Gifgroene 997 GT3 RS 4.0 is lekkaaah

Auteur: , 58 Reacties

Hij is nummer 1 van de 600, knalgroen en heeft meer dan genoeg vermogen. Dit is de Porsche 997 GT3 RS 4.0.

We hebben al vaker een groene 997 gezien. Leuk, maar had deze ook een 4-liter 6-cilinder boxermotor? Dacht het niet. Deze 997 GT3 RS met de speciale gifkleur “Swan Song” is de eerste in de reeks van 600 auto’s en de krachtigste 997 GT3 ooit. De motor gebruikt de krukas van de RSR, maar maakt langere slagen (van 76.4mm toegenomen tot 80.4mm). Daarmee komt het vermogen op 500 pk bij 8250 rpm en 460Nm koppel bij 5750 rpm. De ontwikkeling van het chassis is beinvloed door de GT2 RS en gebruikt onderdelen van de andere RS 911s. Flapjes aan de voorkant zorgen voor extra downforce op de neus. Met 1.370 kg aan auto te verslepen zorgt de motor nog altijd dat je de 0 naar 100 in 3,9 seconden kan doen en een maximum snelheid van 311 km/u kan halen.

Erg praktisch voor dagelijks straatgebruik is de auto, die vanuit de fabriek een roll bar meekrijgt, natuurlijk niet. Maar tegen zo’n prachtige en krachtige tracktool zeggen we geen nee. En als je bang bent niet genoeg op te vallen, bestel je ‘m toch lekker in gifgroen? (Via Teamspeed)



58 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@darkpluisje: Dat dacht ik ook. En ik heb hetzelfde probleem
@darkpluisje: 80,4mm klopt. Het andere getal moest namelijk 76,4 zijn :)
@darkpluisje:
Ik denk eerder dat het van 76,4mm naar 80,4mm is.
Dat is niet eens zo’n lange slag.
Ter illustratie een 2L 4cil had vroeger vaak een slag van 86mm.
@darkpluisje: 80.4 klopt wel, dat zijn namelijk mm.
@darkpluisje:

8,4 mm zijn wel héle korte slagen ….
@darkpluisje: millimeters;) anders zijn het weer heeeeele korte slagen:p
Kermit porsche! That’s my car!
Lekkah, uitgemolken kikker
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@sacha: check, is inmiddels gefixt!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@darkpluisje: nee de slag is 80.4mm. Die van de reguliere RS 3.8 is 74.0 mm.
Ziet er erg lekker uit, maar in het wit blijft een 4.0 het lekkerst!
Hoe kun je zo’n beetje de laatst uitgeleverde 997 GT3 RS 4.0 hebben, en dan toch nummertje #001/600 … ?
@pietjepuk: Waar wordt dat dan beweert?
@SimonMc:

Toch bijzonder, ik stel een terechte vraag. Jij antwoordt met een wedervraag, al dan niet sarcastisch, en je hebt drie plusjes te pakken … best opvallend.

Oow ja, mijn antwoord: klik eens op het rode linkje van Teamspeed, en lees zelf eens wat er staat.
@pietjepuk: Verschoning!
Jammer dat dit merk in de handen van VAG is gevallen . Nu kan dit wel 1 van de laatste leuke Porsche’s zijn.
@norge: pfffft, dacht je dat nu echt?
@splitsecond:

norge is een beetje flauw en loopt te stangen. Zonde van je tijd om daar op te reageren …
@norge: Horseshit.
@norge: Maar Norge, de leukste Porsche is nog altijd de 356 wat in de basis gewoon een VW kever is, daarna heeft Porsche zich ontwikkeld tot een duur überpremium merk met een oneindige stroom aan overbodige actiemodellen. Als ze weer in contact komen met goedkope leuke VW techniek kan dat zelfs weer een echt leuke auto opleveren.
@mashell:
Je hebt echt geen idee hoeveel varianten er van de 356 zijn geweest…
@mashell: Hmm, jij vind huidige Porsches niet leuk??
Zal ’t wel goed voor elkaar hebben in dat sprookjesbos van je..
@mashell: De leukste Porsche is de 356?? MIsschien de charmantste, maar toch niet degene met de hoogste fun-factor?
Lekker kleurtje voor zo’n bakbeest!
Sinds wanneer zitten er wielen onder dit apparaat?
I Jizzed in my pants
Lekker subtiel ja
Tering wat lekker!
Wel lekker racy.
Alleen al om foto 7 zou ik hem willen. Wat een mooie voorkap vergendeling. Wauw vooral dat stukje rood op het hendeltje maakt hem echt af.
Belachelijk gaaf.
Ik ken deze al heel lang! Alleen nooit zin gehad om foto’s naar tips @ AB te sturen aangezien ik dat al vaker heb gedaan, maar er nooit wat van kwam…

Als een GT3RS4.0 in een andere kleurencombinatie bijzonderder is als een absoluut brute Nissan GT-R die getuned (Zeer bekend merk, maar ben de naam kwijt) is naar 800 PK te koop staat voor 80 000€, weet ik het niet meer.

