Honda CR-V komt in deze gedaante naar Nederland

Auteur: , 19 Reacties

Ruwweg een jaar nadat het conceptmodel naar buiten werd gegooid door Honda maken we kennis met het eindproduct dat je daadwerkelijk bij een Nederlandse dealer kunt ophalen. Op een aantal punten hebben ze er een EU-sausje overheen proberen te gooien, waardoor deze CR-V enigszins afwijkt van zijn Yankee-broertje.

Wat de vierde generatie CR-V wezenlijk anders maakt dan zijn evenknie uit de VS? Dat zit hem onder meer in de voorbumper, de toegepaste LED’s die als dagrijverlichting fungeren, en het LED’jes-offensief in de achterlichten. Verder mogen EU-kopers genieten van betere materialen in het interieur. De auto is 4,57 meter lang, kent een hoogte van 1,65 meter en de wielbasis komt uit op 2,62 meter. Gelijk aan de vorige CR-V dus, waarvan hij niet extreem verschilt.

Zowel dieselen als peut stoken is een optie in de EU-versie, en de 2.4 VTEC met 188 pk slaat ons continent opnieuw over. Qua zelfontbranders is er de 2.2 i-DTEC met 150 pk en 350 Nm. De benzineversie is eveneens een viercilinder met 155 pk en 192 Nm uit 2,0 liter inhoud. Laatstgenoemde kan trouwens ook in de poor mans edition worden besteld: louter voorwielaandrijving en een handbak (168 gram CO2/km).

Voor de CR-V-gegadigden: hij wordt eind september gepresenteerd in Parijs, waar je dus zelf de 589 liter aan bagageruimte kunt bekijken, de 2,5 cm lagere tildrmepel kunt beoordelen en met het Easy Fold-Down stoelensysteem mag spelen. Oh joy! Vanaf november zullen we deze in NL matig verkopende SUV terugzien bij de dealers. Of wordt het met dit uiterlijk wel een verkoopknaller? Misschien moet Mugen hier eerst even naar kijken.



19 reacties

Broertje van de XC60. Lelijk zeg die achterkant!
@smoked: niet alleen de achterkant! Het concept ging nog wel maar dit ding ziet er echt niet uit, enorm achterhaalt design
prijs niet bekend?
ben net terug van vakantie uit amerika, zag m daar rijden, wie verzint zo’n design?
echt lelijk die bak….
Doet mij een beetje denken aan een Pontiac Aztek… Niet mooi dus :-)
@Mercbenz: ook mijn eerste gedachte. Dit wordt een flop.
Verwacht er net zo’n mega sales succes van als de vorige….. en de vorige…. en de vorige…
Sorry Honda, mooie goede kwaliteits auto, maar veeeel te duur…
Nog steeds even lelijk
Ooit heel lang geleden in een land heel ver van hier was er een motorfietsmerk dat mooie en technisch vooruitstrevende auto’s bouwde.
Auto’s die we allemaal waardeerde en graag wilde rijden.
waar is dat merk gebleven?

Nou mensen het is verworden tot een merk dat auto’s bouwt voor visueelgehandicapte leasekrenten en mensen die een auto met een handig flexibel interieur willen.

Het sprookje dat Honda heet is helaas over en uit.
@jrk68: helemaal mee eens. de eerste generatie civic en crx I en II dat waren auto’s met zowel mooi design als goede techniek. Honda is helaas al tijden de weg kwijt :(
En waar blijft de 180 PK diesel???? Om maar niet te spreken van een lekkere V6??? Jammer hoor……Honda, goeie auto’s maar te weinig varianten qua motorisering.
Echt ongelofelijk lelijk…
Wat een ongelooflijk lelijk gedrocht. De vorige was niet heel erg mooi maar wel een stuk mooier dan deze hoe kan je zoiets op de markt brengen??
Ik hoop dat er mensen zijn die hem mooi vinden,het wordt anders zo saai op de weg…
Hey de oud-designer van ssangyong heeft weer werk gevonden,gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Over de auto: hij is vast heel goed maar wat een verschrikkelijk lelijk hok!
Zoveel negativisme weer. Ik vind het nog wel behoorlijk. Mooier dan de vorige generatie in ieder geval…
Met name de achterkant ziet er raar uit. De voorkant vind ik nog wel redelijk.
Goedkoop, plastic, lelijk uitziende wagen.
Mee eens, maar om hem nu het broertje van de xc60 te noemen… niet mee eens!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).