Hennessey weet wel raad met een ’63 AMG’ [700pk]

Auteur: , 24 Reacties

Een standaard AMG is leuk maar speelt gewoon niet mee met de echt zware jongens. Daar kwam Hennessey zelf achter in een SLS Roadster. Reden genoeg om aan de 5,5 biturbo te gaan pielen in een E-klasse.

Fabrikanten doen er tegenwoordig bijna niet meer aan, Mercedes kan het niet laten haar auto’s nog steeds te ‘over designen’. Technisch gezien kan een E63 AMG een hoop meer hebben dan de krachten die Mercedes er standaard op los laat. Om dat soort zaken bloot te leggen zijn er mannen als John Hennessey. Die heeft hard gewerkt aan de 5,5 biturbo uit de E63 maar niet echt onderdelen hoeven vervangen. Het standaard motorblok met turbo’s blijkt daarmee geschikt voor 700 pk. Daarbij komen nog 1080 Nm’s koppel. Geen kattenpis. Alleen voldoet ‘ie nu niet meer aan de Californische milieu-eisen.

Helaas voor John zit er in de SLS nog gewoon een 6,2 liter V8 zonder turbo’s. Die Lamborghini Aventador zal nog wel even vooraan blijven rijden. Natuurlijk staat er altijd wel ergens een Camaro of zelfs Venom-GT klaar als de vraag naar meer snelheid echt gaat jeuken.



24 reacties

Wat zijn die milieu eisen daar dan precies?
@meneersander: met al die zware v10 en v12 motoren daar kan ik me daar ook niet echt iets bij voorstellen
@nasty:

en al die zware V38 en V46 die ze daar in Priussen en Camry,s stoppen ..
@meneersander:

in de jaren 70 gingen ze al over op ongelode benzine en (auto)lakken op waterbasis ..

zullen nu nog steeds wel een jaartje of 15 of 20 voorlopen ..
Netjes leek zo op t eerste gezicht een s.
Hier is niks mis mee. Klinkt ook lekker.
Azijnpissers in californie, rijden daar genoeg klassiekers rond die bij elkaar genoeg uitstoten als 100 van deze dingen (bij wijze van…).
@smoked:

nee hoor azijnpisser ..

dat is alleen in NL het geval ..
@lincoln: owja veelal mercedes 190E’s…. Heb je een punt ;)
@smoked:

ook oldtimers moeten daar gewoon aan het jaarlijkse emissie infuus ..
en met moeten bedoel ik dan ook MOETEN ..
& hoe weet autoblog( @Alwood ) dat deze standaard onderdelen dat aankunnen? Ik vermoed toch dat er veel onderdelen zijn die sneller vervangen zullen moeten worden door hem zo op te drijven. Mijn logica zegt dit althans, anders zou Mercedes AMG hem standaard wel met meer pk’s leveren hé.

OT: Wel knap dat ze dit hebben bereikt zonder onderdelen aan te passen.
Het “hennessey” logo op de koffer vind maar lelijk.
@vale46: Nou nee, het is RWD dus je moet niet je banden op staan te roken als je een keer lekker snel volgas wegtrekt… En ze moeten aan milieueisen voldoen.
@vale46:

iedereen weet inmiddels dat Hennessy niet loopt te kutten in de marge ..
Het geluid hebben ze goed verneukt
@CL65: idd, de gewone AMG’s klinken echt heerlijk! deze ook wel maar wel veel minder dan een gewone AMG.
De E-klasse ziet er.zowaar mooi uit..
Wat een heerlijke bak zeg. E klasse AMG sowieso heerlijke auto.
@E34M5Touring: ..mjam..in het beige..en dan met zo’n lichtkrantje op het dak..smul.. ;)
Dit is voor hennessey’s doen nog vrij braaf imho…
Helemaal omdat ze maar 2 dingen aanpassen:

HPE700 Upgrade Package Includes:
• HPE Air Induction System Modification
• HPE Engine Management Calibration

Aan de uitlaat doen ze bijv. niks.
Opmerkelijk ook dat alleen door deze 2 ingrepen de auto al niet meer door de milieu eisen komt.
Door toepassing van de turbo’s krijg je al veel meer ruimte en aangezien ze het geheel voor bijna 58.000 km van garantie voorzien gaat het niet tot in extremen lijkt me.
Hoe krap is de marge dan wel niet op de standaard wagen ?
550Pk op de wieltjes..kortom, een M5 kan’m nog bijbenen. Jammer van die lelijke uitlaatpijpjes; kunnen ze die niet gewoon ovaal rond maken en geïntergreerd in de bumper ? Zo issie direkt sjonnie Bravo !
@Megakix: een m5 heeft geen 500pk op de wieltjes hoor…
Is en blijft een taxi.
Serieus die velgen een spoiler en die letters dan?? Laat hem gewoon zo en dan 700pk klaar
@mightymike:

spoilertjes en lettertjes ??

dat noemt men “Duitse tuning” ..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).