Greenpeace stalkt VW op de Autosalon van Brussel

Auteur: , 166 Reacties

Niet alleen is er een autofeestje gaande in automekka Detroit, ook onze Zuiderburen doen mee met de Autosalon van Brussel. Actievoerders van Greenpeace grepen deze gelegenheid aan om op de eerste publieksdag hun virulente Volkswagen-haat te openbaren.

Zoals we weten is Greenpeace al enige tijd aan het strijden tegen de milieuhaters van VAG. Andere merken laten ze buiten beschouwing, voorlopig roepen ze alleen “boe!” tegen de grootste autobouwer van Europa. Je moet immers ergens beginnen. Wel claimen ze dat VAG actief aan het lobbyen is geslagen om de milieuwetgeving in de EU zo soepel mogelijk te houden, wat in het voordeel is van alle autobouwers. Daarnaast meent GroeneVrede dat VW’s Think Blue-campagne een farce is. Waarom? Omdat ze wel op alle modellen Bluemotion-technieken zouden monteren als ze écht om het milieu geven. Kort gezegd: VW moet op haar clientèle schijten en alle Volkswagens omtoveren tot muesligevaartes. En dat doet VW terecht niet.

Enfin, Greenpeace had vandaag weer een uitje toen ze met een mannetje of dertig -verkleed als ijsberen- de stand van Volkswagen bestormend opliepen. Lekker handig om dan met z’n allen bij de up! te gaan staan, veel zúúniger dan dat wordt het voorlopig niet bij Volkswagen.

Greenpeace stalkt VW op de Autosalon van Brussel

Ook werd er in daken geklommen en kwamen de actiespandoeken weer tevoorschijn. Meer bij Autofans, die erachter kwamen dat Greenpeace ook de WiFi van Volkswagen had gesaboteerd. Zo, die zit!

Greenpeace stalkt VW op de Autosalon van Brussel



166 reacties

*zucht* dit is toch onbegonnen werk Greenpeace? Ga wat zinnigs doen.. Mensen willen/moeten gewoon auto rijden en kunnen niet altijd met het OV of fiets naar hun werk.
@rubenpriest: Hoe graag ik ook met de wagen rijd, er gaat toch dringend verandering moeten komen.
@joske2: ja maar sommige mensen wonen zo ver van hun werk dat ze wel moeten
@rubenpriest:
Je zegt het goed : sommigen.
Maar er zijn genoeg mensen die simpel iets minder met hun auto kunnen doen, zonder dat ze veel comfort en gemak hoeven in te leveren.
Net als electrisch rijden : Niet iedereen maar sommigen. Anders wordt het een chaos en struikel je over de verlengsnoeren.
@Hubert: Ze moeten eens mooie redelijk geprijsde elektrische auto’s maken, eens vaart zetten achter die accu’s en die eens nodig verbeteren. Zodat er concurrenten komen voor benzine auto’s, aangezien een verbrandingsmotor maar een rendement heeft van hooguit 35%, en een elektromotor van het dubbele! Zit er wel degelijk toekomst in. En als die elektrische auto’s eens niet zo schandalig lelijk waren (mitsubishi i-miev, peugeot ion) kochten meer mensen het.
@rubenpriest: Mijn vader werkt in de haven van Antwerpen… hij heeft daarom een 4×4… omdat anders zijn wagens binnen de 2 jaar kapot zijn omdat de wegen daar gewoonweg kapotgereden zijn door alle vrachtwagens en onze Belgische regering is niet competent genoeg om een strookje asfalt te herleggen.
Die 4×4 is redelijk vervuilend maar hij is verplicht om dit te kopen, anders doet hij niets anders dan auto’s kopen… Sommige mensen hebben bepaalde wagens nodig voor hun beroep en die worden dan afgestraft door zulke organisaties, maar ik zie ze dan wel geen deftig alternatief voorzien.
@xilver:
Geeft toch niets.
Ik hoef toch stinkende, vervuilende 4×4 te kopen?
En de meesten hier ook niet.
Dus dat hebben we al gewonnen.

Het gaat er gewoon om dat mensen een beetje zorgvuldiger met autogebruik omgaan.
Zonder dat er meteen gasten opstaan die hard roepen dat ze de auto nodig hebben.
@Hubert: Omdat jij je eraan stoort vanachter je PC scherm? Zolang het ‘legaal’ is (wat je legaal noemt, met zulke bedragen aan belasting) heb jij, en zij (lees: greenpeace) niks in te brengen, begin een eigen partij ofzo.. Ik rijdt lekker wat ik wil, en als ik in een benzineslurper wil rijden betaal ik daar ook dubbel en dwars belasting voor.. Respect voor degene die in dikke bakken rondrijden..
@kaasboerin:
Dat moet je ook zelf weten.
Het gaat er om dat mensen een beetje kritischer naar zichzelf gaan kijken.
Als jij lekker door wilt gassen : prima!!
Maar val niet andere mensen aan die wel kritisch tegenover autogebruik staan.
Die mensen moet je juist koesteren.
Want hoe zuiniger er gedaan wordt, hoe meer brandstof er voor gasten zoals jij overblijft.
@Hubert: Ik respecteer iedereens mening, maar om nou met een berenpak de beurs op te gaan om een fabrikant’s presentatie de dwarsbomen.. Dit valt gewoon onder boycotten.
@Hubert: “Maar val niet andere mensen aan die wel kritisch tegenover autogebruik staan.”