Ik dacht dat bovenstaande het koopje v/d week/maand zou kunnen zijn aangezien AB daar nog aan deed. Nu zijn het vaak artikelen zoals een celebrity die aangehouden is… (in zijn dure auto, daarom op AB) Maargoed, een celebrity rijdt meestal een dure auto.

Ik mis het oude Autoblog!
@porschegt2rs: toevallig Severnvalley Motorsport?
Deze dus:http://www.autotrader.nl/auto/nissan/hengelo-gld/4l55w/nissan-gt-r-38-v6-black-edition-gtc-750r/detail/?zoekopdracht=nissan-gt-r
@RudyV: Goed gevonden! Maar nee, het was een witte. Ik denk toch wel dat het een Switzer(?) P800/850 was…
Het gras is altijd groener bij de buren!!
Wit met stickers of groen zonder stickers. Niet heel mooi dit.
Wacht even… De GT3 RS 4.0 heeft de krukas van de RSR, maar een langere slag?
Kan iemand mij even uitleggen hoe ze de krukas dan aangepast hebben?
Waarom zouden ze de krukas moeten aanpassen? Met mijn lekenverstand zou ik zeggen dat het handiger is om de drijfstangen dan wat op te rekken. Maar wat weet ik van techniek…
@sir_smokalot: zoals je zegt: lekenverstand. ;)
@sir_smokalot:

Al zet je er een drijfstang van een meter op, wanneer de krukas hetzelfde is als de RSR en deze wordt dus niet aangepast dan moet de slag gelijk zijn gebleven.
@jack_abarth: Hoe dat, de RSR heeft zelf toch ook een 4 liter-motor in plaats van een 3.8, dus wat dat betreft zou het kunnen..
@sir_smokalot: Maar er wordt vermeld dat de slag vergroot is. Dan moet de krukas dus aangepast zijn. Ik vraag me af hoe dat dan gedaan is… (als het al gedaan is, geen zin om dat op te zoeken).
@Klassiekerrally: De slag is vergroot tov de 3.8 om zo 200cc meer te creëren. Motorvolume is echter (nagenoeg) identiek aan de RSR-racer, die rijdt al jaren met e/en 4-liter. Dan kan dat toch? Of praten we nu langs elkaar?
@sir_smokalot:

Oftewel een RSR heeft al een “vergrootte” slag.
In het komkommerseizoen is een groene 911 in de 45687426e actiemodel uitvoering al reden genoeg voor plaatsing? Kleur is niet mooi, achtervleugel is niet mooi, gaten in het kofferdeksel zijn niet mooi, stickers zijn niet mooi. Het model is zelfs niet eens meer courant. De fotograaf heeft niet eens de vieze stoelhoezen verwijderd voordat de foto’s werden genomen. Wat maakt deze nou eigenlijk echt zo speciaal? Dat deze een handvol pk meer heeft dan een gewone RS3?
@mashell: 125 pk per liter is niet zomaar een actie-modelletje. Over 50 jaar is dit 1 van de aller grootste klassiekers wat ik je brom
Gelukkig heeft deze wel airco! Blijft een mooie bak, maar deze kleur groen kan mij niet bekoren, “signal green” is veel mooier
Het is nummer één. Wil dat zeggen dat ze nog aan het proberen waren of dat ze er net extra veel moeite in gestoken hebben?

Getunede GT-R te koop voor €80k, ik denk dat je zelf uw antwoord al hebt. Een serieuze machine maar toch liever een fijn afgestelde lichtgewicht dan een computergestuurde sloophamer die zijn tank leegzuigt tussen twee afritten. Ook leuk, maar geen koopje op-het-einde-vd-dag.

Aan deze 4.0l kan je alleen geld verliezen als je hem in de berm rijd. En zelfs dan is hij nog meer dan €80k waard. Koopje vd maand.
Wat een gifkikker…
Gave kleur, zulke auto’s horen gewoon zo’n kleur te hebben. Een chique Porsche is dit toch al niet. :)
De BMW 1M stond beter met het gifgroen. Lekkere porsche, maar liever in een ander kleurtje :)
Kan niet voor een Nederlander zijn. Hij is immers niet grijs.
Ik heb er ook een zien rijden in Zuid-Frankrijk. Nou, meer horen rijden. Wat een geluid komt daar uit!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).