Hoi Porsche, mogen wij van u een Boxster Turbo?

Auteur: , 32 Reacties

Nu de nieuwe generatie Boxster uit zijn ei is gekropen mag het speculeren losbarsten: krijgen we hetere modelletjes en doet de turbo wellicht zijn intrede? Een photoshopper kon zich niet inhouden en bedacht alvast een Boxster Turbo. Best aardig.

De plaatjes zijn afkomstig van Milanno Artworks en tonen een Boxster met een agressiever uiterlijk. Me gusta². We zien een voorbumper met grotere koelopeningen en een carbonfiber onderlipje. subtiel, net als de toegevoegde zijskirts. De luchtopeningen achter de portieren zijn uitvergroot, wat duidt om een heftigere motorisering.

Maar een Boxster Turbo die gebaseerd is op het blokje van de S-uitvoering (3.5-liter zescilinder boxermotor)? Dan wordt de Boxster wel een ontzettende 911-concurrent. En van kannibalisme binnen de eigen gelederen moet Porsche niks hebben, hoe graag we ook een sterkere Boxster danwel Cayman zouden willen zien. Gewoon, een ‘kleine’ 911 met middenmotor en minimaal 400 pk. Maar wie dat graag op zijn oprit wil parkeren zal zich moeten richten tot toko’s als Manthey Motors.



32 reacties

strak
Excuus voor deze reactie, maar hij met dit design, en dan vooral de koplampen, begint hij toch erg op de MR2 te lijken
@pendek: Wow, wat een vreselijke zin. Poging twee: Excuus voor deze reactie, maar hij begint met dit design, en dan vooral de koplampen, erg veel op de MR2 lijken.
james125 via iPad app
@pendek: ja! Ik zat er aan te denken: hij lijkt ergens op, maar waarop?

De MR2 dus!
Dank voor je bijdrage!
Toch maar een 993.
@norge: goede keuze!
@norge: hear hear! Enigste Porsche waar ik warm voor loop. Kwam van het weekend een zwarte turbo tegen. Badboys baby!
@Kvgorp:
enigste?? really?? nee, ik ben geen taalnazi, jij bent gewoon dom.
@p0rshj: Volgens mij zagen ze je al aankomen: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/262
@Kvgorp:
In BadBoys rijden ze toch echt met een zwarte 964 turbo 3.6….
@norge: Goede keuze, een 901 is ook niet verkeerd.
In het geheel niet onaardig. Zou het een beetje te doen zijn om een Cayman S van de huidige generatie op te fokken met een turbo en er een 911 killer van maken? Lijkt me wel een statement namelijk.
@swaffelaer: Makkelijk.
@bozewolf: Maar verstandig is een tweede…
@TimoBac: Hangt er van af hoe je dat bedoelt…
@TimoBac: ach, in principe is iedere personenauto met meer dan 60 pk onverstandig. Laat mij dan maar lekker heel onverstandig zijn en een Cayman met 450 pk rijden. Is leuk speelgoed, denk ik!
Blijf het doodzonde vinden dat de Boxter en de Cayman niet het vermogen krijgen dat ze verdienen.
De Cayman R is in mijn ogen stukken mooier en beter dan de 911(de vorige dan) en heeft een echte middenmotor.
Als ik mij later iets koop is het een Cayman met een opgevoerde motor! Met alle respect voor de geweldige 911.
Geen Föhn meer nodig!!
Boxster en vooral Cayman worden al jaren bewust geknepen door Porsche want niks mag de status van het icoon aanraken.

Geeft je toch wat te denken over die motor-achterin configuratie als Porsche zelf met hun MR-auto’s al trucs moet uithalen om ze maar niet al te snel te laten zijn.

Als Porsche de Cayman gewoon volledig zou doorontwikkelen dan is het veruit een superieur platform tov de 911.

Maarja, dan gaan er van die nitwits zeiken over heritage en geschiedenis. De nuchtere mensen weten echter beter ;)
Ik vind de Porsche erg geslaagd. Vraag me trouwens af waarom iedereen de koplampen op een mr2 vind lijken. Oké ze zijn een beetje vierkant net als de mr2, maar daar houd het ook op. Als je ze naast elkaar houd zijn deze 2 auto’s qua design ( en natuurlijk de rest) een wereld van verschil.
Vind hem niet zo, beetje alsof ie teveel (grote) dingen in zn design wilde stoppen

@derest geef mij maar een 911 blijft het mooiste stukje techniek en design
@964rs: Design is subjectief, qua techniek is het idd hoogwaardig als je hebt over hoe Porsche erin geslaagd is om van een heel slecht basisprincipe toch een hele goeie auto te maken.
@bozewolf: daarom hou ik er zo van en van het design weet ik ook wel dat et subjectief is, is alleen leuk dat je daar toch altijd een reactie op krijgt.

Met een porsche rijden wordt ook wel eens het imperfecte rijden. Daar ligt dan weer de uitdaging voor mensen om daar toch zou hard mogelijk mee te gaan.

En wat ook knap is is dat porsche uit een 6cilinder boxermotor met een 3.6/3.8 net zoveel of zelfs meer vermogen krijgt dan andere merken die een v8 nodig hebben van 5 liter oid.
@964rs: Het is ook pas echte liefde als je de tekortkomingen accepteert :D Ouwe 911’s vind ik komisch genoeg cool juist *vanwege* het beroerde principe. Auto voor mannen met haar op de borst. Laatste 15 jaar is Porsche en de 911 wel steeds meer de penis extender kant opgegaan.

En zoals ik al zei vind ik het heel jammer dat betere platformen zoals de Cayman bewust teruggehouden worden om maar niet in het vaarwater van cashcow#1 te komen. Gewoon jammer. En daar geef ik de 911 de schuld van :mrgreen:
@bozewolf:
Die eeuwige discussie *zcuht*. De 911 heeft geen fout basisprincipe, de motor achterin heeft ook voordelen (betere tractie, meer druk op de achterwielen bij remmen) het gaat er gewoon om de nadelen weg te werken. De Cayman is echt niet zo goed aan de limiet, dan wordt een middenmotor echt onrustig en is deze moeilijk te controleren. Heb met zowel een Cayman S (PDK) als 997 op Spa mogen meerijden (met professional) en de 911 was er veel meer op zijn gemak, de Cayman wou continue uitbreken. Met de juiste dosering gas bij een 911 gaat die achterkant nergens heen, heb je gewoon tractie en acceleratie.
@StijnB:
Juist vanwege de motor achterin is de 997 zwaar onderstuurd afgesteld (meer idiotproof). En vandaar dat ie niet zo nerveus aanvoelt.
@bozewolf: ik snap je punt hoor, maar… Ben je nou puur zo tegen de 911 vanwege de motorconfiguratie?? Al eens mee gereden dan? Of kijk je alleen maar toe, en zeg je dan “zie je wel, dat de 911 verkeerd ontworpen is” als je er eentje uit ziet breken…
9ff :-) Doet dat al jaren hihi
Netjes.
Leuk geshopt. Misschien heeft Porsche er nog wat aan… :lol:
Komt er toch niet. Kannibaliseert de 911. Maar ik denk dat Porsche de 911 zo langzamerhand uitge-engineerd heeft en het Boxter platform naar boven positioneert.
Het uiterlijke verschil met de standaard Boxster is niet eens de moeite waard. Standaard is ‘ie op zijn mooist.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).