Hyundai Veloster Turbo kost slechts € 32.995,-

Auteur: , 101 Reacties

Eindelijk weten we hoeveel euro's we moeten sparen voor de snelste Veloster! Na lang wikken en wegen is Hyundai Nederland tot een prijs van € 32.995,- gekomen en dat is slechts 3.000 euro meer dan de versie met 140 pk. Geen verkeerde deal toch? Drieduizend euro betalen voor 46 extra pk's.

Die vergelijking is eigenlijk niet helemaal eerlijk, want je kan al een Veloster met 140 pk kopen voor € 23.995, maar die heeft dan niet het (hoogste) i-Catcher uitrustingsniveau. Zoals je wellicht nog wel weet heeft de Europese Veloster Turbo een 1.6 liter GDI-motor met twin-scroll turbo die 186 pk/265 Nm levert. Daarmee sprint je in 8,4 seconden van 0 naar 100 km/u, de topsnelheid ligt op 214 km/u.

Helaas hebben we in Europa nog niet de Veloster Turbo die ze in de VS leveren. Daar hebben ze namelijk een versie met 204 pk. Laten we hopen dat Hyundai die versie ook snel deze kan op gaat halen.



101 reacties

Gevalletje schaap in wolfskledij.. Desalniettemin gaaf (ge)bakkie..
@kaasboerin: gevalletje: “Al draagt een aap een gouden ring…”
Ik betaalde 1/6de van die prijs voor 30pk en 60nm meer. Dus eigenlijk is het best duur.
@jeffreym3: Welke auto is dat?? Als het over een 2e handsie gaat hoeft u geen verdere informatie prijs te geven.
@kaasboerin: Maakt geen reet uit. Feit is dat dealers belachelijke prijzen hanteren voor het ”chippen” van auto’s. Mijn auto is een zo goed als nieuwe Corsa OPC.
@jeffreym3: Dealers en sowieso autofabrikanten.
@jeffreym3: Uhu, al is er in dit geval een ander motorblok in de auto gehangen, die vooralsnog in geen andere Hyundai geleverd wordt (dus lage return on investment), dus over duur kunnen we in dit geval niet spreken.
@kaasboerin: Hij heeft het over chippen dus….. En dat is een perfect vergelijk want als je je auto laat chippen krijg je ook ALTIJD een hoger uitrustingsniveau en aangepast ondestel etc.
@E34M5Touring: Ik doelde op het volgende stuk; ”Geen verkeerde deal toch? Drieduizend euro betalen voor 46 extra pk’s.”
@jeffreym3: Begrijpend lezen is a b*tch. Dat snap je toch zelf ook wel. Dat er meer in die 3k zit dan alleen extra pk’s leek mij duidelijk.
Goede prijs voor een goede auto. Onderstel schreeuwde bij 140 pk om meer dus met deze motor moet het goedkomen! Gaaf ook, dat mat grijs.
Jammer van die rare deuren, voorderest gaaf bakkie!
Inspiratiebron:
http://www.roofvisnet.nl/foto/Fr-VisTV%209%20Baars.jpg
@kaasboerin: haha, yep, maar vergeet ook niet Transformers, kijk maar naar t dashboard, die unit in t midden.
@wobwobgaserop: Design is moeilijk te begrijpen voor een VAG liefhebber …..
@norge: Haha, geintje hoor poep, ik vind het serieus een mooie bak.
@kaasboerin: Meningen verschillen …. Gelukkig ;)
Zou nog niet dood gevonden willen worden in dit misbaksel. Category BMW X6, ssangyong Rodius.
@norge: haha, ja is ook… norge, jij ziet toch ook dat er in deze auto n Transformer-kop-dashboard zit… nix mis mee als je dat mooi vindt. Gezien de doelgroep zou ik meer banaanvormen en -motieven terug laten komen in t interieur ;)
@wobwobgaserop: verklaar die banaan eens.
@eklasse: toets op AB de volgende zoekopdracht in: ‘i30’ ‘apen’
@wobwobgaserop: mooi man
@wobwobgaserop: Ik zie het niet ;)