Hahaha jij bent kritisch en wij mogen niet kritisch zijn op jou?! En wat? Gewoon niets zeggen? Ik ben kritisch op hypocriete muesli rijders en val mij niet lastig omdat ik kritisch tegenover jouw autogebruik sta! Blijf lekker in je muesli auto rijden, veel plezier ermee.
@Hubert: wanneer heb jij gehoord dat automobilisten uit protest tegen Greenpeace voor hun kantoor hebben staan gassen? Het zijn altijd die linkse uitvreters die met een ludiek protest komen. Dat ze daarbij meer vernielen dan ze lief is moeten wij maar accepteren.
@kaasboerin:
Ohja, nog bedankt voor het betalen van BPM, wegenbelasting en veel accijns.
Kan ik lekker doorgassen in mijn BPM- en wegenbelastingvrije (getunede) diesel.
@Hubert: en je weet dat een belasting vrije diesel tunen belasting ontduiking is??
scheinheilig rond rijden met een eco label die eigenlijk niet meer op je voertuig hoort?
@kaasboerin: Wat doen die hypocriete drollen hier op autoblog? In de tijd dat er geen belastingvoordeel was, werden er 10 keer zo weinig muesli auto’s verkocht. Dus wat een gelul dat het voor het milieu is… Was het milieu 4 jaar geleden toen nog niet belangrijk ofzo??? Walgelijk, kaasboerin.. Laten wij zelf een politieke partij starten en gelijk al die voordeeltjes afschaffen.
@audir8v10: Tuurlijk was het milieu niet belangrijk toen. Er was destijds immers geen geld mee gemoeid…
-edit: nutteloze bijdrage-
natuurlijk gaan ze bij volkswagen staan! bij de amerikaanse merken worden ze gelijk weggeslagen door grote bodyguards met bontkragen!
Maar toch maakt Greenpeace hier wel een punt met de milieuvervuiling van Volkswagen.
Die lelijke hokken van hun verpesten namelijk overal het uitzicht.
@bullgod76: [SARCASM] HAAAAHAHAHAHAHAHA..! goeie. [/SARCASM]
@bullgod76: Ish moeilijk Nederlandsh shpreek ish..
Gratis promotie voor volkswagen op de beurs dus? Greenpeace bedankt!
@Vreddy_B: Zou je Greenpeace niet kunnen inhuren om te komen protesteren bij je winkel/bedrijf/beursstand?

Want idd, alle reclame is goeie reclame…
Hoe zou Volkswagen volgens hun dan het moeten stoppen? Oh ja het komt weer neer op CO2 bullshit. Vroeger was Greenpeace nog een icoon maar dit riedeltje begint me echt de keel uit te hangen. Geef maar ruimte aan nieuwe stichtingen als Wakker Dier ofzo.
Moeten die mensen niet werken?
@Bisazza: Werken veroorzaakt CO2…
Dan ga je toch lekker zelf muesli auto’s bouwen Grienpies.
@faalhaas: dat dus! Stelletje lutsers…

Pak dan gewoon de hele beurs, niet 1 automerk…
Druppel op een gloeiende plaat…
Naar Guantanamo Bay sturen die handel.
@kaasboerin: lol
Greenpeace is normaal echt een goede organisatie maar dit is toch zulke bullshit!
@yoragaljaard:

Grapjas, het leukste grapje van 2012 is nu al bekent.
En alleen VW doet dit?
ze kunnen net zo goed bij toyota gaan staan:P
ik praat hun acties niet goed maar ergens hebben ze wel een punt..
De VAG groep bouwt nu eenmaal auto’s die redelijk vervuilen, en dan heb ik het niet over de CO2 maar eerder over de roetdeeltjes enzoverder. dit komt ook omdat ze de auto TDI met pompverstuivers zolang hebben gebouwd en die dus nog in vrij nieuwe autos zitten. En voor iedereen begint te roepen dat dit flauwekul is: Ik heb een aandoening aan mijn longen en als er een VW of Audi voorbij rijd die ouder is dan 2 jaar dan zal ik dat geweten hebben
@RazorHead: Je spreekt jezelf wat tegen. Vroeger gebruikte VW dat, nu niet meer! Dus op dat punt hebben ze niks te klagen.
Dat er nu zoveel roet word uitgestoten is de schuld van de overheden, vooral de EU. Ze hebben jarenlang diesel gepromoot omdat die brandstof iets minder CO2 uitstoot, terwijl er wel bakken roet&fijn stof uit de uitlaat komen. Dat heeft een benzine niet.

Jij bent wat dat betreft het grootste bewijs dat diesel voor ons zelf slecht is!

