Kies maar: Ferrari 599 GTO of SA Aperta

Auteur: , 90 Reacties

Onderhuids hebben ze dezelfde handgemaakte knetter-V12 met 670 pk & 620 Nm aan koppel liggen, maar qua uiterlijk zijn er geen 599-versies die meer van elkaar kunnen verschillen dan deze (veel meer zijn er ook niet, maar toch). Cabrio versus hardcore wegracer, welke kiest u?

De 599 GTO is in feite de straatversie van de 599XX en met een Vmax van 335 km/u en een nul-naar-honderd sprintgetal van 3.4 een fijn speelkameraadje, zo kunnen we ons voorstellen. Nóg exclusiever wordt het met dat marketingmodelletje van Ferrari. Ter gelegenheid van Pininfarina’s 80ste verjaardag werd de SA Aperta gemaakt. Tachtig 599’s met met een los dak –en tal van andere aanpassingen– waren het gevolg.

En dan nu de gewetensvraag: welke van de twee parkeren we het liefst in één van onze ruim bemeten garages?

Kiest!

Met dank aan Jerrik voor de upload!



90 reacties

Zonder twijfel de GTO ! Wat een wagen blijft dat ook .
SA Aperta
599 GTO!!
Ik heb het nooit echt gehad met de SA Aperta, de naam alleen al…
Allebei. Een Ferrari zet je nooit alleen neer..
De GTO. Alleen al vanwege de naam.
SA Aperta Veel exclusiever en je kunt meer genieten van het geluid .
Maakt me geen zak uit welke van de twee, in de goede zin.
Met de GTO velgen kies ik de Aperta. Waarom? Omdat je nog lekkerder van het geluid kan genieten. Wat een zalig geluid komt er uit die V12 !!!!

http://www.youtube.com/watch?v=YOeovUY_Gjg
@jzaero: Dat, en er zijn er maar 80 van. Zeer duidelijke keuze lijkt mij.
@jzaero: ?? Dus je kiest de Aperta vanwege zijn sound, en dan plaats je een filmpje met een heerlijk klinkende GTO.. Ik kan je vertellen, de GTO klinkt significant lekkerder dan een Aperta :D
@Ferdinand1: http://www.youtube.com/watch?v=mCPk3oRdUV4

Vanaf 5:00 en 8:00, ik snap dat de GTO niet hetzelfde klinkt, er is echter ook niet een filmpje waar die goed van buitenaf vol optrekt! Vandaar dat ik de GTO als voorbeeld nam, overigens klinkt ie van binnen met open dak beter dan de GTO hoor ;).
@Ferdinand1: Ook op 2:15
@jzaero: mwa, dan draai ik de raampjes van de GTO wel even open ;) . Sorry maar vind de GTO echt beter klinken… Maar ieder zijn mening natuurlijk!

http://www.youtube.com/watch?v=cV-O4RWcSHM
doe mij toch ook maar de GTO
GTO, omdat die cabrio variant helemaal verneukt is met die plasic ogend dakframe.
Doe mij de Aperta maar. ;-)

De GTO is misschien wel puurder en zal nog net dat beetje extra feedback geven als je echt op de limiet gaat rijden, maar de Aperta geeft meer voldoening op andere momenten en laat je dankzij het open dakje ook meer genieten van het fraaie geluid van die heerlijke V12 als het weer het toelaat.
GTO, misschien iets minder exclusief maar door de naam nu al een klassieker… gewoon voor het gevoel spreek ik de GTO ook altijd volledig uit “Gran Turismo Omologato”. Dat klinkt toch een stuk leuker dan SA Aperta? !
Doe mij de GTO maar. In nederland is het toch nooit goed weer. Kijk maar naar buiten, geen cabrioweer
@jordy14: als je zoiets rijd dan kan je het vast ook wwl veroorloven om in de winter lekker in Zuid Frankrijk te zitten
@jzaero: Volgens mij ligt daar ook gewoon sneeuw?
@jzaero: Maar hij zegt in een van onze ruim gemeten garages. Ik heb geen garage in Zuid-frankrijk jammer genoeg. En ik denk jij ook niet.
@jordy14: Heb jij wel eens in een Cabrio gezeten?
@kaasboerin: ja een corvette stingray waar het dak vanaf kan, hoezo?
@jordy14: Wat versta jij in godsnaam onder ‘cabrioweer’ dan? Een cabrio is juist met 30 graden niet te harden met die hete zon op je dakpan. Je kan vaak genoeg met open dak rijden hier in NL, met de zijramen omhoog merk je amper wat van ’t weer mits het niet regent.
@kaasboerin: Klopt, 14-15 graden is al prima weer om open te rijden. Het gaat er niet om dat je verbrand bij het rijden, het gaat om de rijervaring dat je unlimited air boven je hebt en de vrijheid die je om je heen hebt.

