter V8 met standaard 300 pk in het vooronder midden. Naar wens kon de gevleugelde verschijning uit 1984 door AMG opgepept worden tot 390 of 420 pk voor zijn tijd uitstekende prestaties neerzette.
Een ander opvallend detail aan de Isdera is de achteruitkijkspiegel, die letterlijk op het dak van de auto is geplaatst. Autoblog-bezoeker fant spotte de zeldzame Isdera op de Nürburgring, vlak voordat hij aan zijn rondjes Groene Hel begon. Met een brandstoftank van 110 95 liter kan hij er overigens flink wat doen.
Bekijk de foto’s op autojunk!
-=edit: fixed!=- En het was maar 1 rondje ring hoor :( Was me prijzig en eng genoeg.
@fant:
Ken het gevoel: portemonnee leeg, broekje vol, tijd om naar huis te keren…
@StijnB: Ja, precies. Was mijn allereerste keer op een circuit, dus mijn ondergoed had er 7 kleuren bij.
Er valt in de comments een paar keer Imperator, dit is hem dus:
@audicoupe84: Sorry moet commendatore zijn!
In dit filmpje zie je hem voorbij komen: http://www.youtube.com/watch?v=jOJsH-TienE
@pjotr: bij 2:29 voor de liefhebbers
@darkpluisje: bespaard je toch weer veel golfjes :P
@darkpluisje: dank.
@pjotr: En van alle voorbijrazende auto’s vind ik de Alfa het lekkerst klinken…
@Klassiekerrally:
Inderdaad, en gaat er ook nog vlotjes door! Respect!
@Klassiekerrally: Zo kwam ik ook bij dit filmpje. Reactie van een duitser bij tweede doorkomst van die Bertone zegt alles: “Das geht Scheiße shnell!” ;)
@pjotr: Hahaha, daarom hou ik zoveel van oude Alfa’s :D
@pjotr: Dit is toch de bocht na Brünnchen, of niet?
@pjotr: Op 2.33 voor wie niet het hele filmpje af wil kijken. Gave bak met een mooie bler in de uitlaat.
@pjotr: Haha die golf 1 achter die m5 aan.. dikke rolkooi! Wat een droom als je daar in de buurt woont.. Elk weekend lekker een rondje gassen met je zelfgebouwde race-mobile
@pjotr: lekker geluid van de Isdera!
Mooi ding hoor!
Retecool.
En dan zo strak, zo retestrak gemaakt van polyester.
Geweldig.
Lijkt beetje op delorean.. Maar dan nog lelijker
Of nee wacht, het is een kruising tussen een delorean en een oude lambo :0
Zie liever een Commendatore maar leuke spot hoor.
Prachtig, ik krijg het er warm van.
Da’s zo’n supercar die van dag 1 gebouwd was om te gaan gebruiken.
@fant Was je de ring op met een groene MX-5 toevallig? Dan heb ik je zien rijden. Reed zelf met een zilveren Clio RS. Heb de Isdera ook nog gezien. Bijzonder, dat zeker, maar mooi..?
@bjr1983: We waren met vier man verdeeld over twee groene MX-5’en inderdaad :D Als hij beige bekleding had en heel langzaam ging was ik het. Mooi is de Isdera inderdaad niet :) Maar erg leuk om onverwachts tegen te komen.
Zag hem zondag op de Ring met aardig wat mensen omheen.Alleen volgens de speclist die bij het raam lag had ie 425 pk en top van 310 km/h.
Erg mooi is hij alleen niet en vooral spiegel op het dak is een domper.
Jammer dat ze er een ster opgeplakt hebben, verder prachtige verschijning.
P.S. De motor in dit eerste productiemodel (vanaf 1986, met “gat” tussen de koplampen) leverde standaard 300 pk, wat door AMG opgepept kon worden tot 390 of zelfs 420 pk. Verder is de tankinhoud 95 liter.
@bungabungastig: Aha! Is aangepast.
Ben ik de enige die bij Imperator hier aan denkt?
@harie:
Nou jij jezelf een autoblogger of een bierbrouwer?
@harie: zuip nooit Brand bier.
De Isdera is gewoon wat anders als het gebruikelijker.Heeft wel iets van die andere mercedes met vleugeldeuren.Dan bedoel ik niet de SLS.Er was er nog 1.Valt me in het filmpje natuurlijk de lekker Alfa Bertone op en dat de Suzuki’s bijna van de baan vliegen in die bocht.Zo’n slechte wegligging?
Mercedes CW311 met wankelmotor? Wil de lulkoek met of zonder verpakking?
De Mercedes C111 had een wankelmotor, en alleen generatie I en II. Daarna was het tweemaal diesel en eenmaal benzine, en de CW311 heeft gewoon een S-Klasse motor gehad.
Hey, en allemaal van Isdera’s eigen site, æch wæl.
Dat is toch veel leuker om te bezitten dan een 10 in een dozijn Nissan GTR of Audi RS4