Hoe monteer je een kenteken op je GranTurismo?

Auteur: , 133 Reacties

Dat de Maserati GranTurismo een prachtige auto is, daar zijn we het denk ik wel over eens. Het is alleen zo jammer dat als je eenmaal met je auto op de openbare wil rijden er aan de voorkant en achterkant van die lelijke gele platen op moeten zitten. Wat is nou de meest elegante oplossing voor dat problemen? We zetten een aantal voorbeelden op een rijtje.

De eigenaar van de auto hierboven heeft ervoor gekozen om een kleine ‘Amerikaanse’ plaat met behulp van een paar tie-wraps aan de grille te binnen. Op deze manier zit er in elk geval niks op/aan je bumper, maar een probleem is wel dat zo’n klein model kentekenplaat aan de voorkant verboden is. De RDW staat die platen alleen toe als het op het kentekenbewijs vermeld staat. En die vermelding krijg je over het algemeen alleen als je auto geïmporteerd is uit bijvoorbeeld de VS.

Maserati GranTurismo met sticker als kenteken

Dit is wellicht wel de mooiste oplossing voor het “kenteken probleem”, maar het is wel zo illegaal als maar zijn kan. Als een agent een slechte dag heeft kan hij je met alle gemak (en ongetwijfeld plezier) een boete geven. Overigens wil de politie nog wel eens “soepel” zijn als je de grote plaat wel bij je hebt en kan laten zien.

Maserati GranTurismo met kentekenhouder en sticker

Bij dit exemplaar zien we ook een (relatief) kleine sticker, maar wel een sticker die geplakt is op een kentekenplaathouder. Dat komt toch net iets massiever over dan alleen een sticker. Als je dan toch zo graag illegaal bezig wil zijn kan je wat mij betreft beter maar helemaal die houder weg laten.

Maserati GranTurismo met een grote plaat

Dit is precies zoals het hoort! Althans, zo ziet de Nederlandse politie het graag. Wij autoliefhebbers zien het uiteraard liever anders.

Hoe zou jij het “kenteken probleem” oplossen mocht je ooit een auto met een “lastig” neusje in bezit krijgen? Hou jij je dan netjes aan de regels en monteer je op de een of andere manier een grote plaat aan de voorkant. Of zou je het risico op een boete accepteren en gewoon met een sticker rond gaan rijden?

PS Ook bij de Ferrari 599 zie je vaak dat dit een probleem is.



133 reacties

tweede foto is de beste.
Ik heb een kenteken sticker op de familie Jaguar E-type die in de garage staat. Ben 3 keer aangehouden door de politie omdat dit niet voldoende zou zijn terwijl ik zelf nog eens naar het politiebureau gereden om te vragen wat het nou moet zijn werd mij verteld dat een sticker voldoende was?? snap het zelf ook niet meer
@stihl: een sticker mag niet. Je moet een blauwe plaat voeren die is goedgekeurd. Een sticker mag (in principe) niet.
http://www.rdw.nl/nl/particulier/dekentekenplaat/soortenkentekenplaten/Pages/Welkesoorten.aspx
http://www.autorijden.nl/kenteken/kentekenplaat/
@robbie: beetje offtoppic, maar ook iets bekend van de Saab meeting?
@MARS: Nee, doen ze niet aan op Autoblog… Grootste auto-event in Nederland, overal op het nieuws maar neee een bestickerde Q7 is belangrijker!
@Svenska_Aeroplan_AB: Op hun favo site hebben ze wel een stukje geschreven. Zal morgen hier wel staan :)
http://www.powned.tv/nieuws/tech/2012/01/saabliefhebbers_houden_herdenk.html
Ik zou voor de sticker gaan, behalve als ik echt miljonair ben. Dan zou ik met alle plezier de boete betalen.
@henkbobsjon: bij een sticker krijg je ook een boete…
Gewoon, met zuignappen… 6 stuks, geloof mu, het waait er echt niet van af!
@VWTouran75: Dan mag je toch geen Maserati hebben…
Kleine sticker zonder plaathouder is de mooiste oplossing. Bij een Alfa zal dit net zo goed een dilemma zijn, de kleine Italiaanse plaatjes gaan nog wel, maar die lompe platen van hier verpesten het hele aanzicht.
@RoT___: Inderdaad. Al ben ik wel blij dat die platen niet op de grilles zitten.
beste oplossing is helemaal geen kentekens meer maar gewoon chips, ik denk dat we wel zo ver in de technology zitten dat dat kan.
@MAB: dat klinkt leuk, maar is geen oplossing. Hoe wil jij dan bijvoorbeeld een auto identificeren die jou omver rijdt en daarna doorrijdt?

