Hennessey geeft de Camaro ZL1 dik 700 pk

Auteur: , 108 Reacties

Meer dan 1000 pk in je Camaro kon al, maar nu heeft Hennessey ook voor de minder veeleisende klant een kitje gemaakt.

De Texaanse tuner Hennessey doet nooit lullig met de extra performance die in de modellen wordt gestopt. Van de Camaro ZL1 was er al een HPE 800/1000 7 liter twin-turbo-versie, maar daar komt nu wat onder, met behoud van motor: de HPE 650 en HPE 700.

Het standaardvermogen van 588 pk wordt opgekrikt naar maximaal 707 bhp (715 pk) @ 6,300 rpm, en hier is het lijstje zaken die dat allemaal mogelijk maken (en overige upgrades):

• HPE Cold Air Induction System
• Supercharger Pulley Upgrade
• Intercooler Heat Exchanger Upgrade
• HPE700 Camshaft Upgrade
• High Flow Cylinder Heads
• Stainless Steel Long Tube Headers
• High Flow Catalytic Converters
• Stainless Steel Mid-Pipes
• 160 Degree Thermostat
• All Necessary Gaskets & Fluids
• Professional Installation
• HPE Engine Management Calibration
• Hennessey HPE700 Exterior Badging
• Hennessey Premium Floormats
• Hennessey Embroidered Headrests
• Serial-Numbered Dash & Engine Plaques
• 1 Year / 12,000 Mile Limited Warranty

Daarnaast heeft de tuner een flinke gallery van de HPE700 vrijgegeven, die je hieronder vindt. Oh, en mocht je nog in de markt zijn voor een stomvervelende duo-test met de GT500, check dan even deze video. Hoe je 2 spannende auto’s zo saai kunt maken…



108 reacties

Lees alleen motorische upgrades, moet je met dit vermogen niet nog wat meer aanpassen?
@rodger:

zoals wat dan .. auto-matten ofzo ??
@lincoln: hebben ze ook al, 4e van onder: ” Hennessey Premium Floormats”
Jammer dat het een Chevy blijft…. Konden ze het merk ook niet veranderen?
@eltee: waarin zou je het dan willen veranderen?
@eltee: ?? Maken sinds jaar en dag Camaro/Corvette..
@hahahi20 en @kaasboerin: Veranderen in iets niet Amerikaans… Chevi maakt inderdaad de Camaro en de Corvette… dus? Blijft Chevy…
@eltee: http://1.bp.blogspot.com/-VD_eySj-s5w/T7MmT19C0sI/AAAAAAAAAWI/6kqDZZvUjSk/s1600/jackie-chan-wtf.png
@Revvji: jacky chan… dus?
@eltee: Okee, ga jij maar lekker verder met de blokjes spelen.
@Revvji: geef jij eens een constructieve reactie, ipv een zinloos plaatje zonder enige vorm van betekenis.
@eltee: Ok, als je niet bekend bent met ‘internetmeme’s’, dan geef ik je deze nog cadeau. Het komt ongeveer neer op: “Huh? What? How? …”, of anders geformuleerd: hier krijg ik werkelijk kop nog staart aan. Dus geef jij eens een degelijke, gefundeerde reactie die constructief is. Want jouw redenering slaat werkelijk nergens op… Het enige wat ik eruit kan opmaken, is dat je flink bevooroordeeld bent en dat je beter je oogkleppen zou afdoen.
@Revvji: “Jij krijgt hier werkelijk kop nog staart aan?” huh?what?how?. Allereerst schrijf je jouw ‘nog’ als ‘noch’ en verder slaat die hele zin nergens op. Maargoed, dit even terzijde. Jij beschuldigt mij van een ongefundeerde reactie en komt zelf met een plaatje aanzetten. Hoezo gevalletje pot verwijt de ketel? Okay, dan constructief: Ze kunnen in de VS wel steeds grotere sterkere motoren in hun musclecars knallen, beter zullen ze er niet van worden. De enige goede auto’s uit de VS zijn ontwikkeld in auropa, bv. op de Nürburgring, zoals de corvette ZR1. en bevooroordeeld ben ik nauwelijks, ik weet zeker dat een boel mensen dit met mij eens zijn. Leuk voor rechtuit in een dragrace, maar oh wee als er een bocht aankomt…
PS. dank je voor je cadeautje, ik heb het niet nodig. Ik schijf liever dan dat ik een lame plaatje post.
@eltee: ‘Leuk voor rechtuit in een dragrace, maar oh wee als er een bocht aankomt…’ Wel is in een Camaro of Corvette gereden? Denk het niet, want dan zou je weten dat dit gewoon 100 jaar oude cliches zijn die hier altijd maar wat graag uit de kast getrokken worden maar nergens op slaan.
@E34M5Touring: ‘T resultaat na 10 uur Gran Turismo spelen per dag met ’n lolly in de mondhoek..
@eltee: Als we dan toch aan het miereneuken zijn, waar ligt in godsnaam AUropa?
@ramon: tikfout is iets heel anders dan een foute zinsconstructie…
@eltee:

