Gespot: Nederlandse Heynsdyk 2500SF

Auteur: , 53 Reacties

Dat is nog eens duurzaam. Oude Porsche 944's een tweede leven geven door er een gloednieuwe body omheen te bouwen. Sinds 2010 is het Nederlandse Heynsdyk hiermee bezig en langzaamaan komen ze het straatbeeld verfraaien.

Op basis van het rolling chassis van een 944 -waarvan het kenteken behouden blijft, dus je kan ‘m wegenbelastingvrij rijden- wordt een kortere tweezitter in elkaar geknutseld waarvan het zwaartepunt 15% lager ligt. Onder de kap is het altijd een verrassing qua krachtbron. Van een 2.5 viercilinder met 163 pk tot aan de turboversie die er 250 pk uitgooit. En dat is niet verkeerd, voor een auto met een leeggewicht van 900 kg.

In 2010 was de prijs voor het ombouwpakket nog €14.725 en kostte een kant-en-klare 2500 SF je €36.995. Een kijkje op heynsdyk.com leert ons echter dat ze nu respectievelijk €24.695 en €53.550 voor het ombouwsetje (ex. donorauto) en de afgebouwde variant vragen. Die prijzen stijgen zowat harder dan een aandeeltje Apple.

Autojunker @martijnheijden28 kwam onlangs dit lichtblauwe geval tegen en schoot deze foto’s. Een erg gaaf exemplaar, als we de standaard 944-velgen wegdenken.



53 reacties

Tsja alleen die achterkant ziet er goed uit
Zonde van de 944
Mooi is anders… Ik zou het geld gebruiken om de Porsche 944 helemaal op te knappen, wel wat minder exclusief natuurlijk.
Geef mij ook maar een originele 944
Precies of de verschillende delen in een andere fabriek zijn gemaakt waar ze allemaal een andere ijking hebben qua afstanden.
@Zoepie: Dat valt mij ook op. Ze lijken weinig moeite te hebben gedaan om de wielen mooi in de wielkasten te laten passen. Dikke naden maken het helemaal af. Nee, ik zou niet zo gauw aan zo’n ombouw gaan beginnen.
Niet helemaal mijn smaak, een dergelijke kit-car.
Maar een 944 Turbo met zo’n lichte (polyester?) body…. Dat zal wel een beetje van z’n plek gaan. :P
-=edit: reactie op verzoek poster verwijderd=-
@aartjan111: Jammer voor ze. Leuk initiatief, maar net niet aantrekkelijk genoeg voor het grote publiek ben ik bang. Maar zo iemand komt waarschijnlijk gewoon vrolijk weer met wat nieuws terug. Laten we het hopen.
@aartjan111: Daardoor ook de prijsverhoging! Maken ze meer winst.
Of is meer winst * 0 nog steeds 0 tegenwoordig?
@aartjan111: Niet zo heel raar! Mijn god, wat een draak van een auto. Daar schop ik m’n hond nog vanaf.
Ik vind het net op z’on amfibievoertuig lijken. Geef mij die 944 maar of een ander type Heynsdyk.
Lijkt wel een mislukte kit car op basis van een 2CV.
Lelijk en te duur.
Verkrachting van de ondergewaardeerde 944
Die auto heeft toch een stance van lik me vestje…?
Ik heb het resultaat wel eens van dicht bij bekeken. Het is jammerlijk!
De naam doet wat Fries aan maar ze zitten in Eindhoven. XD

