Hoe weet jij welke olie je moet gebruiken?

Branded content, 124 Reacties

De tijd dat je in elk brikkie een paar liter 10W40-olie kon mikken ligt lang achter ons. Motoren worden complexer, efficiënter en fijnbesnaarder terwijl het aantal oliekeuzes alsmaar toeneemt. Dus welke moet je hebben?

Lastig, maar we hebben een site die uitkomst biedt! Maak kennis met de Mobil Product Selector. Een licht in de duistere olievelden der onbegrijpelijke typeaanduidingen. En het spreekt allemaal voor zich. Selecteer de auto waarvan jij de olie-info wilt weten, kies de juiste type- en motoraanduiding en klikkerdeklik, that’s it. Mobil schotelt je direct voor welk glijmiddel jouw torretje prefereert. Tevens wordt er soms een beste tweede keuze weergegeven.

Dit tooltje is ook best handig voor garagebedrijven en onderhoudsmonteurs, want de informatie die de Mobil Product Selector biedt is afgestemd op de fabrieksgegevens én je ziet hoeveel olie er in een motor moet (tip: nóóit tot de rand afvullen!). Daarnaast is de juiste synthetische olie van belang voor een potentieel lager brandstofverbruik en een betere bescherming tegen motorslijtage.

Voortaan nooit meer hannesen met oliesoorten, want alles dat je wilt weten schotelt Mobil nu in een handomdraai c.q. muisklik voor. Ga naar de Mobil Product Selector en bekijk het zelf.



124 reacties

Is dit een advertentie? Kroon heeft dat al jaren op de site kun je precies zien welke olie erin moet.
@jelle1990: En niet alleen motorolie ook bak, differentiel, stuurbekrachtiging etc.
@jelle1990: Je hebt gelijk, kijk maar boven het artiekel: Gepost op 13-12-2011 om 12:00 door ricardo in advertorial
@jelle1990: ja inderdaad, volgens mij heeft castrol heeft dat ook.

Ach ja, ieder zal zo zijn voorkeur hebben qua oliemerk. Ik zelf gebruik voornamelijk kroon.
@Benjamin1: Ik zelf gebruik ook Kroon Oil, omdat ze dit bij mijn materialen zaak aanbieden. Welk merk maakt me niet uit, als alle SAE eisen er maar opstaan. Ik kies voor olie van het beste type niet het goedkoopste.
[
Een goede tip is om de motor zeker eens elke 50-80dkm te flushen met Forte. Het haalt aangekoekte deeltjes los. Dan goede vol syntheet erin & lekker rijden!
@Melvivio: iedere 10.000 km gaat er een flesje injectiereiniger van Valvoline mee in de tank, welke gebruik jij precies?
@Melvivio: gooi jij die Forte dan bij de olie? Staat dan niet je peil plotseling te hoog dus gezeik met lekke keerringen en dergelijke? Hoelang rijd je dan door met dat spul voor je olieverversing?


Wat ik wel doe is even goed warm rijden en doortrekken voor de oliewissel. Vinden de monteurs niet liev want warm maar dan zit alle vervuiling al wel meer in de olie dan dat het op de bodem oid ligt…
@Benjamin1: ik denk dat monteurs het wel leuk vinden hoor, ik namelijk wel, het olie is er sneller uit :)
@dennisr: die kluns van mij kreeg behoorlijk wat over z’n hand :)
@Benjamin1: Het maakt inderdaad niet zoveel uit welk merk je gebruikt, dat ligt er ook aan wat de klant wil. Vind de site van kroon altijd zo handig met het zoeken op kenteken en het overzicht.. Artikeltje liet mij denken dat het iets nieuws was ofzo terwijl het gewoon al jaren bestaat
@jelle1990: klopt, het is dan ook een advertorial ( is niet te zien op ipad of iphone).