domme kroegepraat uit de jaren 80 .. geeuw ..
@eltee: Dus als er BMW op stond was het een veel betere auto geweest?
@E34M5Touring: Precies…
@Revvji: Audi
@audis8: Jaja, gooi die er ook maar bij ;) Ik beaamde gewoon wat @E34M5Touring zei, namelijk dat de merknaam er niet toe doet. Ik ben geen fanboy en al zeker niet van BMW.
@eltee: Dat plaatje zegt wel degelijk is, de betekenis is namelijk “What the fuck lul jij nou weer?” Jij bent wel echt het typische voorbeeld van merkblind zijn. Als er dus BMW op had gestaan, waarnaast niks veranderd zou zijn, was het dus een goede auto? Kom op zeg, je leeft niet in de prehistorie, wat is dat nou voor een loos argument. Een auto is goed of hij is het niet, maar de badge doet helemaal niks met handling, snelheid of beleving. Of het zit gewoon tussen je oren.
Lijkt overigens net of de rechterkant van ’t stuur méér van ’t midden zit dan de linkerkant..
@kaasboerin: Overigens een heel lullig sportstuurtje die facelift Camaro.. Dan was de 2009/2010 stukken beter…
@eltee: Tja, die argumenten waar je nu mee komt aanzetten, klinken wel aardig, maar ze zijn ook redelijk wat anders dan wat je daar eerst zei. Die wagens zijn ook bedoeld voor de Amerikaanse markt, en niet voor de Europese. En Corvettes rijden gewoon goed, net zoals je bedoelt met de ZR1. Die heeft heus geen problemen met bochten. Maar dat zou er toch niks mogen toe doen dat hij in Europa ontwikkeld werd, want ‘het blijft toch maar een Chevy’? Daarnaast zijn Mustangs ook al ferm wat in die richting geëvolueerd.
Voor de rest heb je wel grotendeels gelijk. Maar waarom dan die achterlijke reactie van ‘het blijft een Chevy’? De GT-R blijft dan ook ‘maar’ een Nissan, hoewel hij de meeste Europeanen zoek rijdt…
Dus niks pot verwijt de ketel. Jouw eerste 2 à 3 reacties waren evenmin constructief en daar reageer ik gepast op…

P.S.: ‘Nog’ moest inderdaad ‘noch’ zijn, mijn excuses. Kwam door m’n overhaaste reactie. Daarom: auropa is bvb. ook Europa, ‘maargoed’ schrijf je van elkaar en ‘dit’ moet ‘dat’ zijn, want ‘dit’ is vooruitverwijzend (dus helemaal je eigen betoog terzijde zettend) en ‘dat’ is terugverwijzend (het deeltje waar je het moest op hebben) ;) Geloof me vrij, ik kan ook een taalnazi zijn, ik overlees gewoon niet altijd alles, net zoals jij dat blijkbaar niet altijd doet.
@Revvji: Het is niets voor niets dat Mustangs, Camaro’s en Corvette’s nu veel ontwikkeld worden in Europa, ook al zijn ze bedoeld voor de Amerikaanse markt. Wellicht ben ik nu weer generaliserend en trap ik een boel mensen op hun (wellicht iets te lange?) tenen: Amerikanen zijn goed in vermogen toevoegen aan auto’s, maar voor handling moet je echt in Europa zijn. De oudere musclecars die zijn ontwikkeld in Amerika, staan nou niet bepaald bekend om hoe goed ze de bocht om gaan, zeg nou zelf. En het merk Chevrolet stond hier vanuit het verleden helemaal bekend om, met van die lange 7 meter lange 6 liter V8 bakken die rijden als een dwijl. Wellicht heb ik iets te primair gereageerd in mijn eerste post, mijn excuses daarvoor. Ik heb bij de naam ‘Chevrolet’ nou eenmaal het beeld van een auto met een slechte wegligging voor me. Het zal best een goede auto zijn, maar hij heeft de merknaam niet echt mee, dat bedoelde ik er mee.

PS. ‘Auropa’ was een tikfout, ‘dit’ is taaltechnisch inderdaad niet helemaal goed, maar wordt in de huidige schrijftaal veelvuldig gebruikt, net als “maargoed” aan elkaar. Verdient geen schoonheidsprijs, maar het is geen onbegrijpelijke taal die ik bezigde…
Ik ben ook een taalnazi, als zoon van een neerlandicus.
Als we op alle slakken zout gaan leggen, zie ik ook nog wel een tikfoutje in je vorige post, maar laten we daar over ophouden en het constructief houden.
PPS.: De GT-R is inderdaad “maar” een Nissan, maar f#cking heerlijk! Over handling gesproken!
@eltee: Ok, dan sluiten we het hier af. Reageer misschien in het vervolg iets minder generaliserend of toch met iets meer woorden, dat bespaart ons beide een hoop gezeik :P Maar gooi toch alsjeblieft dat beeld weg van ongelofelijk slecht sturende hokken, dat zijn ze gewoon écht niet meer. Je kan ze moeilijk fijngevoelig noemen, en het zijn uiteraard nog steeds bruten, maar ze kunnen er ook wat van. En dat ze ontwikkeld zijn op Europese wegen is niet meer dan een gegeven, dat maakt ze niet minder Amerikaans.