Het kenteken kan je niet noteren want er is alleen een ‘chip’ aanwezig.

Auto’s moeten op de een of andere manier visueel te herkennen zijn.
@robbie: zo heb ik het nog niet bekeken, ben nooit aangereden zal wel daar aan liggen haha.
@MAB: dan wel een idioot die schade rijdt en dan ervandoor gaat, in plaats van keihard erachteraan gaan, kenteken noteren en eventueel aan de kant proberen zetten, maar dan heb je altijd het kenteken nog in het geval hij echt doorrijdt.
@jzaero: Voor er vandoor rijdende auto’s heb je vooral wat aan het kenteken achter ;)
@FelixF: sloeg natuurlijk op zijn comment over helemaal geen kentekens meer ;) maar gelijk heb je! Voorraan is het eigenlijk ook wel onzin. 95% van de tijd zie je toch de achterkant.
Volgens mij is die van de tweede foto ook wel eens bij Blik op de Weg geweest, weet alleen niet meer of de bestuurder er ook een boete voor kreeg.
@sdk16420: Volgensmij wel, hij had orginele toen wel bij. Dat wist ik er nog van.
De kentekenplaat achter de ruit mag zeker niet?
Ik ga voor optie 2, gewoon het illegale stickertje!
@BmwMPower: achter is niet per se voorruit fout, criterium is dat het kenteken goed zichtbaar is. Plat op je dashboard achter de ruitenwissers zal dus niet snel goed zijn, maar achter je zonneklep kan soms wel.

Zelf een keer meegemaakt dat ik net een nieuwe bumper gemonteerd had en opeens snel weg moest. Kentekenplaat met 2 stiekjes aan de passagierszonneklep en rijden. Reed precies in een fuik, en kreeg een opmerking over de plaat. “Oh, wacht, nu zie ik ‘m ook.” Riep de agent een collega die een meter of 10 verderop stond of die het kenteken kon lezen. Dat kon ie, en ik mocht dus gaan. Ik hoefde trouwens ook niet meer te blazen en behalve mijn rijbewijs is verder ook niet meer naar andere papieren gevraagd.
Helemaal niks
@Jeroenmx5: Dat is inderdaad het beste en het mooiste :P
Eigenlijk is het gewoon oerstom dat ze daar in het ontwerp geen rekening mee hebben gehouden, aangezien de auto gewoon street legal is en daardoor dus gewoon een kentekenplaat moet krijgen in de meeste landen.

Trouwens, je ziet toch ook soms mensen met een plaat achter de voorruit rijden? Vind ik ook nog acceptabel, maar vermoed dat ook dit illegaal zal zijn
@henk123456: het is inderdaad jammer dat ontwerpers/fabrikanten hier geen rekening mee houden.

Het verpest de mooie lijnen namelijk nogal.
Kenteken bij je voorraam leggen.
Als ik zo’n auto zou hebben zou ik gewoon zonder plaat voor rijden, en als ik aan de kant wordt gezet de bekeuring betalen de plaat er op doen, en 2 km verder eraf halen.
Oplossing? Koop een Porsche..
@W115: +1

Niet dat de GT zo slecht of lelijk is, maar ik zou toch ook eerder m’n (denkbeeldig) geld aan een 911 Turbo uitgeven. En dan zonder plaat voorop, uiteraard. Fuck the police, fuck the law, fuck the gov.
@W115: shame shame shame, je hebt zonet bewezen dat je niet over een ziel beschikt
@maseratiferrarilover: Shame, Porsche is puur voor de ziel.
De Nederlandse politie heeft natuurlijk het liefst dat je hem over de trident heen plakt… Kut Kalvinistisch land dat we zijn waar het bezit van dit soort parels wordt verafschuwd…
emigreren
@wuppie: waarheen? kentekenplaten heb je overal…
@potver7: Niet aan de voorkant… In verschillende staten in Amerika is een plaat aan de voorkant niet verplicht ;)
Die eerste heb ik ook gespot met mijn kameraad syliaca
Hoe zit het eigenlijk met die Mitsubishi Lan Evo’s, hebben de kentekenplaat niet in het midden. Doet de politie daar ook moeilijk over?
@Renesis: Die platen zijn toch geel met een blauw NL logo, met de normale afmetingen? Net als bij Alfa’s zou het geen probleem mogen zijn.
@Renesis:
Is legaal, ook diverse Alfa’s hebben kentenplaten aan de zijkant
@Renesis: je plaat hoeft niet in het midden te zitten. Het moet echter wel een volwaardige GAIK plaat zijn. Kleine platen, stickers etc mogen dus niet.
Da’s inderdaad lastig
Beter je hoeft voor niet persé een kentekenplaat net als in Amerika. of hebben ze dat ook alweer veranderd?
@larsyboy1997: Nee het is inderdaad nog steeds zo dat je in Amerika voor geen platen hoeft te voeren.
@Dev: in sommige staten is een plaat voor wel verplicht!
@Dev: http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_the_United_States#Front.2Frear_mounting

