Krijgt de nieuwe BMW M6 600 pk? En komt in 3 versies?

Auteur: , 83 Reacties

Dat er een nieuwe BMW M6 gaat komen is natuurlijk geen nieuws meer, we hebben immers de testauto's al meerdere malen voorbij zien komen. Wat we echter nog niet helemaal zeker wisten was wanneer de M6 zou komen en hoeveel vermogen die zou krijgen. Ook waren er nog wat vraagtekens rondom een eventuele M6 Gran Coupé. Het lijkt erop dat enkele vraagtekens nu zijn verdwenen

Onze Belgische vrienden van autofans.be weten te melden dat er maar liefst 3 varianten van de nieuwe M6 gaan komen. Er komt een cabrio (juni 2012), coupé (september 2012) en tot slot nog een M6 Gran Coupe (maart 2013). Dat er eerst een M6 Cabrio komt en daarna pas een M6 Coupé is niet heel vreemd gezien het feit dat BMW ook eerst de 6 Serie Cabrio onthulde en daarna pas de Coupé.

Een ander verhaal dat de laatste tijd de ronde doet over de M6 is dat de dubbel geblazen V8 geen 560 pk krijgt (zoals in de M5), maar “bijna” 600 pk. Persoonlijk lijkt mij dat een beetje raar aangezien BMW tot nu toe geen onderscheid heeft gemaakt tussen de M5 & M6 of de X5 & X6. Waarom zouden ze dat nu opeens wel doen? De M6 zou met hetzelfde vermogen toch wel sneller moeten zijn dan een M5, alleen al omdat een coupe over het algemeen lichter is dan een sedan. Extra vermogen zou dus niet nodig moeten zijn.

Wij houden het dus nog maar eventjes op 560 pk, net zoals de M5 dat heeft.

BMW M6 impressie by Duron Automotive Artwork

Impressies via Duron Automotive Artwork



83 reacties

@mout: Dat er een BMW M6 komt is zeker en zal hoogstwaarschijnlijk veel op de bovenstaande foto lijken. BMW vind ik een mooi merk en de M-modellen des te meer, maar Alpina maakt BMW’s lelijker vind ik.
@agera: eensch, die van Alpina kan ik ook niet zo waarderen, gewoon de M.. die zijn prachtig :)
@dennisr: ieder z’n smaak…maar ben je wel eens een autootje gaan samenstellen op hun site ? Kan best mooi worden hoor !
@agera: Van buiten – tsja, als je er Alpina striping op doet wordt dat wel wat jaren ’80…
Maar kijk eens naar de plaatjes van het interieur, bij het Alpina artikel. Of ga inderdaad er eens eentje configureren op hun website. Bij M is het allemaal carbon en alu (allebei hard, oncomfortabel en grijs), bij Alpina kleurrijk, zacht leer, en verzorgde details als stiksels en contrasten. Of bere comfortabele zetels.
Kortom: M maakt indruk op circuit, en is ‘testosteron’. Alpina maakt indruk in de zakenwereld, en is ‘luxe kracht’.
Aardig detail is ook dat veel technische nieuwtjes bij Alpina beginnen, en daarvandaan bij BMW doorsijpelen. Ongeveer wat de S-klasse bij Mercedes doet.
@mout: Bij Alpina is de reclame een optie. Kan er af gelaten worden. Alpina is meer sportief comfortable (het rijdt echt subliem) en M is hardcore. Tis niet te vergelijken met elkaar.
@highperformance: Je vat me correct samen.
Meer = beter, ok meer Pk’s is beter.
@meneersander: Niet voor de portemonnee, 600pk is gewoon teveel voor dagelijks gebruik. Brandstof en onderhoudskosten kosten rijzen de pan uit met een M en je kunt op de openbare weg overdag bijna nergens voluit gaan met zo’n ding voordat je weer in de ankers moet voor een boodschappenwagen die voor je rijdt. Dan betaal je je scheel en kun je er niet eens goed gebruik van maken, M rijden is kut!
@alcantara: ja, want als je een M6 koopt moet je op de kleintjes letten…
@meneersander: Blijkbaar, anders kocht je wel een sportieve bak uit de eckte premium-klasse zoals Jag/Bentley/Porsche/Maserati oid.
@alcantara: die de ///M6 er gevoegelijk allemaal afrijdt…zucht…
@Megakix: Ja want een M6 is de allersnelste stoplichtsprint auto van het heelal…haha, not!
@alcantara: de m6 is zeker geen supercar maar als je kijkt naar de prijs en wat je er voor krijgt is het zeker geen slechte auto vooral de huidige m6 v10 is echt geweldig die blijft gaan of je nu 200kmh of 300kmh rijd als je het gas intrapt schiet ie nog als een malle ervandoor
@alcantara: dude…lees je eigen zin nog eens over…en ga je schamen. ‘Sportief’ en ‘Premium’ en je komt (grinnik) met een Jaguar op de proppen (max 550Pk o.i.d.), en een Maserati (max 450 PK o.i.d.). De MC12 = 2e hands en onbetaalbaar. De Bentley GT = onbetaalbaar.