De merknaam heeft daar ook niets mee te maken. Een merknaam kan hoogstens een soort sentimentele waarde hebben, met een aura van een glorierijke geschiedenis daarrond. Dat kan een meerwaarde zijn voor een koper/liefhebber (ik pleit ook schuldig), maar doet geen afbreuk aan het product.

P.S.:Die ‘nog’ van mij was ook gewoon een tikfout. Trouwens, ik zondig vaak ook (zelfs bewust) tegen de regel rond ‘dit’ en ‘dat’. Als je die strikt volgt, komen er gewoon vaak rare constructies uit.. Ik ben op dat vlak simpelweg een slechte verliezer :P
@Revvji: Afsluiting lijkt me een goed plan. Ik zal mijn reacties beter gaan onderbouwen, als jij belooft geen plaatjes te posten als reactie :p. Ik dacht al te maken te hebben met een liefhebber, maar dat kon ook bijna niet missen. Ik ben meer van de Duitse degelijkheid, met als absolute favoriet de M5 E60.
Een merknaam kan een positieve waarde hebben, maar net zo goed een negatieve. Als ultieme voorbeeld noem ik Skoda. Tien jaar geleden stond die bekend als slecht, tegenwoordig doen ze niets onder voor Volkswagen. Van negatief beeld naar positief in tien jaar…
PS. ik ben ook een slechte verliezer, vandaar dat deze ‘discussie’ iets te lang door gegaan is. Komen wel interessante standpunten uit naar voren 8) .)
@eltee: Truth be told, ik was vroeger stapelgek van (klassieke) Mustangs. Daar is mijn echte auto-interesse zowat mee begonnen. Nu ben ik geïnteresseerd in al wat gemotoriseerd is (en het liefst 4 wielen heeft). Fanboy of iets dergelijks ben ik hoegenaamd niet, maar Porsche zal bij mij toch altijd het voordeel van de twijfel hebben ;) Maar momenteel rijd ik met een Toyota Auris diesel, en ik ben er uitermate tevreden van. Sterker nog, ik heb zelfs echt respect gekregen voor Toyota, en nog meer met die Toyobaru :)
Wat Skoda betreft, sla je de nagel op de kop. Ik heb al 3 of 4 jaar gezegd tegen m’n pa dat hij een Skoda moet kopen, helaas nog zonder gevolg. Zelf ben ik erg onder de indruk van de Fabia RS. Degelijke prestaties (op papier) met een 1.4, chapeau! Toch maar eens een testritje overwegen.. :P
@Revvji: Mijn interesse voor auto gaat net als bij jou erg wer. Van een goed hard geluid van de Gallardo of Audi R8 V10 krijg ik letterlijk kippenvel. Ik ben nooit echt van de Amerikaanse auto’s geweest, totdat ik op TopGear (grootste fan) de Amerika-special zag. Toen ben ik de musclecars van tegenwoordig wat meer gaan waarderen. Alleen nog niet genoeg, blijkt nu!
Ik rijd een Ford Mondeo 2.0 tdci naar volle tevredenheid.
Scoda komt er ook nog wel eens, de nieuwe superb lijkt me wel wat… Maar als ik de loterij win, komt die M5 er zeker!
PS. klassieke auto’s zijn sowieso vet, zelfs de oude mustangs en camaro’s!
@eltee: De nieuwe Superb IS gewoon wat ;) Na de duurtest waren ze er bij Car Magazine uitermate tevreden over en ik heb er al eens in gezeten, wat een ruimte man! Dat was op het autosalon enkele jaren geleden. Voor de vergelijking ben ik later nog in een BMW 7 en een S-klasse gaan plaatsnemen, de beenruimte valt goed te vergelijken. Ga je naar de 5 of iets dergelijks, zit je krapper. Het leder voelt trouwens ook goed aan en voor de rest op het eerste gezicht geen gebrek aan kwaliteit. M’n pa is naar eigen zeggen ondertussen aan z’n laatste Opel toe, dus dat wordt binnenkort weer pushen :P
@Revvji: Ik probeer mijn pa eigenlijk ook al jaren en jaren te overtuigen… Ik twijfel soms wel eens of ik wel zijn zoon ben; zó weinig interesse heeft hij in auto’s. Laatst kocht hij een Golf plus 1.2 TSI Bluemotion. Best zuinig en stil, maar voor de performance en ruimte…?
Die M5 moet je idd niet kopen voor de ruimte, meer voor het rijgenot, snelheidsgenot, bochtengenot, oftewel gummen en daarna de kinderen van school halen met de “M”- knop op “off”. Kippenvelauto, gewoonweg briljant.
De ruimte van de Superb is inderdaad episch, nog nét iets groter dan de Mondeo. De nieuwe Mondeo 2.0 ecoboost is trouwens ook een goede kanshebber..
PS. Goed leer in een auto is een must :D !
PPS. wel heel erg off-topic bezig zo he?
@eltee: 1.2 is inderdaad een erg kleine inhoud. Met wat aanpassen van rijstijl is dat nog net te doen, gelukkig zit er nog een turbo op. Ben laatst nog een vervangauto gaan afhalen voor m’n broer, Chevrolet (jaja.. :P) Spark, 1.0 atmosferische benzine. Als je dat niet gewoon bent, word je toch vaak verrast van hoe weinig kracht dat heeft. Zelfs “snel” proberen een fietser voorbij te steken is een uitdaging in zo’n ding. Wel netjes uitgevoerd, dat dan weer wel. De enige plaats waar zoiets handig moet zijn is onder de kerktoren, volgens mij. Maar niet veel verder, en ook niet in de stad. Ergens snel tussen glippen is niet altijd een optie.. Bij het oprijden van de autostrade prees ik mezelf maar al te gelukkig dat er niet veel verkeer was.
Inderdaad erg off-topic, maar wat moet je ook als er geen forum is ;)
@Revvji: gelukkig leent z’n rijstijl zich er wel voor… Hij is 71 jaar! 1.0 en dan de snelweg op moeten, kan me voorstellen dat je dan niet lekker in zal halen zonder het nodige zweet in de bilnaad… Hebben wij geen last van in de turbodiesels!
@eltee: Inhalen op de snelweg is vooral hatelijk omdat je alles mag geven, maar bijna niet meer accelereert. Dus als je iemand probeert in te halen die 110 rijdt, kan je er wel aan beginnen, maar als hij plots even het gaspedaal aanraakt, kan jij lekker weer naar het rechtse vak. Om dan 2 minuten later weer met 10 km/u verschil erop in te lopen.. In het gewone verkeer was het vooral een kwestie van aanpassen en niet overmoedig zijn. Maar zo’n ervaring doet je des te meer terug je turbodiesel appreciëren, ook al is het in mijn geval maar een 1.4’tje :P
@Revvji: en dan te denken dat het 15 jaar geleden ondenkbaar was dat een diesel lekker en vlot zou rijden. Wat een turbo kan doen voor een auto!
@eltee:

