Kijk aan! De Urus wordt tóch zeer Italiaans in elkaar gezet

Auteur: , 43 Reacties

Dat is de nette manier om te zeggen dat het ding uitermate veel problemen geeft.

Kijk aan! Deze Urus is toch zéér Italiaans in elkaar gezet

Lamborghini mag door het ouderschap van Audi en de Volkswagen Group lang niet meer zo Italiaans zijn als het ooit is geweest, ook vandaag de dag zien we af en toe nog een schittering van het verleden bij zijn auto’s. Een klant uit Canada heeft het zeer getroffen. Kort nadat hij een rode Urus op de kop had getikt, begon zijn supersportieve terreinauto allerlei merkwaardige gebreken te vertonen.

Voor de eigenaar in kwestie, de Canadese exotenliefhebber @torontocarnut, begon het allemaal met een paar opmerkelijke spellingsfouten in het infotainmentsysteem. Zoals op foto hieronder is te zien, die de man verontwaardigd opstuurde naar CarBuzz, was zelfs de naam van het merk van de auto onjuist gespeld. Daarnaast stond er ‘yout’ in plaats van ‘your’ op het scherm.

Kijk aan! Deze Urus is toch zéér Italiaans in elkaar gezet

Logischerwijs stapte de eigenaar van de Urus (rijtest) direct op de desbetreffende dealer af om uit te vinden of er en oplossing was voor het probleem. Hoe onbenullig het er ook uit mag zien, van een auto die aldaar ruim 230.000 dollar heeft gekost, mag je verwachten dat dit soort dingen in orde zijn wanneer de sleutels worden overhandigd. Echter, toen de dealer de auto onderzocht, vonden ze juist meer problemen. Volgens de eigenaar waren o.a. de volgende dingen mis:

– Apple CarPlay no longer works over WiFi
– Siri over Bluetooth now has an odd pop-up that you need to press to remove
– Rear courtesy lights stopped working
– Rear hatch door no longer works via the foot sensor
– The steering wheel heater now has a cooling icon

Toegegeven, het zijn zeker niet de grootste problemen, maar nogmaals: als je zoveel betaald hebt voor een auto, verwacht je dat alles werkt. De eigenaar geeft echter niet de schuld aan de dealer, want naar verluidt zijn de problemen voortgekomen uit een software update. Het is niet duidelijk of er meerdere Lamborghini’s Urus zijn met vergelijkbare problemen.

Hoewel dit alles slechts door een update is veroorzaakt, is het oplossen van de zaak niet zo eenvoudig als het simpelweg terugdraaien van de software. De dealer heeft de eigenaar moeten teleurstellen met het nieuws dat het nog enkele maanden kan duren voordat het gefixt wordt. Desondanks wilde de eigenaar zijn auto niet inruilen voor een nieuw exemplaar.



43 reacties

Maakt toch niet uit ..
Ding is al voor de eerste 7 jaar uitverkocht ..
Pragtig status simbool zo’n oerrus…
@tjorque: hier ook al een spellingsfout
@tortuga: Meerdere, maar dat was ook de grap denk ik. De beste moet je uitleggen…
@2wheeler: motorrijders begrijpen elkaar 🤪
@2wheeler: daarom dat ik niet corrigeer
@2wheeler: Nee dan ben je gewoon te serieus.
Gemiste kans om de Apple CarPlay WiFi naam “Wanborghini” te noemen …