In de VS is het verplicht zowel voor als achter platen te hebben.
@Benz65: voordeel is wel dat in Amerika de platen een stuk kleiner zijn, waardoor ze het lijnenspel minder verpesten.
Als de snelheidscamera’s een goede chip hebben, kunnen ze het echt wel lezen met wat vergroting. Wat mij betreft mogen ze de wet wel wat soepeler maken. Kleine voorplaten zijn ook prima, of geen plicht tot het voeren van een kentekenplaat aan de voorzijde.
@floryn: wat een domme reactie, het moet ook leesbaar zijn voor normale mensen. Zo klein kan je moeilijk zien als iemand snel wegblaast..
@amgpowerrr: Ah en men blaast snel weg in z’n achteruit??
@amgpowerrr: Ik bedoel natuurlijk niet postzegelformaat. Maar bedankt.
Ik zou lekker zonder plaat rijden, wanneer je je zo’n auto kan veroorloven, kan die boete een paar keer per jaar er ook wel af.
Citroën had met de SM een elegante oplossing te pakken.

http://www.autotraderclassics.com/images/a/cms/92731/92731.jpg
@floryn: Is maar wat je elegant vindt. Wel een creatieve oplossing.
De 3de, voorlaatste foto.
Niet té klein, zodat de agenten niet gaan zeiken, en niet te groot om je auto niet te verneuken.
Achter de grill vind ik naar lelijk is is trouwens verboden denk ik?
@vale46: als het maar leesbaar is lijkt me.
@robbie: Langs de zijkant gaat dit dan wel een probleem vormen denk ik
@vale46: zijkant is ook geen voor- of achterkant. Je platen moeten aan de voorzijde en achterzijde zitten. En of ze dan precies in het midden zitten maakt geen fluit uit.
@robbie: Als ze achter de grill zitten wel hé. Flitskastjes staan ook niet perfect voor je auto.
@vale46 & Robbie: volgens mij praten jullie langs elkaar heen.

ik denk dat vale46 bedoelt dat een kentekenplaat achter een grille wel frontaal zichtbaar is (vlak voordat je wordt aangereden ;-) maar niet als je langs de kant van de weg staat omdat de plaat dan wegvalt achter de spijlen van de grille.

Het is inderdaad niet toegestaan de plaat boven je wielkast of op je portier te plakken, dat is vanaf de zijkant wel zichtbaar maar niet vanaf de voorkant…
@escort77: Dat bedoelde ik dus! Langs de zijkant zitten de spijlen er voor van de grill
Ik zou als ik het geld had zonder kenteken op de voorkant rijden.

En dan tegen die agent zeggen “Nee agent, ik rijd vandaag niet met een kenteken te weinig maar met twee wielen teveel…”

Onbegrijpelijk waarom de RDW het acceptabel vindt dat motorrijders onder een flits vanaf de voorkant uit kunnen komen maar auto’s niet.
Als op de achterkant alleen een USA plaat kan, mag hij ook aan de voorkant. Als aan de achterkant een normale plaat past, moet die ook op de voorkant. Dat is de regel en die is zo krom als wat. VWB styling en aerodynamica zou de plaat aan de voorkant normstellend moeten zijn. Bij veel modellen is dit een probleem, kun je de neus van een Super seven of Donkervoort voorstellen met zo’n achterlijk grote plaat? Igv de Maserati zou ik open cijfers en letters in de opening monteren, zoals met Jaguar E-types ook wel werd gedaan. Maar is ook niet legaal. Ik heb ooit de VVD om commentaar/aktie gevraagd vwb dit onderwerp, maar die pluchezitters gaven niet eens antwoord.
@midasracer: zo’n kleine plaat mag je alleen voeren als je een aantekening op je kentekenbewijs hebt staan, anders is het alsnog illegaal.