Grappige bakjes verder wel, hebbedingetjes voor de rijkere onder ons.
@Tommy2: Dat hebben ze gedaan zodat ze het in de Verenigde Staten ook uit kunnen spreken.
Dot is gjin gebrûkelike Fryske namme hjer! Lokkig mar…
@dotternetta: Dot sis ik ek net, it docht alineg wat Frysk oan mei dat ‘dyk’ op it ein. ;)
@Tommy2: @dotternetta Praat mar Frysk no. Hawwe jim @sir_smokalot wol ris praten heart? Hy hat in oergryslyk Frysk aksint. Fryslân boppe no.
@Tommy2:
der hast do gelyk yn
Verschrikkelijk dit.
als 944 bezitter moet ik zeggen dat dit pijn doet aan mn ogen!
@2SLOW4ME: U bent niet alleen.
zow, lekker fout ding.. nice ook, die velgen er nog onder :lol: je hebt gewoon Muller Balls als je hier zoveel geld voor vraagt, dikke thumbs up dus (y)!
Hier ligt een 3.0 6 cilinder in met ietsje meer dan 200pk, gezien het lage gewicht is dit een zeer vlot wagentje :)
Mooi vind ik hem niet, maar het is wel eens een keer wat anders.
@bofkont: 4 cilinder. En alleen in de S2 lag de 3 liter. In andere gewoon de 2,5.
Mooie velgen zeg, die zouden niet misstaan onder een Daihatsu Charade.
Lijkt op een midasracer (die is op basis van een mini), echt mooi is de kit niet. Maar goed dat was de 944 ook niet.
Volgens de RDW weegt deze Porsche Heynsdyk na ombouw nog steeds 1140 kg. Nog steeds een besparing van 170 kg.
de Heynsdyk die ik heb gezien vond ik een stuk mooier
behalve de voorkant, is het net een benz
Lijkt wel een blauwe banaan? Goh ,wat lelijk.
Dan doe mij maar een oude 944, damn wat een lelijk hok :S
Ik zag vandaag nog een Burton
Lellik als de nagt!
“geknutseld” is het juiste woord. De een z’n dood… is de 944 z’n redding!
Ik moet zeggen dat de Heynsdyk op deze foto´s echt niet tot zijn recht komt, in het echt met andere velgen ziet hij er zelfs mooi uit nadat je hem een tijdje hebt bekeken.
Met Heynsdyk zelf gaat het zoals hierboven al eerder genoemd momenteel niet zo goed, ik heb zelf al vaker met de eigenaar (van Heynsdyk) erg jammer voor hem, hij is een erg sympathieke en enthousiaste persoon.
@mclarenf1lm: Wat hem ook lelijker maakt is die vreemde voorruit. Het lijkt wel een half MGB raam. Verder vreemde verhoudingen, te hoge neus, te lage kont. Hij had zich beter kunnen concentreren op de constructie en het ontwerp door een professional laten doen. Maarten de Bruin schat ik wat dat betreft hoog in. En er zijn nog een paar goede Nederlandse tekenaars. Ik kan me een GTO herinneren (die er nooit is gekomen).
Niet mijn smaak, zonde van de 944.
Het groene exemplaar dat onder één van de links te vinden is daarentegen, vind ik echt een geslaagd concept.
Die wielen, beetje jammer.
@mrbones: die wielen zijn het enige dat wel klopt aan dit schepsel
Ik stap liever in een Twizzy
Jammer dat de kenteken plaat de helft van de achterkant in beslag neemt…
Die Heynsdyks worden met de dag lelijker. Het showmodel (die wat in de eerste link van het artikel staat, was echt top en zag er hoogwaardig uit. Die uit het filmpje van Omroep Brabant is nog redelijk (zal voornamelijk aan de velgen liggen, die Porsche velgen passen totaal niet bij de auto), maar deze blauwe lijkt wel door een kind in elkaar gezet. Zonde!
@Edge: Dat is misschien ook wel het geval, dat weet je niet!
Als je hem als kit koopt dan zal je hem zelf toch goed moeten ombouwen en dan moet je dus ook de wagenhoogte aanpakken. Dat is echt geen gezicht nu en zeker niet icm met de wielen. Zonde, want ik vind het echt een mooi ontwerp en al hoewel het zonde is van de donor auto, ik zou de ombouw graag in bezit hebben!
Hondslelijk ding… Geef mij maar een pico bello 944.
en misschien nog een paar mooiere wielen eronder?
ik snap niet dat je een 944 zo kan verkrachten, steek het geld dan in het restaureren van zo’n beestje
Het idee is leuk maar het toont maar weer aan dat het eigenlijk geen haalbare kaart is financieel gezien.

Voor het geld wat ze nu vragen zijn er een hele hoop mooie wagens te koop.

Ik zie het meer als een goedkope Spyker. Nederlands product in kleine oplage maar toch betaalbaar.
Weg verfraaien? Lijkt wel zo’n karretje uit een attractie bij Disneyland Parijs…

Lelluk!
Can u say ‘ugly’. Zonde van elke 944 die hiervoor geofferd wordt, hoe total loss ook.
hondslelijk

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).