Kim Feenstra hoaxt Opel Adam door winkelpui

Auteur: , 60 Reacties

Nieuw jaar, nieuwe guerilla-marketingacties. Mocht u in uw Twitter-/Facebook-feed een foto tegenkomen van Kim Feenstra die een gejatte scooter Opel ADAM door een pui heeft gejaagd, laat u dan niet bij de neus nemen. Dit is net zo nep als aliens in Roswell, Sinterklaas en Mahatma Gandhi.

Bij de lancering van een uberhippe stadsrakker hoort natuurlijk ook een heel hip 2.0 marketingoffensief. Iets waar Kim (niet te verwarren met deze Kim), graag aan meewerkte. Art Director Jordi van de Bovenkamp twitterde bovenstaande foto (opklik voor groot) de wereld in, waarin mooi duidelijk een Opel onder een Opel-reclamebord, met drie druk telefonerende bijrolspelers te zien is.

Een uurtje later stond dezelfde foto al op de FB-pagina van de PR-man van Opel. Hè, wat een vervelend incident nou, zo vlak voor de opening van die gloednieuwe Opel ADAM-store, daar aan de Nieuwezijds Voorburgwal (straatnaambordje is heel toevallig ook perfect in beeld) in Amsterdam…. Nice try!



60 reacties

nep-fiat-500, nep-dame, nep-actie. duidelijk.
Sinterklaas is nog de meest geloofwaardige van het rijtje.
@Simpson: De ford ka is een nep fiat 500. De Adam heeft naar mijn weten een eigen platform..
Sloopel.
29ZLR8 = 29x Zuigen Likken Rukken 8 dagen lang ? Meer of iets anders kon ik er niet van maken.
@bempi: Geeft niks, je niveau is nu in ieder geval duidelijk.
@camber24:

Ten opzichte van de rest wel ja. Ik kan nog wat verzinnen ;)
Jammer dat ze er dan een ex hoertje/pinpas-dief voor gebruiken… Beetje verkeerde keuze van Opel lijkt mij.
@glaskoning: In NL de ideale keuze hoor.. :)
@kaasboerin: Inderdaad de perfecte match met de doelgroep, stelende dames ;)
Wel leuk dat we nu ook meteen een beeld hebben hoe Adam er uit ziet, nu hij zo stoer op de gevel van de winkel staat geposeerd.
@ThomasBol: Ja, en heeft Kim Feenstra nu een stok vast of staat er een stok met Kim Feenstra in de hand ?
Volgens mij is deze PR-stunt dus volledig geslaagd; aangezien jullie er met een belachelijk artikel aandacht aanbesteden.
Of krijgen jullie stiekem een stapeltje briefgeld van Opel om hier aandacht aan te besteden..?
@Rob: Who knows…Er hangt wel een Inception-achtig reverse psychology-luchtje aan…
@sir_smokalot:
Achja, ik gun jullie wel een stapeltje geld hoor. Maar omdat nou via zo’n schijnheilig artikeltje als dit te doen… Beetje jammer.
Ik ga eens kijken of de Firefox addblock anders kan instellen, zodat ook dit er niet meer door komt ;-)
@Rob: Zou niet zo gek zijn. Vroeger zag ik hier genoeg Opel reclames voor de autojunk filmpjes.
Opel zoals het hoort, als een sloopkogel.
Heel jammer voor Opel, maar dit ding is helaas niet cool en zal het ook niet worden door dit soort wannabe-marketing.
De Kadett GTC daarentegen die vind ik wel erg geslaagd qua design. Helaas erg jammer van dat de meeste Opel-motoren volledig ruk zijn.
@draragon: He Opa, het is 2013 hoor; de Kadett is al 20 jaar niet meer leverbaar ! Bedoel je misschien de Astra GTC ofzo ?
@dawwg: In mijn tijd reed iedereen nog op een varken, maar we hadden wel snel door wanneer een bepaald begrip komisch bedoeld was. Moet jij nog misschien nog een beetje aan werken.
@draragon: “Helaas erg jammer van dat de meeste Opel-motoren volledig ruk zijn.”

Niks persoonlijks, maar jij gehoorzaamd dus aan de propaganda van Autoweek?
@ej20g: ik heb een poosje een 1.4T gereden, maar die maakte de beloften toch niet helemaal waar, vond ik.
@Simpson: de 1.4T is inderdaad geen topmotor, maar ruk? Dat zou ik niet durven zeggen. Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe generatie motoren van Opel.
@ej20g: Die 1.4T was ook een ‘nieuwe generatie’ motor met op papier indrukwekkende soeplesse en zodanig ook met veel ophef door Opel geïntroduceerd … totdat je er een keer in reed.
@dawwg: Soeplesse is een erg toepasselijke typo in dit geval :)
@dawwg: die 1.4 is volgens mij nog van de “oude” generatie hoor. De nieuwe generatie is er bijna, ik geloof dat die de stempel “SIGI” krijgen. Souplesse is inderdaad niet het sterkste punt van deze 1.4, maar het is niet zo dat de motor slecht is. Hij is gewoon niet zo soepel als, met name, de TSI’s van VW (die weer andere sterke minpunten hebben).
@ej20g: Als je “oude generatie” definieert als “nieuwe generatie” in 2008 (?). Staat me althans erg bij dat die toen met veel bombarie als volledig nieuw ontwikkeld (daarvoor was het vrijwel alleen turboloos) geintroduceerd is.