http://www.seibertron.com/images/toys/files/43/r_mp1convoy026.jpg
@eklasse: staat zelfs verstopt op jouw afbeelding… kijk eens op de zijkant van de cabine… aha!
33k voor een bakkie dat met 3 jaar gedevalueerd is tot 5k.
Voor die 33k koop je beter een 2dehandse RS6. Net eentje te koop zien staan op autoscout voor 19k.
@fep739: Om vervolgens 10k aan enkel onderhoud per jaar kwijt te zijn :P
sjonniek via iPhone app
@fep739: in nog geen 33.000 jaar. Als je zo’n rs6 koopt, heb je 33.000 mankementen
@sjonniek: Bullshit; de RS6 zit stukken beter in elkaar dan een gemiddelde Koreaan.
@dawwg: Hmmm ik zou ook stukken liever de RS6 hebben maar u weet duidelijk niet waarover u praat. De RS6 is monsterachtig duur in onderhoud, in de tijd dat ik nog een S3 had was ik veel op het audi forum actief en heb hier schrikbarende bedragen en problemen voorbij zien komen met meerdere RS modellen.
@bofkont: ‘k rij enkel met Britse wagens en heb daar geen last van (sommige zullen dit niet geloven maar ’t is zo)
@fep739: De Reliant zeker, kan weinig aan stuk.. Oke geintje..
Ik zou deze auto kopen voor mijn vrouw!
@pokerface:

Jaja, en er zelf dan constant mee rondrijden ;)
Beter nog.. gisteren gehoord dat je de Veloster in belgie als lichte vracht kan in schrijven. Dus geen inschrijvingstax en amper 100 euro wegenbelasting per jaar!!!!
@neal: Ja en nee. Mijn auto kan je ook inschrijven als lichte vracht…als je hem eerst ombouwt. De hele achterbank moet eruit, en er moet een extra bodemplaat in komen, die wel vrij permanent moet bevestigd zijn, zodat je niet op 1-2-3 de achterbank er terug in kan zetten.

Die hele ombouw kost dan ook nog eens meer dan 1000 EUR, dus daar moet je dan ook nog eens rekening mee houden. En dan heb je geen achterbank meer natuurlijk !
Foutje.. mijn n info was over de Genesis van hyundai.. (maar nog beter want die heeft achterwielaandrijving en een 2.0 turbo :-)
Blijft een leuke auto zo’n Vlosser
33.000 voor 186 pk….en dan nog zo’n afgrijselijke achterzijde ook.
Mijn Skoda TDI 140 pk kost in België een 25000 euro , in Nederland een 30000Euro
Dus 140pk voor minder geld is mogelijk…
Maar qua kwaliteit is Hyundai wel stukken beter dan VAG, da’s wel een feit…
@Volvo_440_turbo: lol? heb een testrit gemaakt met een i40, kwaliteit zwaar ondermaats vond ik tegenover VWs audis, bmws , mercedessen
@KaCh1ng: ok je had miss een auto met alle opties voor de basisprijs van een a4/C/3 , mrja ik rij liever in een kale a4/C/3serie dan een i40 , alleen die handgrepen al..
@KaCh1ng: Kwaliteit betekent niet voor iedereen hetzelfde. VAG is goed in zaken als pasvorm, materialen die je aanraakt, schakelaars e.d. Vaak (maar niet altijd) ook goed in hoe dat er na 5 jaar bij staat.
Maar in betrouwbaarheid of slijtage aan vitale onderdelen is elk Aziatisch merk beter dan VAG.
Voor de een is kwaliteit een chromen ring op een draaiknop met soliede ‘klik’-jes. Voor de ander is het de zekerheid dat je distibutieketting niet rekt, klappert of breekt.
@mout: d-riem moet je vervangen wanneer het aangeraden is, heb zelf al veel VAG autos gehad(jij doelt wrs op 1.2/1.4TFSI , mr die zijn teruggeroepen dus argument invalid) , gebeurt niks als je je onderhoud op tijd gaat doen, er zijn ook wel falende wagens maar dat heb je bij elk merk, maar kwaliteit van materiaal is heel belangrijk voor de meesten, een hyundai voelt nooit zo goed aan als een VW
@KaCh1ng: Daar hint ik wel op, ja. Maar ik bedoel de rode draad in de laatste 10 jaar. Autobild daarover: “Das Abo der Wolfsburger auf hintere Plätze in der AUTO BILD-Zuverlässigkeits-Rangliste steht im geradezu grotesken Widerspruch zum Markterfolg. Willst du VW oben sehen, musst du die Tabelle drehen. Letzter Touran, Vorletzter Polo, Passat und Fox ebenfalls auf den hintersten Rängen.”
@mout: check…mate !
@KaCh1ng:

“…een hyundai voelt nooit zo goed aan als een vw…”

Vertel dan maar eens waarom die zuurpruim van een winterkorn zo aandachtig bij een Hyundai stond te kijken.
Onderschatting is…
@KaCh1ng:
Kwaliteit merk je na verloop van tijd, niet tijdens een proefrit.
In het scheppen van die illusie zijn ze bij vag heer meester.
Jammer dat je binnen 2 jaar spijt hebt als haren op je hoofd.
@jrk68: Kwaliteit heeft veel met verwachtingspatroon te maken. Bij n budgetmerk wordt veel meer door de vingers gezien. Net als alles wat van de Action komt; “ja, mag t kapot gaan voor die prijs… kwartjevijftig betaald”
@KaCh1ng:

Je hebt, zoals anderen het hier al zeggen, objectieve en subjectieve kwaliteit, mooi voorbeeldje Fiat bravo en brava, ooit auto van het jaar in België, mijn neef heeft eentje, dat ding is gewoon rommel.
Onze mazda indertijd is in de kia fabriek gebouwd geweest, dit is de degelijkste auto ooit in mijn leven dat ik gezien heb. Ok, ik geef toe, een golf en dergelijke lijkt uiterlijk beter en het voelt solider aan. En dat is uiteraard een verkoopsargument, maar wist je dat zelfs de europese autofabrikanten zelf toegeven dat ze niet kunnen tippen aan de Aziatische kwaliteit? Het heeft gewoon met cultuurverschil te maken.
@Volvo_440_turbo: Lol, je zet dan ook een diesel tegen een benzine.
@SimonMc:
Ik heb toch even verder mij verontschuldigd omdat ik zag dat ik fout was?
@Volvo_440_turbo: Dat is vriendelijk.
de topsnelheid van 214 km/u is wel erg laag met 186pk in een koektrommel
@desoper: Komt mede door de kleine motor (inhoud,cilinders).
@kaasboerin: Desoper is vast iemand die de hele dag harder rijdt dan 214…
@maartenmercedes: mijn station van 1600kg doet er maar 2 tienden langer over om naar de 100 te sprinten en heeft een top van 224 (op papier uiteraard).
Bij deze hyundai is de versnellingsbak en/of de vermogenscurve dus gewoon waardeloos.

Maar toch wens ik je veel plezier met je Vlosser
@desoper: oja, mijn auto heeft slechts 180 pk.
@kaasboerin: Cilinders en inhoud hebben er helemaal niets mee te maken. Zoals ik al zei @desoper, mijn auto heeft 200 pk en haalt net 215 per uur, en dat met 6 versnellingen, en met een 2.0 liter 4-in-lijn.

Hoe komt het dan? Wel, gezien die 200 pk atmosferisch gehaald wordt, moet hij veel toeren maken om vermogen te hebben. Men heeft dus geopteerd voor een versnellingsbak waar de verhoudingen heel kort zijn, zodat je snel in de toeren zit, en zodoende zit je ook snel tegen de topsnelheid aan.

130 per uur aan 4000 toeren in 6de versnelling zijn niet bepaald cijfertjes die je aan een diesel toeschrijft, die doet dan 200 + km/h.
@desoper: Mijn auto heeft 200 pk en haalt nét 215 per uur.
ps, ik was fout… sorry guys…
@Volvo_440_turbo: verkeerde blog…of wat ? ;)
Vind ik best veel, als je bedenkt dat je voor 1000 euri eer een Megane RS hebt..
@Romano: inderdaad!
@Romano: Inderdaad, en die is wél mooi. (en waarschijnlijk stukken sneller, zowel rechtuit als in de bochten.)
Dit vind ik nou typisch zo’n auto die er nog wel redelijk uitziet op foto’s, maar als je dit in werkelijkheid tegenkomt echt een gedrocht van jewelste is. Een soort van Katy Perry die te lang in een zwavelzuur bad heeft gelegen ofzo.
@gforce: Hij doet op de plaatjes anders al pijn aan de ogen ;)
@gforce: Ik vond hem in in het echt juist beter om aan te zien.
fail @ de te kleine wielen en geen plaats voor trekhaak haha
Ik vind het design zoooo druk… Hou meer van strak, Scandinavisch design. Nee, dit is hm niet, veel te tierelantijnerig!
het ziet er uit als een Seat Leon waar ze een betonblok op hebben laten vallen
Mooi bakkie met uitrusting waar je bij VAG gauw de dubbele aanschafprijs voor kwijt bent,plus het blijft heel.
@norge: En bij inruil is de VAG ook nog steeds het dubbele waard vrees ik. Begrijp me niet verkeerd op zich is dit geen verkeerde wagen al vind ik hem persoonlijk te druk.
@bofkont: Ik koop geen auto voor de inruilwaarde….
@bofkont: Als je 2x zoveel betaald en de restwaarde is 2x zo hoog schrijf je verhoudingsgewijs hetzelfde af…..
@E34M5Touring: Maar de grap is je betaald niet 2x zoveel voor een golf GTI. Die is er vanaf 35K. Niet dat ik een uitgesproken vag liefhebber ben maar een GTI heb ik liever dan deze veloster.
@bofkont: Oh dat snap ik hoor. Ik zou eerder voor de Megane RS gaan en ben totaal geen francofiel ofzo. Vind ik persoonlijk de leukste hot hatch op het moment.
@E34M5Touring: Inderdaad de Megane RS zou ook mijn voorkeur hebben.
@bofkont: Vind het echt grappig, je leest hier bij diverse topics toch wel een voorkeur voor de Megane RS. Die boys bij Renault Sport hebben echt een paar heerlijke karretjes op de weg gezet de laatste tijd. Vooral de Cupchassis uitv. kunnen de meesten wel bekoren.
@E34M5Touring: Tja ben absoluut geen Renault liefhebber van oudsher, Maar met deze Megane RS hebben ze een dijk van een auto neer gezet op elk gebied gewoon fenomenaal :)
Daar is vriend en vijand het over eens lijkt me.
@bofkont: My thoughts exactly!!
@bofkont: in de particuliere markt wellicht…niet bij de dealer..
@norge: Alleen wil niemand hier nog dood in gevonden worden… Dan is die VW met z’n dubbele aanschafprijs opeens zijn geld (wel) waard…
Liever DS4 THP200 voor 32k
Dat is ook duur. Voor € 30.154,00 heb je een Megane Coupe TCe 180 GT. En voor 1k meer zit je al in een Megane RS.
hm, 8.4s naar de honderd, 214km/h top…
die waarden haalde ‘mijn’ diesel civic (2008) ook.
Dus zo heel erg bijzonder snel is het ook weer niet.

