Koop deze Mercedes CLK met 930.842 km (!)

Auteur: , 50 Reacties

Dit is gewoon topkwaliteit.

Vroeger leken Mercedessen voor de eeuwigheid gebouwd. In de jaren ’70 en ’80 was de kwaliteit zo ontiegelijk hoog dat je na het kopen van een Mercedes een jaar of vijftien, twintig onder de pannen was. Gewoon een beurt wanneer nodig en wat roestpreventie en je hoeft geen verkoper meer te zien.

In de jaren ’90 ging het allemaal bergafwaarts. Althans, volgens vele Benz-devoten. Wellicht in vergelijking met de W126 en W124, maar er waren voldoende Mercedessen die in die periode lang mee kunnen. Dat bewijst deze CLK die je op de afbeeldingen ziet. Nee, het is niet de CLK 430 die @Wouter wilde inzetten als redactie-wagen om de vrij-mi-bo benodigdheden te halen.

Mercedes-Benz CLK 200 Aut. Elegance (C208) '99

Het is een CLK die stamt uit september van 1999. De Germaanse coupé is heel sober (doch fraai) uitgerust. Een CLK200 Elegance Automaat. Dat is niet een sprinter, maar wel een langloper. Dit exemplaar heeft er namelijk 930.842 KM gelopen. De auto is blauw metallic met een grijs stoffen interieur. Tegenwoordig kan dat echt niet meer, maar vroeger kwam het veel voor dat zelfs best wel kostbare Mercedessen voorzien waren van stoffen bekleding.

Mercedes-Benz CLK 200 Aut. Elegance (C208) '99

Natuurlijk is het niet allemaal hosanna. Zo is de auto redelijk aangetast door roest, iets wat je nog weleens ziet bij Benzen uit die periode. Daarbij heeft de auto bijna een miljoen gereden, dus het is de CLK vergeven. De wielen horen niet origineel onder deze auto, maar ze misstaan absoluut niet. De auto wordt enkel verkocht aan de handel, dus mocht je een handeltje hebben in keurige okazies: voor 3 mille is deze bijna-miljonair staat ;ie op de bedrijfsvoorraad. De advertentie checken doe je door hier te klikken.