@meneersander: Volgens weerberichten is het daar nu 14-15 graden, zonnetje, prima weer om langs het strand met wat warme lucht uit de airco te rijden. Niet het optimale cabrioweer, maar prima te doen.
@jordy14: Correctie, 450.000 euro.
@jzaero: wat nou correctie 450.000, ik heb niks over geld gezegd dus waarom zeg je nou tegen mij correctie?
@jordy14: Ben je nou zo kort of wat? Lees eens verder dan je neus lang is en kijk naar de reactie hieronder, daar heb ik 350.000 euro genoemd en deze auto (599 GTO) kost 450.000. Bovendien, nog even een extra reactie op je vorige reactie, ik hoef geen garage in Zuid-Frankrijk te hebben, je kan immers met een auto RIJDEN.
@jzaero: Hoezo correctie 450.000 ik heb niks over geld gezegd?
@jordy14: Heb jij dan wel 350.000 euro plus een klap reserves klaar liggen om zo’n auto te kopen dan? Think again. Ik zeg toch ook niet dat ik een garage heb? Ik heb überhaupt geen garage, maar ik zeg dat als je dit geld hebt, dat je ook wel naar het zuiden kan gaan of welk willekeurig warm land dan ook.
@jordy14: wist je dat in Nederland relatief de meeste cabrio’s rijden? Juist vanwege het weer. In de zuidelijke landen is het gewoon te warm! NL is perfect voor een cabrio.
SA Aperta en dan verkopen, en dan koop ik een ouwe die nog orgineel is, graag een 365 gtb/4 daytona!! ik moet denk wel wat bijleggen.
http://www.evo.co.uk/videos/supercarvideos/276061/video_ferrari_sa_aperta_v_550_barchetta.html
@Barnato: Die Aperta is echt een beauty en zoals de man van Evo terecht zegt, zullen de eigenaren ervan er heel graag mee rijden. Heel erg sportief maar niet zo bruut als de GTO.
Ik zou voor de Aperta gaan.
Sowieso de GTO, maar van de SA zou ik zeker geen spijt hebben.
Het liefst gewoon allebei, maar als het dan toch moet de GTO. Die ziet er gewoon veel beter uit!
Ik kies voor de SA Aperta. Zelfde vermogen. Maar de mogelijkheid om met open dak te rijden. Gaaf voor in de zomer, genieten van het geluid in de zon. En als die trager mocht zijn.. I don’t care. Een Aperta is mij snel zat. En hij is exclusiever! Simpele keuze! ;)
De GTO = mooier, maar de Aperta is meer fun ! Dus…eeehm…
@Megakix: Kijk eens hoe mooi deze wagen is met open dak.. Prachtig:
http://www.autoblog.nl/gallery/Ferrari/599_Aperta/Ferrari_Aperta_01.jpg)
@kaasboerin: yep, ziet er natuurlijk erg goed uit…hoewel een coupévorm mij meer laat genieten. Overigens ben ik eruit, het wordt de Aperta !
@kaasboerin: Klopt een van de mooie cabrio’s
Zo’n Aperta is over een jaartje of 40 nog wat waard, waar de GTO eigenlijk nog meer een marketing model is aangezien de letters GTO helemaal geen betekenis hebben. Gehomologeerd? Voor wat? De Champions League?
Moeilijke keuze, maar voor er iedere dag mee te rijden, denk ik dat de sa Aperta veel confortabeler is, drm de SA aperta.
@Nv: Mja maar voor een comfortabele everyday-ride ga je niet bij Ferrari shoppen ;-)
Moeilijke keus… Volgens mij is die Aperta met de Gto velgen echt wel een prachtige wagen.. En hij is natuurlijk een stuk exclusiever.. maar toch… Dat stoffen kapje stoort me…
@Dimglor: Dat stoffen kapje… Tja, ik denk dat iemand die zo een wagen heeft alleen maar die wagen gebruikt als het weer het toelaat. Zonder het kapje is het wel een onwaarschijnlijk mooie wagen, niet ?
@Hirondelle: Mja dan ben je weer beperkt met je wagen… Alhoewel je dat met de 599 Gto ook bent.. Want die schijnt niet te rijden zijn in de regen…
Toch maar de Aperta.. is inderdaad de mooiste!
De GTO, als ik nog meer van het geluid wil genieten doe ik de ramen wel open.
De SA Aperta met de velgen van de 599 gto, en dan wit me blauwe streep en oranje met blauw leer #geillll
GTO!!! die SA Aperta is een stuk minder lekker.
GTO. Normaal zal ik altijd de open variant kiezen maarrrr ben groot fan van de GTO…
GTO, ik heb niets met cabrio’s
Ik zou alleen de cabrio willen hebben alleen dan met schietstoel ;) Oftewel, doe mij maar 1 exemplaartje hardcore straatracert!
Een Griekse ambtenaar zou ook voor de GTO gaan…… :lol:
GTO just look at it!!
Ik vind de hele 599 lijn niet zo mooi. Zou zeker niet mijn keuze zijn als het ooit een Ferrari wordt.
de ferrari 599 GTO, wat een heerlijke wagen is dat! ben niet zo’n fan van carbio’s.
@lambo4all: Ik ben wel een cabrio fan en heb enkele behoefte om een circuit auto te bezitten. Smaken verschillen. :)
@tinnemans: gelukkig verschillen de smaken! hoewel ik niet moet zeggen dat ik geen carbio fan ben, maar als ik een cabrio koop in die prijsklasse zal ik geen ferrari of lambo nemen. dan ga ik voor de Conti GTC, lekker confortabel en snel genoeg.
Absoluut de Ferrari 599 GTO
Als ik dan toch moet kiezen dan maar de GTO. Die vindt ik toch net wat dikker, hoewel ik de SA Aperta toch ook een bloedjemooie auto vindt
Voor mij toch ook de Aperta, dat ding heeft er een hardtop bijgekregen dus heb je twee in 1.
GTO.
De Aperta. Verschil in snelheid merk je niet, en open genieten van zo een V12 is toch wel het ultieme genot.
De GTO maar dat is logisch :P
De gto
SA aperta. Past meer bij het gr karakter van de 599. Voor het knalwerk zou ik op termijn de 458 scuderia nemen. Dan heb je het beste van beide werelden.
@ErikkNL: GT karakter
Maakt mij niets uit,ik kan ze toch niet betalen.
Aperta, maar het liefst niet met die zilveren accenten… Kunnen die niet zwart, of gewoon rood? :D
@fant: Moet kunnen normaal gezien. Het exemplaar dat Evo getest heeft had die zilverkleurige accenten namelijk in een donkere look. Zeer knap!

