Kies maar: Ferrari 360 CS of 550 Barchetta

Auteur: , 85 Reacties

Wat een lekker gezicht: een extra racy versie van de (op zichzelf al tricky) 360 Modena die naast de open variant van de 550 Maranello staat. Twee supercars waar je ongetwijfeld geen nee tegen zegt, maar welke doet je het meest?

Eigenlijk is de keuze tussen beide wagens er vooral eentje tussen het circuit of de strandboulevard. Hoe vul jij een zonnige zondagmiddag het liefst in?

Zonder enige vorm van comfort al zwetend keihard de hooligan uithangen terwijl je V8 het (constant hoog in de toeren gehouden) uitkermt van de pijn die jouw bestraffende rechtervoet hem aandoet, of toch liever lekker dandy, pico bello verzorgd, gekleed in Attolini vanuit je 550 Barchetta mooie vrouwen in zomerjurkjes checken, terwijl je V12 op de achtergrond voor een diepe, sonore soundtrack zorgt?

Indien dit een privé-garage is, dan hoeft de eigenaar die keuze niet te maken, en zijn wij vanzelfsprekend erg jaloers. Maar stel dat je van een van de twee de sleutels mee kon krijgen, werd het dan de rauwe, blauwe 360 CS met zijn mooie tricolore, of toch de dieprode, zeldzame 550 Barchetta (want: 448 stuks gemaakt), met zijn fikse rolbeugels. Kies maar!

Met dank aan bmwautospotter96 voor de spots. Bekijk ze allemaal op autojunk!



85 reacties

360 CS! Hou sowieso niet van cabrio’s,
Dit is een hele lastige… De 550 is prachtig en dakloos, maar de 360CS heeft weer een van de beste geluiden mogelijk. En die kleur is ook wel heel geil.
360CS natuurlijk, die Barchetta is een vrouwenauto.
@alcantara: Hmmm krap aan 500pk onder je rechtervoet noem jij een vrouwen auto ?? ;)
Een vrouwen magneet eerder denk ik ;)
Ik zou absoluut voor die heerlijke cabrio gaan, vlot zat lijkt me zo met zijn 486pk ;)
@alcantara: echt niet, precies andersom.
@midasracer: Je bedoelt mannen in cabrio’s horen te rijden? Volgens mij ben je dan van de verkeerde kant.
@alcantara: Noem iemand in een Cobra een homo en hij ramt je zo een stuk uitlaat in een willekeurige lichaamsopening. En zo zijn er nog een paar duizend cabrio’s die niet geschikt zijn voor kappers. Er zit een groot verschil tussen een TVR Griffith en een Nissan Micra CC. Die 550 is een stoere bak en de eigenaar een homo noemen is pure jaloezie.
Ik zeg vrouwen kijken vanuit de 360!
Je kan ook de poser uithangen met je straatracer, geen probleem…
550, lekker patserig over de boulevard cruisen!
Ik zou ook voor de 360CS gaan en ongeneerd hard knallen met dat ding!
Wordt er ook ooit iets gedaan met de keuzes? Het is altijd maar kiezen maar heb nog nooit gehoord dat er ook een auto werd uitgedeeld.
@alcantara:

Je moet deze topics een beetje zien als de kerk, hoe vaak hebben er daar al mensen om dingen gevraagd en hoe vaak hebben die hun zin gekregen?
@Hupke: nu voel ik me beledigd hupke ;)
@rubenpriest:

Hoeveel weesgegroetjes om m’n zonde af te kopen? :P
Om naar te kijken de barchetta om in te rijden (en hopelijk zonder de buitenkant te zien) de 360.

Één ding is echter zeker geen van beide wagens zou ik ooit willen bezitten.
Hoeveel Kies Maar: topics gaan we nog krijgen vandaag???
@rubenpriest: zolang als het nog komkommertijd is.
De 360 Challenge Stradale, naar mijn mening tot op de dag van vandaag de best klinkende Ferrari ooit!
Helemaal geen moeilijke keuze! 360 CS! waarom?
http://www.youtube.com/watch?v=rEEC92dCefg&feature=related
Daarom!
@daanb: dit is een F430 ?
@Megakix: Nee is een 360 Challenge Stradale hoor ;)
Ongetwijfeld de CS, die 550 is niks voor mij.
De 550… Prachtige v12 en lekker met dakje open bergweggetjes doen in de zon…