Het is overigens niet netjes, zeer slordig zelfs, maar niets dat niet met een paar hotfixes of volgende software release op te lossen is.
@verplicht: LAN, zoals nu, is nog beter! Bekabelde connectie met je Urus
Ik zou graag deze problemen hebben.
Aan de andere kant moet je de eerste batch van een product gewoon niet kopen; Er zijn altijd kinderziektes die opgelost moeten worden, hoe duur iets ook is… beetje gezond verstand gebruiken.
@janjansen: u bent geen Youtuber die filmpjes maakt over premium first class reizen met Eithad en/of hun uitgebreide wagnpark? Want die kopen dit soort auto’s namelijk wel.
@JanJansen: lol, wat een onzin! Er zijn écht merken die hier gewoon NUL last hebben… Is een kwestie van bedrijfscultuur, iets volledig uitontwikkelen voordat je het je klanten meegeeft. ‘Kinderziektes’ is een Duits/ Italiaans/ Frans marketing verzinsel voor het leveren van inferieure kwaliteit.
@svenska_aeroplan_ab: ach, ik vergeet nooit meer dat ik bij de Chrysler dealer stond voor een 300C , en deze me in de showroom begroette met “Duer open” , en de verkoper beloofde dat er een update voor kwam. Maat van mij die het ding nog kocht zit nog altijd te wachten op de update.
@pielemuis: Haha de mijne doet dat nog steeds XD…bijna 10 jaar later!
@svenska_aeroplan_ab: Ga er maar van uit dat bijna elke fabrikant last heeft van kinderziektes. Bij sommige fabrikanten worden de auto’s wat verder door ontwikkeld als bij andere, maar elke fabrikant kan vrij goed voorspellen welke onderdelen als eerste er mee ophouden of welke software problemen hoe en wanneer verschijnen. Echter heb je natuurlijk helemaal gelijk dat deze fout wel erg zwak is en ook makkelijk op te lossen is.
Zelf werk ik als Ingenieur bij een groot technisch bedrijf en ook wij ontwikkelen onze producten voor 99,9% van de gebruiksgevallen. Dat die ene 0,1% niet zijn garantieperiode zal overleven nemen wij voor lief aangezien het niet opweegt tegen de extra kosten om het product kwalitatief beter te maken.
hmm. om hiervoor je nieuwe auto maanden kwijt te zijn.. ik zou dan wel kunnen leven met de foutjes en over een paar maanden de software updaten.
@alassad: hij zal een paar maanden moeten wachten op updates, maar ik neem aan dat hij zn auto gewoon kan gebruiken toch? 🤪
Software update, enkele maanden kwijt.. voorsprong door techniek.
Dat is wel VA(A)G.
De witte persauto vond ik er ook al erg “Italiaans” uit zien. Motorkap en deuren die niet goed aansluiten. Tussen de achterbank en de kofferruimte zit een houten of mdf plank die lijkt alsof ie van de gamma komt. Er stond nog een gele in de showroom die niet veel beter was. Toch nog een vleugje Lambo zullen we maar zeggen…
Het blijkt nog niet mee te vallen om een paar woordjes in een Audi infotainmentsysteem aan te passen.
De sjoemelsoftware is niet te stoppen bij het VAGconcern 🤪
Updaten is niet VAG’s sterkste kant……..
Zit me af te vragen of VAG uberhaupt een sterke kant heeft. Ohja, toch. Sjoemelen Voorsprong door techniek
Dat LANborghini is toch gewoon een grapje zoals ‘Michiel de Router’ of ‘tellmywifiloveher’?
@baardmijt: Ik moest denken aan Wifi Soerjadi en Pretty Fly for a Wifi
@Edge: ik heb thuis de Wu-Tang Lan en Michiel de Router ..
Als je een beetje ervaring in Duitsland hebt dan kijk je van dergelijke softwareproblemen niet op. Daar hebben ze echt geen Italianen voor nodig.
Gewoon een Chinese kloon voor veel te veel geld. Jammer.
Past mooi in het rijtje met Nokley, Channel, Bolex, Lacroste etc.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@torsen: Misschien ook nog even de volgorde goed zetten in het artikel.
Staat nu een beetje raar.
– Man gaat naar dealer om spelfouten te laten corrigeren
– Dealer update het systeem
– Update veroorzaakt de lijst aan issues die opgesomd staan maar verhelpt het probleem met de spelfouten niet.
Ik kan mij voorstellen dat het inderdaad bijzonder lullig voelt.
@dutchdriftking: en dan geef je ook nog eens $250k uit aan een auto die er idem uitziet.
Haha, voor een update terug naar de garage. Nog een reden waarom ik Tesla rij. Zelfs Lamborghini is ouderwets.
@stfu: is Lamborghini wel eens nieuwerwets geweest?
Als het multi media systeem ook van dergelijk spelfouten heeft in het navigatie systeem dan kom je nergens.
Ach het heeft zo z’n charme. Had ik vroeger met mijn 300C ook, iedere keer dat ik de deur opende stond er in koeienletters “DUER OPEN”. Je went er wel aan.

Ik zou me eerder storen aan dat lettertype dat de Volkswagen groep gebruikt in de systemen van al hun wagens. Lijkt op iets wat eerder thuis hoort in MS Word ‘98 dan in een auto van 230K.
Ahhhh, de VAG kwaliteit is ook binnen Lamborghini doorgedrongen zie ik.
Niks Italiaans aan, typisch Duits zou ik zeggen.
Zeer modern maar vol fouten.
Haha! Nou, zou zeggen, stap eens in een Range Rover, dan weet je pas wat problemen zijn
@arkenbout: of een ipace
Nou ben ik allerminst gecharmeerd van deze abominatie, maar een softwarefout heeft m.i. weinig met de bouwkwaliteit te maken. Slecht artikel boys…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).