Kleine Amerikaanse kentekenplaat
De kleine, zogenaamde Amerikaanse kentekenplaat is uitsluitend bedoeld voor voertuigen met op het kentekenbewijs een vermelding dat deze kentekenplaat is toegestaan (Kentekenplaat model 18.2 toegestaan).


@robbie: Ja dat klopt, en je kunt hem gewoon aanvragen bij de RDW, maar alleen als op de ACHTERKANT geen gewone kan. En dat is krom, want het kritieke punt van een auto is altijd de voorkant.
@midasracer:

En wat is maatstaaf om te bepalen dat een gewone niet past op de achterkant? Want met een beetje handigheid past alles daar wel op.
@Hupke: De uitsparing voor de plaat in de bumper. Dus je ziet een enorme pick up truck, maar met een kleine uitsparing voor de USA plaat. Dan mag er dus een USA plaat op. Blijkbaar hoeft de importeur er geen EU bumper voor te verzinnen.
@midasracer:

Stel nu ik koop een Maserati en die word ‘getuned’ (natuurlijk alleen waar de nummerplaats thuishoort ik ben geen ketter) en er past alleen nog maar een VS plaat op daarna, zou dat ook gelden?
Misschien wel als je het laat doen door een amerikaanse varriant van brabus of alpina, al is dat niet realistisch voor gewone wagens.
@Hupke: Ja volgens mij kun je de boel zo wel bedotten. Gewoon met je vernieuwde auto een keuring aanvragen ivm een nieuwe kentekenplaat.
Ik heb op de QP ook een sticker op een kentekenhouder. Amerikaans formaat.
Zo’n grote plaat kan gewoon niet op een Maserati.

Eén keer aan de kant gezet. Volgens de agent was het zelfs een misdrijf.
En dat zou me €90 euro kosten. Ik lachte en zei dat ik net de tank voor €135 had gevuld.
Bovendien is het een US import. Ik mocht doorrijden.
@zdev: en heb je ook deze aantekening op je kentekenbewijs staan?

Kentekenplaat model 18.2 toegestaan

Anders heb je alsnog een probleem.
@robbie: geen idee eigenlijk
Als het heel af en toe slechts 90 euro is, moet je dat gewoon beschouwen als onderhoud ofzo :D Die Mazzer heeft je genoeg gekost, af en toe 90 euro om de goeie lijn te behouden kan er dan ook nog wel van af.


en laat je in godsnaam niet foppen door een MBO wout die roept dat het een misdrijf is. Misdrijf op straffe van 90 euro zeker, LOL. Gewoon snoeihard reageren met dat je op de hoogte bent wat de ECHTE straf is en erbij vermelden dat je het niet op prijs stelt dat de desbetreffende agent jou probeert te intimideren met foutieve informatie. En dan je graag zijn naam en nummer wilt om een klacht in te dienen.

Die klacht kun je wel laten zitten, maar die koekebakker zal voortaan wel twee keer nadenken voor ie weer eens onzin gaat verkopen.
@bozewolf: als jij willens en wetens fraude pleegt met een kentekenplaat om bijv. ongestraft overtredingen te kunnen plegen dan is dat een misdrijf.

Niet makkelijk te bewijzen, en in het geval van bijv. een Maseratie, oude Italiaanse platen of een E-type kan je goed beargumenteren dat je het puur uit esthetisch oogpunt hebt gedaan.
@bozewolf:

Vraag jij maar eens achter de naam en nummer van een agent, of zelfs nog maar om identificatie te zien voordat je wil meewerken als ze je stoppen. Die kunnen daar absoluut niet tegen en dat zal je beste dag niet zijn. Misschien dat het iets anders is als je wat ouder bent en er niet uitziet als een wijsneus maar dat komt echt verkeerd over.
Wat me wel verteld is (door een agent) is dat als ze je zoiets flikken (brutaal zijn, agressief of niet correct doen) dat je gewoon je raampje mag toedoen en mag vertrekken (je moet je dan wel ASAP gaan aangeven aan het dichtsbijzijnde bureau) als je dus een echt een vervelende flik wil kloten maar dan moet je niet doen als je geen tijd hebt.
Is dit geen idee?