Al die sites werken gewoon goed…
Hier een instructievideo

http://www.youtube.com/watch?v=CtypxVmEYg4
@Fova: Hadden ze op school maar zulke informatieve filmpjes dan was ik nu hoogbegaafd.
zapp via Android app
Heb een bijbaantje bij de lokale Euromaster, daar hebben we een grote kaart hangen met merken, types en ook motoren dus ik ken het. Wel lekker makkelijk dat het nu ook zo vanaf je luie stoel kan.
Nog een tip

gooi geen ruitewisservloeistof bij je remvloeistof…
dat deed mijn zus namelijk…
@timberleek: Ik frituurvet bij ’t sproeivloeistof.. Goed voor de natuur..
@timberleek: ik was begin dit jaar zo slim om koelvloeistof in het ruitensproeierreservoir (galgje?) te gooien
kwam er gelukkig nog op tijd achter voor dat ik de fles nog weg gooide (kleur was namelijk ook blauw)
ingevreten lak wil je niet
@timberleek: Nog een wijze tip: probeer niet een bevroren sproeierreservoir los te krijgen met heet water. Spul kwam wel los, maar lag vervolgens op de oprit, reservoir kapot.
@RoT___: Sterker nog, probeer in ieder geval buiten bij vriespunt nooit iets los te krijgen met heet/warm water. Dit water zal het alleen maar erger maken, dan wel niet een gladde bende achterlaten.
@jzaero: Ik ontdooi altijd mijn autoruit met kokend heet water ,gaat al tien jaar goed .
@norge: dat lijkt mij niet zo slim, door de snelle va kou naar warmte verandering kan je ruit barsten
@hahahi20:Is volgens mij alleen maar een verkooppraatje van carglass ,ik doe het al jaren en nooit geen problemen.
@norge: niet van carglass, het is natuurkunde.

als het koud is zeg glas een beetje uit, als je er dan heet water over gooit “schrikt” het alsware, dat kan barsten en scheuren opleveren
Wel een handig dingetje…
Mensen moeten vaker hun handleiding boekje lezen die bij hun auto kwam (of opzoeken) – scheelt denk ik behoorlijk in foute keuzes.
Kon toch een lichte lach niet onderdrukken toen ik dit las:
Stuurbekrachtiging 1st choice Mobil 1 Synthetic ATF
2nd choice Mobil ATF 320

Stuurbekrachtiging was toen nog lang niet leverbaar op mijn auto, zelfs niet als optie.
@De_Buurman: Even gecheckt, mijn oude suzuki’s hebben volgens Mobil ook stuurbekrachtiging

Ik denk dat ze bedoelen dat je die olie over je voorwielen moet smeren om soepel te sturen…
Mijne auto staat er niet tussen, een e36 na 94 bestaan blijkbaar niet volgens hun. Gelukkig heb ik een handleiding bij mij auto waar dit gewoon in staat.
+1 ricardo! Geniale zin man: Mobil schotelt je direct voor welk glijmiddel jouw torretje prefereert.
Echt helemaal krom gelegen hier in de klas!

Toch makkelijk een auto kopen + papieren compleet! Maar idd, als je die niet hebt, is het makkelijk om te weten welk glijmiddel je torretje prefereert! Serieus man, die houden we erin :)
http://www.ellietax.nl/710%20ofwel%20oil.jpg



Deze olie is prima
@AlbertW: Komt een dom blondje bij de dealer aan de magazijn balie. (zegt)Er is iets weg van mijn auto, ik weet niet wat het is maar dit stond erop; en geeft een papiertje met 710 erop. De magazijnman begrijpt er niets van. (magazijn man): kunt u het aanwijzen bij een andere auto? (blondje) Jazeker. Ze lopen naar een auto, en ze wijst naar…. <zie foto @AlbertW>
gewoon half synthetisch olie (10w40) van de dealer :D
Bedoel dus dit ‘merk’ 710, doet ’t altijd goed :)
10W60 voor de M5. lekker 25 ekkies de liter en dr gaat 7L in, altijd lekker olie verversen. Talk about liquid gold.
@E34M5Touring: 25 de liter?! Waar laat jij je zo afzetten? De bmw dealer?


Olienkost meestal toch tussen de 13-18 euro?
@Benjamin1: Oh dat is onderweg bij het tankstation, bij de dealer is het wel wat goedkoper maar het blijft duur spul.
@E34M5Touring: het tankstation. Daar vragen ze 25 euro voor 5 liter wisservloeistof LOL!
@Benjamin1: Eg nie..
@kaasboerin: Wat gaat er trouwens in de SS? enig idee?
@E34M5Touring: Kleine meisjes op driewielerts.. Die worden dan ook vanzelf naar binnen gezogen bij ’t langsrijden.. Nee da’s een goeie vraag.. Zal eens informeren bij de huistunert!
@kaasboerin: Ah en… verstopt dat de boel niet??
@E34M5Touring: is wel misschien een commerciele link maar 5 liter 10w60 olie voor 63 euro lijkt me niet duur!! Is nog luxe castrol edge ook!

