Gespot: Audi S6 Avant en Audi S8 2012

Auteur: , 86 Reacties

De nieuwe topmodellen van Audi rijden nu eindelijk ook in Nederland.

Onze trouwe lezers sturen vaak spots van de snelste en mooiste bolides, maar het zijn deze twee Audi’s, de S6 Avant C7 en de S8 2012, die we even willen uitlichten. De S modellen zijn samen met de RS varianten de snelste auto’s van Audi en dus eens wat anders dan de lullige leasebakken waar ze op gebaseerd zijn. De sportiviteit is zeker aanwezig.

Audi S6 Avant C7

De S6 is net als alle andere S modellen voorzien van Audi’s quattro vierwielaandrijving. De 4 liter DOHC twin-turbo V8 motor, onder leiding van 7 versnellingen uit de S-tronic bak met dubbele koppeling, hoest 420 pk op. Een cilinder-deactiveersysteem en een stop-startsysteem moeten ervoor zorgen dat tanken ook nog leuk blijft. Tegenstanders van deze auto zijn de BMW 550i en Mercedes-Benz E550. Helaas krijgen de BMW M5 en Mercedes-Benz E63 AMG vrij baan sinds Audi de RS6 (C6) niet meer bouwt. Plannen om dit alleraardigst wagentje opnieuw leven in te blazen lees je hier. Bekijk de foto’s op autojunk.nl .


Audi S8 2012

De S8 heeft (bijna) hetzelfde motorblok als de S6, maar is opgevoerd naar de 520 pk. Een extra versnelling op de automaat is dus niet overbodig, ware het niet dat hij begrensd is op de 250 km/u. Even langs handige Harrie en weg ermee! Misschien dat zelfs de dealer het wel voor je kan regelen. Voor de prijzen die ze durven te vragen mag je deze service eigenlijk best verwachten. Bekijk de foto op autojunk.nl.

Met dank aan sinaasboom en gerald voor de spots.



86 reacties

wat is het verschil tussen RS en S
@rsvbf1: 160 pk bij de s6/rs6
@rsvbf1: De RS (RennSport) modellen zijn nog sneller dan de S (Sport) versies.
@maru:
Dat is sneller naar de 250.
Tenzij je tegen betaling iets niet laat programmeren wat je toch al niet wil hebben.
@rsvbf1: bumpertjes ook net wat agressiever dacht ik..

maar ik denk dat Audi zelf die vraag ook even moet nakijken in de pc..
@rsvbf1: onder welke steen edde gij geleefd?????
@loloo: Hoop inderdaad dat zn opmerking sarcastisch was bedoeld hahah
@rsvbf1: twee ovale pijpen links en rechts bij de rs versies met uizondering van de rs3 rs2 en een oud model van de rs4 als ik het goed heb. De s versies hebben er over het algemeen 4( twee aan elke kant ).
@Marijn90: volgens mij had de 2.7 bi-turbo 2 pijpjes links, maar ben niet 100% zeker..
@rsvbf1: Voetballers kiezen een RS, Gentlemen een S.
@d15b2: zeververhaal, doe je best om dat uit te leggen… vind de RS vaak ingetogener dan de S door 2 ovalo’s ipv 4 bussen
Nou, je kunt er op gaan zitten wachten dat er dadelijk weer een afgunstige reactie uit Noorwegen volgt.

= pakt popcorn =
@pietjepuk: http://www.mjoines.com/files/images/Gifs/popcorn.gif
hier is hij!
@bbroek:
Woehaahahaha briljant ik klim weer ff terug op de bank…
Gelukkig word er wel duidelijk gemaakt welke de S6 is en welke de S8..

hele mooie wagens, alleen jammer dat er zo weinig verschil is..
@dennisr: dat zie je toch ook wel, de linker is een s6 en de rechter een s8… O, wacht
@bbroek: grappig man, je bent kenner/liefhebber of je bent het niet..
@bbroek: die fout maakte ik ook..
ik ben niet echt een audi fanaat maar heb wel een godsgruwelijke moeite tegenwoordig om sommige modellen te onderscheiden..
@dennisr: Ja, die grijs-zwarte…
Is het niet twee keer een foto van dezelfde auto?
Nou! Mooi hoor…
@norge: Dat zie je toch duidelijk!!