http://www.netcarshow.com/jaguar/1971-e-type/800×600/wallpaper_01.htm
@ccvw: dar dacht ik ook al aan inderdaad. nu hopen dat het mag.
De regering moet gewoon voorstellen dat bij een zeldzame auto geen kentekenplaten verplicht zijn. Sommige auto’s zijn zo zeldzaam dat als je de kleur, het merk en het model zegt dat ze al weten van wie die is.
@supercarwaar: Wettelijk niet mogelijk vanwege de bewijsplicht tenzij je in een soort van circus auto rondrijdt met allerlei versieringen die uniek zijn maar dan nog is het moeilijk
ik zou voor een sticker gaan. hebben wij op de rallyauto’s ook. 1 op de bumper, en 1 achter de bumper en de originele kentekens liggen in de auto. dit voor het geval je een bumper er af rijd. als je kenteken er dan aan zit krijg je nogal behoorlijk veel gezeur, omdat je je bumper dan vaak niet meer terug ziet.
hebben er nog nooit een boette voor gehad (omdat we de platen namelijk wel altijd mee hebben, en de sticker reflecteert)
Sommige agenten zijn gewoon in een zeurstemming en willen een Maserati-rijder dan maar al te graag een boete aansmeren.

Zo doen ze soms moeilijk over het uitlaatgeluid van een Maserati. De Sport GT S genereert dan ook een behoorlijk volume in sport stand, want dan staan de klepjes in de uitlaten open. Brullen, grommen, janken, roffelen, ploppen: ongeëvenaard mooi geluid.

Standaard rijd ik in sportstand, wat dat maakt de auto geweldig, tenzij ik nog vroeg of behoorlijk laat door een bebouwde kom rijd. Dan ben ik zo sociaal om hem ‘zacht’ te zetten.

Norse agent op belerende toon: “Uw auto maakt heel veel herrie meneer!”
Ik met een aardige lach: “Daarom heb ik hem gekocht meneer!”
Agent: “dat wordt een boete want teveel decibellen, dus we moeten de auto ijken”
Ik: “denk het niet want dit is gewoon af-fabriek en goedgekeurd voor de NL weg”
Agent: “huh?! (twijfelt, loopt naar motor, loopt weer terug) maar iedereen kijkt om!”
Ik: “ja niet omdat ze zich ergeren maar zich verwonderen, krijg altijd duimen omhoog.”
Agent: “oh ja zullen we eens vragen?”
Ik: “doe maar!” want inmiddels stond er zo’n dozijn mensen om de auto heen deze te bewonderen.

Agent droop af met een flauwe waarschuwing dat hij me nog wel eens zou pakken. En mochten ze ooit toch gaan ijken dan heb ik altijd nog het sportknopje om gedoe te voorkomen. Uitlaatjes dicht dus snaveltjes toe.
@zdev:
;)
@zdev: Mooi verhaaltje :)
& wat een zeikerd is dat nu? Hij kan beter getunede petjes-auto’s op de bon gooien! Die altijd (dag en nacht) een hels lawaai maken. Niks tegen tuning, maar zorg dat het niet té luid is.
the-budel-guy
@zdev: dat gezicht van die agent had ik graag willen zien
@zdev: Gisteren nog een mooie Sport GT S voorbij zien en horen gaan, heerlijk geluidje. Dat maakte mijn dag weer goed!
@zdev: Geniaal verhaal! :)

Jaloerse pikken zijn het ook… Ik vind het ook erg mooie als ze gewoon even brullen! :D
Is het uberhaupt verplicht om ook platen voor te voeren? Kan er nergens wat over vinden in de wet. Motoren hebben ook maar 1 kentekenplaat. In nederland durf ik de discussie nog wel aan, maar in het buitenland? Ik ga voor de sticker, is mooier en minder diefstalgevoelig……
@The_Gent: Indien het kenteken van een motorrijtuig op meer dan drie wielen is aangebracht op een kentekenplaat volgens model 18.2A tot en met 18.2C of 27.15A tot en met 27.16C van de bijlage, is het motorrijtuig aan de voor- en achterzijde voorzien van een kentekenplaat volgens hetzelfde model dan wel, voor wat betreft de modellen 27.15A tot en met 27.16C, van een kentekenplaat volgens één van deze modellen.
@Benz65: das in ieder geval duidelijk. Vervelend:( dan blijf ik het bij de sticker houden;) want helaas wordt hier door de fabrikanten te weinig rekening mee gehouden.
@The_Gent: uiteraard is dat verplicht.
the-budel-guy
foto 2 dat is het best en die boeten tja wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

