Kies maar: Astra OPC, Megane RS of Scirocco R

Auteur: , 146 Reacties

Opel gaf vorige week te kennen wat er voor de sterkste Astra (280 pk) mag worden neergeteld: 42.695 euro. Een prijs die redelijk fors is te noemen, en waar je tegelijkertijd dan ook weer best veel voor terugkrijgt. We zetten 'm naast zijn directe concurrenten en vragen jullie: welke zou je kiezen?

De Astra OPC heeft een serieus voordeel op zijn concullega’s uit Duitsland en Frankrijk: 280 pk en 400 Nm. Uit een 2.0-liter direct ingespoten turbomotor, dat heeft ‘ie dan weer wel gemeen met zijn kompanen in deze Kies Maar. Verder is dit scheurijzer uitgerust met een HiPerStrut voorwielophanging en een mechanisch sperdifferentieel. Dat maakt ‘m een fijne bochtenridder, denken we. (We hebben er immers nog niet mee gereden.) De topsnelheid komt uit op 250 km/u en in zes tellen zit deze bebipste OPC op de honderd.

De Megane RS levert na zijn facelift altijd 265 pk en 360 Nm aan koppel. Rollen doet de fransoos standaard op 18-inch (19-inch is optioneel) en HIERRR zie je hoe Casper het verging in de opgefriste versie. Vergeleken met de OPC is dit een koopje: 33.995 euro! Let wel, het ontbreekt je dan nog aan een mechanisch sperdifferentieel, maar die kan voor een meerprijs van €1.595 worden geleverd, en dan krijg je er ook ho-ijzers van Brembo bij en een Cup-onderstel. Dit alles is samengevat in het illustere Cup-chassis. Serieus, deze auto wil je niet zonder bestellen.

De snelste Scirocco zit qua vermogen op gelijke lijn met de Megane RS en dus 15 pk lichter dan de Astra OPC. Ook is hij met een vanafprijs van €45.590 meteen de duurste van de drie, en wie een DSG-bak blieft in plaats van de handbak met zes verzetten is nog eens twee mille meer kwijt. Naar de honderd knallen doet de handbak-versie in zes tellen. Een DSG-flipperkast kan het sprintklusje in 5,8 seconden klaren. De topsnelheid van de turbogeblazen 2.0-liter viercilinder ligt op 250 km/u. Het nadeel? Op de Scirocco R wordt geen mechanische sper geleverd, maar een elektronisch exemplaar.

Welke hot hatch wordt het deze vrijdag? Kiest allen!





146 reacties

Megane, zelfs als hij net zo duur was geweest als de rest.
Opel Astra OPC. Liever dan een Megane RS of platgeslagen Golf R.
@Lennart95vdk: De RS natuurlijk; rijdt super en de rest is 10K te duur, simpeler kan ik het niet maken.

Maar voor 43K zou ik b.v. liever een 328i (met chippie ook 270~280pk) hebben als daily driver ;)
@dawwg: 1 je leest mijn gedachten
Ik ga voor de VW
Renaultje dan maar. Hou je nog geld over voor banden en trackdays ;)
De Megane RS. Mede voor de prijs. Je houdt meer over om de benzine mee te betalen… ^^
Ik zou geen van drieen vervelend vinden om te hebben, de Opel ziet er ook niet slecht uit, maar als ik prijs, uiterlijk, en hot-hatch-ervaring naast elkaar zit denk ik dat de Megane bij mij op alle drie die punten een streepje voor heeft.
Wat is overigens het gewicht van de OPC?
@jack_abarth: Dat heeft Opel, voor zover ik het kan zien, nog niet bekend gemaakt.
off: ik zag trouwens vandaag een C220 lesauto met C63 looks, (4pijpen, dikke body) Like WTF.
-edit: on topic, aub-
@rubenpriest: ik moet toch ergens mn verhaal kwijt? een forum of iets dergelijks heb je hier niet.
@rubenpriest: nobody gives a damn
@rubenpriest: haha goeie, wel leuke les auto dan!
@rubenpriest: Schrijf een boek, of begin een eigen blog!
Want niemand kan het iets schele, welkom in het echte leven.
@Orichy: wel voor jezelf blijven spreken hea ;) vind het verdomd onwijs kicke!
@rubenpriest: Was er niet iemand op AB die ook zo iets had, een dieseltje met een AMG kit?
@syliaca: ja ik weet wie je bedoelt! Alleen als lesauto is het een beetje raar :P wel dikke looks
@rubenpriest: Was er niet iemand op AB die ook zo iets had, een dieseltje met een AMG kit?
lucb via iPhone app
@rubenpriest: ja?? Ik zag een golf GTD als lesauto
Voor mij de VW Scirocco R in dat blauw met DSG-flipperkast aub!!
@bimmerbenzporsche: DSG? Jij hebt duidelijk geen ervaring met het bezitten van een auto met DSG :P Geloof me, één bak ellende. Je staat meer bij de dealer in de werkplaats dan dat je schakelt.
@pininfarina: Hmmm oke, dat is nog steeds niet verholpen?! Dan maar roeren met de handbak, ken je af en toe nog wat rubber op het wegdek leggen!!! :P
Uiterlijk: scirocco (platgeslagen Golf R bevalt mij wel)
alle mijn overige criteria: Megane, dus de nr.1
Renautl megane rs!!!!!in het wit met zwarte strepjes als het kan en zwarte velgen en interieur
De OPC, best wel kans dat ie sneller gaat zijn dan de megane RS (op het circuit) en ziet er beter uit dan de Megane. De scirocco is mooi, maar niet echt spannend..
Zonder twijfel de Renault! Liefst in het geel.
Pff moeilijk..
Uiterlijk: scirocco
Handling: megane
Pk’s: astra

