Lamborghini Gallardo “Ski Transporter” – Alle details

Auteur: , 39 Reacties

Enkele dagen geleden zagen we al de eerste foto opduiken van Jon Olsson's nieuwe winterspeeltje. En nu hebben we alle details voor jullie! Inclusief spectaculair beeldmateriaal. Wist je bijvoorbeeld dat deze skibox zelf bij snelheden van 250+ km/u gewoon op het dak blijft zitten.

Laten we even beginnen met de auto zelf. Dat is gewoon een ‘oude’ Gallardo en dus géén LP560-4, waarschijnlijk is het zelfs gewoon de Gallardo die Jon in 2008 ook al eens had voorzien van een camouflagewrap en skibox. Wel zijn de looks van deze Gallardo flink onder handen genomen.

Tuner DMC heeft de Gallardo voorzien van een (carbonfiber) GT3 neusje en de achterkant is, met behulp van originele onderdelen, voorzien van een LP560-4 look. Zo zijn er aan de achterkant nieuwe achterlichten, achterklep, bumper en diffuser gemonteerd.

En binnenkort zal er aan de achterkant ook nog een Murcielago SuperVeloce spoiler gemonteerd worden. De heren van DMC hebben namelijk een replica gemaakt met speciale montagesteunen zodat hij op de Gallardo past. Het enige probleem is wel dat dan de motorkap niet meer open kan.

Overigens zat Jon Olsson wel met een probleempje. Zijn Gallardo was namelijk in Zweden en hij zat zelf in Monaco. En dus besloot hij om twee 19-jarige knulletje zijn auto maar naar hem toe te laten brengen. Wat een toffe peer die Jon Olsson!

I would also like to thank Oskar and Marcus for driving this thing down here! (I guess technically they should thank me, giving a Lambo to two 19 year olds to drive across Europe is a dream for most!)

En het feit dat Jon Olsson alleen maar kan denken in oplossingen en niet in problemen blijkt wel uit het feit dat hij met samen met 2 vrienden (Oskar & Marcus?) maar liefst 430 kilometer opgepropt heeft gezeten in de Gallardo om van Modena naar Monaco te rijden. Onderweg werd nog ff getest of de skibox bij 250+ km/u wel bleef zitten.

Lamborghini Gallardo Ski Transporter met 3 man

we saw no problems in a Gallardo full of ski equipment and three people for 430km so we went for it! We even got to test the ski box a bit and it seems to be on there pretty good! Think we have to go for the 300 km/h mark next time….;-)



39 reacties

Zo zou ik wel op snowboard vakantie willen vertrekken!
Is toch wel een 560-4 ? Kijk naar de bumpers… In gelinked artikel is het duidelijk een Gallardo Mk1 maar dit is zeker de 560-4.

Nice build btw
@cedio911: edit foutje !! had artikel niet goed gelezen
@cedio911: ik zal je 1 tip geven:
Lezen -> Nadenken -> Typen -> Nadenken -> Reactie plaatsen

Jij doet nu precies het tegenovergestelde ;)
Wow, 395.8 km op de dagteller. Die heeft er zin in?
@euro95: ook het artikel niet gelezen? Modena -> Monanco is nou eenmaal een stukje rijden.
@euro95: Dagteller wordt niet elke dag gereset, maar elke 2000 km
@euro95:
ik zou er ook zin in hebben:)
@robbie: nadenken typen nadenken lezen? Klopt die eerste nadenken wel??
@audir8v10: oh er zit nog een reactie plaatsen voor :-S iPhone layout
@robbie: Zekers het artikel wel gelezen, maar het viel me gewoon op :P
@robbie: daarmee kweek je betweters, iets begrijpen vereist begrip.
@cedio911: Het is wel een wat oudere Gallardo. Kijk maar naar de koplampen. Deze zijn vrij rechthoekig en hebben een stukje zwart kunstof onder de koplampen om het optisch te verlengen. De nieuwste Gallardo’s hebben een lager gepositioneerde koplampen en zijn net wat agressiever qua vorm. ;)
Breng hem nu nog eventjes langs bij UGR en hij heeft punt uit de coolste Gallardo die er rondrijd.
Vreemd artikel. Ik snap de “gebeurtenissen tijdlijn” niet zo.. hij is in Monaco.. de Lambo moet daar ook heen.. dus wordt die gebracht door twee gastjes. Vervolgens gaan ze met deze Lambo met zijn drieën van Modena naar Monaco? Huh? Daar was hij toch al? En die Lambo stond in Zweden en niet in Modena. En, en.. ach laat maar..

