Kies maar! Jaguar F-Type vs Porsche 911 Cabrio

Auteur: , 171 Reacties

Het kon eigenlijk niet uitblijven: kort na de introductie van de Jaguar F-Type, door velen als de leukste onthulling in Parijs beschouwd, plaatsen wij hem tegenover een belangrijke concurrent: de Porsche 911 Cabrio.

Voor onze vergelijking pakken we de uitvoeringen die het dichtst bij elkaar liggen, en toevallig zijn dat de instappers. Dat komt goed uit, want het is per slot van rekening crisis, en dus kiezen we voor uitvoeringen die kaler zijn dan een pornopoes.

Qua afmetingen liggen beide auto’s dicht bij elkaar in de buurt, alleen de F-Type is beduidend breder. Daarnaast heeft de Jag ook een aanzienlijk grotere wielbasis. Dat extra volume moet de F-Type echter wel bekopen met een hoger gewicht.

Het grootste verschil bevindt zich onder de kap: de F-Type heeft een 3.0 V6 met Supercharger aan boord, terwijl de 3.4 liter zescilinder boxer van de Porker atmosferisch is. Dit zie je met name in de koppelkarakteristieken terug. Ook de standaard-transmissies verschillen: bij de Jag is dit een 8-traps automaat, de Porsche-instapper doet het met een manuele 7-bak.

We zetten de belangrijkste gegevens even op een rijtje. Een belangrijk voorbehoud is hier de prijs. Die van Porsche is duidelijk, maar die van Jaguar (leverbaar vanaf mei 2013) moet nog vastgesteld worden. Mochten ze in de buurt van de richtprijs blijven, wat wel te verwachten is, dan is het gat behoorlijk. Zou je dit mee laten spelen in je keuze, of had je die toch al gemaakt? Kies maar!

Afmetingen en gewichten
Jaguar: 4470 x 1923 x 1296 mm. Wielbasis 2622 mm. Gewicht (EU): 1.597 kg
Porsche: 4491 x 1808 x 1299 mm. Wielbasis 2450 mm. Gew. (DIN/EU): 1.470 kg / 1.535 kg

Vermogen
Jaguar: 340 pk @ 6.500 tpm, 450 Nm @ 3.500-5.500 tpm
Porsche: 350 pk @ 7.400 tpm, 390 Nm @ 5.600 tpm

Prestaties
Jaguar: 0-100: 5,3 sec, top: 260 km/u (begrensd)
Porsche: 0-100: 5,0 sec, top: 286 km/u

Prijzen
Jaguar: ca. 90.000 euro (richtprijs)
Porsche: 125.006 euro

Update 13:30Het genoemde gewicht van Jaguar is een leeggewicht, zo meldt Jaguar ons desgevraagd. Tel er dus nog 90% tankvulling en overige vloeistoffen bij op.
Update 2 – 15:00 – Kleine vergissing van Jag, het genoemde gewicht blijkt toch een EU-gewicht te zijn. Dat maakt het verschil flink kleiner.




171 reacties

Dan de Jag en de rest van de centen in mijn zak houden.
Sowieso de Jag. Die is veel mooier!
Zonder twijfel. Tijd voor een frisse wind. De Jaguar!!!
Die \”kontbult\” van de porker heeft mijn hard gestolen. Ben ik de enige die het achterkantje van de F-type niet echt mooi vind?
@gerbie: Seriously? Heeft men hard gestolen?
@Dimglor: Ach, men weet waar het over gaat… Meer moeite wordt er vaak niet voor gedaan.

OT;
Doe mij maar de Porsche, heb niet zoveel met Jaguar. Alhoewel ze de laatste jaren sterk vooruit zijn gegaan!
@Dimglor: Serieus “men” i.p.v. “mijn of m’n”? ;-)
@mpwpeter: touché ;-)
@Dimglor: Ja, serieus. Als je toch wat post, zeg dan iets nuttigs en loop niet triest te haten.

Blijkbaar weet je zelf ook wat er moet staan, en volgens mij is taal bedacht om een anders iets uit te kunnen leggen.