Maar goed, je hebt helemaal gelijk, alle nieuwe mini turbo motoren hebben zo hun nukken.
@dawwg: 2008 is inderdaad niet heel oud, maar het is de oude generatie omdat op binnenkort met een volledig nieuw ontwikkelde generatie komt (eerst alleen als 1.6, daarna met minder en meer slagvolume). Ik weet ook niet of de 1.4 volledig nieuw was of niet, maar feit is dat hij vervangen gaat worden.

Daarom, het zal maar net zijn wat je zelf wil uiteindelijk.
Nieuwe kentekens, kom snel.
Haha geloofde het eerst
Weer in lelijke opel erbij!

(Niet dat er ook mooie zijn)
@timmyaudifreak: smaak is natuurlijk persoonlijk, maar: Commodore, Rekord, Omega B2, Astra J, GT (zowel oud als nieuw), Sintra (voor een MPV), Frontera/Monterey (voor 4×4’s), Manta en niet te vergeten de Calibra (uiteraard in originele vorm).
@ej20g:
Ik ben het niet helemaal met je eens, de Sintra was een gerebadged stukje golfkarton van Chevrolet. De 4×4’s zijn gerebadgede Isuzu’s en de oudere Opels die je aanhaalt waren regelrechte dwijlen.
Voor hun tijd was de wegligging ronduit belabberd en had je meer aan een zeilbrevet dan aan een rijbewijs.
De Calibra was gewoon een Vectra Coupe, zelfde dashboard met een tehoog geplaatst stuur waardoor het onmogelijk was om een goede zitpositie te vinden.
De turbomotoren van Opel hebben nooit tot de meest verfijnde gehoord terwijl ze de beschikking hadden over de knowhow van Saab.
Die wisten wel hoe je een Turbo motor soepel kon laten functioneren, ipv de aan/uit karakterestiek van Opel.

Juist op het gebied van rijgedrag en vormgeving hebben ze de laatste tijd enorme stappen voorwaarts gezet, nu maar hopen op bijpassende soepele en zuinige aandrijflijnen.
Dat is het belangrijkste wat er nog ontbreekt. En dan maar proberen om het imago weer op te krikken.
@jrk68: ik sluit me wel volledig bij jou aan. Technisch zijn het inderdaad eigenlijk geen “volledige” Opels, maar ik vind hun uiterlijk zeker voor de tijd mooi om te zien. En met die 3.0 V6 vind ik de Sintra voor een MPV toch behoorlijk lekker. Maar ik snap je punten wel, erg smeuïg zijn de meeste Opel motoren nooit geweest. Moet je wel één correctie geven: zowel de Kapitan als Commodore rijden heerlijk, maar daar moet je natuurlijk ook van houden om op die manier te zweven. De Omega rijdt heerlijk strak, zeker als je je bedenkt dat het topmodel met 3.2 V6 als sedan al 1610 kg weegt. Absoluut geen BMW maar strak genoeg voor zo’n luxueuze tank. Maar ook dat hangt af van wat je gewend bent.