50 reacties

Prima uitziende auto, vooral in deze kleur!
@denniss00: Op z’n krokante korstje na!
@cvoo: valt best mee na zulk intensief gebruik denk ik
@rob5nismo: bij de meeste auto’s is roest eerder een teken van leeftijd dan van gebruik in kilometers…
@daniel1975: denk dat je met dit gebruik meer vuil oppikt dan met woonwerk verkeer
@denniss00: welke kleur, de blauwe of de bruine
..?
@vbarchetta: to tone👌🏼
@kennone: blanke lak er over en klaar
@denniss00: inderdaad een mooi kleurtje. Maar hij is geen 3000 euro waard, met 900k achter de kiezen.
@denniss00: ja veel te netjes, ik denk dat ie de boormachine op de kmteller de verkeerde draairichting op heeft gezet
@denniss00: stoelen zijn wel echt netjes voor die kms
Leuk dat hij zoveel gereden heeft maar ik zou nog geen Euro voor deze roestbak over hebben.
Vroeger, toen Mercedes nog kwaliteitsauto’s bouwde.
@baklava: de motor wel, carrosserie was een ramp.
Knap dat ie deze kmstand heeft gehaald. Maar hij is toch helemaal weggeroest? Bijna geen lak meer om te poetsen. Zet hier maar eens een Lexus naast uit dat bouwjaar.
Wow! Da’s nog meer als m’n Volvo 240!
@aquila2097: hoeveel heeft die? Heb er ooit een gehad waarvan de teller stil stond op rond de 6ton. Geen idee wat hij werkelijk gelopen had maar het liep als een zonnetje.
@kennone: die van mij loopt in 640 en loopt ook nog als een zonnetje, gaat altijd mee lange reizen en dan is er wel eens wat onderhoud nodig maar nooit iets ernstigs. Vind het zelf ook echt een heerlijke auto.
@aquila2097: nette stand ook!! En voor de lange reizen de ideale reis auto. Comfortabeler stoelen of achterbank ga je nergens vinden👌🏼👌🏼, heb er 2 gehad en de drang om er weer een terug te kopen is groot!
@kennone: en zo is het! Ik zou het doen man. Ben zelf nog op zoek naar turbo :)
@aquila2097: eentje van de laatste type ombouwen. Minder roest en dan een 940 2.3 HPT blok met m90 bak er in hangen,, alle dashboard metertjes kopen voor een veelste hoog bedrag en hij is af👌🏼👌🏼
-edit: nutteloze bijdrage-
De zijschermranden moeten er allemaal uit. Dat is zo €1500 om te laten doen. Laat staan wat er aan de onderkant allemaal aan ‘gewichtsvermindering’ (lees:enorme gaten door roest) te vinden is.
Deze auto wordt waarschijnlijk simpelweg geexporteerd naar een warm land en gaat daar de tweede helft van zijn leven tegemoet.
Nou ik vind het best meevallen gezien de stand. Vooral het interieur is nog best netjes. Niet dat ik hem zelf zou kopen heur…
Maar issie ook scheckheftgepflegt?!
Hier is mee gesjoemeld. Deze is heengedraaid. Verder koop je voor 3 mille een clk die 3 a 4 keer minder heeft gedraaid.
Ik koop hem alleen als die NAP heeft, anders is een tricky business
@room850: heeft ie, 273 pagina’s…
En ik krijg mijn 3-serie uit 1998 niet eens verkocht voor 3 mille, met 277k op de klok…
@kevdutchie: Wat voor is het? Ik heb 750 betaald voor m’n 318is coupe 198k gelopen
@theblazerunner: e46 320i sedan. In de plaats van deze afgelopen weekend een dakar gele E36 compact gekocht voor €400, daarnaast nog 2 project E36’s die het geld goed kunnen gebruiken, dus de E46 mag plaats maken 😋
300 euro misschien.
@legion1349: veel méér is deze bijna-miljonair m.i. ook niet waard.
Wat. Een. Roestbak. En dan dacht ik dat m’n colt uit 1987 flink roest met 2 plekjes bij de wielkasten…
Weet iemand waardoor een premium merk als Mercedes uit die tijdperk zo roest? Verkeerde metaalsamenstelling ingekocht, of verkeerde anti-roest behandeling?
@al69: ik heb daar verschillende oorzaken over gehoord. Slechte kwaliteit (oostblok of aziatisch) staal, omschakeling naar watergedragen lak, verkeerd lakproces…
@al69: rond de millennium wissel is Mercedes overgestapt naar verf op waterbasis. Dat kon niet zo goed tegen steenslag.
@al69: veel auto’s uit dat tijdperk hebben daar last van. In de jaren ’90 schakelde men massaal over op staal waarin meer schroot was verwerkt. Ook werd de alkyd lakken (op oliebasis) vervangen door acryl lakken (op waterbasis), waarvan de ontwikkeling feitelijk nog in volle gang was en vergeet niet dat er in die jaren van fusies, overnames en schaalvergroting méér naar de kosten werd gekeken dan ooit tevoren.
Gekke kompressor!
@ghost: is het niet
@rolov: my bad!
Als ik die stoelen zie kan ik niet geloven dat die er al bijna een miljoen inzitten. En die knopjes binnenin. Heel apart.
Zie je wel, ik raad niet zo maar iets aan als goede beginnersauto! Topdingen die CLK’s.
Gewoon kopen voor 3k. 70.000 er bij zetten en precies met 999.999 aankomen rijden bij het Mercedes museum in Stuttgart. Misschien mag je wel een nieuwe uit zoeken.
@kvgorp: Die willen wel graag een leuk verhaal. Er komt daar iedere week iemand met een miljoen😂😂
Ik vond de comments tot nu toe interessanter dan die McCrusty. Dat zalbij deze dan wel afgelopen zijn (ik maak de grap alvast zelf maar).
2950€ 😂😂😂. Een beetje hoog die prijs, en dan nog voor export! 1000€ meer mag je hier zeker niet aan geven!
Flink geld voor 4 nieuwe winterbanden en een bult roest. Al heeft het ergens wel wat.
3000,- haha. En wel bijzonder dat er dus 20 jaar lang ruim 45000km pj os gereden met een 136 pk benzine wagen. Totaal onlogisch.
Het wordt tijd dat “stoffen” bekleding weer normaal wordt; is vele malen prettiger bij zowel warm als koud weer. Zo’n W126 had nog prachtig velours.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).