Dus missie geslaagd zou ik zeggen.
@gerbie: De achterkant van de concept coupe was idd mooier. Bij de cabrio ziet het er wat meer gedrongen uit, maar de vorm van de lichten compenseert dat heel goed, zodanig dat het geheel heel sportief en vloeiend oogt. Prachtig ontwerp.
@gerbie: Ja van de Jaguar gaat mijn hart ook hard :-)
@gerbie: Ik vind vooral bij de cabrio de achterkant niet zo geweldig
@gerbie: Sorry dat ik niet perfect ben. Maar lekker dit gehaat, wat ik dan wel weer kan waarderen, dat houdt me scherp.
100% de Jag. Kort door de bocht gezegd.. iedereen met een beetje geld, rijd een 911
@Mika_Hakkinen: De paradox van dat verhaal is echter wel dat je over enige tijd precies het tegenovergestelde moet zeggen.
@Mika_Hakkinen: De 911 is zowat de Golf onder de meer gefortuneerde mensen… Zie je bijna op de hoek van elke straat staan…
@Dimglor: misschien omdat het een goede auto is??
@tttooommm: Ik heb ook niet gezegd dat het geen goeie auto is… Ik zei gewoon dat je er vaak 1 ziet rondrijden ;-)
@Dimglor: Het is ook een verdomd goede wagen, net zoals een Golf. Niet spannend nee, maar wel erg goed.
@Mika_Hakkinen: F-type bestaat ook al zo lekker lang he. Geen wonder dat je ze nog niet zo vaak ziet slimmert.
@Mika_Hakkinen: 100% ja, ik dacht zelf aan 80% jag en 20% porsche
naar de cijfers kijkende snap ik de 0-100 tijden niet, is de versnellingsbak van de jaguar zo slecht afgesteld?
@Hedser Wijbenga:
Het is een Jag, dus zwaar en log en met een automaat uit het jaar kruik, een 911 met zijn tractievoordeel gaat hier altijd gehakt van maken…
@StijnB: automaat uit het jaar kruik? Jaguar gebruikt dezelfde 8-trapsautomaat van ZF als Bentley, Rolls-Royce, BMW, Audi en een heleboel andere merken.
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
@robbie:
1) Je moet soms wel wat overdrijven 2) Je wilt iets als sportwagen positioneren en dan gooi je er een automaat in (is de logica bij Porsche, handbak vs PDK meer in lijn met een sportwagen en hedendaagser)…
@StijnB: Het ligt er natuurlijk inderdaad aan wat je wilt. Maar een automaat in een roadster lijkt mij de perfecte keus. Een handbak in de auto van meer dan een ton vind ik een beetje armzalig tegenwoordig.
@imdoctorbob: Moet daarbij zeggen dat ik daarbij een uitzondering maak voor echte sportwagens. Maar een gewone porsche cabrio valt daar niet onder.
@StijnB: De Jaguar is inderdaad wat logger, en ook heeft de porsche vaak goede tractie vanuitstilstand vanwege zijn gewichtsverdeling. (ik weet niet hoe de gewichtsverdeling van de Jaguar is) De 8-traps automaat van de Jag daarintegen is subliem.

Hoe dan ook, we praten hier over 0.3 seconden.. dit gaat niemand merken. Daarbij denk ik zelfs dat je met een automaat in het dagelijks verkeer bij een stoplichtje vaker sneller weg bent dan de porsche.

