Kijk hoe een Hennessey Venom GT van 0 naar 370 sprint

Auteur: , 48 Reacties

In minder dan 20 seconden is het gepiept...

Je hebt rappe auto’s (een beetje een sportieve moderne zescilinder), hele rappe auto’s (kaliber M3 en C63), volbloed sporters (458, Gallardo), en dan zijn er nog auto’s die door de extremere tuners onder handen worden genomen. Deze vallen in de categorie OMGWTFBBQ / Jesus Christ monkey balls have you lost your f-ing mind / Y U GO SO FAST?

Hennessey gaat graag door de 1000 pk-barriere, maar tot de komst van de Venom 2 is de Venom GT toch wel het Magnum Opus van John Hennessey. De Texaan en zijn clique deden onlangs een acceleratietestje van de uitgerekte Lotus Exige op een leeg vliegveld, die eigenlijk elke beschrijving tart. Gewoon kijken dus. KLIK!

ZOEF!



48 reacties

Was 600x leuker geweest als die camera in de auto was geplaatst. En de traction control uit was…
Dit is wel echt bizar snel en wat ook bizar is hoe stabiel hij blijft, mooi staaltje techniek.
Is dit een Veyron killer?
@rufctr01: Denk het niet. De Veyron is veel luxer en kan ook bochten maken.
@kickass: Ja juist, deze op Lotus Exige gebaseerde auto ( staat bekend om handling als een natte dweil ),vliegt er bij de eerste bocht meteen uit.
@SimonMc: Er is nagenoeg geen enkel onderdeel hetzelfde. Dus ook van het weggedrag van de Exige is weinig meer over. En een standaard Exige heeft natuurlijk wat minder pk’tjes.
@rufctr01: Voor mij wel! Op elk gebied.
Bruut, monsterlijk geluid, de looks en dan de snelheid…
Ik zeg: doei Veyron!
Ongelofelijk die acceleratie! En zo te horen slechts in de eerste 3 versnellingen wielspin! En dan onder de 20sec naar de 370km/h, ziek!
@E34M5Touring: tractie control stond wel aan hè! Dus zonder is het kansloos
@maxx1: en hoe vaak rijd jij wen, bijvoorbeld, Bugatti Veyron zonder TCS? 99% van de tijd staat het aan en het zit er op dus is het relevant
@maxx1: Ik vind het niet slecht. Zeker niet voor RWD only.
Dat begin… zie ginds gaat de stoomboot….
Blijft een geweldig ding natuurlijk, maar ik verwacht ook niet anders van iets dat gebaseerd is op een Lotus.
Ja ik weet het, ik ben bevooroordeeld en niet objectief in dit geval….
@jrk68:Lijkt me niet helemaal juist om te zeggen dat deze auto geweldig is omdat het op een Lotus gebaseerd is. Dit heeft niets met een Lotus te maken.
@maxx1:
Maxx, ga jij je huiswerk eens wat beter doen….
Of je leest gewoon de tekst, de Venom is gebaseerd op een Lotus Exige….
@jrk68: volgens mij is nagenoeg elk deel wat van lotus kwam aangepast en niets van de prestaties (motor, bak, aandrijving) hebben ook maar iets met lotus van doen
@darkpluisje:
Dat noem je dus “gebaseerd”. De basis (de tub en nog wat delen zijn standaard Lotus)
Tuurlijk hebben ze heel veel zelf moeten ontwikkelen hoewel het mij niet zou verbazen als ze Lotus Engineering om hulp hebben gevraagd.
Ik zal dat laatste wel een keer uitpluizen.
Zij doen veel voor derden en staan redelijk los van Lotus Cars.
@jrk68: als je zegt dat iets op lotus is gebaseerd dan doel je op hun techniek… Waarschijnlijk komen alleen de deuren en het dak nog van lotus, het chassis werd al compleet veranderd en alles wat er aan vast zit ook. Als je er een ferrari badge op taped is hij evenveel ferrari als lotus ;)
@darkpluisje:
Dit is wat ik op hun site heb kunnen vinden in the story off…

“One day I joked about putting the Venom 1000 Twin Turbo engine in the back of a Lotus Exige. Then I thought, let’s do a sketch and see what that might look like. When I saw the sketch I stopped laughing and really started to seriously think about this idea. We then had a few more detailed renderings made. And when I saw these drawings, I thought to myself, we can build this car with 1000+ hp and a weight well under 3000 lbs. A mid-engine design like the Ford GT will put the weight of the motor and transmission over the rear tires giving better traction. Design as much downforce as we will need to have a car that handles like a kart on the road or race track. At the same time also have a car with the best power to weight ratio possible giving unmatched acceleration. This is how the Venom GT concept was born.”
Bron http://www.venomgt.com
@jrk68: Niet alleen in “dit” geval ben ik bang.. ):
@lamborgfan:
Juist in het geval van het door jouw opgehemelde VAG ben ik uiterst objectief.
Maar ach, wie niet horen wil die moet maar voelen….
Ik heb het in elkgeval gehad met die baggerzooi.
Doe mij de Opel Astra Rhythm Maar.
@ferrari94tr: hahaha jij hebt teveel autojunk filmpjes gekeken met opel reclame
Jesus christ monkey balls? Ghehe xD
En nou op een leuk bergweggetje…(met sneeuw)
@norge: Winterbandjes er onder en gaan. ;)
Trek um dan meteen helemaal door… Ik wil die topsnelheid weten!
@JH: asfalt op ?
een woord: “wauw” knap dat het gemaakt is door een modificeer bedrijf in plaats van een grote fabrikant.
Volgens mij doet de veyron SS 0-300 in 15 sec…
@aallex: deze doet 0-370 in 20 sec,niet 0-300
@aallex: hehe, dit zal nou niet bepaald een euroknaller worden natuurlijk.
@aallex: Filmpje zegt 0-300 in 13.78! Echt ziek snel, waar gaat het heen met de wereld :P
@mrB: 13:48
Gaat sneller naar de 300kmh dan menig leasehok naar de 100kmh.
Volgens mij trekt hij niet alleen zwarte strepen op asfalt, maar ook bruine strepen in de broek…
Wat een zwarte rook produceert dat ding; een Russische straaljager is er niks bij.
Eindbazen auto!
di Montezemolo & Piëch gaan niet zo goed slapen vannacht…
Dat ging redelijk rap!
Hot Damn!
Lol blijkbaar zijn 0-100 tijden verwaarloosbaar bij dit soort auto’s.. Ze zetten bij de specs alleen 0-200 en verder :p
Mooier dan een Exige. Rapper dan een Exige. Duurder dan de Exige. Gevaarlijker dan de Exige.
Toch is dit een Exige³ en zoveel vetter dan wat Lotus doet.
Smokin’!
En dat kan je letterlijk nemen.
wauw, dan zit ik met mijn leasehok net (niet) op de honderd.
lijkt me wel een leuke belevenis.
Eerst een teller erbij en dan geloven.
@maseratizzzzzzzz: yup…het blijven amerikaantjes hae :)
Zoiets zou je een keer mee moeten maken wouwwwwwww

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).