Heerlijke combo: Mulsanne, Maybach en Phantom

Auteur: , 48 Reacties

De een z'n nood is de ander z'n brood. In een wereld waar niemand een Maybach (57 of 62) wil kopen heerst de Rolls-Royce Phantom al jaren en lijkt de Bentley Mulsanne in opkomst.

Lichte verbazing komt toch iedere keer over mij als ik denk aan het falen van Maybach. Een miljoenenproject van nota bene Mercedes, volgens velen de meest comfortabele en luxe auto ooit maar de rijken der aarden laten zich liever vervoeren in een ‘wiebel’ Rolls of ‘stuiter’ Bentley. Het heeft dan ook geen naam. Simpelweg noemen dat je een ‘Maaaibak’ rijdt maakt geen indruk, tussen neus en lippen door ‘Rolls’ of ‘Bentley’ noemen wel. Ook als ze eigenlijk de Duitsers ze al jaren maken.

Lang verhaal kort, die Maybach verkopen ze niet meer. De Rolls verkopen ze nog steeds en nu zelfs met een facelift. De Bentley verkopen ze al eventjes en lijkt nu eindelijk een beetje aan te slaan. Ze zijn (waren?) opzoek naar precies dezelfde klanten en staan hier allemaal in een eigen kleurtje op de foto. Dat maakt het een zeer geslaagde spot. Natuurlijk geschoten in het immer door dure wagens overspoelde Londen. Bekijk de spot op autojunk.nl.



48 reacties

Proleten conferentie…
@jrk68: HaHaHa….. wat ben jij een jaloers mannetje
Je weet nog niet eens wat Proleet betekent, dus je slaat de plank finaal mis jongen.

Ik zou hem ook kopen die Bentley, helaas moet ik het doen met een 535d uit 2007.
Het is geen 62 maar een 57!
@glaskoning: Ok, ik hoor dan ook graag waar je dat aan ziet, anders leren we er niks van hea :)
@dennisr: Hij gaat er misschien van uit omdat de nummerplaat van de wagen “57” bevat. Al kan dat natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
@Econoline: Die 57 staat hoogstwaarschijnlijk voor het jaar dat de auto op kenteken gezet is (2007), dus toeval? Behalve als het een gepersonaliseerd kenteken is, maar daar lijkt het niet op.
@Crosscabouter: hij is 5.70 meter lang…de 62 dus…trrromgeroffel…6.20 meter.
@dennisr: Of natuurlijk omdat deze maybach ook gewoon op autogespot te vinden is…
@dennisr: Je ziet het o.a. aan de achter deur. Die is bij de 62 aanzienlijk langer. De 62 is ook te onderscheiden van de 57 door de reflector aan de zijkant, die verplicht is bij auto’s die langer zijn dan 6 meter.
En als je gewoon even had gegoogeld had ik het je niet hoeven uitleggen….
@glaskoning: Zit die reflector bij de 62 er steeds op? Is dat niet afhankelijk van land tot land?
@dennisr: De zijramen achteraan zijn bij een 62 veel groter. Dat is denk ik het enige waar het min of meer duidelijk aan te zien is.
@dennisr: Dat is vrij eenvoudig. Zoals ook op onderstaand plaatje (als die het doet) te zien is, heeft de 62 nog een ruitje achter de deur in de c-stijl. Dit in tegenstelling tot de 57, die een spijltje in de achterportieren heeft. http://www.catalogusprijs.nl/uploads/pics/Maybach_57_and_Maybach_62.jpg