Nu is de EU daar ook achter gekomen en gaan ze diesel terug zwaarder belasten.
@vale46:
ik zei dat de TDI die ze vroeger gebruikte veel roet uitstoot, diegene die ze nu hebben stoot minder roet uit, maar nog altijd meer dan andere merken. als ze dan lopen te pronken dat ze de NOx met zoveel procent hebben verminderd dan word ik wel een beetje kwaad omdat ze zolang er niks van aangetrokken hebben. ieder automerk had al commonrail terwijl VW nog altijd die verouderde pompverstuivers gebruikte. en aangezien er in belgie veel van die VAG meuk rondrijd, is het bijna een verademing(lol) als er eens een BMW diesel of zo voorbij komt, of een alfa. mijn punt is dat er van die vervuilende VW’s er nog meer rondrijden dan van andere merken omdat deze pompverstuivers zolang gebruikt zijn. Europa is inderdaad kortzichtig en dat zal altijd zo blijven.
@RazorHead: ok, akkoord, maar ze hebben het roer nu toch al omgegooid?
Wat brengt het op om nu nog als een aapje door het autosalon te slingeren om wat spandoeken op te hangen? Niks toch!
@vale46:
nee inderdaad, heb ook niet gezegt dat het iets uithaalde :D ik kan ze enkel ergens ‘begrijpen’ wist je bv dat een Touareg V10 TDI meer vervuilt als een hummer H2, terwijl de eerstgenoemde een technologisch hoogstandje is? :D ik vind gewoon dat ze bij VW eens minder naar het verbruik/Co2 uitstoot moeten gaan kijken en meer naar die andere rommel. ook al ben je daar als fabrikant niks mee. want hoe je het draait of keert, ook al hebben ze zoveel bluemotion varianten, echt proper zijn ze nog steeds niet met fijn stof en andere dingen. maar ja dat merkt niemand, tot je zoals ik iets hebt aan je longen.
@RazorHead: wel 2 extreme voorbeelden hé ;)
Voor de rest ben ik het 200% eens! Dat er een ijsbeer op de noordpool sterft doordat er 10gram CO2 teveel in de lucht zit is een grote schande. Maar dat mensen (long)kanker krijgen door die andere rommel is van ondergeschikt belang…
Wist je trouwens dat roetfilters alleen de grote, minst gevaarlijke deeltjes filteren. En alle onmeetbaar fijne stofdeeltjes worden niet opgevangen, maar het zijn net die die diep in de longen gaan en zelfs in je bloedsomloop komen.
Weetje van een Toyota Engineer gehoord, betrouwbaar dus.
@vale46:
I know I know.. erg he..
@RazorHead: Vag stopt al totaal geen pompverstuivers in haar dieselmotoren sinds 2008 en dat is dus al 4 jaar en waren toen al een paar jaren bezig met het vervangen van de motoren met pompverstuiver.Verder zijn er tegenwoordig roetfilters op nieuwe personenauto’s verplicht (in Nl sowieso maar geloof zelfs in de hele e.u.)welke de grotere deeltjes opvangen,de deeltjes die hier niet opgevangen worden heeft ieder merk last van en dus niet alleen de VAG groep.
@cocoloco:
4 jaar, wooow. en hoelang is de gemiddelde fabrikant daar al mee gestopt? de enige reden waarom VW er niet vroeger mee stopte is omdat het weinig verbruikte en daar kijken de mensen naar. en waarom installeert men niet standaard op diesels adblue? meerprijs is ongeveer 500 euro. wat is 500 euro op een nieuwe auto? allemaal larie. autofabrikanten hebben de technologie om de uitstoot te verminderen en gebruiken ze niet. jammer. het word pas standaard als de wet het zegt, anders niet. nu niet denken dat ik de actie van greenpeace goedkeur hé! het blijven dwazen in mijn ogen, maar ergens hebben ze wel een punt, ergens ver.
@RazorHead: het word niet standaard omdat het de mensen het geen kloten kan schelen wat er uit hun uitlaat komt. Zolang het niet te veel verbruikt en niet te duur is kopen ze het omdat ze €500 minder kosten dan de concurentie die de technologie er misschien wel standaard in steekt.
@vale46: Daar heb je precies het punt. Van alle muesli-trawaggel rijders is er slechts een heel klein percentage welke de auto rijd vanwege de overtuiging iets voor het milleu te betekenen. Het overgrote deel rijd deze green-mobiels enkel en alleen omdat het ‘minder kost’ op de één of andere manier. Het zal hun de anus oxideren wat er uit de piep komt. En wat betreft de ‘vervuilende’ pompverstuiver TDI’s van VW… Toen VW al gestopt was met deze in hun modellengamma te monteren stonden er andere merken (o.a.Mitsubishi) in de rij deze over te nemen. De Japanners waren tot voorkort niet gebaat bij het ontwikken van goeie diesels omdat de lokale markt en de markt in de US geen diesels wilde. Lekker goedkoop shoppen bij een Europeaan was het devies. Lekker belangrijk of die ‘goedkoop ingekochte diesel’s erg vervuilde. Hoezee, “we hebben een diesel uitvoering van onze ….. ontwikkeld speciaal voor de Europese markt” riepen de reklames. Laat toch de motivatie zien van de gehele autoindustrie ? Het is aan het veranderen, dat is waar. Maar zelfs Toyota met hun SRV wagens is niet eens zo ‘schoon’ als bij voorbeeld Fiat, welke geen enkele Hybride auto in het gamma heeft. Wie heeft de beste PR-afdeling, dat telt, verder hebben ze stuk-voor-stuk boter op hun hoofd. Ze proberen allemaal de regels op te rekken en komen (– gelukkig –) nog met lekker gemotoriseerde auto’s voor de echte liefhebbers.
@RazorHead: Tuurlijk doen ze het niet, als de wet het niet verplicht! Als de NL of B staat geld te kort heeft, en ze vragen van jou 500 euro extra belastingen, dan ga jij ze toch ook geen 1000 geven, gewoon om de staat te helpen?
@Esprit_de_Flandre:
de staat verkloot je geld, dan kan ik evengoed die 1000 euro direct in een diepe put smijten. Ik snap inderdaad dat je niet zomaar die dingen wilt ‘bijbestellen’ op je auto. ze moeten gewoon standaard komen !! echt iedereen heeft er baat mee, mensen zoals ik maar ook mensen die niks aan hun longen hebben, om erger te voorkomen..
@RazorHead: Neenee, ik heb het ook over ‘standaard’. Als VW dat wettelijk niet hoeft te doen, is dat een extra kostenpost voor ze. En dus doen ze het niet, want dat knabbelt aan de winst. Ze zouden dan wel wat meer kunnen vragen, met als argument dat ze groener zijn, maar dan gaan de concurrenten die wat minder groen zijn erop vooruit, want zoals al gezegd, de meeste mensen kan het niet schelen wat er uit de uitlaat komt, zolang het het zicht door de achterruit niet belemmert.