Mijn voorkeur gaat uit naar de F-type. Gewoonweg mooier (zowel binnen als buiten). Geeft voor mij toch wat meer dat klassieke roadster gevoel als de porsche. Hij zal uitendelijk wel niet zo sportief als de porsche, maar als je wil knallen dan moet je uberhaubt geen carbio pakken.
@Hedser Wijbenga: Ik vermoed de combinatie van meer gewicht, 10pk minder en wat minder tractie door de plaatsing van de motor. Dan zul je wel uitkomen op 0.3sec :)
f-type natuurlijk. “We nemen vanavond de jag”, klinkt beter dan, “wir steigen im kafer heutabend”
@Simpson: Oh ja?
Ich finde DEUTSCH ZEHR GUT KLINKN VERDAMMT NOCH MAHL!!!!!!!!!!
@kaasboerin: Nicht gut, aber sehr komisch, ja!
gedwongenleaser
@kaasboerin: Duits schrijven blijft lastig.
@gedwongenleaser: Idd, lachen ook.
duidelijk de f-type…zal ook een stuk beter klinken dan de 911 in een tunnel zonder dakkie
@eindbaasje: serieus? Meen je dat nou heb je ooit een 991 gehoord? Pure porsche porno!
@paere: Onderbuikgelul..
Niet op in gaan.
De Jag, hands down, elke keer. God wat is dat een plaatje. Gaat er nog een keer komen thuis.
Sorry maar de F-type moet een concurrent voor de Boxster zijn, voor de 911 is er de XK. Zodoende is de Jag niet goedkoop maar net duur.

Moeilijke keuze, zou ervan afhangen hoe de Jag rijdt, maar zo meeslepend zijn als een 911 (qua besturing en het gehuil van die flat 6) zal moeilijk worden…
@StijnB: Allicht, maar de vergelijking snijdt desalniettemin hout. Afmetingen komen nagenoeg overeen, en bovendien heeft de zwakste Jag al meer pk’s dan de sterkste Boxster.
@sir_smokalot:
Denk niet in pk’s maar in prestaties (Porsche’s vechten altijd boven hun gewichtscategorie)…
En de 911 biedt 4 zitplaatsen net als de XK…
@sir_smokalot: de F-Type zit eigenlijk tussen de Boxster & 911 in. En qua ‘soort auto’ (2-zitter) is het meer een concurrent voor de Boxster, SLK, Z4 etc.

Een echte concurrent voor de 911 kan ik het niet vinden. Dat is de XK ook niet overigens.
@robbie:
Klopt, de XK is meer GT. Maar biedt eveneens 4 plaatsen (min of meer als je geen benen hebt) en het prijskaartje is quasi gelijk. Als je het zelfs zo gaat stellen heeft de 911 (combinatie sportiviteit en comfort) geen concurrenten inderdaad en is deze vergelijking helemaal zinloos…
@StijnB: Gast, werk jij bij Porsche ofzo. Sommige mensen willen geen 911 deal with it.
@E34M5Touring:
Zoals ik al aangaf vind ik de F-type een wondermooie auto, wil alleen aangeven dat de vergelijking wat zinloos is.
@StijnB: Ja als ik jou moet geloven heeft de 911 geen concurrenten, kan je met 1,85 prima achterin zitten (Ja, als Roel van Velzen de bestuurder is ja) en is het dak van superieure kwaliteit, terwijl je de Jag nog niet hebt kunnen voelen. Vooral dat ‘geen concurrenten’ , ik denk dat er aardig wat fabrikanten zijn die daar toch anders over denken.
@E34M5Touring: en sommige mensen willen geen BMW…deal with it….:)
@kor1: *Mompelt iets met kut en drumstel…..*
@StijnB: als je geen benen hebt… heb je ooit de ruimte achter in een 911 gezien? dat kan je ook niet veel meer als een 2 zitter noemen hoor..
@darkpluisje:
Zie commentaar hieronder, valt best mee hoor!
Porsche911!
Jaguar please! Die is zoveel mooier en unieker als de porsche en nog betaalbaar ook! (Als de richtprijs uitkomt)

Echt een heerlijke bak, waar de porsche maar “gewoontjes” is…
@notsobig: Het is maar net wat je onder betaalbaar verstaat. Ik zou al super blij zijn met bijvoorbeeld een z4 om als auto erbij te hebben.