Ik zou toch voor de megane gaan, vw is te duur en lijkt me saai rijden en de astra lijkt me juist tegenvallen qua rijgedrag. Opel heeft wat dat betreft nog nooit indruk op me gemaakt
De OPC, geen twijfel mogelijk
Megane RS en de rest van het geld gebruik je voor tupperware! YEAAA!


Nu misschien lelijk, over 3-4 jaar helemaal hip!
Qua uiterlijk en prijs de Reenalt, maar qua prestaties en innovaties de Opel. De volkswagen valt op elk punt af. Ik ben geen persoon die het geil vind een bepaald logo op zijn motorkap te hebben en koop een auto voor de eigenschappen, niet omdat het een bepaald merk is zoals veel mensen hier (mochten ze het geld hebben) wel zouden doen.
@pininfarina: welke innovaties heeft Opel in de Astra OPC gestopt dan?
@RRenault: Wel, degene die Renault al jaren heeft maar waar ze nooit ophef over hebben gemaakt.
@SimonMc: Dat was ook waar ik op doelde :p
Sowieso die Renault Mégane Rs… Ziet er het best uit, is de voordeligste in prijs en is hoogstwaarschijnlijk de beste en snelste van dit trio…
de megane, alleen dan wel met een ander interieur. dat spuuglelijke grijze leer… brrr
@Simpson: In zo’n scheurijzer kijk je meer naar de weg dan naar het interieur en geloof me, als je in een Renault Mégane RS hebt gereden, maakt het interieur je niets meer uit. Zo’n plezier geeft die auto! Renault Mégane RS it is!
Megane RS natuurlijk! Betere auto van dit trio, ziet er beter uit. Nummer 2 de Opel en dat VAG-gevalletje wil ik helemaal niet hebben.
De Astra Opc
Natuurlijk de Astra OPC!
Absoluut de Megane RS! Echt veel karakter krijg je in Duitsland met die hatches niet. Bovendien goedkoper.
Zelf ben ik geen voorstander van Opel, maar in dit geval absoluut de Opel Astra OPC. Leuk uiterlijk en qua specificaties goed.
Iedereen die ik ken met een Renault, nieuw of oud, heeft er technische problemen mee. Ik verwacht bij deze Megane dezelfde problemen. Qua uiterlijk is het wel okay.
De VW vind in een oude Honda Civic met een VW neus, niet mooi! Qua rijgedrag zal het wel goed zijn.
@Kyanite: Dat is toevallig, mijn vader heeft 4 renaults afgebeult, een paar hebben ook ongelukken meegemaakt, maar ze bleven toch rijden…Rijd zelf renault, mijn broer rijdt ook renault, en 2 goede kameraden rijden ook met een renault, en geen van hen heeft noemenswaardige problemen.

Ik ken 1 iemand met een astra, en die heeft wel al problemen gehad.