Een ander voorbeeld van kostenbesparing: Mijn oom (VW-freak in hart en nieren, vooral de Golf) kocht destijds een splinternieuwe Golf 4. “Glazen koplampen,” zei ik. “De Astra had er in kunststof.”

Hij dacht dat glas beter was, want het kon natuurlijk niet dat Aartsrivaal Astra ergens iets beter had dan z’n Golf.

Grote verwondering toen ik zei dat kunststof wel beter is, want lichter en minder kans op breuk, maar het is duurder dan glas. Niet veel hoor, misschien een euro of zo?

Maar doe 1 euro x 600.000 golfjes (zo ongeveer de jaarlijkse productie) en je hebt 600 duizend euro extra winst. Of minder winst, als VW kunststof lampen in die auto had gestopt…
@Esprit_de_Flandre:
true true.. toch erg eigenlijk he.. ik ben geen milieuman of dergelijks maar de mensen moeten eens wakker geschud worden, voor we allemaal vol kanker zitten van onze uitlaatgassen om dat pas te klagen, als we toen maar dat gedaan hadden. vind het vreselijk hoe autofabrikanten altijd zeggen hoe innoverend ze zijn en hoe sterk ze naar de (groene) toekomst kijken, mij overtuigen ze niet met zo praatjes en jou waarschijnlijk evenmin
Waar zijn ze mee bezig… 1 merk aankijken omdat ze niet overal blue motion op trappen. Ze lossen hier in ieder geval niet het milieu probleem op waar ze achter staan. Het schijnt dat Greenpeace ook geraakt is door de crisis en misschien is dit de actie om zieltjes te winnen voor donaties.
Maar dat zouden ze dan van veel meer merken kunnen zeggen, dus ik blijf erbij dat het flauwekul is. greenpaece loopt als ijsberen over de show, dat slaat alleen op co2, niet op roetdeeltjes. Op dat punt van de roetdeeltjes heb je miss gelijk maar dat is niet wat greenpeace bedoelt.
@yoragaljaard:
volkswagen is nu aan het verbeteren dat is waar, en wat greenpeace doet is inderdaad belachelijk en dom. maar ergens hebben ze wel een punt als ze zeggen dat VW vervuilers zijn, dat is al wat ik bedoelde, omdat ik dit kan zeggen uit ervaring. ik heb liever dat er een BMW,opel,mercedes of dergelijks mij voorbijrijd dan een skoda,VW,audi,seat. Niet dat die eerstgenoemde daardoor milieuwonders zijn, maar voor mij is de pijn dan toch merkelijk minder.
@RazorHead: Ook als ‘ie je met 6000 tpm voorbij rost?
@kaasboerin:
weet jij een TDI die 6000tpm gaat van VAG groep ?:)
@RazorHead: De R18 TDI?
kaasboerin via iPhone app
@sir_smokalot: Oeioeioeioei.. Nice one.
@Razorhead: kon helaas niet ruiken dat je het over TDI’s had..
@sir_smokalot: Volgens mij maakt dat niet veel uit, dat het een dikke racer is. Diesel ontbrandt gewoon te langzaam om 6000+ toeren te kunnen trekken.

Kon zo snel niet vinden bij welke toerentallen die Le Mans diesels hun power maken en tot hoe ver ze kunnen doortrekken, maar ik betwijfel of ze de 6 halen.
Ik eigenlijk ook. Meende dat ie op 3.500-4.500 zat, als ik me goed kan herinneren.
@sir_smokalot:
jep denk max 5250rpm (als GT5 mij goed informeert ;) )
dit was reactie op @Razorhead
Greenpeace gewoon opdoeken, wat voor goede dingen zijn gebeurd dankzij hen? Wat hebben wij aan hen te danken? Het enige dat ze doen is in rubbere bootjes een tanker lastigvallen.

Eerst resultaten halen, en dan mogen ze met hun doekjes wapperen. En tot die tijd geen genuil meer van hen, als ze het zo goed zelf weten hoe alles moet, laat het maar zien. Wordt anders wel erg moeilijk om die zooi hippies serieus te blijven houden.
@HDM: Wat zij doen? ‘Legaal’ terroriseren.
Zinloze discussie http://news.bbc.co.uk/2/hi/6769743.stm is een oud artikel maar 2 kolencentrales per week. Om nog maar niet te praten over wat voor auto’s ze rijden in china en india. Ik wil wel eens zien wat de mensen hier gaan zeggen als ze allemaal 10.000. moesten bijleggen omdat de auto co2 neutraal moest zijn.
-=edit: u begeeft zich in het territorium van de doodsverwensingen, hoe grappig bedoeld wellicht. Niet doen. Merci. =-

Er zijn echt veel andere merken die het slechter doen. Lexus, Nissan, Dodge, Toyota,…

VW leeft net van kleine zuinige modellen als de polo en de golf.
@vale46: Vrijwel elke (grotere) autofabrikant.. Logisch ook, want het wordt gesubsidieerd dus massaal gekocht. Zowel de koper als de verkoper hebben weinig keus. Government wins once again.
@kaasboerin: gesubsidieerd?
Merken zoals die van PSA, zonder grote motoren, die zijn toch behoorlijk milieuvriendelijk als je het mij vraagt.
@moderator:
Mijn excuses! Volgende keer zal ik mijn sarcasme duidelijker laten doorschijnen en het minder grof laten overkomen.
Stop Greenpeace destroying my mood!
Greenpeace, sucks on this little chinese nuuuuuuts. So long gayboys.
@mepdenepper: uche The Hangover uche ;)
Vuile linkse ratten van Greenpeace!!
Milieuwetgeving in de EU en ijsberen, zie het verband nog niet.
@bobb: VW schiet alle ijsberen dood, wist je dat nog niet?

