Lamborghini Aventador binnenkort met 4 deuren?

Auteur: , 29 Reacties

Men neme een Lamborghini Aventador, trekt de wielen iets uit elkaar en monteert 2 extra deurtjes. Mazda RX-8 style jwz.

We krijgen op korte termijn een Lamborghini Aventador Roadster voorgeschoteld. Een Aventador met hard dakje, waar het dakje ook vanaf kan, als de geruchten kloppen. Over een paar jaar kunnen we natuurlijk een SV verwachten maar in de tussentijd lijkt Lamborghini nu aan een Aventador GT te denken. Volgens de immer creatieve geruchtenmolen zou dat een iets langere vierdeurs (2+2?) Aventador worden. Een Sportback zo je wil.

Of zoiets ooit tot een productie-exemplaar zal leiden is maar sterk de vraag. Met carbonfiber monocoques varieer je iets moeilijker in carrosserievormen dan met staal en aluminium (zoals bij Audi). Het idee van een Aventador-concept voor Lambo-rijders met vrienden is natuurlijk leuk.

Het concept zou in de maak zijn voor de 2013-editie van de autosalon in Genève. Daarmee heeft Lamborghini nog even de tijd een leuk concept te knutselen. Natuurlijk kan er ook wat verwarring zijn ontstaan omtrent de Lambo SUV. Wellicht heeft iemand vier deuren voorbij zien komen en op het verkeerde model geplakt. Een stevige SUV lijkt vooralsnog in ieder geval meer kans te maken op een groen licht voor productie.



29 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
mooi man aventador met 4 deuren.
*kuch* Estoque
@raphael: idd, liever Estoque dan aventador met 4 deuren. Aventador is mooi genoeg met 2 deuren
LOL @ Toyota comment..

anyway, lijkt me niet gek!
Hmmm, zouden er serieuze kopers zijn voor een 2+2 ? Ben benieuwd…
waarom geen reply knop bij die toyota reactie?
ot: blijft er dan plaats voor de v12?
@4991: Omdat het een advert is.
@phaeton: Thank you caption obvious.
@4991: Dan maken ze wel plaats. Ze gaan geen topmodel maken met een vierpitter. ;)
Een 2+2 is nu ineens een Sportback-idee? Panamera is toch ook geen 2+2 911? Gewoon een los model maken, stof maar af die Estoque!
In dit prijsklasse segment is er altijd markt voor auto’s. En dan maakt het niet meer uit hoe je hem maakt. Desnoods 3,5 deur.
Wacht even, ik raak in de war met alle termen! Ik ben in de veronderstelling dat een 2+2 gedefinieerd wordt als volgt: Een bolide met 2 deuren, vaak een GT waarbij er achter de voorstoelen nog ruimte is voor van Velzen. De DB9 of vanquish zijn hier voorbeelden van

Indien een 4-deurs variant ga ik uit van een 4-deurs coupe á la Rapide.

Overigens, who cares!

OT: Ze hebben wat dat betreft veel te lang gewacht bij Lamborghini om deze markt te betreden. Het moment dat de Estoque concept kwam in 2008, hadden ze eigenlijk door moeten zetten. Potentie genoeg als ik me goed herinner. Aan de andere kant, schrijver blijf bij je leest! Net als Porsche e.d.. Absoluut een goede zet wat betreft de verkoop van dergelijke modellen, maar hetgeen waar de merken ooit voor stonden worden op deze manier wel geschonden. Dergelijke merken hebben een ideaal en een visie waar ze naar streven en dergelijke uitstapjes geeft een verlies aan consistentie en waar het merk voor staat.
@C220AMG: Dat zal best maar de vraag is zie je liever het bedrijf ten onder gaan of pas je je enigszins aan. Zonder de Cayenne was Porsche er niet meer, en momenteel is de Panamera de best verkopende Porsche, dat zegt genoeg. It´s damn good business. Die paar puristen en liefhebbers die wegblijven neem je dan maar voor lief. Overigens zijn die er nog steeds hoor, tig mensen die geen goed woord over hebben voor een Cayenne, Boxter of Panamera maar die blijven dan gewoon bij de GT3 RS etc.
@raphael: ik wil ook alleen maar zeggen dat ze hun eigen waardes niet teveel uit het oog moeten verliezen door een zo groot mogelijke markt te bedienen. Hogere kwantiteit betekend geen hogere kwaliteit… (niet betrekkelijk op brouwkwaliteit). Maar marketing technisch is het absoluut een slimme zet om mee te liften met het succes van de concurrenten!
@C220AMG:

Was het al bij je opgekomen dat een merk als Porsche de ontwikkeling van supersporters als de GT2/3 RS en de 918 juist financiert met volumemodellen als de Cayenne en Panamera? Door het budget dat daarmee vrijkomt kunnen ze de ‘echte’ Porsches puurder en beter maken. In de regel is het gelukkig zo dat de mensen die daadwerkelijk pegels op zak hebben hier doorheen kijken en bestellen wat ze willen, ongeacht wat zo’n merk nog meer verkoopt.
@Jesper: volgens mij ga je hier niet in op mijn punt, ik heb overigens al aangegeven dat het financieel een slimme zet is! Wat niet betekend dat de ontwikkelingskosten per definitie geput moeten worden uit verkoop van de directe lijn, zijnde Porsche. Maar zoals ik al zei, dit gaat m’n punt m.b.t. de merkwaarde voorbij
Ik zeg, Doen ! Wordt zeker een lekkere schoonheid..;
http://image.motortrend.com/f/tuners/james-who-670-hp-custom-built-savage-rivale-roadyacht-gts-one-ups-007s-dbs/18370825+w750/savage-rivale-roadyacht-gts-side-view-doors-open.jpg
Ze laten bij Lamborghini een kleine partij als de Savage niet van een nichemarkt afsnoepen.
@AutomotiveDesigner: Hoe stap je bij dat ding eigenlijk achter in? Gaat volgens mij makkelijker met de deur dicht dan open :P
Lijkt me geen Estoque te worden, maar inderdaad iets met twee minideuren die suicide-style openen. Fractie langere wielbasis en een aangepaste monocoque? Moet kunnen, zeker voor een concept waarvan toch nog niet zeker is of hij ooit in productie gaat. Als Lamborghini daar net zolang over gaat mijmeren als bij die SUV duurt het immers nog wel FF.
@ricardo: Grappig (bewust?) dat je dat in hoofdletters zegt. Na het overlezen van de nieuwe reacties bedenk ik me dat je in het artikel spreekt over een soort RX-8 en ook vanochtend over suicide doors. Een soort Ferrari FF (AWD heeft Lamborghini al) met kleine suicide deuren achter, hm. Nu ik het zo bekijk hoop ik eigenlijk dat het een verzinsel is.
Beetje zinloos, we hebben onlangs uitgebreid kunnen zien op Autojunk dat Lambo rijders beslist geen vrienden hebben en ze ook niet maken :P
Ik hoop het niet, zal heel lelijk zijn. En hoe zal het dan met de motor zijn? Voor of.nog midden
Waarom, een aventador is een supercar die je koopt voor fun, niet voor een gezin en als je dan toch een familie lambo wil geef lamborghinni dan gewoon wat geld om de estoque te ontwikkellen.
Te dik!
Tzal meer een 2+(0,5+0,5) zijn zoals in een lotus evora, waar je je benen moet afsnijden om vanachteren te kunnen zitten
Ik denk dat ze de originele deuren verlengen en in het midden nog eens laten scharnieren, zodat de achterkant naar voren wijst… dat lijkt me nou echt een Lamborghini oplossing :D

Overigens begreep ik nooit waarom sommige sportwagens zo’n “onbruikbare” achterbank hadden… maar inmiddels ben ik vader, en als ik ooit de staatsloterij win en een sportwagen erbij koop… dan wil ik wel een kinderzitje achterin kunnen zetten :P
Maak dan meteen de estoque

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).