Hetgeen ik nu zeg is persoonlijke ervaring, en dat van u? Van horen zeggen? Of kent ge iemand die het ook heeft horen zeggen?
@SimonMc:
“Hetgeen ik nu zeg is persoonlijke ervaring, en dat van u? Van horen zeggen? Of kent ge iemand die het ook heeft horen zeggen?”
De personen waar ik de ervaring van heb gehoord hebben/hadden allen een Renault (19, Clio, Megane, Scenic). Deze mensen gaan geen van allen ooit weer een Renault kopen, na de ‘geweldige’ ervaring die het merk ze heeft gegeven.
Zelf heb ik nooit een Renault gehad, dit zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren.
Doe mij de vw maar
De sirocco, blijkbaar ben ik meer VAG-slet dan ik dacht.
De opel is voor mij gewoon geen optie en de megane heeft het gewoon niet.
de Astra, by far..
twijfel tussen Sirocco en Astra..
sowieso de megane! supergaaf ding is dat. ook retesnel :D
Opel OPC…gewoon omdat ik het een mooie bak vind en ik een keer danig onder de indruk was van een witte Insignia OPC. Tegen de overige twee zeg ik ook geen nee.
Megane RS ziet er gewoon verreweg het beste uit en is gewoon heel erg cool! In t geel natuurlijk :P
Hier een echte fan van de VW GTI en R. Maar toch zou zonder te twijfelen gaan voor de OPC. Wat is die mooi!
Golf R, omdat vierwielaandrijving.
@Tommy2: Golf R, omdat 5 deurs.
Éen van de belangrijkste zaken, in het maken van een keuze, is het gewicht en dat weten wij niet van de Astra. Hij schijnt vrij zwaar te zijn, van horen zeggen liegt men veel!, maar goed, dat is wel een belangrijke issue om van de Astra een goede rijdersauto te maken.

OT: Ik denk dat de Renault “best value for money” is, dus ook het beste auto van de drie.
Al is de Opel best mooi, (dat ik dat ooit nog zou zeggen), altijd de Mégane! Meer vermogen is niet altijd zaligmakend en het chassis van de Mégane is gewoon perfect!
w115 via Android app
Renault. Al is het alleen omdat de anderen Duitsers zijn (de een meer dan de ander)
Doet u mij ook maar de Megane RS, liefst in oranje graag (de plaatselijke Renault-dealer heeft een demo-auto in die kleur)
Het ljjkt me nog al logisch dat velen voor een lellijke megane of saaie scirocco gaan omdat de gemmidelde mens niet weet wat design of schoonheid werkelijk betekent.
als iedereen goeie smaak had dan was de OPC snel uitverkocht.
iemand die voor een megane gaat heeft is gewoonweg achterlijk.
iemand die voor een scirocco gaat heeft geen smaak dus gaan ze maar voor een emotieloos saai hok!!!
@glennvdv911: dus omdat je de megane niet schoon vind zijn wij achterlijk?
@glennvdv911: Megane is wel de snelste standaard voorwiel aangedreven auto op de nordschleife he?
Efficiente track-day wapen..:D
@glennvdv911: 1995.. Rest my case
@glennvdv911: laten we het er op houden dat een niet iedereen van oliefanten-billen houdt… *kuch*Astra*kuch*
@glennvdv911: Wel, gij zijt achterlijk omdat ge nog niet eens een rijbewijs hebt en alles dus baseert op “van horen zeggen” of gewoon op uiterlijk.

Ik rijd elke dag met een auto van Renault Sport, dus ik wéét hoe goed ze zijn.

We zullen binnen een paar jaar nog eens praten.
Trouwens niemand kan oordelen welke het beste rijdt van deze drie want de OPC is nieteens getest.
OPC heeft de beste looks,

RS is ongetwijfeld de beste,

R heeft mijn persoonlijke voorkeur.

