Kawasaki noemt dit nog een naked, eens?

Auteur: , 34 Reacties

Vandaag werd zoals verwacht de nieuwe 'power-naked' van Kawasaki onthuld. Maar waar je vroeger een fraaie vrijstaande koplamp terug vond is deze nu volledig ingepakt.

Kawasaki noemt dit nog een naked, eens?

De Kawasaki Z-H2
Dat is de volledige naam van de sterkste ‘naked’ toevoeging aan de ‘z-range’ zoals nakedbikes bij Kawasaki altijd door het leven gaan. Het is natuurlijk een afgeleide van de H2 (R) en dus is de nieuwste Z ook uitgerust met een supercharger. Het zijaanzicht van de Z H2 doet ons niet direct erg ‘naked’ aan, maar daarin is de Kawasaki niet alleen.

Kawasaki noemt dit nog een naked, eens?

Kijk naar de MT range van Yamaha en daar is ook geen koplamp meer duidelijk te onderscheiden. Überhaupt het nog duidelijk kunnen herkennen van de koplamp lijkt een motorfiets in 2020 al bijna direct ‘retro’ te maken. De nieuwste Kawasaki heeft in ieder geval een prima agressief front.

Wat hangt er in het frame?
Kawasaki heeft als doel met de H2 range om wel het vermogen te laten stijgen, maar dit niet te doen door de inhoud van het motorblok zelf groter te maken. Want volgens Kawasaki levert deze route voornamelijk meer gewicht op. Vandaar de keuze voor een supercharger. De watergekoelde DOHC 998cc Supercharged 4-cilinder levert in de Z H2 een vermogen van 147Kw (200 pk).

Kawasaki noemt dit nog een naked, eens?

Verder nog iets opmerkelijks?
Niet direct opmerkelijk omdat je het wel verwacht bij deze motor, maar natuurlijk is de Z H2 volledig volgeladen met mooie hardware (Brembo M4.32 Monobloc remklauwen) en prima hulpsystemen. Zaken als tractiecontrole en motormappings zijn op meerdere niveaus instelbaar. Natuurlijk is er launch control en zijn quickshifter en slipperclutch aanwezig. Dat de mannen van Kawasaki ook nog humor hebben blijkt wel uit de ‘Economical Riding Indicator’. Deze geeft aan wanneer je zuinig rijdt. Okay..

Leverbaarheid?
Over prijzen is op dit moment nog niets bekend, hij zal boven de duurste naked van Kawasaki komen. Dat is op dit moment de Z1000 met een prijs van een dikke 15 duizend euro. Ter indicatie, de toerversie van de H2 range, de H2 SX staat voor een prijs van een dikke 21 duizend in de verkooplijst. Ergens tussen die twee in lijkt een aardige gok. Vanaf februari 2020 verwacht Kawasaki de Z H2 bij de dealers te hebben staan. Dit in drie kleurstellingen. Hoofdkleur is telkens zwart. Hier kan je naar keuze groen, rood of nog meer zwart aan toevoegen bij Kawa.



34 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Nah, dit is toch geen naked meer? Dit is eerder topless, of upskirt, maar niet bloot genoeg voor naked.
@edge: topless, daarbij moet ik toch aan veel mooiere dingen denken 😜
@tjorque: ga maar eens naar een sauna, zo mooi is dat vaak niet🙈
@kennone: nu weet je waarom ik daarvan weg blijf 😋
@Edge: naked met topkuip, beetje zoals een Buell Firebolt
Beetje hetzelfde verhaal als de MT-10. Die ziet er ook een enigzins misvormd uit op foto’s.
Waarom je zoveel power in een naked zou willen ontgaat me ook een beetje.
BMW haalt zelfs meer vermogen (207pk) zonder een supercharger.
Enige voordeel lijkt me dat dit blok vrij eenvoudig naar een hoger vermogen te brengen is zoals de rest vna de H2 range (andere mapping, supercharger wat sneller laten lopen enz.)
@JanJansen: koppel is waar het om gaat in een naked, daarom levert de S1000R ook een pak minder pk’s dan de S1000RR, maar wel een veel sterker middengebied. Met een supercharger heb je altijd koppel, dus beknibbelen op topvermogen hoeft dan in mindere mate. Alsnog is het debiel voor een naked, maargoed…
Als dit geen Naked is dan weet ik niet wat het wel zou moeten zijn. Ik had vanochtend al wat press-release foto’s gezien maar dit is de 1e keer dat ik de fiets van links zie, Jezus wat lelijk die luchttunnel van de koplamp naar de supercharger. Ik wacht nog een weekje tot de onthulling van de Ducati Streetfighter. Die heeft waarschijnlijk net zoveel vermogen (misshien zelfs meer) maar dan zonder die supercharger. Al is meer vermogen op dit soort motors natuurlijk wel het laatste wat je nodig hebt. Boven de 130kph lijkt het wel alsof je in een tornado zit zoveel wind vang je
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Valt wel mee hoor, op mijn Speed Triple 1050 kon ik makkelijk een uurtje 150 rijden zonder heel moe te worden. Zithouding op dit soort fietsen is redelijk voorover.
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: die is al onthuld op een Ducati pers evenement vandaag.
200 pk op een motor is toch bizar
Dit is net zo naakt als mijn vriendin in haar pyama.
Naked? Sjah.
Lelijk? vind ik wel.
Nuttig? Vind ik niet. 200pk rijwind op je smoel. Dat was op mijn naked met “amper” 76pk al hard werken (ik heb nu een klein ruitje erop gezet dus het is wat minder), 200pk ten volle benutten wil zeggen nog veel sneller rijden, op een naked zie in de meerwaarde niet. Om de barkruk is 200pk natuurlijk helemaal top.
En op het circuit had je toch liever die full fairing.
@tjorque: daarom is hij dus niet echt naked. Wel eens 250 km/u op een naked gedaan? Dit ding doet dat lachend in zn 4e versnelling. Dus idd een naked met 200 pk is idioot een net niet naked met 200 pk ook maar is beter te begrijpen.
@mvdoesel: op mijn naked geteste top snelheid is 200 zonder wind en 150 met +-80km/h wind tegen.
Dat laatste is de hel.

