De nieuwe topmodellen van Audi rijden nu eindelijk ook in Nederland.
Onze trouwe lezers sturen vaak spots van de snelste en mooiste bolides, maar het zijn deze twee Audi’s, de S6 Avant C7 en de S8 2012, die we even willen uitlichten. De S modellen zijn samen met de RS varianten de snelste auto’s van Audi en dus eens wat anders dan de lullige leasebakken waar ze op gebaseerd zijn. De sportiviteit is zeker aanwezig.
De S6 is net als alle andere S modellen voorzien van Audi’s quattro vierwielaandrijving. De 4 liter DOHC twin-turbo V8 motor, onder leiding van 7 versnellingen uit de S-tronic bak met dubbele koppeling, hoest 420 pk op. Een cilinder-deactiveersysteem en een stop-startsysteem moeten ervoor zorgen dat tanken ook nog leuk blijft. Tegenstanders van deze auto zijn de BMW 550i en Mercedes-Benz E550. Helaas krijgen de BMW M5 en Mercedes-Benz E63 AMG vrij baan sinds Audi de RS6 (C6) niet meer bouwt. Plannen om dit alleraardigst wagentje opnieuw leven in te blazen lees je hier. Bekijk de foto’s op autojunk.nl .
De S8 heeft (bijna) hetzelfde motorblok als de S6, maar is opgevoerd naar de 520 pk. Een extra versnelling op de automaat is dus niet overbodig, ware het niet dat hij begrensd is op de 250 km/u. Even langs handige Harrie en weg ermee! Misschien dat zelfs de dealer het wel voor je kan regelen. Voor de prijzen die ze durven te vragen mag je deze service eigenlijk best verwachten. Bekijk de foto op autojunk.nl.
Met dank aan sinaasboom en gerald voor de spots.
86 reacties
Dat is sneller naar de 250.
Tenzij je tegen betaling iets niet laat programmeren wat je toch al niet wil hebben.
maar ik denk dat Audi zelf die vraag ook even moet nakijken in de pc..
= pakt popcorn =
hier is hij!
Woehaahahaha briljant ik klim weer ff terug op de bank…
hele mooie wagens, alleen jammer dat er zo weinig verschil is..
ik ben niet echt een audi fanaat maar heb wel een godsgruwelijke moeite tegenwoordig om sommige modellen te onderscheiden..
Nou! Mooi hoor…
er is echt wel een duidelijk verschil hoor!!
het kenteken..
Kan je dan even vertellen welk kenteken bij wat hoort…
ik zie dat natuurlijk..
Bedankt dennis.
Ik had weinig zin om met m’n leesbril op die plaatjes te onderzoeken.
Ja ouderdom komt met gebreken hé.
Wel lol dat er nog reaguurders menen hier serieus op in te moeten gaan..
jaa serieus reageren.. dat is alweer een tijdje geleden voor mij..
owja wakker worden bij vag gaan het ondwerp van de kleine onder het kopieeraparaat 150% vergroten.
De eigenaar zei dat die S8 de eerste is/was van het land!
Misschien leuk voor op Autoblog.nl nog haha
De grijze S8 die hier in de straat stond was net 3 dagen nieuwer, deze was van 4-7-2012 ;) Dat was de 29-XRL-7! Mooie spot trouwens :)
Inderdaad, voorkant is nog eenvoudig, maar de achterkant is haast niet te zien of ze moeten naast elkaar staan.
Ja precies…het enige verschil is met koeienletters/cijfers af te lezen op de kentekenplaat :)
Gaat we nu ieder nieuw “sportief” modelletje van Pon uppen op Autoblog? Werkelijk :roll: op Autojunk a la, maar hier op Autoblog heeft het eigenlijk niets te zoeken. Twee grote sedans met veel pkms/koppel en wat make-up…
Misschien dat ik ze minder saai vind als ik de sleutels een paar uur mag lenen, tot die tijd, laat maar, schrijf in godsnaam iets nieuwswaardigs.
Dus als ik iets niet mooi vind wat jij wel mooi vindt ben ik jaloers?
Rare gedachtegang…
yep .. en een “hater” ..
Ja, dat is ook zo’n puberale dooddoener.
Gelukkig ben ik daar te oud voor.
Heeft @rufctr01 ooit beweerd dat ie n audi heeft?
Nee…dus jouw lulverhaal gaat helaas niet op.
Lees z’n reactie nog maar eens,want je spreekt jezelf behoorlijk tegen.
Zijn “betoog” zou klinken alsof hij juist bij die “domme” mensen behoort…dat is jouw aanname.
En waarom…omdat ie dus nooit gezegd heeft dat ie überhaupt ooit een audi heeft gehad.
Alleen al zelf rijden of meerijden met iemand die er wel 1 heeft kan al genoeg zijn om er een oordeel over te geven en dan al n hekel aan te krijgen.
Aangezien de scholen al begonnen zijn kan je meteen maandag aan de juf vragen wat een “aanname” betekent ;)
Dus eigenlijk kan een goede chipboer van je S een RS maken?
In het lagere, mainstream, segment (denk b.v. alles tussen 100pk en 200pk) worden soms uit kosten overweging dezelfde onderdelen gebruikt.
Dat betekent dan afgestemd op het sterkste model, de modellen eronder hebben dan ‘overkill’ en alleen bolt-on zaken als remmen verschillen dan nog wel.