Zou een leuke trio test zijn! Kan autoblog dit regelen?
ik weet het eigenlijk niet
moet ik ze echt voor gereden, gevoelt, gezien hebben
Scirocco. VAG-slet to the fullest.
Geen VW want ….. Geen Opel want olie kost veel geld elke 2500 kilometer ,dus de sportieveling dan maar ;)
@norge: bijna goed: Opel? Aldri!
Ach, het VW-tje heeft een van de slechtste versnellingsbakken van dit moment. Een half rondje Nurburgring en de bak laat het afweten….
@rufctr01: ach rufctr01 komt weer aan’ruf’ten met z’n anti-VAG-gezever… als je geen link met VAG wil hebben, dan pas ook ff je naam aan naar iets niet VAG-gerelateerds :)
De VW… Want DSG is gewoon te lekker
nee dat niet maar op zijn minst een beoordeelde test van de OPC hoe kun je dan zeggen dat de RS beter is.
Als het van kwaliteit af hangt
1.OPC
2.VW
3.RS
@glennvdv911: Opel en kwaliteit? Proest…
@glennvdv911: ik rijdt de laatste astra… Nu ongeveer een jaar. Staat 50 duizend op de teller. Stoel kraakt. Interieurdelen beginnen te wijken op random plekken… Poe wat een kwaliteit
@baasbas: lekker gespeld, schele
@glennvdv911: Opel, wir leben autos ( p.s.: geen enkel onderdeel is van Duitse makelij ).
De Opel, prachtbak!
Opel is de mooiste van de 3 dus voor mij de opel dan de renault dan de volkswagen,de volkswagen lijkt van achteren op een hamburger op wielen.
@pikes83: Ja, ik koop ook altijd sportauto’s puur om het uiterlijk en de afwerking, want als ik bochten neem kijk ik steeds naar mijn dashboard, en interesseert het niet hoe goed mijn auto op de weg ligt.
Voor mij de Volkswagen met DSG.
Heeft net iets meer als de OPC en voor mij nooit geen Franse meuk meer, sta je meer bij de dealer dan op de weg…
@kevinh: zijn die volkswagens dan wel zo betrouwbaar tegenwoordig?ik hoor altijd dat die tsi blokjes snel stuk gaan,of is dat een fabeltje?
@pikes83: fabeltje.
@wobwobgaserop:

geen fabel maar gewoon de waarheid, het is niet altijd perfectie bij de VAG groep
@laura: klopt! VW is niet heilig, kun je ook brokken mee hebben. Wil niet zeggen niet zeggen dat alles steevast kut is.
@wobwobgaserop:kut? ben een vrouw:)
totdat ik de prijs van de Megane zag, ging mijn voorkeur toch uit naar de Opel Astra OPC, maar ik weet niet of hij nou echt 9000 euro mooier is. Misschien zou ik zegge dat de Volkswagen dat wel waard is, die zijn zo mooi qua interieur ook, maar prijsgewijs kom je met een Megane RS zeker niet veel te kort
Goh, moeilijke keuze…

De Megane RS heeft al bewezen zeer goed te zijn, de OPC is nog door (bijna?) niemand getest.

Dus qua looks… damn, nog steeds moeilijke keuze! :D
De Astra dan maar, gewoon omdat ie nieuw is.
ZwZ vw. Ik rijdt nu Golf R. Heb de R32 ook gehad ik twijfelde wel tussen Golf R en Scirocco R dus ik heb geen moeite met kiezen tussen deze 3
@vwr20: Welke reed er lekkerder en sneller, de R32 of de R20?
Optie D : Audi S3.
@honeyhanger: Een Audi vergelijken met een Renault? No way, ik zou nooit een Renault kopen. Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd.
@autobart: origineel jongen! Allerlei Urenlange Dure Irritaties… Daar moet je ook maar van houden. Maar serieus, Audi vraagt ook premium prijzen voor zijn auto’s, dan mag, of eigenlijk moet, er wel iets beter aan zijn (afwerking?) dan bij een middenklasse merk á lá Renault toch?
Tja, niet zo moeilijk.

Megane RS Cup en dan ff door Fastchip laten remappen naar Stage3 nadat er een andere pijp en intercooler op is gezet. Wellicht nog een andere koppeling vanwege het fors toegenomen koppel…

Optelsom leert mij dat ik dan meer pk’s (+/- 310) en meer rijplezier heb (+/- 460 nm) en minder geld kwijt ben.
@Arco: ..en dag fabrieksgarantie. Ze rijden zo al beter dan de rest hoor, die upgrades zijn heus niet nodig en klinken alleen maar cool in de oren van mensen die op cijfertjes geilen ipv werkelijke prestaties.