Denk dat je bij ieder stoplichtsprintje de Jags, de Masers het snot voor de ogen rijdt…de Porsche is inderdaad een bijzonder league; voor oude mensen die ’s morgens ineens een harde kregen en besloten een ultieme kever te kopen.
@Megakix: whahaha ODOL-alert
@audir8v10:..durf het bijna niet te vragen…maar Odol gebruik jij vast voor je onwelriekende schoenzooltjes ? Of anders moet je proberen n’s duidelijk te maken wat je onder dat woord verstaat… :lol:
@Megakix: Odol komt van onze haagse vriendjes! Odol = ontzettend dikke ochtend lul? ;)
@euro95: oh…kende alleen de ONOK uit het Haags…vrouwtjes gaan voor hae ! ;-)
@Megakix: hehe, lol. Dat is de vrouwelijke kant.. Ontzettend Nat Onder de Kont bedoel je toch? Zijn wel grappige onzin-woordjes van oh oh cherso ;)
@euro95: bestaat al jaren die uitspraak, is nooit ‘van’ cherso geweest (althans, ik heb het nooit gezien). Het is Ontzettend Natte Ochtend Kut…(overigens ;-))
@Megakix: Oh andere ervaringsdeskundigen waren me voor!
@Megakix: Ontzettend Dikke Ochtend Lul
@alcantara: die bouwen niet eens sportwagens/supercars, je praat poep, een m6 is JUIST een relaxte rustige auto voor dagelijks gebruik, een geen onpraktische supercar..
@bassie en @Megakix: Nooit gehoord van een XKR-S of GranTurismo MC zeker? Een 911 kun je zo krachtig kopen als je wilt en laat ik over de Continental GT maar zwijgen…
Jullie leven ook zeker nog in de waan dat jullie E36 sneller is dan iedere moderne middenklasser? Ik zeik BMW niet af, integendeel heb er zelf ook één, maar het ging mij om het feit dat een M ongeschikt is als daily vanwege de kosten om het rijdend te houden. Of je moet inderdaad geld als slijk hebben maar dan zijn er leukere auto’s dan een M6.
@alcantara: Jah als je geen rekening met de prijs houdt kun je van alles aan dragen, dan is een continental gt of een aston martin inderdaad een alternatief (alleen 2x zo duur…)
@Michiel1: klopt, dat was ook mijn punt…
@alcantara: zijn allemaal geen supercars die jij noemt, en de top 911jes zijn al verouderd en worden niet meer gemaakt. Daarnaast zijn het allemaal praktische GT’s van de merken die jij noemt, stuk voor stuk prima dagelijks te rijden, en geen sportwagens.