maar de aller beste oplossing is die uit Amerika waar je in sommige staten geen kentekenplaat aan de voorkant hoeft te hebben staat bij 9 VD 10 wagens het mooist
Misschien iets typisch italiaans om niet na te willen denken over de kentekenplaat. Wat ik opzich wel begrijp maar het hoort er nu eenmaal bij. Ik had een collega die zo’n mooie Alfa 156 sportwagon had geleased. Hij was er enorm mee in zijn nopjes en dacht dat hij waarschijnlijk nooit meer zo’n mooie auto zou rijden wanneer zijn lease zou zijn afgelopen. Alleen jammer van dat kenteken zo half aan de zijkant. Ik stelde voor om het kenteken er gewoon af te halen en zien hoe lang het duurt voordat hij er een bekeuring voor zou krijgen. Toendertijd 75 euro. Hij had het lef niet…
@BrutaalAapje: Wat? Een kenteken eraf halen? En dan geen lef, raar…
ik zou hem op de bumpert plakken naast het maserati logo
http://www.youtube.com/watch?v=BdYnyFj3BAE&feature=related
Zo iets misschien? automatisch in laten klappen als je de sleutel uit het contact haalt :)
@mrrandomsong: Hahaha geniaal, dat zou ik doen als ik zo’n auto had :P
@mrrandomsong: Dan mag je wel een niet al te hoge verkeersdrempel hebben… Anders ben je je hele mechanisme in een keer kwijt of is het stuk
Valt me nu pas op, dat zo’n plaat de hele vorm niet ten goede komt en er als een aanhangsel uitziet, niet bij auto’s die wel een bumper hebben waar het op kan. Maar ik ken genoeg andere situaties zoals dit en is dat dan gelijk illegaal want zelfs de prins himslf is illegale joepie aan het spelen:
volgens mij heeft een enzo de plaat in de luchtinlaat ( is me wel eens opgevallen op een plaatje).
bij bugatti’s is het ook zonde, staat volgens mij aan de zijkant onder een koplamp.
Ik heb op m’n Fiat Coupe ook een sticker, overigens nog nooit aangehouden. Op mijn Fiat 126 zit ook een kentekenplaat schuin, net als bij Alfa Romeo. Ook nooit aangehouden.
@labrutabellezza: staande gehouden*
Ik denk dat ik de plaat zo laat als hij wordt afgeleverd. Dat mis ik nog even in dit verhaal: hoe krijg je hem standaard mee?
@pieterveer: zie laatste foto, ziet er misschien niet uit en bij elke drempel schraap jij je kenteken eraf.
Bestaande plaat onder de snijmachine en er een paar randjes afsnijden.
Als de overheid hier nu eens op inspringt en een legale sticker laat ongwikkelen..
hoe zit het eigenlijk bij een pagani?
hzr via Android app
Die luchtinlaat zit daarvoor en goede reden, ik zou daar geen kentekenplaat in hangen bij zo’n auto.
ze moeten wat makkelijker worden met die kentekens, als zo;n kenteken leesbaar is moeten ze het gewoon toestaan.. wat is het probleem ? ik zou gewoon zo;n sticker doen en kenteken achter in de auto laten mochten ze er om vragen..
De standaard nummerplaat rijd je er volgens mij zo vanaf met de Nederlandse drempels. Goed excuus lijkt mij om voor een van de andere oplossingen te gaan.
Ik vind het trouwens wel een vreemde vorm van discriminatie dat Amerikaanse sloepen wel een klein kenteken mogen en Italiaanse bolides niet…
@jippie: Er zal wel een Europese norm zijn voor de grootte van kentekenplaten op auto’s. Bij Amerikanen is het eigenlijk altijd kleiner. Twee juridische eilanden.
als je toch zat geld hebt dan kan je de boete voor het hebben van een sticker ipv een plaat ook nog wel betalen. Stel ik word stinkend rijk dan doe ik fijn een sticker.
Vrijwel alle donkervoorts rijden ook met zo’n klein stickertje op de voorkant, mag ook niet, maar wat moet je anders? Met zo’n brede plaat steken er aan beide kanten zo’n scherpe randen uit, denk ook niet dat je daar blij van wordt als je daar met je been oid langsop gaat..
Het liefste de sticker, maar het kan ook anders, namelijk op dé manier om de overheid de autoliefhebbers nog meer als melkkoe te gebruiken! Dat gebeurt dan op het Amerikaanse systeem: tegen meerprijs (wat waarschijnlijk ten minste jaarlijks wordt betaald) gewoon zonder voorplaat rijden.