Die Opels wegen toch als lood dus die 15 pk extra compenseert nada.
@SimonMc: Even inlezen Simon in de Renault-Sport wereld waarin ik en Arco zich ook bevindt. Fastchip is een zeer erkend chipper van de RS-modellen en met die kleine aanpassingen wordt het alleen maar beter.

Ja, de III RS is al goed. (ik heb zelf de F1-team R26 Mégane II overigens) en pakt de OPC wel in.

Laat de persuitnodiging maar komen wat mij betreft, die OPC lusten we rauw ;-)
@adinsx: ken je het nummer? ik neem je mee op reis? die moet je maar eens goed beluisteren
Megane… geen twijfel mogelijk
De OPC voor de looks, de Mégane voor de rij-ervaring.
ik ben zwaar anti Opel
VW is niet mijn merk
helaas dat de fransen minder zijn met betrouwbaarheid maar hebben wel het leukste karakter
heb ooit een Clio 1 16v gereden en wat een scheurijzer is dat
dus voor mij de Megane RS Cup
(eigenlijk liever de Toyo GT86)
voor mij is de keuze niet heel moeilijk een RS graag want voor 40k heb je hem fully lodet
@fiestafeest: *loaded lol
Zeker de RS. Wel fijn dat de Opel eindelijk een motor heeft die het gewicht wel aankan.
@michaelb: Hehe, goeie :)
SciRoccooooow
1 VW 2 VW 3 VW! Opel bouwt de laatste weer prima ogende auto’s, kwaliteit lijkt me redelijk consistent. Koop ik nooit uit principe, maar verder prima auto. Renault 4 is leuk, wellicht wat andere ouwe rommel die me nu niet te binnen schiet en heb nog n set Zender Turbo velgen thuis liggen die origineel onder t voorgenoemde Franse merk zijn geleverd, maar verder vind ik Renault gewoon bras. Beetje Chinese shit uit Europa.
laat die test maar komen ik zet in op de opc.
gewoon omdat ie het heeft en de rest net nie
@laura: Ahja, “omdat ie het heeft”.

“Ik ben verliefd op hem geworden vanwege zijn auto”, klinkt ook niet onbekend in de oren zeker?
@SimonMc: jij de foto van de blauwe vw? en ik de zwarte opc astra over 9 maanden en dat ik uitgeteld ben ;)
@SimonMc: renault zie ha ha
Wouter, regel jij aub even trio test!
Dan is het voor eens & altijd klaar met dat gezwam over de beste HOT HATCH… Ohja: Megane RS, What Else….
@997turbo: test grraaggg
Megane of astra.. moeilijke keus.
@Thijsj: astra
@Thijsj: Megane

Geen disAstra voor mij aub.
@SimonMc: gewoon de astra want die is lekker, en de megane heeft het op de heupen dus rust my case
De Mégane uiteraard, al ziet die Scirocco er zeker niet verkeerd uit hoor. Ik word wel een beetje moe van al die mensen geboren voor 1960 of na 1995 die, zonder ooit in een Renault te hebben gezeten of überhaupt geen rijbewijs hebben, beweren dat je met een Renault meer in de garage staat dan rijdt… Blijkbaar weten zij het beter dan de Renault-rijders zelf…
Ongelofelijk lastige keuze om vanaf papier te maken. De Megane RS heeft by far the best value for money qua performance. DIe kan je bijna niet vergelijken met de R en OPC. Uiteraard ben ik een groot voorstander van de Scirocco, maar weet niet zo goed of de R nog echt veel meer toevoegt dan de de gewone 2.0TSI die ik heb. Hij is in ieder geval een klap duurder, zeker als je nog een paar opties aan kruist. Dat zal bij de OPC ook vast zo zijn maar die ziet er ook wel errug gaaf uit. Er van uitgaande dat de rij eigenschappen vergelijkbaar zijn met de R, zou ik voor de Megane gaan denk ik. Voor het geld dat ik in mijn zak houd koop je er dan een leuke motor voor bij of een leuke klus-tweedehands.
De RS natuurlijk, 9000 euro waar heb je het over. Al is de Opel zeker erg mooi. Maar uiteindelijk koop je zo’n bak om mee te knallen en dat kan met de RS gewoon het beste.