De aarde warmt grotendeels zichzelf op, waardoor de ijskappen smelten. Dus men kan stellen dat de schuld grotendeels bij de natuur zelf ligt.

Maar een ijsbeer is zo schattig om dood te gaan hé, mochten er kakerlakken op de noordpool leven zou de aarde niet snel genoeg kunnen wegsmelten!

Greenpeace slaat de bal hier flink mis!
@bobb: ijskappen wegsmelten *
@vale46: Kakerlakken ? Nice one.
De aarde warmt zichzelf niet op ,daar zij wij toch echt verantwoordelijk voor ,maar de grootste milieu besparingen kunnen gedaan worden in Amerika,China ,Rusland en Alle andere landen behalve Europa natuurlijk. :mrgreen:
@norge: het begrip ijstijd ken je hé?
Wel, het is bewezen dat om de zoveel duizenden jaren er een ijstijd is.
Eerst is er een periode van opwarming, alvorens een periode van sterke afkoeling.
In dat opzicht is de opwarming natuurlijk.
Natuurlijk hebben wij, mensen ook wel een beetje mee te maken, maar onafhankelijke wetenschappers zeggen dat het best wel meevalt.
kaasboerin via iPhone app
@vale46: Yes! Iemand snapt ‘t.
@vale46:Tja die onafhankelijke olie gesponsoorde wetenschappers weten het beter,de snelheid van opwarming die de aarde tijdens onze industriele revolutie gemaakt heeft is nog nooit eerder geweest .En dat feit is bewezen .Maar ik vind dat de meeste milieu besparingen in andere werelddelen dan Europa gemaakt kunnen worden.
@norge: en die extra opwarming, die nog nooit gezien is, is onze schuld. Maar dat de aarde ook uit zichzelf opwarmt is een feit!
Ik ben niet zoals sommige Amerikaanse republiekeinen die ontkennen dat de mens er iets mee te maken heeft.

Wat die olie gesponserden betreft, die minimaliseren alles, sommigen zelfs ontkennen. Milieu-organisaties die willen het rampzalig laten overkomen.
& ik zit er midden tussen!
We hebben er mee te maken, en waar kan moeten we zorg dragen voor onze uitstoot, maar die op zo’n debiele dwangmatige manier als nu!
Er zijn momenteel belangrijkere dingen, zoals ontbossingen etc.
@vale46: maar NIET op zo’n debiele dwangmatige manier als nu. *
@vale46: Waar ik me aan erger is dat schepen ,vliegtuigen en graafmachines en dat soort dingen niet aan het milieu hoeven te denken. Zware industrie in de tweede en derde wereld stoten nog ongeloofelijk tering zooi de lucht in.Laten ze daar eerst is wat aan gaan doen.Ontbossing ?Hier in Norge staan er nu meer bomen als 100 jaar terug !
@norge: Feit, al hebben schepen een veel hoger rendement, als men daar iets aan doet qua uitstoot heeft men wel ineens veel uitstoot verholpen. Maar op dat vlak is er niet veel wist te halen.
Zo een maatregel moet op wereldniveau beslist worden, anders nemen rederijen gewoon een andere thuishaven om er van onder te muizen.

Regenwoud ontbossing. Het is de grootste ‘fabriek’ van zuurstof (onze grootste levensbehoefte) ter wereld, en we kappen dat nu maar doodleuk weg. Om nog maar te zwijgen over de massale fotosynthese die er plaatsvind.
Als je de CO2 concentratie op aarde wil verminderen moet je eerst voor zorgen dat je genoeg bos hebt.

Ik Noorwegen misschien wel, maar in de rest van de wereld niet denk ik, op een paar uitzonderingen na.
@vale46: “onafhankelijke wetenschappers”…

Ik vraag me af of dat nog bestaat…
Met wat voor wagens zouden ze zelf rijden?

30 man die enkel naar Brussel rijden om te demonstreren… Dat is veel CO2 in de lucht voor een niet noodzakelijke reis.

Eigenlijk hadden ze gewoon zin in het autosalon en op deze manier kunnen ze hun toegangsticketten inbrengen ;-)
@stanny: Nederlanders? Zullen dit waarschijnlijk oudere fiscaal aantrekkelijke Benzen zijn.
WTF? En om hun punt te maken hebben ze een ijsbeer afgeschoten?
@Alwood: Prioriteiten he.. :)
En dan doen ze dus van miljoenen subsidie die de Nederlandse overheid elk jaar naar deze toko schuift. Waarom werken als je zo gemakkelijk je geld kan verdienen. Maar ja dan moet je jezelf af en toe wel in de picture zetten. Waarvan akte. Zelf hadden ze een zeesleper gekocht die in een jaar meer CO2 produceerde dan het hele mondiale VW park bij elkaar. Zulk schijnheilig volk, het wordt tijd dat ze hun subsidie kwijt raken. Geef het maar aan de Sea Sheperds.
ik heb ergens gelezen dat audi een prijs heeft gekregen voor de audi a1 clubsport, mensen vonden het model niet leuk omdat er te veel co2 uit de 5 cilinder kwam…
@ytrewq: De Clubsport was in Brussel in elk geval nergens te bespeuren. (Ik ben gisteren geweest op de professional/VIP dag.)