http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/69
@Benjamin1: En Castrol is de enige die het levert.
@E34M5Touring: die stond ook in de link. ( ik heb verder niks met die website verder hoor. Wel goedkoop overigens!)
@Benjamin1: Ja klopt is inderdaad cheap. Volgende keer is daar proberen. Thanks !!
@E34M5Touring: ik betaal bij de dealer 18, op die site 10 ( komen wel weer verzendkosten bij denk ik. )Toch als ik zelf de olie mag vervangen ( nu nog garantie) dan kijk ik toch wel ff hoeveel het daar kost voor 5 liter Castrol!
@Benjamin1: Ja scheelt een hoop. Ik laat het bij de dealer doen ivm de stempels en onderhoudshistorie. Mijne heeft z’n hele leven BMW Dealer onderhoud gehad en dus een sluitende historie (kleppen stellen netjes op tijd etc.). Hij is helemaal origineel, incl. alle boekjes dus is wel leuk om dat zo te houden.
@E34M5Touring: kijk en zo heurt
ben er zelf ook helemaal geil van als alles origineel is ;)
ja daar heb ik dus geen bal aan:

Refer to Owner’s Manual 2.3

Refer to Owner’s Manual (a)
Refer to Owner’s Manual
Refer to Owner’s Manual
Gewoon 10W40, in allebei. Lekker makkelijk.
LOL, volgens mobil moet er in mijn youngtimer 0W40 terwijl in de boekjes staat 20W40. (overigens knikker ik er gewoon 10W40 in, gaat al jaren goed)
haha gelukkig wordt op die site niet alleen maar mobil-olie aanbevolen. Toch is het handig voor mensen die niet weten wat ze erin moeten mieteren. Ik heb namelijk ooit eens gezien dat iemand het klaar kreeg om er zonnebloemolie in te gooien
Alle vag rijders 5w-30 in ieder geval behalve foxjes en lupotjes…
@Homer55: nford en peugeot ook ( alle vti en thp) bij ford alles behalve de nieuwe Ka
@Benjamin1: volgens gebruikt psa 5w40 ?
@Homer55: nee 5w30. Beetje dealer heeft gewoon per brug een setje slangen hangen waar de olie onder beetje druk uitkomt met een teller erop. Werkt wel epic, zeker als ze ook vulpistolen voor koelvloeistof enzo hebben. Ziet er zeker gangsta uit.
@Benjamin1: Klopt. Ik zet er soms een beat mee neer.
Wat is er mis met good old vaseline?
the-budel-guy
Mijn oude citroen: Mobil 1 New Life 0W-40

Lijkt me duur spul… B-merk rommel gaat ook goed genoeg
Slechte site van Mobil, er ontbreken veel modellen. Jammer dat AB zulke pruts kwaliteit loopt te promoten.
Tsja, we tuinen er allemaal in natuurlijk. Lees dit eens;
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/3713703/_Oliemiljonair__olie_verversen_onnodig___.html
@AlbertW: al een ouder verhaal. zitten zeker waarheden in. Als mensen de kop lezen maken ze echter snel een aanname dat een beurt om de 10k of 20k dan dus onzin is.

Zeker als je de olie langer wil gebruiken wordt je filter erg belangrijk. daar zou ik echt geen 40k wachten met vervangen.

Verder heb ik er nog niet direct een verklaring voor maar werken mijn hydraulische klepstellers bij koude start een stuk trager als de olie er 10-15k in zit. Na verversen spoel je er blijkbaar toch rommel uit, waarna het tikken bij koude start bijna weg is.
@AlbertW: Moet je eens een oude auto op de vermogensbank zetten met oude olie en daarna met verse olie!
Het scheelde bij de m3 waar wij het ooit mee hadden getest direct 25pk (ook vernellingsbak en diff. olie)
mjah, gewoon 10W40 en als ik ooit heel veel heel hard wil rijden 10W60… olie gewoon laten afhangen van je rijstijl ;)
Gewoon alle beurten laten draaien bij de garage.. dan kan er niks missen naar mijn idee!
@don: Beestje hier op de oprit wil tussendoor graag ook wat hebben, verbruikt vrij veel door enkel rijden in de spits.
Zolang het een benzine is gewoon olie van de Action erin gooien, maakt helemaal geen verschil.
@Benz65: Lekker gemotiveerde reactie zeg.
De dopes die in olien zitten hebben maar een bepaalde werkingsduur. Daarom word aangeraden de olie te vervangen als deze te oud word.
[
Olie die lang in de schappen heeft gestaan (& nu opgekocht is door de action) is in kwaliteit misschien niet meteen minder, maar zal wel minder lang deze kwaliteit behouden.
@Melvivio: Kon het helaas niet onderbouwen omdat dit feit mij bij de dealer werd verteld. De monteur vertelde mij dat de olie bij benzine auto’s niet veel verschil maakt, alleen bij diesel zou het een verschil betekenen.
@Benz65: Kan heel lang goed gaan.. en wanneer je dit altijd in je auto gebruikt, ook lekker blijven gebruiken.