Om over die onzinnige e36 bmw opmerking nog maar te zwijgen, ik heb een nieuwe (2010) S3.
@alcantara: De M6 koop je vooral om zijn design… en het is een wolf in schapenvacht.
@alcantara: Qua premium scheelt prijs niks. Een M6 vol opties kan je al bij een 200 ton zitten. Bij de dealer staat er nu een 650i voor 180.000k

– Jaguar is ook de XKRS niks.. 550pk met 1900kg? Nee sorry.
– Maserati staat ook niet bekend om snel te zijn: 450pk…
– Bentley C GT is nou ook niet bepaald snel.

Wat betreft luxe.. is dit gewoon een mening. BMW is luxer qua techniek/navigatie etc. Bentley is duurder afgewerkt. Ik ben meer van de technische gedeelte.
@bassie: Ik heb een vriend met een M6 (de V10 nog). Dat ding rijdt inderdaad gerelaxed maar er zijn veel topwagens die het mogen afleggen tegen die M6… dat ding is sneller dan de meeste Porsches, Maseratis en sneller dan een Audi R8. Onderschat BMW dus niet…die M6 is echt een monsterbak.
@bassie: je hebt duidelijk nog nooit in een M gereden. Die dingen zijn behoorlijk hard en oncomfortabel. Als ik mijn auto stap en een Afstand ga rijden stap ik ’s avonds fris uit. Dat lukt je echt niet in een M. Ik ga direct toegeven dat mijn auto weer niets op een circuit heeft te zoeken omdat je daar een harde auto wilt.
De klaagzang van James May over te hard geveerde luxe sportwagens was terecht. Prachtig om mee door de alpen te rijden, en het is een hel om er mee naar de alpen toe te moeten rijden.
@tinnemans: klopt een beetje…ook andere BMW’s zijn in het Banglerijdperk te hard geveerd, of goed geveerd maar door runflat stuiteriger geworden. De nieuwe BMW-koers (dus deze M6) draagt veel meer bij aan comfort. Zie hiervoor alleen al de tests van de M5 F10.
@tinnemans: Klopt klopt, maar ik vind het persoonlijk best meevallen. Ik heb alle M’s onderhand gereden, behalve de nieuwe M5. Maar de vorige vond ik toch best comfortabel. Alleen ergerde ik me wel aan die SMG bak. Schakelt te rouw over. Duurt te lang en verliest snelheid. Normale stand is de auto goed te gebruiken als daily driver.
@alcantara: We zouden juist eerder een maserati kopen, maarja, als bmw liefhebber maakt een gc m6 ook best kans! (waarschijnlijk wat goedkoper in onderhoud en in dagelijks gebruik).
@bmwmaaktrijdengeweldig: of gewoon een 550mxd of 750mxd of hoe dat heette, en mocht die komen.
@alcantara:

Als je zo’n auto koopt let je niet op de kosten. Voor wat hij biedt tegen een bepaalde prijs is dit in vergelijking met de modellen die jij opnoemt werkelijk peanuts.
Er zijn genoeg rijstroken in nederland te vinden waar je dik tegen de 300 km/u rijden, maar schijnbaar weet jij niet waar dat is.
Het is een geweldig auto ! En ik heb het liefst dat er 600 pk onder de kap komt te liggen. Het moet wel onderscheidend blijven. Ik raak niet onder de indruk als straks mijn buurman met een M5 komt met 560 pk en ik met een M6 ook van 560 pk.
En als je het zo’n kut bak vindt, mag je alvast hierna kwijlen. Dit is de 650i met M sport pakket:
http://imageshack.us/photo/my-images/337/bmw6series.jpg/
@meneersander:
Behalven de prijs
@meneersander: kilo’s?
Vind de Alpina mooier eerlijk gezegt, en idd dit is niet de officiele versie.
*kwijl*
600 fucking pk’s in zo’n mooie bruute auto… NICE!! :D
Staat best lelijk die voor en achter bumper van de 1M op een 6 gephotoshopped
Die render is badass!
M1 bumpertje staat ‘em goed!
Leuke Audi voor bumper
@911tt:

Pearl schijnt een leuke aanbieding te hebben…
@Jesper:

Ga er dan gauw heen en kijk daarna nog maar eens een keer

:-)
@911tt: Dude, serieus koop een …http://www.vumc.nl/afdelingen-themas/72674/27788/578966/loupe.jpg
@euro95:

Dude, get a life
@911tt: Ik wist niet dat je als slechtziende het ook kan klaarspelen te reageren op AB?
Als je een BMW neus al op een Audi neus lijk dan is er toch iets mis met je ogen hoor!
@vale46:

Ren jij maar ook gauw achter Jespers, want kennelijk ben jij slechtziend LOL Wie heeft het hier over neus??? Kheb het over de bumper….

De inhammen??? Als je het nog niet ziet, dan mag je sprinten wat mij betreft, want dan heb jij Pearle eerder nodig dan Jesper ;-)

@911tt: Ja hallo, elke sportieve auto met een ‘bodykit'(M-bumper in dit geval) heeft 2grote luchtinlaten onder de lichten. Dat ze beiden zwart zijn en ongeveer dezelfde afmetingen & grofweg dezelfde vorm hebben wil niet zeggen dat de hele bumper op elkaar lijkt.
Neus=bumper+nieren+lichten
@vale46:

Je bent dus nog steeds nie naar de Pearle geweest? Kon je het nie vinden? Het is nog erger met je dan ik dacht!

Nogmaals: IK had het over de bumper (inhammen) … PUNT .

En dat elke sportauto luchtinlaten heeft, dat is wel duidelijk. Maar het de vormen en plekken verschillen PER auto! Nogmaals… Zet je jampotjes eens op en dan praten we verder.

OT: Voor de rest wel leuk gefotoshopped. Ziet er zeker dikk uit….
Die fotosoep is f’cking stoer, geeft ‘m een heel sadistisch smoelwerk :D
@Jesper: Ook een fan van booskijkers?
GVD @#!

Als dat er werkelijk zo een beetje uit komt te zien, dan is dat wederom dikke vette pret ….
Vette bak man!!!
Vind het niet eens zo’n gek idee om de M6 meer vermogen mee te geven. De voorgaande M5/M6 hadden hetzelfde vermogen, maar als je een M6 koopt wil je echt wel iets ‘specialers’…dus, who knows…
Wow, die ik DIK!
IS :p
Waarom gebruiken jullie een geshopt plaatje met de 1M voor en achterbumper? Even rondneuzen op de bmw site en we vinden het M-sportpakket (als ook eerder geplaatst op autoblog).

http://static.autoblog.nl/images/wp2011/BMW_6-Serie_Coupe_M-Sport_pakket_lek_01.jpg
@drouvenjw: much better!
@drouvenjw: aii, ik vind dat geshopte plaatje vele malen mooier. Het zou wel logisch zijn als hij er zoals deze uit komt te zien. Even afwachten.
@drouvenjw: de M6 zal NIET op het M Sportpakket lijken. Waarom zouden we die foto dan plaatsen?
@drouvenjw: De ekte ekte Ms zien er vrijwel altijd net weer een tikje anders uit dan de reguliere BMWs met M-pakketjes.

Ik vind de shop persoonlijk mooier, hoewel het weglaten van de ledjes (die een optie zijn) sowieso al een hele verbetering is ook bij het M-sportpakket. Het M-pakket op de 6 vind ik sowieso niet zo geslaagd en het past ook niet bij de auto wat mij betreft. Zo’n 640i/d of 650i is gewoon een ingetogen GT. Gewoon een paar mooie wielen en kleur uitkiezen bij de BMW dealert en dan laat dat M-pakket maar zitten.