Denk dat het gebrek aan comfort in de 360 al snel remt om er vaak in te rijden
Zeker weten de 550, lekker rustig toeren en als het erop aan komt lekker knallen en die dikke V12 hoog in de toeren jagen!
De 550 aub, er is maar weinig mooier dan een Ferrari V12 i.c.m. een open dak!
Die 360 is een wijvenbak vanaf dag 1, de 550 Maranello daarentegen? Jammie jammie. Ik wist niet daar er zo’n fraaie cabrio van bestond. Daar zou ik wel een weekendje mee willen sturen.
@midasracer: LOL. Dicht vs cabrio en dan de 360 een wijvenbak noemen..
@jeffreym3: Ja de 550 heeft veel meer een manlijke uitstraling, de 360 heeft net als de 458 een veel vrouwlijker vormgeving, wat gelukkig gecorrigeerd is met de Scud. Niet elke cabrio is een homo auto. Dat zijn er eigenlijk maar een paar met de MX5 op het randje.
@midasracer:
Laat die Bimmer fanboy joh, heeft het nog een beetje moeilijk.
Valt ook niet mee om voor je mede fanboys uit de kast te komen.
Dus noem hij alles wat echte hetero’s kunnen waarderen gay.
@jrk68: He ouwe, bmw fanboy zeg je maar tegen je moeder als je geen zakgeld hebt gekregen. Mijn punt is dat een ferrari cabrio altijd gay(er) zal zijn tegenover een dichte. Dat is mijn mening. Dat jij dat als ouwe bok dan zo’n onnozele reactie moet geven is behoorlijk zwak.

Vandaag op concours de elegance een 550 met cabrio dakje gezien. Dit is echt GEEN gezicht.
@midasracer: nog nooit met een 360 cs gereden dus…
De 550 natuurlijk!
Deze twee staan allebei bij mij in de top 3 van
lekkerste Ferrari’s. Wie staat er op 1?…..

De 360 CS. De bruutste en rauwste Ferrrari die er is.
http://www.youtube.com/watch?v=RK_fpo_20no
@jrmpower24: bruter =

http://www.youtube.com/watch?v=AsXTS0hDxjE
@Megakix: Vind ik dus niet!
dat filmpje is nice maar had ik al gezien.

ieder z’n mening.
@jrmpower24: pesies…heeft ook met uitlaten te maken etc. Die van jou was trouwens in een tunnel = beetje gefaked interessant dus ;-)
Ik kies de rode Golf 1! :p
@house: funny
@4991: Ja he, vond ik ook
Zonder twijfel de 360!
ondanks dat ik niet van cabrio’s houd maak ik deze keer een uitzondering. enkel die machtige v12 al.
De 550. Dichte auto’s zijn voor homo’s.
Ondanks ik een grote 550 fan ben kies is toch voor de 360CS, zo’n prachtige wagen dat is. Een van de all-time greats als je het mij vraagt.
dat is een nobrainer… de CS
Barchetta…ben op leeftijd (:lol:) en hou wel van een snoegelende V12 met zon op m’n bolleke !
kiezen tussen een foute vastgoedboerbak en een gelhoofdmobiel ..

ik pas ..
Ik kies de 360 cs boven bijna alles
Ik wil die golf 1 die er staat!!!
de v12 natuurlijk, je kiest toch neit zo’n schokkend herriemakend ding boven een mooie soepele verfijnde v12? Een v motor wordt pas vanaf 10 cilinders mooi, alles daaronder is beter in lijn.
De 550: Om te cruisen en mee te showen
De 360: Zeer sportief, lichtgewicht raceding voor op straat!

En zeggen dat een 360 gay is en de 550 als cabrio zijnde kiezen.. Dat is pas gay.
@jeffreym3:
Beetje last van Homofobie knul.
Geen enkele Ferrari valt in die catgorie.

Vind hokjes denken zo wie zo iets voor infantiele onontwikkelde breinjes.
@undifined1: zijn er ooit 8in lijn motoren gemaakt?
@lambo4all: ja, maar dan moet je terug naar de jaren twintig en dertig. Een 8 cilinder in lijn wordt erg lang.
@undifined1: Tuurlijk jongen.. Jij weet echt waar je het over hebt. Eerst maar eens in verschillende 4/6/8 cilinders rijden dan al niet voorzien van een ander uitlaatsysteem wat het geluid maakt of kraakt trouwens.
@jeffreym3: zal best, maar een v6 of b8 blijft altijd een beetje rommelig lopen, dat vind ik niet mooi. Mag ik een hekel hebben aan v6’en en v8’en?

een 8 in lijn loopt rouwens wel prachtig
@undifined1: Punt is dat het onzin is. Ik heb een 147 GTA 3.2 V6 gehad. Ontzettendmooie 6 cilinder roffel. Dat loopt echt NIET rommelig. Weet niet wat voor barrel V6 jij hebt gereden. In de 6 in lijn van mijn M3 was daarintegen geen mooie roffel te bekennen. Wel een erg mooi geluid, maar de mooie 6 cilinder roffel die er eigenlijk wel hoort te zijn is er niet.
als je toch echt moet kiezen kies ik voor de 360 cs omdat het leuker is op een circuit dan op de boulevard
“Hoe vul jij een zonnige zondagmiddag het liefst in?” staat er in de tekst. Met het dak open natuurlijk! is mn antwoord. Geef mij die Barchetta maar, mooi, snel, comfortabel, V12, wat wil je nog meer?
In de CS heb ik ook nog gezeten! Dit is bij Erik Wolbert, in Achterveld. Een porsche dealer (www.wolbert.nl), geloof dat deze van zijn broer zijn die ze daar ook stalt! Hij heeft veel mooi spul staan!
Ferrari 360 CS
360CS, maar was een ander verhaal als het om de SuperAmerica ging
Is toch geen dilemma?

