Griekse E-klasse-taxi doet 1+ miljoen kilometers

Auteur: , 67 Reacties

Normaalgesproken zijn de Grieken de laatste tijd niet zo heel erg blij met hun levenslijntje Duitsland, maar die Duitse producten, daar kunnen ze wat mee. Deze E-klasse uit 2003 tikte onlangs de 1 miljoen kilometer aan.

En voordat je begint te roepen: ‘ja, maar er was ook een Volvo/Saab/Puch die er nog veul meer deed’. Ja, tuurlijk, er zijn altijd bazen en bovenbazen. Opperbaas is de Volvo die eerst op 4 miljoen, toen op 4,5 mln, en nu alweer bijna op 5 miljoen kilometer zit.

Dan is er nog de F-250 die 1,6 mln km in 4 jaar deed, en de Saab en Honda Accord die beiden 1 miljoen mijl (1,6 mln km) aflegden. Allemaal cool story’s, bro.

Mercedes met veel kilometros op de klokkos

De E270 CDI van taxichauffeur Giorgos Vassilakis mag zich sinds kort ook tot de ‘seven digit club’ rekenen, en hij deed dit bovendien met de standaardmotor, versnellingsbak en differentieel. Vijfcilinders FTW! En dat maakt dit (als het waar is, want de Grieken hebben in het verleden al bewezen vrij creatief te kunnen zijn met cijfers) toch wel een uitzonderlijke prestatie.

Met dank aan onze collega’s van autoblog.gr voor de tip!



67 reacties

Misschien was het wel een nieuwe en heeft ie gewoon de klok teruggetikt…..
Nu ken ik het fenomeen terugdraaien maar suggereer je nu dat die Grieken ze ook vooruit draaien?
@jrk68: Als je nou graag dat speldje van Mercedes wilt….
@E34M5Touring: Niks speldje; dit op de grill.

http://germancarbadge.com/pic/mb-1000k-km.jpg

Mensen met 1.000.000 gereden km zijn niet uniek, auto’s met een dergelijke stand een stuk zeldzamer.
@eklasse: Oh ik dacht dat je een speld kreeg met een certificaat, maar dat kan ook natuurlijk.
@E34M5Touring: Deze moet je volgens mij zelf kopen. Ik weet het niet zeker. Ik heb er twee in mijn garage hangen. in de ’80 jaren gekregen van mijn opa.
@eklasse: Ik kan me een verhaal voor de geest halen over een oud baasje in de Autoweek heel lang geleden. Die met zijn ouwe E (eind jaren 70 begin 80 model) ook de miljoen had gehaald en die kreeg geloof ik een Certificaat en een speciaal speldje van Merc. Volgens mij kwam iemand van de importeur het zelfs uitreiken, maar dat kan natuurlijk ook voor Autoweek zijn gedaan.
@E34M5Touring: Geloof ik direct. Kan ook best voor de foto gedaan zijn inderdaad. Desondanks sympathiek al heeft de beste man waarschijnlijk een fortuin aan beurten, banden etc bij de dealer besteed.
@eklasse: Hij keek wel heel trots. Zou ik ook zijn hoor daar niet van. Dat soort mensen zijn goed voor je merk. Weet zeker dat zo’n man ook even voor het merkblaadje is geinterviewd. Ik rijd wel eens op een Sprinter met 760.000km op de teller, die loopt als een zonnetje. Ook enkel met regulier onderhoud. Wel ijzersterk spul.
@E34M5Touring: Ha, wij hebben er 1 (5-cylinder 160pk) met 670.000km (originele motor bak) die nog altijd heel Europa doorkruist (met een oplegger van 3000kg, die er ALTIJD op ligt). Ook nog een gewone bus gehad met dezelfde motor, is weggegaan met 550.000km. Mis ‘m nog steeds, zo een fijne bus was dat! Alleen sprintshift was wat minder..
@lohran: Dit is een glaswagen met handbak. Ik ken de speedshift wel maar is niet echt relaxt een volautomaat is beter.
@E34M5Touring: Lekkere stand ja! Die oude Sprinters zijn echt degelijk. Sprintshift vond ik wel lekker rijden. Doordat ‘ie 6 versnellingen had waten de tussensprints erg goed. De BE trailer (670.000) heeft gewoon een handbak. We hebben ook nog eem V6 184pk gehad, heeft ruim 4ton gehaald en deed het ook nog goed. Inmiddels is er nu eem V6 192pk. Staat nog niet zoveel op (V6 klinkt lekker!).
Hij heeft een hoge km stand voor zo’n modern model,dit was nou niet echt de beste Mercedes ooit gemaakt als taxi.
Oh, ik dacht dat er weer is stond Griekenland moet 100 miljoen euro..
Zal wel de nieuwe taxi-chauffeur van onze Koninklijke familie zijn daar, kan me niet voorstellen dat die gasten uit zichzelf zijn gaan werken.
Ik hoor nog niet eens bij de 6-didget club.. Zowel mijn vorige als huidige auto niet..