OT: Ik hou 0 van skieën.. ik haat zelfs sneeuw. Rottroep. De kl*tetijd komt er weer aan. Baal. Vind een bonk plastic op een Lambo dus ook niet aantrekkelijk. Doe mij maar een open Gallardo onder de palmbomen aan een wit strand met 30 graden.
@Freewarefreak: hij woont in Monaco, maar blijkbaar even in Modena toen die gasten richting Zuid Europa reden. Of ze zijn met 2 auto’s naar Modena gereden en moesten daarna met 1 auto weer terug naar Monaco. Er zijn genoeg (logische) antwoorden te bedenken.
@robbie: Snap ik ook wel.. vond het alleen een beetje onsamenhangend geschreven.. ;)
@Freewarefreak: ik hoop dat je het niet heel erg vind als ik niet precies weet hoe, wat, waar dhr Olsson, zijn auto’s en zijn vriendin uithangen ;)

Wellicht dat dit helpt in je puzzeltocht:
So this is why Oskar was not with me in London, he was busy driving it down here with his friend Marcus. As I just flew in we are now 3 people that need to get to Monaco tonight, so how do we solve this? Find out in the morning!

http://www.jon-olsson.com/?p=6451
@robbie: LOL! :)
Held!
Les 1: Hoe vern**k ik mijn Lamborghini, is geslaagd met een 9,5.
@masterstig: echt he
ik dacht dat die Jon Olsson zoveel geld had? blijkbaar heeft die geen geld voor een lp 560 anders laat je je oude lambo niet ombouwen… Zonde dat ze van dat ding een bouwdoos maken :|
@maxx1: hij heeft net een nieuwe Aventador gekocht en in de tussentijd rijdt hij met deze auto. Geen verkeerde oplossing lijkt mij zo.
@maxx1:
Voor een auto die maar slechts 50.000Km mee hoeft voor hij weer vervangen word voor een ander. Vind ik het een leuke 2e auto. Of zelfs derde als hij de Aventador en de Koenigsegg koopt.

Dit hoort natuurlijk gewoon bij zijn huisstijl die dakkoffer. Je kunt ook lekker saai in je Opel Agila alle events afgaan.

Ieder zijn smaak/ding Het zal heus geen kwestie van geld zijn deze keuze ;)
@memphiszr: nee ook mee-eens, blijft vet ding. Ik vind het alleen beetje raar als je facelift parts gaat installeren. Ja het is mooier maar toch vind ik het een beetje wanna be… beetje verpesting van de auto al wordt het mooier. Maar 50 000 km is veel voor een supercar?
Klinkt stoer, een skibox met 250kmh.
Maar tegenwoordig test iedere fabrikant zijn auto’s bij minstens 250kmh MET skibox.
Ik vind het een bruut apparaat.. Al snap ik niet waarom ze met zijn 3-en in de cockpit hebben gezeten terwijl er eentje lekker had kunnen pitten op het dak.. Dat was pas een mooie test geweest bij de 250.
Oke dus dit mag wel? Een Gallardo ombouwen tot een 560-4? Hypocrieten…
Verder erg mooi, mooier dan een orginele 560
wat een baas, gewoon 2 jonges van iets ouder dan mij zn gallardo geven en wss de boetes en benzine nog vergoeden ook ;) wanneer vraagt iemand mij zoiets? (mag ook wat minders zijn dan een gallardo hoor ;) )
@spykerboy:

Kijk en dit is nu net het probleem met het uitlenen van een dergelijk auto. Je moet niet denken dat je schumacher bent.
@towi1989: als jij zo’n auto onder je reed had voor zo’n trip zou jij je dan overal netjes aan de snelheid houden? dat denk ik niet. er zal dus ongetwijfeld wel wat boetes gereden zijn.
na da zand-arabier nu ook de sneeuw-arabier ..
Hard met een skibox kan elke debiel…. Trouwens hard rijden zowiezo ook nog wel.

Hard remmen met een, overvol gevulde, skibox; dat is listig. Alle “merk-skiboxen” worden in een windtunnel getest op aerodynamica en bevestigingsfouten.

Er komen namelijk vele malen meer G’s op een remmend object dan op een hard rijden object……..

OT: Leuke auto, zet maar voor de deur ( de skibox verkoop ik dan wel om er een kleine audi met winterbandjes )
Die is en gek en goed tegelijk, en heeft goede muziek op staan, Avicii met Levels

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).