De 550,
-Geluid (veel dikker en minder irritant)
-Zeer zeldzaam
-Comfort (zoals een ware gt hoort te zijn)
-Looks (zowel coupé als cabrio)
-Kleur (ferrari moet rood zijn)

Het aantal 360 lovers wijt ik aan playstation.
zonder meer de Ferrari 360 CS!
ik heb niks met cabrio’s, de vrouwen vinden de coupe’s prettiger, met name vanwege hun kapsel (gelijk geef ik ze), en in nederland staat nou niet bepaald synoniem voor een zonnig land…
-Geluid: Geluid (Racy geluid is 100x spannender dan de V12 van een 550)
-Zeer zeldzaam (lekker fking belangrijk!)
-Comfort (lekker fking belangrijk! Voor comfort koop je maar een bmw. Hoe meer comfort, hoe zwaarder en hoe minder hij in de bochten ligt)
-Looks (cabrio vs zoals het hoort. Cabrio is en blijft een beetje gay)
-Kleur (lekker fking belangrijk!)

Dat laatste raakt kant noch wal uiteraard.
@jeffreym3:
Jouw redenatie over cabrio’s slaat anders ook als kut op Dirkie.
Duidelijk nooit het genot gehad een open sportwagen to mogen bezitten.
@jrk68: Je bent wel erg op je pikkie getrapt hè? Duidelijk een cabrio fanboy. Tja, om je gerust te stellen zal ik maar zeggen ”een beetje gay is ok?”
550, zat snel en ook nog wat praktischer.
Ik reed onlangs richting Amsterdam A4 waar ik deze 360CS tegenkwam met een oudere man erin en garage platen er op en reed als een ouwe … Hij ging er bij nieuw vennep eraf maar ff mijn raam open gedaan om die V8 te horen. Wat een vet geluid is dat. Zelfs als je er niet mee op het circuit rijdt is ie dus leuk. Vwb de Cabrio. Die is ook leuk maar in ons land kan je er 90% van het jaar niet open mee rijden dus voor mij de 360 CS graag.
@lambo4all

Zoals ik bij het rools royce reservewiel-gedoe al postte:

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/Horch%20853%20Voll%20%26%20Ruhrbeck%20Sport%20Cabriolet%203.jpg)

Die heeft dus een 8 in lijn.
360 CS!! Veruit de best klinkende Ferrari OOIT :)
@voytekbe: nooit een F355 met tubi’s gehoord? Da’s pas herrie maken
Sowieso nooit een cabrio bij een ferrari :)
360 cs!! Awesome geluid, jonge!!
De blauwe.
Zoals kleinzoon Pininfarina eens zei in een interview met Car Magazine, waarin hij terugdacht aan de zilvergrijze Ferrari die zijn vader had: rood is niet de mooiste kleur voor een Ferrari…
360!!
Wat een bak is me dat! & klinken dat het doet ^^
De 550 natuurlijk. Die is rood. En open. En heeft een V12. En het verschil tussen een 360 en een 360 CS zou ik alleen aan de streep merken, verspilde moeite voor mij dus.
@mashell: O dus die 20pk meer en 110 kilo minder en zo goed als open uitlaat ga je niet merken? Right…
Als ik hier de reacties lees maakt het eigenlijk niet welke je kiest, je bent altijd een homo. Eigenlijk een ‘cruising’ forum hier dus.

Doe mij die 360 CS maar. Als ik dan een Ferrari mag kiezen, doe dan maar de bruutste, waar de ingenieurs het meeste aandacht aan hebben besteed.
Als je zo de trend van Ferrari bekijkt is wat Audi doet nog heilig.
De 550 en wel om 2 redenen.

1 omdat de oude Enzo altijd zij “een paard span je toch ook niet achter de wagen.
2 Een cabrio is zo wie zo meer genieten van o.a. het geluid.
Moeilijke keuze. Dan toch maar de 550 Barchetta!
550 Barchetta!
Supervet allebei. Uiteindelijk doet de 360CS me het meest, maar dan wel in de juiste kleur!
De 550 natuurlijk! Een beetje comfort kan geen kwaad.
360 CS uiteraard.

Als u tanden niet loskomen is het de moeite niet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).