Toch een beetje raar voor een auto die op slechts enkele tientallen km’s wordt gebouwd!
@Rohrl-fan: die wou ik net zien!:(
Btw: zijn er dingen aan te raden die ik zeker moet gaan zien/doen op het autosalon?
@vale46: Goh… De échte dure wagens staan in hal 12. Dan, bij BMW staan er 3 M’s (M3 met performance pack, X6M
Ze zouden zich beter met andere zaken bezighouden daar bij GP… willen ze per se een merk viseren dan zoeken ze maar iets Chinees of Amerikaans… Volkswagens verbruiken over het algemeen enorm weinig (onze Passat CC doet 1050km met 1 tank…en dat is geen bluemotion…).
@xilver:
een ford focus econetic verbruikt evenveel en is toch schoner. niet alleen kijken naar het verbruik & CO2, er zijn nog heus andere elementen.
@xilver:

Dat mag ook wel met een 70 liter brandstoftank.
@xilver: Dat is eigenlijk niet zo bijzonder, 1050. Dat kan zelfs een Ferrari, tis maar hoe je het bekijkt.
@The360box: Als jouw Ferrari een draagbaar tankstation meeneemt dan kan die dat natuurlijk ook…:roll:
Hilarisch… Eén van de grootste VAG dealers in België is Garage Beerens. Deze firma heeft als logo/mascotte een…

Inderdaad!!! Een ijsbeer!!!!! :-D

http://www.beerens.be/home
@Rohrl-fan: Wahahaha, unieke gelegenheid om Greenpeace als marketingstunt te gebruiken ‘zo groen dat zelfs greenpeace er een wil!’ :D:D
the-budel-guy via iPhone app
Is dat spandoek wel gemaakt van 101% afbreekbaar materiaal ??
De VAG groep lijkt mij toch niet de meest vervuilende autoproducent. VW, Skoda en SEAT maken toch kleine auto’s (en dus milieuvriendelijk geacht). Dan lijken merken als Mercedes, BMW of Porsche een gemakkelijker doelwit. Grote en snelle auto’s. Bovendien kunnen ze zo op het sentiment van de verzuurde kleine man, die kwaad is op mensen met een grote auto omdat hij zo’n auto niet kan betalen. Zo zou ik het toch doen als Greenpeace lid, met strategisch inzicht.
@mercedesfan: Me dunkt dat er bij GP niet veel mensen zitten met strategisch inzicht. Die gekwalificeerde lui zitten meestal in een functie dat iets beter betaalt dan met een vlaggetje zwaaien…
@mercedesfan:
als mercedesfan moet je weten dat een Mercedes met Adblue schoner is als een volkswagen golf 2.0 TDI
Welk dier denk je dat volkswagen als mascotte heeft in japan…. Juist een ijsbeer.

http://4.bp.blogspot.com/_JVEQCQSWRj8/TPzjkJCxS7I/AAAAAAAAAEk/Zj_Vfo5kQaY/s1600/HPIM6450.JPG
@yannick-s: die Jap schaamt zich er wel voor om er naast te staan.
is het niet HET autosalon van Brussel ? Kan aan mij liggen
@lowlow: Volgens mij is het idd HET autosalon, maar de Nederlandse redactie is hier blijkbaar niet mee akkoord.
@Rohrl-fan: kom op jongens, niet zemelen. Belgen zeggen HET, Nederlanders zeggen DE:
http://www.vrt.be/taal/autosalon
In Nederlands woordenboeken kom je het woord niet eens tegen.
@midasracer: Ik zou zeggen “de salon” als verzamelnaam voor de zetels in je huiskamer.

“Het salon” zou ik zeggen tegen een ontmoetingsruimte.

“De autosalon” klinkt alsof men niet doorheeft dat “de” betrekking heeft op salon ipv op auto. De auto, maar HET salon.
We gaan naar het salon, welk salon? HET auto-salon.
@SimonMc: Zal wel een Neder-Belgische verbastering zijn uit het Frans. In het Frans is het le Salon. Er zijn wel meer kromme dingen in het Vlaams, maar dat maakt het toch grappig om te horen? Ik zal maar niet beginnen over Friesismen in het Nederlands :)
@midasracer: Vergeet ook niet dat er dan ook nog eens heel wat verschillende dialecten bestaan. Iemand uit (Belgisch) Limburg begrijpt niets van wat iemand uit West-Vlaanderen in zijn dialect zegt. En omgekeerd!!!
@lowlow: Ligt idd aan jou! Je zegt toch bijv. ook niet “ik pak het fiets”…Is dus wel degelijk DE autosalon…
@bowie: fail. In Vlaanderen spreken we Vlaams (of Nederlands zo u wil) en het is uiteraard het autosalon. We zeggen toch ook niet Bowie is de onnozelste jongetje van de klas, maar het… Trouwens als jullie in Nederland jullie autosalons willen benoemen met ‘het’ feel free. Tip: enkele Franse woorden waar jullie dan die uitspraak van kunnen verkrachten zou nog beter zijn. :-)
@9114life: sjus doorange bijvoorbeeld? :-P
@9114life: Ja, daar zeggen ze ook ‘Ik moet naar het WC’ dat zegt genoeg!
@9114life: Oh, maar dat verklaart alles..want Vlamingen “hangen” toch overal tussenin..beetje niets van alles eigenlijk…m.a.w. Het is “vlees noch vis” zoals we hier zeggen….
Laat ze de oliemaatschappijen maar aanpakken, die zijn tenslotte eindverantwoordelijk. PFF

Wat een stel kanslozen zeg (facepalm)
Ah, het uurtje ongefundeerde Greenpeace haat voor de gefrustreerde medemens.