Gooi je er vanaf nu namelijk een olie van een redelijke kwaliteit, zal er zoveel bagger loskomen dat de kans bestaat dat alles dicht gaat zitten en hierdoor je motor kapot draait.

Vervuiling treft zowel benzine en dieselmotoren…
@bgb23: Heb in de loop der jaren verschillende soorten olie geprobeerd maar nooit heb ik een verschil opgemerkt. Kocht in het verleden olie van Shell en dat kost 18-25 euro per liter terwijl ik bij de Action het haal voor 2-3 euro per liter. Denk niet dat de olie van Shell het prijsverschil rechtvaardigt, tenzij je in een dure niet-leaseauto rijdt.
@Benz65:
Keuze is aan je zelf.. hangt natuurlijk heel erg van de auto af.. en het is denk ik ook wel zo dat sommige fabrikanten de lat wel heel erg hoog leggen.. of dat er andere belangen mee spelen..

bijvoorbeeld C1/C2 A1/B1 olieen om met lagere afschuifwaardes 2,9 < in plaats van 3,5 om een lager branstof verbruik te realiseren en vooral om een zo laag mogelijke uitstoot te krijgen.

( VW heeft dit een tijde gedaan met de LL2 specificatie, hieruit ontstonden nogal wat problemen en mede daarom heeft de LL3 50700 weer een afschuifwaarde van 3,5 )

Bij benzine motoren wordt het ook steeds belangrijker om de juiste smeermiddelen te gebruiken, dit vooral met de moderne direct ingespoten motoren ( afzetting op de kleppen ed.) en door het "nieuwe rijden" ( de bekende mayonaise onder de tankdop )

Voor diesels is zoals je zelf wel toegeeft het belang nog groter, dit in verband met de het fosfaat en sulfaat gehalte in de olieen C1, C2, C3, zijn allen zogenaamde low saps olieen

Is dit gehalte namelijk te hoog dan gaan de olie restjes met fosfaat en sulfaat die in je roetfilter zitten met regenereren de honinggraatjes in het filter als het ware zichzelf dicht lassen.

Voor een moderne diesel, is 9 van de 10 keer een 5w40 of 5w30 met een ACEA A3/B4 C3 van na 2008 wel toereikend.

VW is een uitzondering voor een TDI moet je minimaal een 50501 of een 50700 LL3 hebben, dit in verband met slijtage op de pistonpen lagers.

Voor VW is het verstandig om dubbel te checken want er is een serie 5/10 cilinder diesel motoren waar specifiek een LL2 0w30 in moet in verband met de tandwiel smering
@bgb23:

zou het ook heeeeeel graag met jou eens willen zijn ..
maar het gaat me eerlijk gezegd boven mijn pet ..

ben wel blij dat ik niet de enige ben die respect heeft voor mechanica ..
@bgb23: (0.0) Begrijp half niet wat er staat maar respect voor al die kennis!
Welke olie… Voor de wagen of voor de chick? :)
Omdat ik elke keer weer vergeet welke olie er in moet laat ik het lege blik net zo lang staan tot ik een nieuwe heb. Scheelt een hoop tijd omdat de autospeciaalzaak uit moet zoeken welk type olie er in moet. Dealer vermijd ik, één keer daar heen gegaan voor de olie, heb een paar ribben achter kunnen laten daar, afzetters.
Gevalletje RTFM. (Read The Fucking Manual)
@Original_Arnoud:

TU .. (thumbs up) ..
@Original_Arnoud: Boeken erbij pakken, open doen, zoeken in de inhoudsopgave, bladeren, halve pagina doorlezen, pff wat een moeite. Na een paar klikken heb je al een antwoord, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
@Benz65:
Juist omdat sommige autofabrikanten heel specifieke oliën vereisen. En natuurlijk zegt elke zichzelf respecterende olieproducent dat hij een gelijkwaardige olie in het leveringsgamma heeft. Maar toch kunnen er verschillen zijn in de gebruikte dopes (additieven die eigenschappen van olie verbeteren) waardoor de ene olie wel goed voor de motor is en de andere niet. Daarom, als je echt goed voor je heilige koe wilt zorgen, liever toch even in het boekje lezen.
@Original_Arnoud:

maar als je bespaart op fatsoenlijke olie kan je toch mooi een paar booskijkertjes kopen ..
@lincoln:
Gaat je auto daar harder van? Of gaat hij er beter van rijden? Of wordt de waarde van de auto door die dingen misschien hoger? Want dan wil ik ze ook!!
@Original_Arnoud:

in 120km/u land is suggestie koning ..
uiterlijk vertoon uber alles ..

eeuwig zonde om die paar centen aan de binnenkant van je motorkap te investeren ..
wel heel handig dat ik bij drie verschillende sites drie verschillende adviezen krijg…. bij mobil 0W40, bij MPM 5W40 en bij Kron 10W40.. toyota celica 2.0 gti 1989
@celicatwincam: In de garage laten vervangen want dan kun je de schade tenminste verhalen als het fout gaat.
Werkzaam bij Halfords, we hebben daar al jaren een schema van daarvoor van Castrol. Altijd leuk om te zien hoe mensen 10w-40 of zelfs 15w-40 in auto’s gooien puur om geld te besparen. Meestal kan er wel 10w-40 in maar ook vaak is dat absoluut niet goed voor een motor/verbruik.
Ik weet het uit mijn hoofd.. 5W30 full synthetic long life Shell Helix. Dat gooit de dealer er in en dan moet ik hem van hun daar mee bijvullen. Simpel.
Die van mij lust bijna alles :P Wel graag lekker dikke ollie
Gewoon origineel BMW olie
@isobmw: oh speciale BMW olie.. die ken ik dan weer niet..
@dennisr:

VW heeft ook voor wat motoren speciale olie ..
geen geintjes mee maken .. luistert nogal nauw ..
ach joh, gewoon flesje van de Aldi :lol:

nee, 10W40 is meest voorkomend..

wel handig die site, op het werk hebben we een mooie lijst daarvoor, maar lijsten en site’s kunnen altijd afwijken dus niet blindelings 4 liter erin gooien als dat er staat, eerst even 3 of 3.5 en dan peilen..

en als je geen computer of iets bij de hand hebt en er moet nodig wat bij, gewoon wat erin gooien.. beter iets dan niets :lol:
@dennisr:

nope .. zit over het algemeen teveel ATF in ..
maakt je blokkie wel lekker schoon maar ook een beetje schraal ..
Site klopt niet echt.
Daar in tegen is me blok ook niet meer standaard.
10W60 is wat er ingaat in me blok.
In het boekje van de auto!
Ba-dum-tsss!
ach, voor de ‘gemiddelde’ auto, voldoet 10W40 nog prima hoor.
volgens mij zijn er hooguit 3 mensen op autoblog die zelf hun olie vervangen ..
@lincoln: jij waarschijnlijk.. ik.. wie zou die derde zijn..

ach, niet iedereen heeft een brug thuis, en nou is dat geen must maar wel erg handig voor het aftappen :P

mag toch hopen dat bijna iedereen het bijvullen zelf doet..
@dennisr:

als het indicatie lampje gaat branden dan geef je eerst een paar tyfus klappen op het dashboard om daarna naar de garage te gaan om te melden dat het rode lichtje irriteert ..
@lincoln: gewoon vragen om een andere afbeelding, colablikje in plaats van olie kannetje..

en anders dashboard weg.. overdreven luxe..
@dennisr:

maar nu effe zonder zottigheid ..

heb ooit eens met mijn handen in het haar gezetten omdat ik bang was voor een revisie van een TH-400 (45jaar oude versnellingsbak van GM) ..

nieuwe olie .. nieuwe filter .. en schakelde weer als gloedhagelnieuw ..