Als ik dan toch moet kiezen, de Jaguar. En om de prijzen een beetje gelijk te trekken, de v8 S dan maar.
@BRT: Ik bedoelde in vergelijking met de porsche (en mogelijk ook andere concurrenten). 90k heb ik ook niet echt dagelijks in m’n broekzak zitten…
@notsobig: Over 10 jaar is ‘ie niet meer zo uniek.
Iedereen roept Jag omdat ‘ie net nieuw is. En omdat Jaguar ansich wat unieker dan Porsche is, allemaal status dus.
Als een AM 30k kostte en er stond er 1 op elke hoek van de straat..
Ja, echt, dan vind je er ook zo geen ene reet meer aan.
@kaasboerin: Ik zie nogsteeds veel minder vaak een (willekeurige) Jaguar als een Porsche… Dus tenzij daar plots ineens veel meer van verkocht worden dan Porsches, blijft de Jaguars unieker…
Het fijt dat Porsche maar weinig veranderingen brengen in hun ontwerp, maken de nieuwe modellen een Porsche ook niet bepaald unieker.

Nee ik zie het niet gebeuren dat een Porsche unieker gaat worden als een Jaguar. Ook niet over 10 jaar…

Maar sowieso blijf ik deze Jag vele malen mooier vinden als welke Porsche dan ook.

En status ja klopt, maar waarom denk je dat er zoveel Porsches zijn? Juist vanwege de status van Porsche… Want de goedkoopste zijn ze niet en zeker ook niet de beste.
@notsobig: Begrijp me niet verkeerd, ik probeer absoluut niet te zeggen dat Porsche unieker is dan Jag o.i.d.
Ik refereer meer naar ’t feit dat deze nog erg vers oogt en dat dat zeker wel heel veel bij heeft gedragen aan velen meningen.
@kaasboerin:
Je hebt een punt, de 991 zie je niet op elke straathoek.
Het probleem met Porsche is dat de meest alleen het verschil zien tussen de 911 t/m de 964 en de 993 en zijn opvolgers. Dus wordt alles op een hoop geschoven.
Ik vind het beide begeerlijke auto’s alleen zou ik persoonlijk de Jag kiezen als ik het budget had.
Porsche!
Bij Jag is de betrouwbaarheid ver zoek hoewel het een mooie wagen is!
@ericc: Zo, jij hebt de betrouwbaarheidscijfers van 2018 al binnen?
@potver7: Dat was in 1980 zo dus nu ook…… Is een Feit namelijk. Alle Jags gaan kapot, allemaal.
@E34M5Touring: Elke auto gaat ooit wel eens kapot, hoe lang het duurt tot dit gebeurt (en hoe vaak) bij de nieuwe Jaguars en hoe dit is in vergelijking met Porsche kan je pas in de toekomst zeggen…
@notsobig: Was ook sarcastisch bedoelt. Mensen die nu al uitspraken doen over de kwaliteit, terwijl die auto nog niet eens uit is………
@E34M5Touring: Ah vandaar. Dan heb ik niets gezegd :)
@notsobig: Haha No worries mate!
De Porsche zal sowieso beter zijn. Daar twijfel ik niet aan…
Die Jag is echter zoveel mooier… en daar gaat het toch ook grotendeels om bij deze wagens… En dan rij je waarschijnlijk met iets dat je niet overal tegenkomt (zoals met die 911 soms wel het geval is) en misschien is ie niet zo goed als de Porsche, maar slecht zal ie sowieso ook niet zijn …
Wat een ongelofelijke eikels bij Jaguar.

Hebben ze eindelijk de kans om iets écht nieuws neer te zetten en dan maken ze het ding 50kg lichter dan een XK.

Dit had een sportwagen moeten worden.

Omdat de Duitsers hun zaakjes wel op orde hebben en écht tot in detail uitwerken, zonder twijfel: de Porsche. Lichter, sterker, dus sneller en zelfs zuiniger/efficiënter.

Ik weet niet waar Jaguar precies mee bezig is maar het feit dat dit geen full-aluminium 1200 kg V6 sportwagentje is stelt teleur. Hoe mooi (vooral met uitlaat in het midden) ze ook is.

Verder blijven 911’s prachtig. Fuck vernieuwing, lang leve de evolutie.
aanvulling: als Jaguar een fucking 1600-1800 kg (4-cyl en V6) XJ kan maken, waar zijn ze bij deze F dan mee bezig geweest?! op strategische plekken lood toevoegen?
@Alwood: heel logisch is het idd allemaal niet. Een beetje tussen servet en tafellaken deze auto.