je bent zeker niet bevooroordeeld ..

je hebt simpelweg geen flauw benul waar je het over hebt ..
@lincoln: ik heb geen flauw benul waar ik het over heb? Niets is minder waar. Helaas is er geen manier om dat te bewijzen. Als je me zou kennen, zou je dat zeker niet gezegd hebben. Wees voorzichtig met dit soort aannames.
@eltee:

doe geen moeite .. je hebt al genoeg bewezen ..
@lincoln: zal ik zeker niet doen, prutser.
@eltee:

sluit maar aan bij de andere rijbewijsloze BMW fanboys ..
da,s zo,n 30% hier ..
@lincoln: Da’s niet voor niets, BMW is gewoon heel goed. Lang niet het enige goede merk, maar gewoon goed. En F.Y.I. ik heb 17 jaar een rijbewijs. Ik maak jou toch ook niet uit voor een 80-jarig vrouwtje die rondrijdt in een… Lincoln?
@eltee: Wat een bullshit zeg, dat ze op de Nurburgring getest worden heeft puur met marketing te maken…zo kunnen ze aantonen hoe goed hun wagens zijn in vergelijking met de concurrentie.

Nogal logisch bij supercars aangezien zowat elke Europese supercar op dit circuit een rondetijd heeft neergezet, zo kun je makkelijk dmv rondetijden aantonen hoe goed die nieuwe viper/corvette/mustang is.

Nog een voorbeeld?; die Mustang Boss 302, die is gewoon in de US getest en die reed op Laguna Seca een M3 eruit.

Leuk dat je bij de naam Chevy meteen aan boten denkt die het weggedrag van een dweil hebben (hoe denk je trouwens dat europese wagens uit de jaren ’50 qua weggedrag waren…), maar dit heeft niets met de huidige generatie auto’s te maken. Overigens kwam in 1955 uit de VS de snelste productiewagen ooit (met een rijgedrag dat zeker voor die tijd niet verkeerd was).

Dus die generaliserende opmerkingen van jouw duiden alleen maar je eigen onwetendheid aan.