er is echt wel een duidelijk verschil hoor!!

het kenteken..
@dennisr: Hij moet even langs de opticien…
@dennisr:
Kan je dan even vertellen welk kenteken bij wat hoort…
@jrk68: de gele bij de rechter, die andere bij de linker ;)
@jrk68: 28-XTZ-7 is de S8 en 14-XRP-6 dus de S6.. foutje van het rdw.. kan het ze niet kwalijk nemen!

ik zie dat natuurlijk..
@dennisr:
Bedankt dennis.
Ik had weinig zin om met m’n leesbril op die plaatjes te onderzoeken.
Ja ouderdom komt met gebreken hé.
Wel lol dat er nog reaguurders menen hier serieus op in te moeten gaan..
@jrk68: Graag gedaan! als echte kenner help ik je natuurlijk graag..

jaa serieus reageren.. dat is alweer een tijdje geleden voor mij..
@norge: ah, ben in elk geval blij dat je ze mooi vind… dat je t verschil niet ziet is niet erg, dat is meer iets voor mensen die geïnteresseerd zijn in auto’s.. ;)
Op de koplampen na vind ik het beide prachtige auto’s. Zowel de vorige generatie A8 als A6 waren mooier dan de huidige. Minder rare frutsels en niet te vergeten die heerlijke 10 cilinders!
@ej20g: helemaal met je eens, vooral de A8 is toch wel wat vreemd uitgevallen met die koplampen, de vorige was wat dat betreft veel strakker.
*gaap* saai, zie op het eerste gezicht geen verschillen tussen die 2.
owja wakker worden bij vag gaan het ondwerp van de kleine onder het kopieeraparaat 150% vergroten.
@smartye36: och dan verschillen VW/Audi en jij niet veel van elkaar… zie je telkens dezelfde opmerkingen kopiëren en herkauwen.. *gaap* saai hoor!
Hmm, komt er dan toch een nieuwe RS6 Avant? Even de productie afwachten… Toch bedankt voor de heads up, @robbie!
@maru: Uiteraard! Waarom zouden ze het over laten aan BMW (robot M5) en die brullende E63 AMG
Morgen post ik ook wat foto’s van de nieuwe S8 die ik net gespot heb :)
@Traxxas: We kijken er naar uit! ^^
@maru: Ik hoop dat je dat meent :)
De eigenaar zei dat die S8 de eerste is/was van het land!
Misschien leuk voor op Autoblog.nl nog haha
@Traxxas: Meen ik. Spots zijn altijd leuk. Geeft zo’n mooie wisselwerking tussen ons bloggers en de lezers. Wij brengen jullie het nieuws, maar andersom werkt het net zo goed.
Mooi spul, en ze schijnen ook nog eens uitmuntend te rijden als ik de tests mag geloven.
BTW: In Nederland staat de Mercedes E met dikste motor bekend als 500 en niet als de 550 (Amerika)
@maxx1: Ja AMG is er ook nog, weet ik
@maxx1: Inderdaad, maar de E500 is wel echt geen concurrent van de S6 :/
@victor1111: Niet? Beide een dikke V8 met respectievelijk 408 (MB) en 420pk (Audi) Audi is iets sneller, Mercedes iets goedkoper. Gooi er bij de Mercedes een AMG-pakket op en je hebt hetzelfde idee. Lijken me toch gewoon concurrenten van elkaar. Dat Audi slim is om er een ‘speciale S’ badge op te plakken maakt het nog geen speciale auto. Een S-model van audi is niet meer of niks minder dat het ‘topmodel’ van de normale reeks, net als de E500 en 550i. De echt sportieve auto hebben RS/M/AMG erop.
@traxxas:
De grijze S8 die hier in de straat stond was net 3 dagen nieuwer, deze was van 4-7-2012 ;) Dat was de 29-XRL-7! Mooie spot trouwens :)
Zal morgen trouwens op autojunk foto’s posten van de 28-XRL-7 die hier ook stond, een dikke witte S6 Avant ;)
Komkommertijd om een topic te maken over een S6 en S8. Leuke auto’s hoor maar speciaal genoeg voor een topic? Laten we dan maar meteen elke spot van een E500 en S600 of 760i en 550i erop zetten, zelfde verhaal.
@Pordon: Ow wacht, natuurlijk… Audi’s marketingmachine heeft goed weten gewerkt want de ‘S’ badge maakt het allemaal compleet anders en véél specialer. Tuurlijk zijn het auto’s die ik graag zou willen hebben maar dat geldt net zo goed voor een E500 of 550i…
@Pordon: Terug naar het badminton forum jij!! Zijn toch speciale spots..
@Ruudje: Prima verwijzing naar het badmintonforum… Heb je die zelf bedacht? Deze auto’s speciaal? ze rijden hier in Amerika rond als golfjes in Nederland ( Let op: enigszins een lichte overdrijving) dus echt speciaal zijn ze niet. Begeerlijk zeker, speciaal neuuhh.
@Ruudje: Hahaha vet grappig! Pluz 1 :)
Wauw it’s finally happened.. Ik kan ze niet langer uit elkaar houden..
Dolletjes…2 nieuwe Audi’s! Gaaaaaaaap
@rufctr01: toch doet t je wat, want je neemt toch weer de moeite om ff wa te mauwen hier.. :)
Heb in juni de nieuwe S6, S7, en S8 gezien en zagen er allemaal saai uit! :)
Zal ik dan maar even vermelden dat ik het verschil tussen een 3 serie en 5 serie niet meer zie. Dus audi doet dit al jarenglang. En bmw doet ze gewoon na..
@Okkii:

Inderdaad, voorkant is nog eenvoudig, maar de achterkant is haast niet te zien of ze moeten naast elkaar staan.
@Okkii: De achterkant van de 3 en de 5 lijken inderdaad op elkaar. Je kan ze alsnog beter onderscheiden dan bij een Audi. Maar als je naar de voorkant kijkt lijken ze totaal niet op elkaar dus het onderscheid is prima te maken.
Ik vind dat een S8 zichzelf niet echt meer onderscheid van de normale m.b.t. bodykit die nagenoeg hetzelfde is als de A8.
Doe mij de s8 dan maar.
Sportiviteit hoor ik …maar wanneer komt er RWD en een direct stuurgedrag ?
Als je deze 2 audi’s niet kan onderscheidn van elkaar,dan scheelt er echt iets met je ..
@AudivsBmw:
Ja precies…het enige verschil is met koeienletters/cijfers af te lezen op de kentekenplaat :)
Dit is gewoon prachtig als mensen dit nog steeds saai vinden is het puur uit jaloezie. Vooral die S8 is een beest van een auto.
@agera: persoonlijk denk ik dat ik beter dan jij weet waarom ik dit saai vind…

Gaat we nu ieder nieuw “sportief” modelletje van Pon uppen op Autoblog? Werkelijk :roll: op Autojunk a la, maar hier op Autoblog heeft het eigenlijk niets te zoeken. Twee grote sedans met veel pkms/koppel en wat make-up…