Qua afmeting een stuk groter dan een Boxster/Z4 (+20 cm), maar geen extra bruikbaarheid (zitplaatsen, bagageruimte). Je betaalt fors meer dan voor een Boxster/Z4/SLK, maar je bent niet sneller en je hebt niet meer gebruiksgemak oid.
@robbie:
+1 Maar die looks gaan menig klant (hopelijk) naar de showroom lokken!
integralechubasco
als de jag rijdt als een mx5 met wat overgewicht… JAG PLEASE!!
Een pol had makkelijk geweest.

Jag is mooiste, maar van de porsche ben ik zeker dat hij binnen 10 jaar nog altijd goed rijdt…. Moeilijke keuze dus
@stanny: En de Porsche is vele malen tijdlozer, over 10 jaar nog steeds mooi, de Jag kan dan erg verouderd overkomen. Mijn keuze staat nog niet vast, kan ik pas zeggen na een proefritje.
gedwongenleaser
@masterstig: over 10 jaar nog steeds mooi? Er zijn er hier genoeg die hem nu al niet mooi vinden (of mooi gevonden hebben) dus dat is ook maar een kwestie van smaak he…
@masterstig: Klopt. Vroeger een XK gehad die echt tijdloos was (dachten we) tot dat de opvolger er was… Als ik nu die XK zie weet ik pas hoe gedateerd hij is. Een porsch is in dat geval veel veiliger.

Maar de F is momenteel mooier dan de 911. Misschien ook omdat het nog allemaal nieuw is. Kan niet wachten tot dat hij in de showroom staat.

Wel spijtig dat het geen boxster concurrent is geworden. Ik zou persoonlijk liever de F kopen dan de XK momenteel… (Wanneer komt de nieuwe xk trouwens?)
@stanny:

http://www.motorstown.com/images/jaguar-xk8-02.jpg

Deze is toch echt tijdloos.
De nieuwe XK vind ik er al uit beginnen te zien, deze helemaal niet die kan je langst eender welke wagen zetten en die ziet er nog nieuw uit (vind ik).
@Hupke: je had toch hopelijk een E-type willen plaatsen en niet deze rare tussenpaus?
@mashell:

Het ging wel degelijk over de XK hier (en ik ben er me ten volle van bewust dat onbeschaafde mensen die van ons afscheiden zijn door veel water een e-type ook XK noemen) en niet de e-type.
Vind jij deze dan niet tijdloos?

Ik zou echt niet kunnen zeggen of die 30 of 5 jaar oud is. Behalve dan dat hij al redelijk groot is voor een oudere auto.
@stanny:

Tenzij je een 996 gekocht hebt.
@Hupke: klopt! dan moet je de investering doen naar de 997 kit :p
@stanny:

Nah ik had het over die motorproblemen.
De Porsche, de jag is een beetje een vrouwenauto.
@ferrari94tr: De Porsche niet wou je zeggen?
@notsobig: Die is meer voor kale mannen van 50.
Een Dacia Dokker. Ik heb ruimte nodig voor al mijn bitches en ho’s.