Doe eens gek, laat die Polo slowmotion van je voor een dage staan en maak een (proef)rit in een hedendaagse Amerikaanse auto…je zult (zeker met zulke vooroordelen) versteld staan.
@mopar: Ze worden niet op de Nürburgring getest, ontwetende medeforummer, ze worden er ontwikkeld. Zodat ze goed een bocht om kunnen. Er zijn vast wel voorbeelden van Amerikaanse auto’s die Europese auto’s er uit rijden, maar dat doet niets af aan het feit dat Amerikaanse auto’s bekend staan (of stonden als ik jullie moet geloven :p ) om hun minder goede handling.
PS. polo Bluemotion? Je hebt gelukkig wel gevoel voor humor…
En rijd jij eens in een Porsche GT3 RS, dan zal nog meer versteld staan. Zo te lezen ben zo jij ook nogal bevooroordeeld, alleen dan de andere kant op. Je bent dus geen haar beter dan ik.
@eltee:

ja tuurlijk joh ..
ga hier een beetje andere mensen voor logohomo uitmaken ..

voel eens aan je eitje ..
@lincoln: Waar heb je het over kerel? Neem ik het woord logohomo (wat is dat trouwens?) in de mond? En als jij me zegt waar m’n “eitje” zit, dan zal ik eens kijken.
Neem eens deel aan de discussie i.p.v. zomaar dingen roepen.
Probeer het eens…
@eltee: Nope, ik rijd een 300C HEMI V8, kijk maar op mijn avatar, dus itt jou weet ik wel waar ik over praat, dus dat onwetende mag je in je zak steken. Fanboy ben ik ook al niet want mijn vorige wagen was een E39 530, ik ben dus zoveel beter dan jou ;)

Ik kan er gewoon niet tegen dat mensen die ergens geen benul van hebben, anderen gaan beschuldigen als ze op hun fouten gewezen worden…jij bent er blijkbaar zo een.

HA!, nou wordt ie mooi; de corvette is ontwikkeld op de ring? De corvette is nog altijd fijngeslepen op de ring, NIET onwikkeld…eerst je huiswerk doen voordat je anderen gaat beschuldigen mannetje.
@mopar: Die HEMI is een briljante motor, jammer dat hij in een Chrysler ligt…
Laat ik maar ff in jouw eigen taal spreken: je hebt gelijk, je bent beter als mij (net als je taalgebruik).
Een auto finetunen komt op hetzelfde neer als ontwikkelen, het komet er op neer dat de Nürburgring gebruikt wordt als platvorm om de juiste afstellingen te vinden om zo goed mogelijk een bocht om te kunnen.
Dat je hebt gereden in een E39 en nu rijdt in een Chrysler met een HEMI maakt je beter dan ik (of moet ik zeggen als ik)? Keep on dreaming, met jou valt geen discussie te voeren, dus bij deze.
PS. welke fout heb ik gemaakt?
@eltee: trouwens: hilarisch dat een jochie uit 1991 mij uitmaakt als onwetend!
@eltee:

je komt misschien een beetje infantiel over ..

ouwe zelfverklaarde taalnazi ..
@lincoln: hahaha!
@eltee: Nu we het toch over taalgebruik hebben, jij beschuldigde mij ervan een fanboy te zijn en dat ik daardoor geen haar beter was dan jij. Ik heb bewezen geen fanboy te zijn, dus volgens je eigen beredenering ben ik beter dan jij…kan je het nog volgen?

En als jij denkt dat ontwikkelen (wat ook de vorm van de body, chassis en dashboard etc. inhoud) hetzelfde is als tunen van de ophanging, zou ik toch even de definitie van wat woorden gaan opzoeken…

Ik durf tenminste mijn leeftijd te publiceren, ik kan alleen maar raden waarom jij dat niet doet, dus bij deze; jij ben 15 jaar, pissed-off omdat je nog geen rijbewijs hebt en daarom vind je het noodzakelijk te gaan trollen…word ik al warm?

Dus inderdaad: KEEP ON DREAMING…
@mopar: koud, 35 jaar. Ik neem je op de hak met je slechte taalgebruik en zelfs dat heb je niet door. Broekie.
@eltee: Oh dat heb ik wel door hoor, IK ZUIG in de Nederlandse taal, maar voor iemand die hier niet is geboren kan dat mij ook geen ene f*ck schelen. There, i said it…

Oh en trouwens mooi ontweken hoor, dat van die fanboy actie… geeft mij ook meteen een idee van wat voor persoon je bent.