Deze net niet naked, met 200pk doet dat idd met de vingers in de neus.
Maar het blijft een net niet ding met idioot veel power waar ik geen raad mee zou weten. Behalve aan de bar natuurlijk 😎
@tjorque: ze doen het denk ik omdat het kan, en ze hadden het spul natuurlijk al liggen.
Op een Speed Triple met Flyscreen was het tot 150kmh relatief makkelijk uit te houden. Ja je krijgt de wind op je borst maar op de meeste tour/sport motoren wordt alle wind zo tegen je nek of helm gericht door het ruitje waardoor je constant alle druk daar op krijgt.

Mooi is ie niet, wel gave techniek.
Geen single sided swingarm😕
Vind m spuuglelijk en 200 PK uit 1000cc is tegenwoordig niet bijzonder. Lulverhaal dus dat daar een supercharger voor nodig is.
@cazzo046: het zal eerder afgesteld zijn op koppelrijk rijden ipv hoogtoerig
@boomhauwer: Dan nog is een 1300 (bijv) simpeler, goedkoper en zeker niet zwaarder.
Supercharger met alle aanhangselen weegt meer dan een wat groter cilinderblok.
En bij hetzelfde koppel hoeft de koppeling/bak niet zwaarder te zijn bij een 1300.
@cazzo046: dat vond ik ook al, maar misschien wilden ze vasthouden aan 1000cc omdat dat marketingtechnisch of verkooptechnisch (makkelijker te verzekeren in sommige landen) beter is.
Is er ook een hoeveelheid koppel bekend? Ik kan mij voorstellen dat dit nog veel indrukwekkender is met een supercharger. Doe mij maar een groene.
@dutchdriftking: 138nm
@civicfk3: Valt mij ergens nog tegen. Begrijp me niet verkeerd, is meer dan zat voor een motor, maar toch.
Mooie techniek, maar ik kan ‘m niet mooi vinden. Doet Ducati beter met de Streetfighter V4.
@racerx: Helemaal mee eens. Prijskaartje zal ook mooi worden ben ik bang.
@racerx: Streetfighter V4 is ontzettend goed gelukt als ik de eerste foto’s zo bekijk!
Zelfs de winglets staan goed. Daarnaast vind ik het ook gaaf dat ze de nieuwe Panigale ook weer met een Twin gaan leveren!
@estoque: De twin is toch nooit weg geweest uit de Panigale line-up?
Vind het spannender dat de V2 een single sided swingarm krijgt die de 899 en 959 niet hadden.
@torsen: en een fatsoenlijk weggewerkte uitlaat ipv dat dubbelloops jachtgeweer.
@estoque: De Streetfighter V4 mooi gelukt? Mwah, smaken verschillen uiteraard. Maar ik vind het een behoorlijk rommelig en bij elkaar gepropt model.

https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/24606-nieuw-2020-ducati-streetfighter-v4-208pk-22999-euro

Eigenlijk hetzelfde als bij de vorige Streetfighter, met zo’n rare lage en platte neus.

Ik zou in deze klasse nog steeds 100% voor de Aprilia Tuono V4 gaan. Wat minder topvermogen (175pk), maar alsnog bizar (te) veel. Bakken met koppel, super sturen en vooral een fenomenale sound. En beter in proportie dan de nieuwe Ducati.
Ik zag de foto’s er vanavond eens bij pakken ter vergelijk als ik op m’n vriendin lig.
Dan zal ik toch voor de Ducati Streetfighter V4 gaan maar ik houd het eerst bij m’n supersport! Mocht ik hier te dik voor worden ga ik naar een naked.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).