sindsdien maak ik pertinent geen grappen met lubrications ..
@lincoln: ik had persoonlijk verwacht dat dat oude spul elke olie wel lust..

maar het filter heeft niks met de versnellingsbak te maken.. of zit dat bij die dingen anders ?

ik neem de smering bij de nieuwe auto’s iets serieuzer als bij de oude, maar het is het belangrijkste in de motor..
@dennisr:

geef effe het adres van je leraar ..
kan die het nieuwe jaar meteen solliciteren bij de parkeerwachters-brigade ..

is al de 2de keer dat ik me irriteer aan die eikel ..
@lincoln: ja dat oude spul leren we niet he, eeuwig zonde.. ik vraag wel eens hoe dat vroeger was en dat weet ie het vaak wel.. maarja.. zit niet meer in het lespakket.. terwijl daar de basis ligt.. maar gelukkig ga jij het me nu vertellen.. toch :D
@dennisr:

ik ga je nu vertellen dat naaimachineolie kettingzaagolie of compressorolie bestaan met een hele goede reden ..
en dat op elk punt waar bewegende metalen deeltjes zijn goede smering nodig is ..
metaal-legeringen / frictie / hitte en toerental zijn de reden waarom er verschillende soorten olie bestaan ..

onderschat dat NOOIT ..

doe jezelf een enorm plezier en verdiep je daarin ..
laat je goed informeren en lees al het foldermateriaal van de leveranciers ..
@lincoln: me er meer in verdiepen zal zeker geen kwaad doen..

maar dan nog mijn vraag, dat filter heeft niks te maken met je versnellingsbak olie.. die olie komt namelijk niet langs het filter, en dat lijkt me bij die oude niet anders ? :P
@dennisr:

elke automatische versnellingsbak heeft een filter en een magnetisch gedeelte in de pan voor eventuele slijtage gruis te verzamelen ..
als de olie ooit een keer te heet is geworden of als er een beetje vuil in zit maakt dat een significant verschil met nieuwe olie ..

nogmaals .. verdiep je er maar eens in ..
@lincoln: ah bij automaat een filter dat wist ik niet :) weer wat geleerd, en zal me er idd even verder in verdiepen :) ik heb dat gek genoeg nooit gehoord, of zien staan in ons boekje van transmissie systemen, waar ook DSG in voor kwam, maar goed.. gelukkig is er internet :)
@dennisr: Ik denk dat ik me eens in @lincoln: ga verdiepen.. Zeer interessante personage..
@kaasboerin: haha, heb ook geen idee wat voor olie daar in gaat :P
@lincoln: Helemaal met je eens..!
@dennisr: numero 3 hier zodra ze uit de garantie zijn
@Benjamin1: zit er garantie op olie verversen ? :P wat houd dat dan in als ik vragen mag ? :)
@dennisr: ze kunnen moeilijk gaan doen. Stel er gaat iets kapot binnen de garantie en ze weten dat ik zelf de olie heb ververst geven ze geen garantie meer. Vandaar, en de meerprijs is ook niet schokkend, denk 20-30 euro voor de arbeid….
Even een snel testje gedaan op die mobil site, klopt dus helemaal geen snars van die adviezen, er gaat zelfde motor olie volgens hun in een impreza 2.0 non turbo my99, en een wrx sti 2.5 turbo met 300pk uit 2007. nou kan je nu al zeggen dat die sti er snel klaar mee is.
@deepep: waarom zou dat niet dezelfde olie kunnen zijn ?
Ik rij Hyundai,ik hoef niet te weten wat voor olie daar in gaat.
Castrol RS 2T
Vraag me af of het klopt , site schrijft voor mijn Abarth 0W40 voor
Terwijl er 10W 60 in zit , dat is nogal een verschil
Die Mobil is trouwens wel erg goeie olie , echte synt gemaakt van Esthers
@supertjeduc: ja ik maak mijn olie ook altijd van Esthers. Tegenwoordig wel lastiger aangezien het een meisjesnaam is die steeds minder voorkomt…
Tegenwoordig hoef je geen moeite meer te doen om een site te vinden om de juiste olie te vinden voor je auto. Je kunt het op veel sites via je kenteken zoeken, alleen op deze site wordt beweerd dat er een foutmarge zit in het zoeken op kenteken http://www.autovoordeelshop.nl/autoaccessoires/motorolie/welke-motorolie-heb-ik-nodig. Iemand enig idee of dit klopt?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).