De Countryman JCW met 218 pk aankondigen? Nou, dan krijgt de rest van het modellengamma ook een update natuurlijk! We gaan geen stiefkindjes maken per slot van rekening.
MINI heeft zijn volledige lineup een update gegeven naar een JCW-trim volgens de nieuwste specs. Alle modellen waren reeds als JCW verkrijgbaar, waaronder de Coupé pas sinds dit jaar, maar toch moest er ‘iets’ vernieuwd worden. In een uitermate verwarrend persbericht zeggen de PR-boys het volgende:
The new-generation engine can also be found in the MINI John Cooper Works, MINI John Cooper Works Clubman, MINI John Cooper Works Convertible, MINI John Cooper Works Coupe and MINI John Cooper Works Roadster.
waarna een alinea verder gesteld wordt:
The engine produces its maximum output of 155 kW/211 hp at 6,000 rpm, while peak torque of 260 Newton metres (192 lb-ft) is on tap between 1,850 and 5,600 rpm.
Dus als we het goed begrijpen heeft de hele familie nu een fijngeslepen motor, maar levert deze alleen in de Countryman 218 pk, en elders, net als vroeger, gewoon 211 pk? Niks harder, better, faster, stronger dus. Maar wat is er dan wél veranderd?
Het verschil zit hem in het gemiddelde verbruik, dat met tot 0,5 liter / 100 km gedaald is. MINI doopt deze benadering MINIMALISM. Zo doet bijvoorbeeld een handgeschakelde Clubman JCW nu 6,7 liter / 100 km, terwijl dit 7 liter was. Ever so slightly.. Voor de gelegenheid zette MINI alle zes de modellen naast elkaar voor een familieportret, dat we uiteraard tot een gallery verwerkt hebben. Kies uw favoriet! De mijne is vrij duidelijk.
‘tot 0,5 liter / 100 km gedaald’
Dat is dus 1 op 200, netjes.
Haha, heb er even ‘met’ voor gezet.
Doe mij de cabrio maar. Geef ik m aan mijn vriendin; neem ik een echte auto.
Doe maar de S of de Coupe.
@jordy14: De hatch bedoel je waarschijnlijk ipv S … ;-)
Doe maar gewoon niet ;)
@syliaca: Dacht ik dus ook lol, alhoewel ik die Countryman wel stoer vind.
@The360box: Tja, maar het blijft een mini.
Gisteren Megafactories gezien over de nieuwe Mini coupé. Allemaal niet echt bijzonder. Een gewone auto die lijkt op een iconisch autootje dat wel vernieuwend was.
De ROADSTER aub…
Als ik een vriendin had gehad had ik voor haar de cabrio gekozen, nu maar de hatch.. *forever alone*
Zo’n mini rijdt echt wel goed… alleen zou ik hem toch niet kopen.
Gisteren een Bmw 1M-serie gepasseerd. Die leek me veel leuker :D
Doe mij de Countryman maar, meest peekaatjes en kan ik nog extra vriendinnen meenemen achterin.
Mini’s zijn best gave auto’s. Vooral de john cooper works. Dan zou ik voor de countryman gaan natuurlijk, die is het grootst
..als er nu ff bijstond ‘welke auto welk type/model is’…dan kon ik nog kiezen. Nu moet ik dat gaan doen met kleurtjes-kiezen :lol:
Iedereen hier maar zeurende over ‘aan vriendin geven’.. Koop nu maar eerst een degelijke auto.
@The360box: De meeste hier moeten vooral zorgen voor beide ;)
“mompelt iets uitmelkerij…’
Een horsepower is niet hetzelfde als een PK. Dus ik denk dat die 211hp overeenkomt met 218pk.
Ik denk het niet. Dit soort dingen kan je ook opzoeken trouwens.
@sir_smokalot:
Denk het wel: DIN vs. SAE pk’s. Dit soort dingen kun je ook opzoeken trouwens ;-)
Haha. Wanneer je praat over bhp vs PS zit je in deze regionen op een verschil van ca. 3. Immers: 500 bhp is 507 PS, dus dan kan het nooit 211 vs 218 zijn. Bovendien blijkt na navraag idd de 211 gehandhaafd.
Mijn vrouw heeft een cooper s en is getuned gaat verschrikkelijk hard zo’n ding en stuurt geweldig pak hem toch vaak en is toys voor boy’s en mensen die zeggen dat het een kapper’s of wijven wagen is zou zeggen ga eens sturen in zo’n bommetje jaloers of niet kunnen betalen al die zijker’s