Overigens begin ik de mulsanne steeds gaver te vinden en ben ik bang dat ik zelfs die vreemde snuit tolereer.
@glaskoning:
Dat beweert Alwood ook niet.
@jrk68: Ik heb het ook niet over Alwood. Al hoewel er in de tags eerst 62 stond i.p.v. 57…
Ik had het over de text boven de foto’s…
Ik had liever een ferrari+Maserati+Lamborghini gezien.
@maseratizzzzzzzz: oke -,-
@badsaying: Iedereen zijn smaak toch? ;)
@maseratizzzzzzzz: haha ik ook.
Wel leuk om de 3 wagens eens op een plek te zien. Elk in een ander kleurtje. Genoeg variatie in deze foto’s.
Ik hoop de Mulsanne binnenkort eens in het echt te zien. Op foto vind ik hem niet zo mooi. Imposant en groots maar niet echt mooi. Misschien is hij live mooier. De Maybach heb ik nooit wat gevonden, teveel een S klasse. De Phantom is gewoon erg gaaf. Ook al weer 8 jaar op de markt en eigenlijk nog steeds goed. De Drophead Coupe is helemaal kicke maar wel minder statig.
@E34M5Touring: vind hem in het echt eigenlijk ook maar niks. groot, niet zo imposant, vooral lomp en weinig chique. giga afknapper ten opzichte van de arnage nog steeds.
@Alwood: Hhmm dat is geen goed nieuws. Ik ben een groot fan van de Brooklands en de Arnage (in al haar Labels). Vond de oude Conti niet zo maar de huidige wel. De Brooklands staat in mijn top 5 van all time favorites. Die heb ik in Cannes gezien toen ie net uit was. Omg wat een schoonheid en super imposant. Misschien is ffkes een dealer zoeken die er zo’n Mulsanne heeft staan en is kijken.
@E34M5Touring: zijn voor mij ook simpele dingen die in z’n algemeen aan de meeste nieuwe auto’s niet kloppen… die lampjes zijn natuurlijk raar, de schouderlijn is véél te hoog maar ook is het plaatwerk erg vlak en gewoontjes. achterlichten te plat en te groot, lijnen te soepel. Ik draaf door ;)
@Alwood: Ik heb ook het idee dat ie een moeilijke opstart heeft. Bedoel, nou is NL natuurlijk ook niet een markt waar je ze bij de Ikea in de rij ziet staan maar toch. Een van de grootste Dealers in de States zit bij mijn broertje in de stad. Die heeft er 9(!!) op voorraad staan maar hij ziet ze nooit rijden, terwijl de Rollers je om de oren vliegen daar.
@Alwood: niet met je eens…was een maand geleden nog bij Pon en daar staat een groene…erg sjiek gelijnd, erg fraai afgewerkt en…imposant ook (evenals de prijs ;)).
Een Maybach is toch een omgekatte Mercedes S klasse. Ik vind zo’n Maybach grandioos maar ze hadden er beter een ander ontwerp aan kunnen wagen. Hetzelfde probleem had VW met de Pheaton. En dat ding zag er van buiten ook niet uit, gewoon een grotere Passat.
@rufctr01: Het is inderdaad een omgekitte S-klasse, maar dan wel structureel met een veel & veel lelijker exterieur. Van binnen uiteraard wel erg luxe, maar het blijft de uitstraling van een gepimpte MB hebben. Komt m.i. een stuk uitsloveriger over dan een stock RR of Bentley.

Bij de Pheaton was het understatement juist een unique-sellingpoint; op afstand inderdaad net een onopvallende Passat en kwam zodanig niet ‘patserig’ over, zoals een van bovenstaande wel kan overkomen …
En deze Maybach is nu ook meer dan 5 jaar oud.
@rufctr01: Phantom ook. Ik ga voor de Mulsanne! 296 km/h in een decadente klassebak!
@buckdanny: En hij is gewoon mooi. En nog t ‘goedkoopst’.
Indirecht voor Audi, Mercedes en BMW.
De Phantom is de baas der bazen als het gaat om een saloon alle andere merken komen hierna.
-De Phantom heeft alles
-Maybach ziet er niet uit van buiten
-Doe mij maar de Continental Flying Spur van Bentley deze vind ik wel mooi. De Mulsanne daarrentegen kan mij niet bekoren misschien over een tijdje ofzo. Lelijk is die niet echt maar ik kan er maar niet aan wennen.
Ik moest er even aan wennen maar met deze velgen en in deze kleur vind ik de Mulsanne best gaaf.
zag vorige week een Mulsanne rijden in groningen! in deze kleur:
http://www.youtube.com/watch?v=oQ_pUv1mwx0&feature=relmfu

Ik vind die mulsanne echt super gaaf!
Respect
RR gast ook al een tijdje mee…. Wel lekker wat variaties. En facelift dan…
Doe mij toch maar een Bentley Continental Flying Spur.
Doe mijmaar geen van alles. Hypotheekje afbetalen gaat voor haha…

Jammer dat in het artikel wordt gesteld dat de maaibak flopte doordat de rijke lui pretentieus zijn. Lekker makkelijk. Die mensen willen voor hun geld ook een mooie wagen van buiten, cant blame them…
Yaay, 2e keer in 1 dag dat mijn fotos op de website staan!
Kijk hier de video van de combo:
http://www.youtube.com/watch?v=gXZtZsW2gP0

Begint bij 2:34
@Nathan Verhoeven: gratz ! Enne, die Maseratie GT Coupe is werkelijke een beauty ! Werkelijk het enige punt van kritiek op die auto is de cheapass (layout) van de middenconsole.
@Megakix: * cabrio…
@Megakix: Bedankt:)
de rolls blijft toch het best
Doe mij die bentley maar. Lekker dikke bak en supergroot.
Ik snap ook dat de Maybach niet goed verkocht is. Hij is spuuglelijk!
Bentley natuurlijk!!!
Rolls Royce en Bentley zijn en blijven auto’s met klasse, ook al worden ze onder Duits regime gemaakt. Misschien wel juist daarom. Engelse stijl en finesse gecombineerd met het Duitse perfectionisme. Zoals deze Rolls Royce er bij staat vind ik helemaal geweldig. Statig in het zwart, met een mooi klassiek lichtcreme interieur… Erg statig.
Spontane ieuw voor die Maybach. Heb het nooit gesnapt waarom die gemaakt werd, totaal overbodig. Tis Precies dat Susan Boyle tussen Kate Moss en Naomi Campbell staat. Ok ze heeft een goede stem gelijk dat de Maybach een goede aandrijving heeft maar voor de rest trekken ze allebei op geen meter.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).