Oke….dat zou het stoere antwoord zijn maar in werkelijkheid heb ik ruimte nodig voor mijn kiddo’s, hond (nee, niet mijn schoonmoeder), het vrouwtje, wat boodschappen…
integralechubasco
@Rick-dos: BMW helemaal uit het zicht? We worden ook een dag je ouder (en verstandiger), hé?
@integralechubasco: Nee, de BMW’s zijn er nog. Maar dat is uit noodzaak omdat ik een droomauto als een Dokker niet kan betalen. ;)
@Rick-dos: same here. Ruimte is alles wat op het moment telt.
@awesome: Verschrikkelijk, he? ;)
Lastige keus dit keer. Ik denk toch Porsche, iets degelijker en is sneller.
F-Type natuurlijk. Heerlijke wagen!
De Jaguar als Cabrio,
De Porsche als Coupe,
En een Range Rover Sport (full option met zoveel mogelijk hout en leer in het interieur) om naar de IKEA oid te kunnen…
@pkgek: ”full option met zoveel mogelijk hout en leer in het interieur” HELD!
@masterstig:
Alsof er niet genoeg hout in ligt na een bezoek aan Ikea….
@pkgek: Is jouw achternaam Zuidgeest in real life?
Als de prijs hetzelfde was dan zonder twijfel de 911. Qua rij eigenschappen vond ik die vele malen leuker dan de XKR, en dat is het enige waar ik de jag nu mee kan vergelijken.
@mikkeloentje: toch denk ik dat de F-type veel lichtvoetiger zal rijden, want is veel kleiner en heeft een zware V8 in het vooronder (de v6 modellen dan). maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat de porsche beter zal rijden.
Dubbele uitlaten onder die jag vind ik niet echt netjes, beetje R32 look. Zou eerder 1 om 1 doen. Maar goed uiteindelijk vind ik een maserati grancabrio of een Ferrari California net ff wat mooier
@mightymike: Ja ik vind de Pagani Zonda R ook mooier. En de Koenisegg Agera ook.
@audir8v10: Ik snap wel waar je naar toe wilt, de autos die hij opnoemt zijn fors duurder, maar ze lijken veel op deze F-type.

Verder is het wel leuk om te realiseren dat bruter/cooler/gaver niet hetzelfde is als mooier. Performance/track versies van een auto zijn zelder mooier als het origineel.
@imdoctorbob: hahaha ;-) ik vind die ook auto’s die ik noem wel écht mooier, en niet alleen het uiterlijk.. Het interieur van die 2 is gewoon kunst! :-O” kwijl
Geen van beide.
De jag! Dat verschil in prijs geef ik wel uit aan een paar extra opties! :)
Ik begrijp al ophef omtrent de jag niet. ik vind de neus japans overkomen door die lieve lampjes. kortom zo mooi vind ik de auto niet. Als ik in de markt was geweest voor deze auto’s had ik zonder te twijfelen de porker gekozen.
Aanschafprijs zeg ik Jaguar, maar er bestaat ook nog een restwaarde. Dus ga ik voor de Porsche.
@awesome: De auto is nog niet eens uit en jij weet de restwaarde al. Knap!
@E34M5Touring: ervaringen uit het verleden bieden in dit geval een aardige indicatie voor de toekomst.
@robbie: Ik wacht liever even af tot het ook echt zo is……..
Jaguar is voor mij
De Jag voor mij.

Persoonlijk vind ik de Cabrio-uitvoeringen van de 911 altijd de minst mooie van alle 911’s, omdat de achterkant disproportioneel zwaar ‘oogt’. Komt door het motorcompartiment uiteraard, maar daardoor kloppen de verhoudingen net niet. De F-type is een veel vloeiender, klassiek-brits ontwerp.
De Jaguar.
Omdat het een prachtige auto is.
Omdat het een Jaguar is.
Omdat ‘ie als cabrio ontworpen is.