35 My Ass… slaap lekker jochie.
@mopar: trusten broekie. Ik ontwijk niets, ik besluit er niet op in te gaan. Ik ga verder met topgear kijken, betere besteding van m’n tijd.
@eltee: Omdat je weet dat je uitgeluld bent, zoals wij broekies het zeggen. Ahh TG fan, zegt al genoeg. Als we het over infantiel gedrag hebben…waarom ga je er dan nog op in?
@eltee:

topgear kijken !! LOL ..
@lincoln: wat is er mis met topgear? Ahhh… Ik weet het al: ze hebben een hekel aan Amerikaanse auto’s?
@eltee:

35 jaar en dan nog topgear kijken ??

voel nog maar eens aan je eitje dan ..
@lincoln: je hebt me nog niet uitgelegd waar dat eitje zit, weet ik toch niet als 15- jarige? Topgear blijft leuk chef, vooral als je van Engelse humor houdt, en uiteraard van auto’s.
@eltee: No offence, maar TG trekt op niks meer. Vroeger was het goed, degelijke tests en humor. Later ging de kwaliteit (van journalistiek) naar beneden, maar de humor bleef. Nu zijn ze beide kwijt..
@Revvji: ze zijn wel wat flauwer geworden in de loop der tijd, maar de goede autotests zijn gebleven. Ieder z’n meug, zou ik zeggen. Fifth gear is ook leuk trouwens …
@Revvji: Bedoel de vroeger als in toen JC het programma een nieuw leven inblies in 2002? Of bedoel je het programma in de 90’s. Hun grootste fout is nog altijd dat ze Tiff Needell niet meer hebben, die man heeft alles; humor, charisma en kan geweldig rijden.

Nu moet je dus idd naar Fifth gear kijken als je iets informatiefs wilt zien…al proberen die soms ook nog wel eens heel krampachtig TG na te doen…
@mopar: De 90’s. Ik was 7 of 8 jaar, denk ik, ten tijde van mijn eerste herinneringen aan TG. Heel veel weet ik er niet meer van, maar ik weet alleszins nog dat het leuk en interessant was om naar te kijken. Tiff Needell is inderdaad een topkerel! Ex-F1, dat kan niet iedereen zeggen, zelfs al was het maar voor 1 wedstrijd.

TG op zich valt soms wel nog mee van humor, maar het is meestal Clarkson die het moet verpesten. May en Hammond lijken me anders wel sympathieke kerels zonder echte capsones. Er is 1 iets wat me altijd zal bijblijven over Clarkson, (min of meer) letterlijk citaat uit een mini-interview met Humo enkele jaren geleden: “Ik pas mijn meningen zoals ik mijn kleren pas. Ik zie wel wat me die dag bevalt.” Walgelijk…
@Revvji: klopt, clarksson is wel arrogant geworden, helaas wel. De andere twee zijn n
@eltee: klote iPhone… Die andere twee zijn idd gewoon gebleven, vooral captain slow! Ik was 20 toen ik topgear voor het eerst zag en was gelijk verkocht. Daarna ben ik autofreak geworden.
@eltee: Inderdaad, die kerels zijn ook gewoon goede presentators. May en Hammond doen beide naast TG nog verschillende andere programma’s en die benaderen ze met professionaliteit. En om maar even aan te tonen hoe “gewoon” James May wel kan zijn: http://www.break.com/index/james-may-rides-in-u2-spy-plane.html
Hij heeft echt plezier als een klein kind en is ongelofelijk enthousiast. Clarkson kan ook uitbundig zijn, maar het komt altijd zo geacteerd over.
@mopar: ironisch trouwens: ze rijden nu in een Cadillac die is ontwikkeld/ afgesteld op de nurburgring…
@eltee: De CTS-V, ja en? Als ze willen aantonen hoe goed die wagen is, zullen ze hem toch moeten testen in het hol van de leeuw (i.e. hun concurrenten). Dan is de ring de perfecte plek aangezien de M5 en consorten daar al hun laptimes hebben neergezet…het marketingverhaal wat ik je probeerde duidelijk te maken.

Als BMW hun wagens in Nigeria zouden testen, dan zou Cadillac daar ook heen gaan…de locatie maakt dus helemaal niet uit

Overigens was de vorige CTS-V, helemaal in de states ontwikkeld en op vermogen na kon die best meekomen met de powersedans uit Europa, dus tot zo ver je redenatie.
@mopar:

joh .. die zelf verklaarde taalnazi weet nog niet eens wat “ironie” betekend ..

tegen wie heb je het nu eigenlijk .. een 35 jarige topgear kijker ofzo ??
@mopar: Om jullie 2 even dichter bij elkaar te brengen: auto’s worden overal getest, over heel de wereld en dat gebeurt al langer dan vandaag. Het hele marketingverhaal achter de Nürburgring is dat we er nu wat van horen en zien, en dat de fabrikanten daar ook zelf mee naar buiten komen. Itt tot vroeger worden mules en testwagens meer en meer in de spotlight gezet, omdat fabrikanten ingezien hebben dat het alleen maar positief is om het mysterie in stand te houden. En wat je zelf doet, daar heb je controle over en kan je dus naar eigen wens invullen.
@Revvji: dat zeg ik dus ook, die hele mythe: “de ring is heilig en elke wagen die daar is fijngetuned is beter” is gewoon BS.