Het lijkt me dan ook logisch dat andere kleuren ook tot de mogelijkheden behoren. (Zo lang je maar betaalt…)
@Rohrl-fan: Precies, zolang je genoeg geld neerlegt kan alles. Als niet bij Ferrari zelf, dan wel ergens anders :P
GTO… is toch net iets bruuter
599 GTO voor mij!!
GTO. puur omdat ik geen cabrio moet!
10000% de GTO, damn wat een prachtbak is dat zeg.
@maxx1: SA Aperta heeft vrouwlijke trekjes.
De GTO ziet er toch wat beter uit, maar als je de zilvere accenten zwart maakt denk ik toch dat hij er goed uit ziet, en dan heb je ook nog een open dak en snel is ie!
PS:mijn 100ste reactie!
doe mij de GTO maar
GTO
De GTO.
1. een 599 hoort niet open te zijn.
2. GTO is sneller
3. GTO klinkt beter
Zeker de GTO. Beide erg mooi. Maar hou niet van cabrio’s.
GTO Een gaybrio die aperta heet ?
Gto! Aparte is zinloos, je mag er niet harder mee dan 130 met het dak gesloten
Aperta… Autocorrect is overijverig
Aangezien hier steeds wordt geroepen dat cabrio’s gay zijn en Autobloggers hun hetero-zijn denken te moeten bewijzen m.b.v. hun auto, neemt toch niemand de Aperta. En daarom offer ik me wel op.
SA!
Aperta!!!
Ik denk de 599 GTO.
GTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).