Maar ook:
Omdat het geen 911 is.
@Klassiekerrally:
Het eerste prototype was nochtans geen cabrio… Ook bij de 911 gaan ze vanaf dag 1 er steeds van uit dat er ook een cabriovariant moet komen.
En vergelijk het dak maar eens met dat van een 911 cabrio, is met die structuur (panelen met daarover stof) flink moderner en strakker…
@StijnB: Zelfs als dat argument vervalt: De Jaguar. Ik heb gewoon niks met de 911. Prachtige auto, geweldig knap gemaakt, technisch superieur. Maar ’t doet me niks.
@Klassiekerrally: Duitse auto’s zijn mij te steriel, denk ik.
@Klassiekerrally:
Geen probleem hoor, is je recht. De F-type is effectief een schitterend vormgegeven wagen!
@Klassiekerrally: helemaal mee eens!
De Boxster S.
De jaguar! veel mooier en heeft ook een beter geluid. op het circuit zal de porsche wel sneller zijn maar daar rij ik toch nooit.
4 zit plaatsen? Voor wie? Ooit eens als volwassene achterin een Carrera Cabrio of een XK gezeten? Dat zou ik niet lang vol houden.
Dat verhaaltje van “4 zit plaatsen” dat kan je wel vergeten. Die achterste stoelen bestaan echter alleen om bij de aanschaf te kunnen zeggen : “maar schat, er is ruimte voor de kids.” En om zo nu en dan een tas/koffer of (heel zelden) kinderen te transporteren.
@featherlight:
Ehm, was bedoeld als reply voor StijnB (om 12:22).
@featherlight:
Ik neem toch af en toe plaats achterin. Langs die smalle stoelen kan je je knieën prima zetten, buk je hoofd wat en dit is makkelijk een kwartiertje vol te houden (ben zelf met 1,85m niet zo groot). Indien je kleiner dan 1,7m bent is er zelfs geen enkel probleem met wat goede wil van de voorste passagiers, ideaal dus voor baby’s of babes die je wilt meenemen…
Kortom ruim is het niet, maar soms is het wel handig als je iemand extra kan meenemen. Ook koffers kunnen met de stoeltjes plat mooi worden vastgeklikt. Ideale reiswagen…
@StijnB: vooral in de zomer zie je bij het strand nog wel eens een overladen porsche cabrio. Meestal hebben die dan ook nog eens de grootste lol. Hoe dan ook, bij deze autos kijk ik eerst welke ik zou willen. En dan wint de F-type het toch echt bij mij.
Voor iemand anders kan het praktisch aspect meer meetellen en dan kun je er niet omheen dat de Porsche het daar toch een stuk beter voor elkaar heeft.
@StijnB:
Dus je bevestigd mijn punt dat volwassen mensen niet goed achterin passen: “buk je hoofd wat en dit is makkelijk een kwartiertje vol te houden”
Er passen wel kinderen in, kijk maar:
http://www.autojunk.nl/fotos/porsche-996-turbo-en-meer/75956/5
integralechubasco
@sir_smokalot: keihard bewijs, kind vanuit Duisterland naar Zandvoort gesmokkeld… Dat is een lange rit..
@sir_smokalot:
Waar zei ik dan dat kinderen niet passen? Ik zei alleen dat ze niet vaak achterin getransporteerd worden. Ik heb het over volwassen mensen die niet goed achterin passen. En als vervolg post je een foto van een keertje dat het wel gebeurd?
Doe mij maar de Jag. Wel de V8 S graag….
De jag en dan nog liefst de v8 versie
De Porsche rijdt beter, de Jaguar ziet er beter uit. Denk dat dat de afweging zal zijn.
@Ridikulos:
Ja, want jij weet natuurlijk al uit ervaring hoe een F-type rijdt….
Ridiculous….
Liever een BMW 640i High Executive maar oke ik moet kiezen!

De F-Type. Alleen met Jaguar logo graag.

Ben wel benieuwd hoe de F-Type eruit ziet in British racing green!
De Jaguar. Ik heb geen sportschool of snackbar…
@Svenska_Aeroplan_AB: En daarom laat je hier nu ook je voorkeur zien op een blog i.p.v. er daadwerkelijk 1 te hebben.

=’D
@Svenska_Aeroplan_AB:
Ah, een werkloze die met stempelgeld een tiendehandse F-type in 2025 voor een prikkie hoopt te kopen! :)
Ik heb het even na gevraagd bij Jeremy Clarkson, weet je wat hij zei? The Jaaaag!
@mercs: Je kan net zo goed een Engelse en een Duitse vlag voor z’n neus leggen.
@kaasboerin: Beetje chauvinisme is helemaal niet verkeerd, zouden wij in Nederland meer moeten hebben…
Van deze twee: de jaguar. Hoewel ik 1 bezwaar heb… recht van voren vind ik ‘m er niet uit zien. Verder heel mooi, maar frontaal is het een abominatie!

Maar in deze prijsrange, klasse, etc. zou ik eerder voor de SL kiezen. Of een Mustang.