Het is pure marketing zodat merk A kan zeggen: “onze wagens zijn beter dan merk B, kijk maar naar de laptimes op de ring”…maar dat komt blijkbaar niet helemaal door…
@mopar: De aandacht errond is inderdaad pure marketing. Maar ik blijf er wel bij dat er niet omheen kunt dat de ‘Ring een prima benchmark en een goed ontwikkelingshulpmiddel is voor (sport)wagens. Je moet alleen opletten wie ermee naar buiten komt en op welke manier.. Fabrikanten die apart tijden neerzetten met eigen coureurs en zonder enige vorm van controle zijn dus de zaken die je links moet laten liggen.
Media daarentegen die met 1 coureur op dezelfde dag (dus onder dezelfde omstandigheden) twee of meer auto’s tegenover mekaar zetten, kunnen echter wel een degelijke indicatie geven van circuitprestaties, volgens mij.
@Revvji: true, want vaak genoeg komt er een carmaker met heen heel vaag filmpje op de proppen waarop te zien is dat hun auto de snelste is rond de ring….kom allemaal een beetje verdacht over.

Eigenlijk zou er gewoon een vaste coureur moeten zijn op de ring die elke auto van welk merk dan ook test. Zo neem je tenminste wat van de variabelen weg. Sabine lijkt me wel een goed idee ;) Maar dat zal toch nooit gebeuren :P

Eff OT: Dit is wel de meest onoverzichtelijke discussie ooit geworden zeg :P
@mopar: srry voor de barslechte spelling, k*t tablet vind het nodig om stiekem de spelling van mijn woorden te veranderen …
@mopar: Dat zal idd nooit gebeuren :P Haha, jep, stel je voor wat het zou geweest zijn zonder die reply-knop.. :P
@mopar: ik zeg er toch niets over? Alleen het feit dat het toevallig op tv is. Vond het wel ironisch… Bespeur ik een kleine aversie tegen BMW?
@eltee: Nee, heb er zelf een gehad…remember? Het is gewoon dat de M5 de benchmark is op dit moment en als Cadillac daar als een serieuze concurrent voor gezien wil worden, moeten ze een laptime op de ring hebben…(ze hadden trouwens het record te pakken)
@mopar: Fifth Gear trapt inderdaad de laatste 2 à 3 seizoenen inderdaad ook wel in de “val” om op zoek te gaan naar meer kijkcijfers. Maar ja, er moet natuurlijk nog altijd brood op de plank blijven komen. En toch steken ze er op journalistiek vlak nog steeds met kop en schouders bovenuit. TG moet je uiteraard de dag van vandaag zien als een entertainmentprogramma, maar ja, dat doet het toch ook niet voor mij..
De oplossing voor 5th Gear zou misschien een nieuw businessmodel zijn, eens goed kijken naar wat Chris Harris doet. DriveTV is nu erg goed, en ik blijf het jammer vinden dat Driver’s Republic niet kon blijven doorgaan.
@Revvji: Ja ik weet wat je bedoeld, ik kijk voor de lol nog wel eens naar oude TG clips op YT (uit de jaren ’90), en het verschil tussen toen en nu is echt ongelofelijk. Zo beschaafd en informatief vind je ze gewoon niet meer vandaag de dag.

Bijvoorbeeld wanneer ze de ‘grenzen’ van de wagen gingen opzoeken werd er altijd een disclaimer gegeven in de trant van: “this was done on a closed track under supervision. So please, for heavens sake, don’t try this on your way to the supermarket”…stel je eens voor dat JC in het huidige seizoen zoiets zal zeggen…

Zo zijn er wel meer grappige momenten. Fifth Gear is nu idd ook in een neerwaartse spiraal terecht gekomen, voornamelijk door gasten zoals die johnnie (met die vreemde baard volgens mij), dat is iemand die duideijk niets met auto’s heeft en niet kan rijden…
@mopar: Jonny Smith zal je bedoelen. Het is inderdaad een buitenbeentje, maar ik heb hem een tijdlang gevolgd op Twitter, en je mag hem niet onderschatten als petrolhead. Hij valt alleen niet binnen de klassieke omschrijving ervan. Waar je zeker gelijk in hebt, is dat het geen topcoureur is.

Maar hij heeft wél iets met auto’s, alleen is z’n smaak en z’n karakter wat “quirky” (omdat de Engelsen daar zo’n mooi woord voor hebben :P). En daar herken ik mezelf soms wel in. Om een klein voorbeeldje te geven: hij rijdt met een Nissan Cube (of Kia Soul, alleszins zo’n soort ding). Het ziet er ongelofelijk vreemd uit, maar ik vind het wel iets hebben – yes, beat me to death with sticks for my guilty pleasure :P. Het is een perfecte belichaming van een andere autocultuur. En vooral: het is eens iets anders, een fris gezicht :)
Bovendien staat hij ook maar al te goed met beide voeten op de grond. Als ik naar hem luister, vind ik dat hij altijd dingen zegt waar ik zelf niet meteen aan zou gedacht hebben, maar die uiteindelijk wel steek houden. Tom Ford daarentegen vind ik een beetje een wannabe..
@Revvji: ok, misjudged him…maar er is iets aan hem waar ik me mateloos aan irriteer, kan het alleen niet zo een-twee-drie uitleggen… Ik ben meestal wel de gene die van de wat minder voor de hand liggende auto houd dus ik zal ‘m een kans geven.