Respect voor de chauffeur, krijg al een lamme rechter voet als ik er over nadenk :o
@lamdi: Cruise Control FTW!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Lol, Kben vorige week naar kreta geweest en ook in zon E-klasse gezeten haha, kan hem best zijn :P ook al zijn er meer dan 1000 taxi’s in griekeland denk ik! :P
1+ miljoen km’s als taxi, waarvan 500km officieel, waarover hij belastingen heeft betaald…
@stanny: en gelijk heeft ie. de rest mooi zo in je zak steken daar hou ik ook van
LOL @ je muis op het bovenste plaatje houden.
@JamesBond007: LOL :)

Mijn dagteller staat op 8300km :D
De overige bestuurders worden niet vermeld, ze willen tenslotte hun uitkering behouden.
@moondustfocus: hahaha +1
Zeker gewoon op de rollenbank met een steen op ’t gaspedaal, vieze fraudeurs..
@kaasboerin: En jij denkt dat hij de brandstof ervoor kan betalen?
@Benz65: Die hebben wij betaald!!1
@kaasboerin:

Jij hebt geen stront betaald.Doe alsjeblieft niet alsof je maar ook iets hebt bijgedragen aan deze samenleving. Gezien je reacties moet je wel een ongelofelijke nietsnut zijn.
@Relief: Lekker blijven happen poepie! Oh, en bijdragen doe ik zeker wel!
@kaasboerin: Afdragen ja, aan de overheid! ;)
@kaasboerin:

Bijdragen aan je eigen verzekering ja met je -4 schadevrije jaren…oeps!
@redbeams: Heb toch veelsteveel geld, doe ik met plezier! .. Geen dank overigens! ;)
Dit is trouwens wel een topic waar een hoop foute reacties uit voor kunnen komen (waar ik zelf aan mee doe) terwijl iedereen weet dat niet elke Griek een corrupte belastingontduiker is, zie maar vorige week op de A15 en een onwel geworden vrachtwagenchauffeur.
@moondustfocus: tja klopt inderdaad. Maar door de huidige situatie wilt iedereen toch een beetje afgeven op de Grieken. :-)
@moondustfocus: Ach, ik betaal gewoon niet na gegeten te hebben in Griekse restauranten.. Zo vreet ik al m’n belastinggeld weer terug.
-edit: nutteloze bijdrage-
@Relief: Nou nou, zo primitief denken die Grieken nou ook weer niet..
@kaasboerin: Ik erger me aan uw opmerkingen (al een tijdje): vooroordelen dat is het enige wat ik u heb zien schrijven.TRIEST
@nostravinniedus: Zolang je me met ‘u’ aanspreekt mag dat.
@moondustfocus:
Ik heb zijn belastingpapieren niet gezien.
Een heldenactie en de belasting ontduiken gaan prima samen.
Fijne auto’s.. Ik heb een bijbaan als taxichauffeur, en typ dit vanuit een 2 jaar oude e-klasse, die 3,5ton heeft gelopen al.. Geen centje pijn!
knopje van de dagteller is ook kapot
Vanuit mijn (beperkte) ervaring met Griekse taxi-chauffeurs en hun rijkunsten is het een wonder dat deze E-Klasse überhaupt 1.000.000 km’s héél heeft kunnen afleggen.
Zou graag de draai uren willen weten meestal giga hoog op zo’n taxi.
@norge: je hebt taxichauffeurs die wij aasgieren noemen hier in de omgeving Twente, sommige jongens werken nonstop, ik werk zelf 5 dagen in de week 9 uurtjes op een dag (zaterdags 10 tot 11 max)
Ik rij zelf ook taxi, een 320cdi 2004 en een BMW 525D e60 2006
maar ik dacht toch echt dat alleen de ‘ouwere’ e klasse zoveel km’s konden bereiken, dus met de W211 is het ook haalbaar (met goed onderhoud)
@isobmw: Moet je wel met een Griekse tempo rijden..
Op de Griekse bevolking is makkelijk zeiken, maar ik denk dat het probleem eerder bij de regeringen ligt.