Gays, linkse hippies, verbieden, etc.

Jahaa, het nivo ligt weer hoog!
@bozewolf: Wie is er meer gefrustreerd.. Iemand die op een online autoblog klaagt of iemand die in een berenpak een autofabrikant loopt te boycotten op een beurs.
@kaasboerin: Wat kan mij Greenpeace schelen? Sommigen van jullie hier reageren alsof Greenpeace activisten elke ochtend in jullie tuin schijten en een steen door je ruit keilt.

Het zijn maar een paar milieumaffo’s, doe normaal.
@bozewolf: Even tot 10 tellen, goed nadenken, dan typen. Jijzelf doet net of je telkens gedwongen commentaar moet leveren op diverse bloggers hun ‘gedrag’.. Het zijn maar een paar autobloggers, doe normaal. U kunt voor de verandering ook eens zelf je eigen mening uiten over dit onderwerp, dat is uiteindelijk ook de bedoeling van dit reactiepaneel.
@kaasboerin: Misschien moet je zelf ook even nadenken, want jij was toch echt degene die zei: ‘ik rijdt’ en dat is toch wel een echt schandalige fout!
@kaasboerin: Je mening geven doe je met onderbouwde argumenten. Niet schreeuwen dat ze “gayboys” of “linkse hippies” zijn of dat ze “naar Guantanamo Bay moeten”.

Als ik ageer tegen gebruikers van deze site is het vanwege dit soort hersenloos gebrol.

Ik heb helemaal niks met Greenpeace en ik vind dat ze al jaren hun doel aan het voorbij schieten zijn.

Maar een boel gebruikers hier, waaronder jij, reageert op Greenpeace alsof ze persoonlijk je zusje verkracht hebben.

En waarom? Omdat ze anders tegen dingen aankijken dan jij? Grutjes, wat een misdaad.

Op een inhoudelijke reactie of discussie kun je dat soort gebruikers al niet meer betrappen. Het is repetitief neerplempen van je eigen mantra en iedereen die het niet met je eens is, is een linkse gayfag boomknuffelhippie. Ofzo.
@bozewolf: Ga jij dergelijke comments serieus nemen? Zoek een forum/blog op waar mensen wél serieus zijn, als je die hebt gevonden, stuur me een PB met link. Overigens zou ik je toch aan willen raden om het internet wat minder serieus te nemen, dit kan nooit goed zijn voor het hart.. Je snapt natuurlijk wel dat als ik daadwerkelijk de luxe keuze zou hebben om deze mensen naar Guantanamo Bay te sturen, dat nooit had gedaan.. Dat snap jij ook wel denk ik. Bovendien, in vrijwel elk topic hier heb je dezelfde soort reacties, het zou een full-time job zijn om hier continu op in te kunnen gaan, laat lekker gaan zou ik zeggen.
@kaasboerin: Dat soort dingen krijg je op dit blog al snel naar je hoofd geslingerd als je ook maar kritiek durft te uiten op iemand die te hard rijdt of als je elektrische auto’s cool vindt. Laat staan als je zachtjes een opmerking durft te plaatsen over iemand die troep op straat gooit. Dan ben je een faghippie die naar groen7 moet, want hoe durf je iets anders te vinden dan de heersende mening hier?

Da’s gewoon de verjonging/verpaupering van het Autoblog publiek en de reden dat een heleboel oude leden hier niet meer komen.
@bozewolf: Volledig gelijk heb je.

Maar ja, wat verwacht je ook van de op AB aanwezige rechtse, verzuurde, lichtelijk racistische nog-niet-uit-de-kast-gekomen gayboyfags… :P