Mensen die in deze tijd nog zeuren over betrouwbaarheid moeten hun hoofd uit hun aars halen. Alle auto’s hebben tegenwoordig evenveel/weinig problemen. Ze worden namelijk allemaal met een dikke computer onder de motorkap geleverd en door dezelfde robots in elkaar gezet. Kijk naar de cijfers in plaats van naar je buurman te luisteren.
@SDM: 9000 eurie is heeeeeel veel centjes dus laten we test maar even afwachten wie de beste is. enne echt knallen op de nl wegen kan niet meer, voor de rest heeft de computer de toekomst helemaal met je eens ;)
Geen van alle, spaar, liever door voor een betere auto. Een leuk 2dehands 350Z,Skyline,Supra is meer mijn smaak. Maar met een pistool tegen mn hoofd de RS.
@michelyman: In de 350Z ligt een Renault motor ;)
1. Scirocco R
2. Astra OPC
3. Megane RS
Bepaald op uiterlijk.
@valley: Ik waardeer uw eerlijkheid.
lucb via iPhone app
De Astra graag, vooral al om de looks
no doubt; de megane.

en dan heb ik het over de prijs nog niet eens gehad.
Dsg-flipperkast! Haha briljant, ik wist meteen dat ricardo aan t woord was
Zeker de Astra OPC, zo wat oogt dat ding dik zeg!
@reiziger: ik vermoed dat hij dat ook is… Ik rijd een instapmodel 1.4 en die weegt 1300 kilo… Ouch
Vind bovenstaande auto’s allemaal lelijke ondingen
Doe mij maar een DS4 racing :P
Focus RS?
doe mij de Megane op OPC velgjes aub :p
1. Astra OPC
2. Megane RS
3. Scirocco R
Ik denk dat ik voor de Astra zou gaan. Al zijn de andere ook wel heel dik.
1wrx sti
2focus rs
3megane rs
@qoekje: wrx sti doet niet mee als als IK het goed gelezen heb ;)
Als echte VW-fan zeg ik…. De Mégane
@TSI-tje: als je echte vw fan bent dan zeur wel over opel. dus je bent geen tsi-tje/gtietje/gdtietje maar gewoon VOLKSwagenvolger terwijl vw in de test zit:)
@laura: wat is een gd tietje ?
@laura: Ik heb er twee, een ’09 Passat 1.8TSI en een ’01 Passat W8 4Motion Sedan. Zeker de laaste moet je wel zeggen dat ik een fan ben. Heb je benzine prijzen al gezien de laatste tijd ? Ze slikt alleen Euro98 (of beter) En zeker bij korte ritjes lust ze een flinke slok. die 4.0 Liter 8 pitter. Ik vind het uiterlijk van de Renault nét wat mooier dan de Scirocco en de Astra. Een VW-fan hoeft niet per definitie altijd te zeuren over Opel. Vóór alles ben ik nog steeds in eerste instantie ‘Autoliefhebber’ :P
Ik zou persoonlijk voor een Golf R32 gaan ipv de scirocco ivm 4motion. Maar dan kan je eigenlijk net zo goed een beetje doorsparen voor een S3.

Maar als ik uit dit trio moet kiezen, dan wordt het de Megane, sowieso. De snelste FWD auto die er is, en ook nog eens een koopje!
@audirs3: met Golf R32 bedoel ik natuurlijk gewoon de Golf R…
Zonder enige aarzeling: Astra OPC! Een veelbelovende wagen, zeker na de Corsa OPC Nurburgring Edition zijn mijn verwachtingen hooggespannen. Ik twijfel er niet aan of deze GTC die verwachting waar zal maken met een uitmuntend rijgedrag en dito prestaties. Daarnaast heeft ie ook gewoon de beste looks, één van de begerenswaardigste auto’s die op dit moment op de markt zijn…
Ik ga voor de Reanult Megan RS. ik vind het design zowel extern als intenr eg mooi. sportiefer dan de astra en ook veel goedkoper dan de VW en astra.je betaald voor de megane ook veel minder en je krijgt nagenoeg hetzelfde. ook als de prijzen gelijk waren was ik gelijk voor de megane gegaan.ik vind ook de interieur erg mooi
hoewel de astra er mooi uitziet, en de megane een zeer goede prijs/prestatie verhouding heeft, zou ik zelf voor een VW kiezen , want ik zou alleen zoiets kopen als het wat ouder is , naar mijn mening hebben VWs nog beste kwaliteit van interieur na zoveel jaar

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).