Een minimumloon van <400 euro is niet bepaald iets om naar huis te schrijven.
@Relief: Nee, maar wie zegt dat de rest daar net zo duur is als in Nederland?
Dat is een super goed blok, die 5 cilinder. Ambulances op basis van een E-klasse hebben ook veel zo’n blok. Ik weet van sowieso een die miljoen ook heeft gehaald.
Grappig dat dit een zogenaamd slecht model is van Mercedes. Hoeveel kilometers kan een goede Mercedes dan wel niet rijden?
@mercs: vermoed dat het motorisch altijd wel goed heeft gezeten, maar elektronisch een tijdje minder…maar ik kan ook verkeerd zijn.
Ik heb hier nog een lancia kappa 2.4jtd staan met ruim 5-ton op de teller en loopt nog steeds als een zonnetje. Die vijfpitter.diesels zijn onverwoestbaar
Een soort trouwe werkezel.


Zou deze ook worteltjes lusten?
tja het naam zegt het al Mercedes-Benz
Misschien is dit ongeveer 500 km per dag, er vanuit gaande dat hij 45 weken in het jaar werkte en 5 dagen per week.

1000000 km, 9 jaar is 111111 km per jaar, delen door 225 is 493 km per dag. Als dat snelwegkilometers zijn valt het op zich wel mee…
@autobart: Elke dag 500km rijden? Hij liever dan ik.
Leuk weetje over die Grieken met hun creatieve cijfers. Naar het schijnt zou het goedkoper zijn om treinen in Griekenland af te schaffen en deze te vervangen door gratis taxi’s. Dat zou de Griekse staat minder geld kosten.

Ik altijd maar denken dat het was omdat die treinen buitensporig duur waren, nu zie ik dat die taxi’s extreem goedkoop zijn.
Nou das niks speciaals in Griekenland hoor, vorig jaar nog in diverse taxi’s gezeten met door de acht en een halve ton op de teller
Ben regelmatig in Lissabon te vinden en heb daar al 10 tallen keren gezeten in taxi’s met meer dan 1 miljoen op de teller.. Overigens allemaal Mercedes. Nooit een Audi of een BMW. Zijn die motoren dan echt slechter?? Overigens heb ik onlangs mijn toledo TDI weggedaan. Eerste blok, eerste bak en eigenlijk nooit iets noemenswaardig aangehad.. behalve steeds kromme schijven. Stond ruim 450.000 op de teller en blok en bak konden nog best ff mee. Alleen ophanging, en die schijven enz.. daar zat de zwakte.. maar blok zou denk ik ook zo door tokkelen naar de miljoen.
wellicht nog knapper , een Fiat 1.6 benzine met ruim 1 miljoen km’s , zie http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,4350175,4351799
@Tweede Woning: Daar gaat dan ook het fabeltje dat benzine geen 300.000 km haalt. LOL
Mijn ’85 Prelude heeft pas de 70.000 aangetikt!!! :)

Toen ik hem vorig jaar kocht met 65.500km op de klok had die nog de banden van toen die uit het fabriek rolde…
Ben benieuwd of dat ook mogelijk is met mijn 996 boxer motortje. Geen diesel en wat meer gefinetuned dan de mercedes. Zit nu op de 220.000 dus heb nog wat km’tjes voor de boeg.
De gevolgen van de crisis zijn hier erg duidelijk…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).