Nee, serieus, je hebt wel gelijk. Zeker als het over mensen en hun meningen gaat, mogen de tegengestelde meningen wel met wat meer tegenargumenten verwoord worden.
@bozewolf: het is maar best dat we er tegen zijn en ze kort houden
Anders krijgen ze ideëen! Dat willen we niet -Alex Agnew
@vale46: Geen 10 vent, geen zakske… :D
@Esprit_de_Flandre: gvd, 10 cent dus…
Om gelijkaardige redenen heb ik 2 jaar geleden mijn donaties aan Greenpeace stopgezet. Geen grote bedragen maar toch uit sympathie. Tot misgeplaatste akties zoals deze me de keel uithingen. Je zou al denken dat ze gesponserd worden door de concurrentie. Wil je eerlijk zijn dan moet je met een aktie het probleem algemeen aankaarten of alle merken bij betrekken.
De meeste vrachtwagen die ik elke dag passeer stoten pakken meer co2 , roet en ander vuiligheid rond. En dat minstens 8h per dag. Dat is het equivalent van vele honderden VW dieseltjes. Snapje, het is gemakkelijk iemand met de vinger te wijzen terwijl het overal rondom je gebeurt. Van dit selectief gedoe baal ik. Als ik straks een ijsbeer tegenkom…… hmm kan dienst doen als voetmatje in de living.
@speedie: Yup, doel voorbij geschoten! Er zijn honderden, zo niet duizenden methodes om op een aantrekkelijke manier aandacht te pakken voor het probleem, maar ze zijn al jaren bezig met irriteren.
Bozewolf ben het helemaal met je eens
Man laat VW eens doen! Die zijn goed bezig!
Gekke hippies …
Sm0keGun via Android app
Goed om bij de up te staan , hebben ze meer aandacht … maar waarom niet bij audi ofzo ?
Koeien schijnen meer te vervuilen met hun co2 uitstoot dan auto’s,dan zal ik eerst beginnen in de eerste de beste weiland trek je daar lekker je ijs beer pak aan.
@pikes83: Dat is pas het begin vriend, wat dacht je van brand, vulkanen, en vooral vulkanen stoten rete-tering veel ‘vieze’ gassen uit. En dan staan wij te klagen, wat me nog bozer maakt, die CO2 taxes, wij betalen en die vulkanen maar uitstoten. Zo gaat het al miljarden jaren en wat is er gebeurt? Niks,
@The360box: Tijd om eens boos te worden op die vulkanen dus!! Laat ze maar belasting gaan betalen.. stelletje vervuilers!!
@geertjan: De kurk erop!
@The360box: ja dat is waar wat je zegt,punt is gewoon dat de elite van deze wereld gewoon dit co2. Gelul ons wijs hebben gemaakt.de aarde kan prima overleven.
-edit: nutteloze bijdrage-
Zo wat een mailtje naar Green peace allemaal niet te weeg kan brengen :mrgreen:
Gut gut, de groene brigade probeert weer eens een signaal af te geven.

Na het tunnels bouwen onder een kerntransport-spoor neem ik dat GreenPeace-clubje niet serieus meer.
Ze kunnen beter gaan klagen bij de factoren die het milieu het MEEST vervuilen ipv daar even de clown uit te gaan hangen..
Daar is íe dan weer, een les in milieukunde door Dr Professor Carlin van de US university of mankind :
http://www.youtube.com/watch?v=eScDfYzMEEw
De wereld verbeteren begint bij jezelf. Als ze dat nou eens onthouden hoeven ze verder niemand lastig te vallen!
wat een kut volk dat van greenpeace.. zo asociaal als maar kan, zou me niks verbazen als de meeste eerder geneigd zijn extra gas bij te geven na zoiets..
En dan gebruiken ze een opgezette ijsbeer.. Hypocriet hoor.
Heren, ik ga even met een Touareg V10 TDI naar de Noordpool. IJsberen doodrijden enzo. :/
@Northwestern: Kijk… Nu mis ik dus echt een ‘Vind ik leuk’-knop! :-D
VW: The Dark Side
http://www.youtube.com/watch?v=W6c9SJFjd_8
@robbie: Leuker in audiovisuele vorm dan in pluche…
@Rolhrl-fan

dan zou er in de statistieken voor oud&nieuw een top tien meest leuke reacties kunnen komen:P
@Rohrl-fan

dan zou er in de statistieken voor oud&nieuw een top tien meest leuke reacties kunnen komen:P
Hippies, nu echt niets beter te doen?

Bescherm het milieu waar het nog kan (en moet), maar in onze wereld is de auto een noodzaak, deal with it.
Plus die ‘groene’ hype zal het ook niet oplossen, zeker niet de komende 10 jaar als de technologie in z’n kinderschoentjes blijft trappelen.
wat doet die ijsbeer daar?
hoort hij niet als een wilde dier bij wilde gebieden?
hypocrite?
Tsja… ze zijn duidelijk niet de meest groene autofabrikant ondanks dat ze graag anders willen doen geloven.
Klein vraagje, hoe zijn ze in brussel gekomen? Geloof echt niet dat ze met de fiets of benenwagen zijn gekomen.
@michelyman: Makkelijk inkoppertje…

http://static.wix.com/media/29a21defdd7dd3b7aaa27233b2d5a984.wix_mp
@Esprit_de_Flandre: MWOEHAHAHAHA !!! Gelijk heb je, maar waarschijnlijk zo’n T1 die vele malen minder onderhouden is en al 300 zijn olieverversing overgeslagen heeft en zo dus nog meer roetdeeltjes uitstoot dan een Diesel zonder filter. :P
Die Greenpeace manifestanten zijn toch niet van de slimste hoor. Als er nu een sector is waar ze de laatste jaren milieuvriendelijker en zuiniger zijn geworden is het wel de autosector, gezien de verhouding gewicht/vermogen/verbruik.
Laat ze maar eens gaan zorgen dat de Kolenfabrieken eindelijk dicht gaan, ipv een al milieuvriendelijker ontwikkelende autoindustrie
ik denk dat ze bij greenpeace niet doorhebben dat ze reclame maken voor volkswagen
ik zeg gewoon lekker door gassen met die dikke V6,V8,V10 etc. Ik hou ervan ! ik ben ook erg teleur gesteld dat de V10 uit de m5, s6 en s8 is heel jammer
Zoals U weet ben ik geen VAG fa, maar dit slaat nergens op. Ze kunnen elke fabrikant wel aanpakken, maar even wat anders; hoe staat het eigenlijk met deze ijsberenfuckers zelf? Hoe groen leven zij zelf? In Belgie worden (om maar wat te noemen) bijna geen HR cv-ketels verkocht zoals in de rest van noord Europa, isolatie was altijd maar lala, dubbel glas deden we ook niet aan; how green are you, VW fuckers?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).