Golf R met 700+ pk voor de echte tuner

Auteur: , 25 Reacties

Deze automotive engineer is goed bezig in zijn vrije tijd.

Nederlandse pimpers, zo moet het dus. Naast de 19 inch wielen en een nieuwe bumper is er onderhuids nog veel meer te doen. Een engineer uit California besloot te onderzoeken hoeveel pk hij uit zijn 2010 Golf R kon halen. De teller staat inmiddels op 700+ pk, en hij is nog geen problemen tegengekomen. Tuning zoals het bedoeld is.

Voordeel is natuurlijk wel dat hij de middelen en genoeg geld heeft om dit soort leuke dingen te doen. Zo heeft hij de Golf R naar een Grieks circuit meegenomen, maar het helpt natuurlijk ook om bij Revo Technik – bekend van het snelste busje op de ‘Ring – te werken.

De eerste stap aan het Golf R tuningsproject was dan ook het Stage 1 pakket van genoemde tuningboer. Niet veel later volgden 17 inch MSW wielen eronder, Milltek Turboback uitlaat, een APR hogedruk brandstofpomp, een THS Intercooler en ITG Maxogen koudeluchtinlaat. Door naar de Stage 2+ van Revo Technik, betere remmen (AP Racing Competition Brake kit), een dikke BSH Work of Art turbo kit met Precision Turbo 5830, Audi RS4 injectoren, etc. etc. De lijst blijft maar doorgaan.

Om al dat geweld op te kunnen vangen werd er een betere koppeling ingezet. De auto rijdt nu met de RS3 DSG7, maar mocht deze gaan slippen, dan ligt er een setje van Dodson Motorsport klaar. Deze moet 800 Nm aan koppel kunnen weerstaan en de lucky bastard heeft natuurlijk de eerste exemplaren buiten het bedrijf gekregen. Met vrienden op de juiste plaatsen is het iets eenvoudiger om een dikke bak te brouwen.

De Golf R is nog altijd een ongoing project. Zo kwamen er onlangs nog ringen in de bumper voor extra luchttoevoer, Kerscher Tuning CF splitter, OSIR CF spoiler, 19 inch BBS velgen en Michelin rubber. Zelfs een prototype 2.0 TFSI inlaatspruitstuk!

Met zo’n dikke bak zal hij vast en zeker flinke sprinten trekken bij het stoplicht tegen motorfietsen. Nou, nee. De Californiër houdt het heel netjes om de simpele reden dat “the rider is more exposed than me to danger and I don’t want something to happen”. Hij krijgt natuurlijk volop uitdagingen van andere auto’s, maar ook hier doet hij niet aan mee. “I keep my calm.”



25 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Respect voor deze man dat hij dit doet. Zo wordt mijn interesse in een Golf toch nog flink gewekt want dit soort tuning kan ik alleen maar waarderen en eigenlijk ook nooit weerstaan. Het is altijd goed om te horen dat iemand verder gaat dan de rest!
Engineer uit Boekarest ;)
Het blijft prutswerk met zo’n bak
@maranello: want? Leg uit , feiten willen we zien
@maranello: In die plaats wat je nickname betreft maken ze pas prutswerk! (;
@maranello: Omdat?
Als hij die motorkap gewoon normaal had gehouden en wat gaas/plastic luxaflex zooi in de middelste opening van de voorbumper had gedaan, was het op zich een prima sleeper geweest.
@sirmustang: Motorkop wordt nog in kleur gespoten zegt ie in zn topic.

Hier het topic voor de geinteresseerden; http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5546027-Golf-R-build-an-incredible-journey/page30
@maxco: Beter. Ik vind de motorkap nog het meest niet-sleeper
Op foto 4 en 5 zo moet die blijven, niet die gekke ringen etc.
Het is eigenlijk gewoon een lelijke prutsbak
@maranello: en zelf rijd je iets italiaans zeker?
@maranello: Zie m’n eerste reactie bij je..
Dan vind ik de Golf VI R van het Duitse HGP met 700+ pk net wat aantrekkelijker..
700pk op de voorwielen is als 100pk in je heggenschaar, je hebt er niks aan.
@coosbmw: een R is toch awd?
@coosbmw hahha de golf R heeft standaard 4WD.
@jeanclaude: Lol maar ja wie wil dan ook verstand hebben van VW’s ;)
@coosbmw: sterk verweer voor weinig auto kennis “kuch”
Sinds VW de 6 cilinder uit hun top golf gehaald hebben is mijn interesse hierin verdwenen.
De laatste mooie was de IV R32. (En dan liefst die van EIP met een turbo-kitje, deze dus: )http://www.youtube.com/watch?v=yKzJqrlBLUA
De ringen zijn iets te veel van het goede maar wel weer eens wat anders.
@kaeser: Ze dienen een doel: extra koeling. Ik vind ze optisch ook niet echt mooi moet ik toegeven.
Zie dat de meeste geen verstand hebben van auto’s, jammer….ik zelf heb er geen cent voor over om zoveel geld te spenderen voor iets wat je nooit meer terug krijgt. Maar toch vindt ik het mooi om te zien dat er mensen zijn die hun voertuig zo excl mogelijk op de weg zien te krijgen inplaats van al die standaard lease bakken..
Ik wil wel een heggenschaar met 100pk
Tss, heb je veel geld, koop je een golf .. :(

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).