Maar je hebt ook een sterk punt: vooral de laatste tijd worden Opels motoren en onderstellen stukken beter. Maar ik zou de oude Opels zeker niet slecht willen noemen. Middenmoot? Ja, maar slecht? Nee, eerder wat neutraal (of voor de azijnzeikers: saaaaai) en massaal. Dat is een beetje mijn hele insteek wat betreft Opels, ik heb er een hekel aan als mensen Opel als slecht bestempelen. Dan vraag ik mezelf altijd af: als Opels zo slecht zijn, waarom was het dan 36 jaar het bestverkochte merk van Nederland? Zegt genoeg lijkt me. Opel komt wel weer terug, daar heb ik alle vertrouwen in. Niks persoonlijks op jou overigens, gewoon in het algemeen gesproken.
@ej20g:
Dat ze 36 jaar het best verkopende merk waren heb ik eerlijk gezegt nooit begrepen.
Het was destijds een beetje een Kia verhaal.
Een auto voor Jan met de Pet die niet veel heeft met auto’s. En het was simpele techniek waar iedereen mee overweg kon. Saai maar degelijk dus.
Zelf heb ik er diverse als leasebak gehad eind jaren 80 en begin jaren 90.
En ik werd er niet vrolijk van. Voor hun tijd reden ze echt heel matig.
@jrk68: kan ik me voorstellen. En het klopt inderdaad ook dat het een beetje saaie maar extreem degelijke auto’s waren. Ik denk dat er in mijn familie al wel meer dan 30 zijn “versleten”. En dan niet afgedankt door slecht onderhoud, nee, écht versleten. Van die exemplaren die na 300.000-400.000 km het veld moesten ruimen voor een nieuwer model. Enkel de modellen die nu oldtimer zijn (o.a. een Rekord) zijn nu nog in de familie. Ik ken dus ook alle gaten en kieren van Opels. Of ze matig voor reden voor hun tijd, eerlijk is eerlijk, dat kan ik niet zeggen aangezien ik te jong ben om dat te hebben meegemaakt. Dat zul jij ongetwijfeld een heel stuk beter weten dan ik. Ik hou me echter met man en macht vast aan Opel omdat ik ermee opgegroeid ben. Vandaar dat ik Opel ook zo verdedig als mensen over betrouwbaarheid beginnen omdat ik weet dat ze geen feiten hebben. Er is een motorgeneratie geweest die minder was, dat was de eerste versie van de Ecotec. Verder top motoren wat betreft betrouwbaarheid.
@jrk68:
Bekijk het eens in de tijd van toen. Voor het geld wat je ervoor betaalde kreeg je best waar voor je geld. En welk alternatief was er? Ja, Ford, maar die bleven in verkoopaantallen ver achter bij Opel.
En wat nu “premium” is, bestond toen nog niet. Mercedes ja. Maar wat was BMW? De 1500 was te duur en ronduit een roestbak van de eerste orde. De eerste Audi’s? Ook roestbakken tot en met en oliezuipers.
En ga zo maar door. De Fransen en Italianen werden geroemd voor hun comfort, maar waren ook roestbakken. De Jappen? Daar werd toen nog over gelachen.
Opel had trouwens best modellen, die respect afdwongen. De Commodores GSE, de Admiral en Diplomat en later de Lotus Omega waren voorbeelden hiervan. Maar alles natuurlijk geplaatst in de tijd van toen.
@9000cse:
Als u mijn reply goed gelezen had, dan had u begrepen dat ik dat ook doe en uit eigen rijervaring spreek.
Ik ben niet één van de vele nablatende pubertjes die u hier zoveel aantreft.
@jrk68: tsja, wat een lul is voor een hoer, is een opel voor een boer.
Ze schijnen er toch blij mee te zijn.
Ongelofelijk Off-topic, maar ivm die Roswell aliens; wisten jullie dat de nieuwste verklaring luidt, dat het geen échte aliens waren, of een neergestorte weerballon, maar een echte vliegende schotel, ontworpen door de Russen, met aan boord kinderen, die genetisch gemanipuleerde waren door een Nazi dokter,zodat ze eruit zagen als “aliens”?
@SimonMc: Hmmmz, in die context vind ik de winkelpui hoax hierboven bij nader inzien toch stukken geloofwaardiger :)
Opel ABAM..?
Mmm, volgens mij heeft dat autootje een gat in de ruit geknaagd en is er toen dubbelgeklapt doorheen gedrukt. Kan me namelijk niet voorstellen dat zo’n ruit zichzelf gedeeltelijk repareert…
Wacht!

…Sinterklaas… bestaat… niet?
“Nice try!”? Dat jullie hier aandacht aan besteden geeft toch echt aan dat deze slechte grap gelukt is…
@kraakensmaak: Ja, dat is wel de ironie van het bericht, hè?
Als ze het gat in de gevel nou groot genoeg hadden gemaakt voor zo’n muis, dan had er misschien nog iemand in getrapt.
Als ze net zo slecht rijdt als ze hoort….dan geloof ik het wel hoor.
wel grappig dat het gat in de ruit kleiner is als de auto die er zogezegd dan is doorgegaan
Nice try van Opel om hip te worden. De hippe auto is er, de hippe ADAM store is er, en er zullen vast genoeg hippe mensen zijn die deze auto willen hebben. Dus je pakt heel hip je iPad om de hippe brochure digitaal te bekijken. En dat gaat dus niet lukken. Het is bijna niet voor te stellen dat een groot bedrijf anno nu hier punten laat liggen, zeker gezien de doelgroep van dit model.
Wat is er nep aan Sinterklaas?
Oh ja, Opel en bekende Nederlanders… nee die waren een tijd terug ook al zo enthousiast over de Agila: http://www.autojunk.nl/2008/04/aimee-met-agila
@robinio: haha
Vrouw achter het stuur, gat in je muur!
@bazzelijn: Het was toch … Vrouw achter het stuur, bloed aan d… never mind.
Ben ik nou de enige die vindt dat de grill cq voorzijde wel heel erg aan een Mercy SLS AMG doet denken ?
Pillevrouw
Vind de Adam echt iets hebben. Denk dat ie wel goed gaat verkopen. Mag zeker in het rijtje 500, new beetle, mini

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).