Misschien dat ik ze minder saai vind als ik de sleutels een paar uur mag lenen, tot die tijd, laat maar, schrijf in godsnaam iets nieuwswaardigs.
@w0o0dy: Ik heb een paar keer in de W12 mogen rijden, prachtbak maar voor het stuurgedrag moet je gewoon bij BMW zijn. Dat ding rijdt prima en het interieur is ook prima alleen kan niet aan de 7.60li tippen. Mercedes heb ik nog niet gereden maar wie weet is die wel het beste van alle 3.
@agera:
Dus als ik iets niet mooi vind wat jij wel mooi vindt ben ik jaloers?
Rare gedachtegang…
@jrk68:

yep .. en een “hater” ..
@lincoln:
Ja, dat is ook zo’n puberale dooddoener.
Gelukkig ben ik daar te oud voor.
@jrk68: Daar gaat het niet om natuurlijk mag jij bepalen wat jij mooi vind. Het zal mij geen reetschelen wat jij mooi of lelijk vind. Alleen heb ik het idee dat Audi’s wel heel gemakkelijk worden afgekraakt, omdat het een VAG product is.
@agera: dat krijg je als je zegt dat je premium bent, heel veel domme mensen geloven dit, betalen de hoofdprijs voor zo’n geval en qua kwaliteit sta je dan met je Audi niet eens in de top tien.
@rufctr01: jouw betoog klinkt alsof jij bij die, zoals jij t formuleert, domme mensen hoort en nu je gram wil halen via n forum omdat je je teleurgesteld voelt..
@wobwobgaserop:

Heeft @rufctr01 ooit beweerd dat ie n audi heeft?
Nee…dus jouw lulverhaal gaat helaas niet op.
@redbeams: euj rooie straal (rijmt op lulverhaal), ik zeg niet dat hij ooit een audi of vw heeft gehad, maar houd het wel voor mogelijk aangezien hij hier een kruistocht voert tegen voorgenoemde merken. Ik acht het aannemelijk dat hij ooit problemen heeft ervaren en daar dermate van over de flos is dat hij nu iedere kans aangrijpt om propaganda te voeren. snapte?!
@wobwobgaserop:

Lees z’n reactie nog maar eens,want je spreekt jezelf behoorlijk tegen.
@redbeams: leg dat aub eens uit.
@wobwobgaserop:

Zijn “betoog” zou klinken alsof hij juist bij die “domme” mensen behoort…dat is jouw aanname.
En waarom…omdat ie dus nooit gezegd heeft dat ie überhaupt ooit een audi heeft gehad.
Alleen al zelf rijden of meerijden met iemand die er wel 1 heeft kan al genoeg zijn om er een oordeel over te geven en dan al n hekel aan te krijgen.
Aangezien de scholen al begonnen zijn kan je meteen maandag aan de juf vragen wat een “aanname” betekent ;)
@lincoln: Knap hoor dat jij het beter weet als ik.
Even serieus. Is het enige verschil tussen een S en een RS model het vermogen/topsnelheid en wat andere bumpers/velgen? Er zijn verdere geen hoogwaardige materialen gebruikt voor ophanging, remmen en dergelijke?

Dus eigenlijk kan een goede chipboer van je S een RS maken?
@jeffreym3: De uitlaat volgens mij ook wel, de RS6 van de vorige generatie, klonk veel beter dan de vorige generatie S6 alhoewel die twee auto’s niet dezelfde motoren hadden (5.0 V10 TFSI/RS6 en 5.2 FSI V10/S6)
@jeffreym3: Afhankelijk van het vermogensverschil zijn de remmen, vering (indien geen air-ride), bak, koppeling en soms ook de aandrijflijn weldegelijk verstevigd.

In het lagere, mainstream, segment (denk b.v. alles tussen 100pk en 200pk) worden soms uit kosten overweging dezelfde onderdelen gebruikt.

Dat betekent dan afgestemd op het sterkste model, de modellen eronder hebben dan ‘overkill’ en alleen bolt-on zaken als remmen verschillen dan nog wel.
@dawwg: Heb wel is gehoord dat het nieteens zoveel kwaad kan om er bijvoorbeeld een 330 blok bij een 318/320 in te lepelen, maar goed.. Dat kwam uit de mond van BMW freaks dus weet niet of ’t klopt.
E550? Doe niet zo Amerikaans en zet gewoon E500 neer zoals het hoort.
Leuk dat mijn spot uitgelicht wordt!
Gewoon een raket pfffff

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).