Ik snap het nut van voorplaten sowieso niet, je ziet toch voornamelijk de achterkant.
Gewoon achter het raam.
Altijd leuk om je eigen foto als titelfoto te zien :P
Heb zelf ook 18.2 platen (legaal, alhoewel je alsnog voor het gemak, maar meteen je kentekenpapieren op het raam kan plakken, want het is altijd het eerste wat ze vragen). Het is wel een stuk mooier, maar ook al weer een stuk minder leesbaar natuurlijk, dus snap wel waarom ze daar altijd op letten. Zo’n sticker heb je helemaal niks aan natuurlijk qua leesbaarheid, maar snap wel waarom iemand dat zou doen, verpest wel heel die neus meteen.
Bij die Maserati’s zijn de stickers wel de mooiste optie. Als je een Maserati kan veroorloven, kan je je ook die €90,- af en toe veroorloven.
Je ziet het veel bij auto’s van Italiaanse makelij, de ontwerpers houden er minder rekening mee omdat in Italië het kenteken aan de voorkant altijd zo klein is, en vroeger was het echt een miniem plaatje. Veel mooier dan zo’n grote plaat, in mijn mening.
Misschien zouden de autoindustrie er voor moeten lobbyen dat je als er geen groot kenteken voor op past dat er dan ook een 18.2 aantekening op het kentekenbewijs komt.
Gewoon doen zoals het hoort. De kleine stickers zijn net zo lelijk en de tie-wrap oplossing is gewoon vreselijk (niet eens in het midden!). Maar de vraag is wat die Italianen bij Alfa, Maserati en Ferrari bezielt, ze snappen toch wel dat ze de meeste auto’s buiten Italië verkopen en in beschaafde landen een standaardformaat kentekenplaat ook voor verplicht is?
Ik kies voor optie 2 !
Meestal willen mannen alles groot (borsten, bobbel in broek etc.), en nu moet het weer klein zijn? Wat een muggenzifters hier. Gewoon zoals foto 3, net als op mijn Polo.
Alles beter dan deze Fiorano die ik laatst tegenkwam…yuk!

http://img858.imageshack.us/img858/3206/dsc04926copy.jpg

Iets soortgelijks heb ik eens gezien bij een GranTurimso, hetzij iets minder lomp. :)
Die eerste… Omnomnomnom! :P
Maar ik zou die tweede optie doen. Als je dat kan rijden, kun je ook wel een boetetje op zijn tijd betalen :P. Hoewel je ‘m dan mss net zo goed maar helemaal weg kunt laten ;)
Gewoon zoals de laatste optie en dan (met beleid) de kentekenplaat met houder afbreken, in de kofferbak leggen en als je wordt aangehouden zeggen dat je hem er net hebt afgereden op een drempel en zo snel mogelijk naar de dealer gaat om hem weer te laten bevestigen!
Ik dacht ook altijd dat een plaat aan de voorkant niet verplicht is. Maar een sticker is inderdaad de mooiste optie. Overigens bij auto’s die hem onder de koplamp hebben zien er niet uit. Zie je veel bij Alfa’s. Kan iemand mij trouwens vertellen waarom kentekens aan het bekende formaat moeten voldoen(waarom mag een Amerikaans formaat niet bijv)?
musztiistar via iPhone app
De 4e afbeelding met een normale kenteken is gewoon het beste, bespaar je ook gelijk dat gezeik van de politie.
bij een normale is het al lelijk, maar laat staan bij een MC stradale. ik zeg, voor geen plaat
“Dit is wellicht wel de mooiste oplossing voor het “kenteken probleem”, maar het is wel zo illegaal als maar zijn kan. Als een agent een slechte dag heeft kan hij je met alle gemak (en ongetwijfeld plezier) een boete geven.”

Als ik zo’n auto kan betalen ben ik niet te beroert om een boete te riskeren ;).
Gewoon de kentekenplaat op de plek van die drietand. Waarom doet iedereen toch zo moeilijk?
Hangt onder gril inderdaad. Ziet d’r niet uit.
@AW: ben je gek?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).