maar er is vast wel een chip/drukvulling boer die er wat aan kan doen :-)
Die matte kleur is wel vet. Deze wagen maakt het straatbeeld een stuk mooier.
Prijs oké, prestaties mwah. uiterlijk oemp, oemp, braaaaak.
Absoluut geen verkeerde wagen, al vind ik hem persoonlijk kwa design wat over de top. Prestatie’s vind ik niet erg bijzonder voor een sport coupe, en daarbij de mega afschrijving van een Hyundai denk ik dat deze wagen niet goed zal verkopen in Nederland. Een Polo GTI zet betere prestaties neer voor minder geld en heeft een stuk betere restwaarde.
@bofkont: En daarbij voor 1000 euro meer heb je een Megane RS met 265pk!!!! Een van de beste hot hatches van dit moment.
Deze Hyundai zal een grote flop worden vrees ik voor hun.
@bofkont: Ik denk het ook want Nederland is vast hun grootste afzetmarkt…
@maartenmercedes:

Maar Nederland is toch het centrum van de wereld en niets is belangrijker en meer invloedrijk dan het Nederlandse rijk op deze aardbol .. ?
Toen ik nog voor Hyundai/KIA R&D werkte hebben ze een keer een Kia en een Golf 5 (toen nog) gedurende dezelfde tijd een 10-jaren test gedaan (speciale test met water, zout etc om de weersinvloeden over 10 jaar te simuleren) daarna hebben ze in een ruimte beide wagens tot op het chassis afgebouwd en op degrond uit elkaar gelegd. De KIA had beduidend minder last van roestvorming op de kas als de vitale chassis onderdelen (draagarmen enzomeer)
Nette meerprijs voor deze -juiste- motorisering voor de Veloster. Het design is in -mijn- optiek ook nét iets ‘over de top’. Ik vind doorgaans de KIA-Zusters, qua design, nét iets mooier dan de Hyundai’s. Zo kloppen de verhoudingen van de Optima ook beter als die van de i40 en smoelt de Optima daar door stukken beter dan de i40 (met z’n té korte neus/dikke kont). Nu is het even wachten op KIA’s invulling van zo’n zelfde soort Coupé. Ik denk het wachten waard !!
Wannabe hip, vooral de achterkant.
Ben benieuwd of ze de kwaliteitsproblemen ook verholpen hebben, hij kwam niet zo goed uit de tests bij de introductie. Het is allemaal nogal licht en plastic fantastic bij de Veloster en het ontwerp valt ook niet bij iedereen in de smaak geloof ik. De i30 is een betere keus denk ik.
Mooie auto, de achterkant is een hate or love it-gevalletje. Ik vind het dr wel mooi uitzien, met die achterlichten en die twee uitlaatpijpjes :D
Geef maar een Megane RS!
Een van de laatste auto’s die ik me ooit zou kopen en gelukkig denkt het merendeel hier hetzelfde over als je kijkt naar de verkoopcijfers.
Ik spaar liever door voor een Megane RS of een Ford Focus ST ;)
Even de 100 vol maken.
Wat een gedrocht!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).