Tom, is dat die corpulente met het haar van een labrador? Dan heb ik ook wel iets tegen hem omdat hij het nooit echt serieus neemt. Iedere keer als hij een roadtest doet, doet hij iets stoms. Zo bodyslamde hij zichzelf eens tegen te motorkap van een megane om aan te geven hoe vriendelijk die wagen is voor voetgangers…:?
@mopar: vergat mijn smiley :?
@mopar: Ik kan wel snappen dat Jonny je niet echt ligt, het is bij momenten ook gewoon een rare snuiter :P Maar schrijf hem daar niet op af, smaken verschillen ;)

Tom Ford is wel degelijk die labrador. Hij kan een auto degelijk reviewen, maar vaak is er iets dat hij zegt of doet waarmee hij volledig naast de kwestie zit. Net waar Clarkson ook zo goed in is…
@lincoln: Denk dat hij zich goed met JC kan identificeren; oud, kaal, dik, geen vrienden, sarcastisch en geen benul waar hij over praat…
@mopar: gewoon volhouden joh…
@eltee: doe ik ook, maareh ik dacht dat je TG ging kijken en niet meer aan deze kinderachtige discussie mee zou doen…so what happened?
Kon je het toch niet laten? Toch niet veel zelfbeheersing moet ik zeggen….foei
@mopar: i pleid guilty!
@mopar:

denk idd dat hij die imbeciele praat zoals ” this is the worst car in the world .. and that is why it,s the best car in the world” wel kan waarderen ..
@lincoln: Als ie de cynische ondertoon niet herkent, waardeer je het programma idd niet. Gelukkig nemen ze zichzelf ook niet zo serieus.
@eltee:

blijf je aan de gang met die middelmatige kroegepraat ??
Waarom doen ze dit met een bijzondere ZL1? Je kan dit pakket ook bestellen op een normale uitvoering toch?
@baasbas: In de nieuwsbrief stond een 1200pk versie. Die is nog niet op de huidige 6.2 te krijgen geloof ik. Verder is de HPE700 kit inderdaad ook gewoon op je SS te bestellen. Ik heb de 600 omdat dit kan met de standaard remmerij en onderstel. De ZL-1 heeft al upgraded remmen en onderstel en kan dus meer pk’s aan zonder grote aanpassingen.
@E34M5Touring: Ja inderdaad. De betere remmen bieden meer ruimte… Maar dan nog, zo’n ZL1 is ook flink duurder dan een SS toch? Ben je dan niet alsnog slimmer af met een SS met hetzelfde pakket maar dan met ook een remmen-upgrade?
@baasbas: Meerprijs in de States is minimaal. Waar ie echt terrein verliest is aan de Mustang GT500. Dat ding pompt iets van 650pk stock. Dat gaat echt nergens over. En die liggen prijstechnisch dicht bij elkaar. En dan zeggen ze dat de GTR een goeie deal is. Zulke wagens koop voor rond de 50k dollars. Sta je wel met 5 a 600+pk auto’s voor je deur.
@E34M5Touring: aha dus eigenlijk ben je gek als je niet de zl1 als basis neemt… :-)

Mustang mag meer pk hebben uit de doos. Die zl1 pakt’m in in de bochten.. Lijkt mij. Of is er al ergens een test van die twee die mijn ongelijk aantoont…? :-)
@baasbas: oeh weet ik zo niet. Check het youtube kanaal van road and track is misschien hebben zij de test gedaan. Huidige Mustang is goed hoor, vind hem alleen van binnen een stuk saaier en ben (persoonlijk meer een fan van de Camaro) echt gevallen voor de lijnen van de SS. De ford is me smal en een beetje simpel qua design. Die GT500 is wel een beest en de nieuwe 5.0l ook. Die is van 300 (2005-2008)naar 440pk (2009-heden) gegaan. De ZL1 moet ik nog proberen. Volgende keer in de states maar is doen.
Lekkere bak, dat vermogen is nog best te doen op de normale weg.
@michelyman: lijkt mij*
Een Camaro met teveel vermogen is altijd leuk, lekker rubber verbranden ;)
Doe mij maar een BMW Mustang SS :lol: Wel de 6.2l..
@The360box: Denk dat daar vast wel een niche voor is…past zeker in dat onoverzichtelijke BMW modellen-gamma.
@The360box: Of het nu de bedoeling was of niet, maar ik heb nog nergens een betere schets gezien van de situatie waarin de Duitse Drie (en hun concerns) zichzelf nu gebracht hebben, helaas..
Als ik deze auto zie denk ik altijd aan Bumblebee.
Kitje voor in de stad:P
WOW, een daewoo met 700 pk
De standaard Camaro ZL1 is al gaaf. Deze is gewoon bruut!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).