Puur qua geld en als het niet de enige auto is: een GT-R of Corvette…
De Jag ziet er geweldig uit! Maar met V8 en een hele lijst opties, word hij 1700+kg en dat vind ik wel erg zwaar voor zo’n kleine auto.
Het liefst zou ik dan een nieuwe Cayman RS willen, maar dat duurt nog een jaar of 2 denk ik.
Dan misschien maar de Boxter S en nog even langs Manthey Racing gaan?
Dacht dat we allemaal coureurs waren en voor de beste ‘rijgegedrag’ gingen.
Schijnbaar houden we dus wel allemaal van glimmende handtasjes en potjes gel. Ha, gesnapt!
@kaasboerin: Tjah, jij kiest zeker altijd voor het lelijke wijf?
@mercs: De 911 is inderdaad lelijk.
Kan je ook vooral goed aan de verkoopcijfers zien.
@kaasboerin:
Wat wil je in een land van trendvolgers en wannabees….
Dan is een 911 een heel goede “handtas”….
Zonder twijfel de F-Type, al vind dat de uitlaten bij de v6- modellen een beetje een \’boxster\’gevoel opwekken. Voor de rest een prachtige auto!
zeker weten de Jag en dan de begrenser er afslopen
Geen van beide.

Deze jag vind ik niet zo mooi, de neus is het gewoon niet, is veel te opvallend en onnozel.

Een 911 cabrio vind ik een van de meest vreselijke creaturen die er is. Een 911 kan wel maar dan moet het een coupe zijn.

Ik zou de Z4 kiezen, de nieuwe verslaat beide wagens zowel op looks, rijden als posen. (en ik ben niet eens een bmw verslaafde)
Als ik het geluid van de Jag hoor, oordeel ik pas.
@maseratizzzzzzzz: http://www.autoblog.nl/hijg-mee-met-de-jaguar-f-type-video
@notsobig: Bedankt had het niet gezien, maar in die video is het geluid niet erg duidelijk…en het was een 8 cilinder?
ben groot porsche fan, maar die jag is toch wel echt gaaf hoor, en dan ook nog de bekende v8 voorin, nou, ik wist t wel
Jag please
911 voor mij.. Iedereen neemt al de jag, dus wordt de 911 zeldzamer.
Makkelijke keuze. De Porsche zie je veel meer. En de Jag is mooier, goedkoper, èn met een pure V8 voorin. Love it.
Simpel ondanks dat de Jag een beauty is toch de Porsche 911 voor mij. De langere wielbasis heeft de 991 goed gedaan en ziet er daardoor beter en mooier eruit en dit zeg ik als GT-R fan.
Eh ‘JAAAG’ please!!
Ondanks dat ik de kever echt wel mooi vind maar ik zie me zelf meer drivvvvten inde jaaag dan in een kever
De 911. Ik ben niet zo kapot van de dikke kont van de 911 maar het interieur is zo ontzettend veel mooier. De F type is me te weinig origineel, lijkt te veel op de Alfa Spider en te weinig op de E-type.
De heeft zeker een lekker agressieve en krachtige achterkant, maar die valt in t niets met de veel te vrolijke voorkant, daarom: de porsche
HAHAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
991 c2s coupé graag:p
Dammn doe die Jaguar maar haha
ik ga voor de jag die is veel mooier dan de porsche
Jaguar! :)
Ik ga voor de Jaguar!
Alhoewel de Porshe ook een mooi auto is. Ik vind de Porsche ook saai worden, ik zie ze regelmatig.
Zonder enige twijfel de Jaguar! De Porsche is saai, te duur en gebaseerd op een belachelijk concept. Hoe goed doorontwikkeld het ook is en hoe goed de elektronica de boel ook in het gareel houdt, de motor achterin blijft bij alles sneller dan een klassieke kever of fiat 500 volstrekt belachelijk en levensgevaarlijk.
P O R S C H E !!! sowieso
Doe mij maar een Porsche. Ik heb niks met Jaguar. Ze maken wel mooie auto’s maar ze doen me gewoon niks…
De Jaguar F Type is een prachtwagen en de 911 supergoed, erg lastig weer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).