Kies maar: Alfa Romeo 4C of 4C Spider

Auteur: , 50 Reacties

Twee rode 4C op afzonderlijke plekken: de ene heeft een racestreepje, de ander is lekker clean, zonder oogontsteking.

4C kies maar!

De oplages van de Alfa Romeo 4C met zijn carbon monocoque zijn behoorlijk klein, wat maakt dat het een auto is die we niet veel tegenkomen.

Dit weekend werden er twee exemplaren op autojunk geupload: een Coupé met een grijs streepje, maar ook met die afzichtelijke koolstofvezel acne-koplampunits, en een gloednieuwe Spider die verder lekker clean is. Met welke van de twee 240 pk-kanonnen zou jij moreel verdorven vrouwen gaan oppikken? Kies maar!



50 reacties

Geen van beide
@frisoperik: Dan ben je echt een zuurpruim ;)
@bofkont: ik ook geen van beide. Ik pas er niet in😜
@jensgib:
@jensgib: lukt het?
@marikoelolo: oh lol ging fout. Ik neem de dichte dak wel, zonder strepen.
@jensgib: Ik ben ook sprakeloos…
@pallas:

Het ging fout op een of andere manier lol. Ik had al terug geantwoord maar dat is ook blijkbaar niet gelukt.
@jensgib: lol 35 likes voor niks.
Ik ging voor de spider. Waarom zou je je koplampen zo verneuken en en lelijke streep over je auto doen. Leuke auto om te zien ! Keertje wat anders
@gerjan: koplampen zijn fabrieksaf zo. Was de eerste (ver)lichting. Iets van launch edition.
@gerjan: Je kan tegenwoordig de lampen van de Spider in de Coupe bestellen.
De spider natuurlijk, wass denn sonst.
Spider. En dat, terwijl ik normaal gesproken de meerwaarde van een cabrio nooit zo heb gezien.
Ik houd van Alfa’s maar ik heb deze nooit begrepen, past totaal niet bij Alfa; me had liever een echte leuke Spider gezien samen met Mazda en een GTV’tje op basis van diezelfde Spider.
Speciale Alfa’s waren destijds voorbehouden voor design huizen zoals Zagato en zo.
@desjonnies: Op en top sportief, hoe echt Alfa wil je het hebben!
@bofkont:
betaalbaarder?
@desjonnies:

Hoorde deze bolide niet bij Sergio’s USA masterplan ??
Spider, lekker topless rijden
Lotus Elise.
4C zonder streep. De spider vind ik van de zijkant niet zo mooi, iets te hoog van achteren. De oorspronkelijke koplampen vind ik ook niet zo erg meer, het heeft op zich wel wat en is in ieder geval karakteristiek. Het steekt alleen niet zo goed af tegen de rode carrosseriekleur. Op een witte staat het best ok IMO.
Haha moet steeds weer een beetje lachen om al die “fotograafjes” op de spotters websites.

Kopieëren elkaar allemaal zo, totaal geen eigen inbreng. Mooiste voorbeeld is de foto van de grond met auto op achtergrond.

Kom op zeg dat kan toch wel wat orgineler.
4c graag!
Wat een hopeloos slecht artikel. Gaaaap..
@aamvoort: Ga maar lekker weg. Weltrusten !
De dichte versie met de koplampen van de cabrio.
Spider! Heerlijk wagentje. Maar een dichte vind ik oom goed hoor. Over een jaartje of 10 hoop ik er een in de garage te hebben. Past mooi bij een Giulia QV.
Ik vind geen van beide mooi. Maar als ik dan toch moet kiezen, dan ga ik voor de coupé. Wel met gewone koplampen graag.
Wat moet zoieta tegenwoordig nog kosten?
@hondar: teveel…
Dicht

Graag met de traditionele glazen koplampen. Open maakt toch te veel omgevingsherrie. Liever herrie direct van de motor. Glazen motorkap blijft cool en mooier dan de kap van de spider.
Spider graag, die heeft tenminste normale koplampen
Rare jongens die Italianen…

Terwijl ze nauwelijks nog auto’s verkopen steken ze tegen beter weten geld in een nichemodel als dit. Een auto waarvan je van tevoren weet dat er zo weinig verkocht van gaan worden dat een faillisement alleen nog maar dichterbij komt. En om het helemaal spannend te maken hebben de ingineurs de leiding gekregen bij de ontwikkeling van dit project en zijn de boekhouders opgesloten in hun stoffige kantoortje. Dus is er voor koolstofvezel gekozen in plaats van op ieder boutje en moertje te bezuinigen.

En daarom houd ik zo van de Italianen. Omdat ze zo lekker impulsief zijn en met een model als de 4C durven komen. Een geweldig leuk speeltje voor de happy few die zich het kunnen veroorloven. Zou ik draagkrachtig genoeg zijn dan zou ik de dichte versie kiezen, op één voorwaarde: dat er al een SZ in de garage zou staan, want die is nóg begerenswaardiger.
@moveyourmind: valt wel mee. De 8c en 4C en nu de QV hebben maar 1 missie: het imago van Alfa oppoetsen. Daarvan gaan de huis-tuin-en-keukenversies profiteren. Op zich was de 159 een kwalitatief goede auto. Heeft ook 2hands nu een goede reputatie, maar kwam met de GMerfenissen niet uit de verf. Ondanks toch alom geprezen design. Zie het als een dure herkansing. Hopen dat het lukt.
Pfff erg moeilijk, vind ze beide supergeil, ik kan niet kiezen zet ze beide maar neer ;)
De spider heeft mooiere ogen, en is dankzij de monocoque niet zo waardeloos als de gebruikelijke cabrio versies. De spider denk ik dus.
Geen van beide. Wat vind ik dit toch een afschuwelijk lelijke auto. Waar ik de 8C prachtig vond lijkt ieder lijntje in deze auto niet te kloppen.
Dan toch de spider, leuk voor een zomerse dag!
De dichte versie uiteraard. De spider brengt echt teveel extra kilo’s met zich mee.
4C en dan het streepje er af.
@meatpuppet: Ben die ‘gekke’ koplampen wel gaan waarderen.
Allebei, ik de dichte en me broer mag de open wel..
De spider! Het design van de 4C is wat problematisch (veel te veel visuele massa aan de achterkant) het open dakje verhelpt dat een beetje.
Ik die op Nederlands kenteken staat.Hoef ik niet naar RDW etc.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).