Op de 5 daarentegen staat het M-pakket dan weer heel erg goed en op de 1 en 3 traditioneel ook.
Blijft een bloedmooie wagen, zo’n 6.
Van voren is het net zo’n mooie Hyundai van de vorige generatie,achterkant is ook heel mooi. WTF ,600 peeka ,mot je daar nou mee?
@norge: kindjes bang maken & banden oproken?
Wat een mooie wagen zeg, die 6. In het echt ziet hij er nog veel beter uit. Ben benieuwd naar de specs van de M6. *gaat sparen*
600 pk, 3 versies op of af, dat ding is gewoon lelijk.

Trouwens een M5 krijgt minder pks al niet op het droge asfalt, ken je nagaan wat een 6 met 600 pk gaat doen. Slide slide slippedy slide…
toch zou ik liever een 1m kopen. lekker compact en een handbak!
Het valt op: De negatieve reacties bij een BMW artikel zijn op 1 hand te tellen. Tegenovergesteld; De positieve reacties bij een VAG-artikel, zijn op de andere hand te tellen.
OT: Produceren die handel, mooi ding, moge de bandenboer er maar goed aan verdienen!
@thoisss: VAG is doorgaans veel saaier dan BMW, logisch toch dat BMW populairder is bij ons, petrolheads.
Mooi! De weg die BMW is ingeslagen qua design is helemaal goed. Veel subtieler, meer ingetogen dan de vorige M6. En daar hou ik van. Stijl boven kamperbak zeg maar.
Ik hoop dat hij er in elk geval beter uit ziet dan een standaard 6 serie met M sport pakket, want die ziet er namelijk al heel geweldig uit. Ik kan niet wachten, hoewel ik het vorige model toch wat meer vond hebben.
http://imageshack.us/photo/my-images/337/bmw6series.jpg/
Mixed feelings.. Super.. een M6 in 3!! smaken.. en een M5 Touring kan er niet af.. en da’s net wat ik het mooiste vind..
Een kleine 10 jaar geleden had de m5 nog 400 pk, nu een belachelijke 560 pk, en waarom? een paar tiende seconde sneller naar de 100, ik zal het echt niet voelen.
Je kunt tegenwoordig alles opblazen met turbo’s, je zit met een turbogat,hoog verbruik,grote onderhoudskosten en een minder mooi geluid. Maak a.u.b. weer ongeblazen M-modellen.
@bsxc2:
Ok, M5 modeljaar 2000, 5 liter v8 400pk 500nm. CO2 uitstoot 336g/km (verbruik 1:7.2), 5.3s/100
M5 modeljaar 2012, 4.4 liter v8 560pk 680nm. CO2 uitstoot 232g/km (verbruik 1:10.1), 4.4s/100

Sterker, sneller en zuiniger = BETER.
@drouvenjw:

Als je goed het opgelet zag je bij de rijimpressie dat Wouter op een verbruik van 1 op 4,5 zat, als hij rustiger reedt had hij misschien 1 op 5 gehaald, 1:10,1 kan nooit bij zo’n auto. De M5 2012 heeft een turbogat en de 5 liter uit 2000 heeft veel meer inhoud, ik durf wel te zeggen dat ze elkaar niet veel maken bij het stoplicht. En met de Co2 uitstoot zitten ze er ook helemaal naast, de auto stookt in het echt veel meer in de lucht als dat er gezegd wordt.
@bsxc2: doh, als je een turbo hebt zit je altijd met een turbogat. Zie onderstaande afbeelding ;)
http://www.xs4all.nl/~rlfoto/rdp/renault/turbo.jpg
ik kan niet wachten op de nieuwe M6!!die auto wordt vet lekker!
die laatste foto is echt prachtig!
ik begin de nieuwe 6 serie steeds wat mooier te vinden!
toch maar hopen op de 600pk alhoewel 560pk ook genoeg is! ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).