Lancia Flavia Cabrio komt er dus toch

Auteur: , 46 Reacties

Vergeef ons als we een beetje in de war waren, maar de Chrysler 200 rebadge, die als Lancia Flavia voor de Europese markt werd klaargestoomd, kwam er eerst wel, daarna weer niet, en toen weer wel als productiemodel. Met de aankondiging van een definitieve versie voor Genève lijkt hij er toch 100% zeker te komen.

Voor de gelegenheid heeft Chrysler/Lancia meteen een paar nieuwe fotootjes ter beschikking gesteld. De Flavia wordt, net als elke andere Chrysler 200, in Noord-Amerika geproduceerd, en daarom komt er ook een lekker Amerikaanse 2.4 liter vier-in-lijn met 174 pk in te liggen. Ik voorspel een absolute verkooptopper *kuch* in Nederland, die zich ook zeker niet uit de markt prijst door een flinke CO2-tax.

En dat terwijl hij er toch helemaal niet verkeerd uitziet..Wellicht dat het wel aanslaat in landen met een iets minder stringent belastingstelsel. Als het goed is worden de eerste orders in maart geschreven en volgt uitlevering later dit jaar.



46 reacties

Ik kan maar niet wennen aan die nieuwe lancia’s.
@jordy14: ik ook niet :-(
Die naam. Lijkt wel een SOA.
@mrbones: Toch is de naam Flavia een historische Lancia naam.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Flavia
@bullgod76: * doet zoeken om er toch iets van te maken… *
@bullgod76: fulvia klinkt toch beter
De Lancia Thema (Chrysler 300) vind ik erg geslaagd, echt een top auto. Dit wat minder, doet me denken aan de Volvo cabrio.
@raphael: Die Chrysler 300c is vrij geslaagd. Als Chrysler dan! Niet met een Lancia badge erop..
@adjudant: Ten eerst is het geen 300c maar een 300. Wat maakt de Lancia badge uit? De ophanging is veranderd en het interieur is verfraaid. Ik vind hem beter dan de 300.
@raphael: Interieur is helemaal niet verfraaid, ’t interieur komt gewoon rechtstreeks uit de 300 Executive Series.
@mopar: De fraaiste versie dus…
@Esprit_de_Flandre: De fraaiste versie van de standaard 300. Dus geen aanpassingen aan het interieur voor de Europese markt…

Thema:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRVNyEt3fWK0pXA354SCcxa08oQWXfeJ9wh9U5KQ8w1dG-9vO2sWdpKdsqY

300C Executive Series:
http://www.allpar.com/photos/chrysler/300C/2012/executive-dashboarcd.jpg
@mopar: Mja, is toch wel een beetje een aanpassing aan de Europese markt, dat ze alleen de fraaiste versie leveren. Maar zo’n aanpassingen vind je op alle markten, bij alle merken. Een grote Hyundai is hier ook altijd full-option. Ik vermoedt dat dat in Korea wel even anders is bvb…
@Esprit_de_Flandre: vermoed, gvd…
Jammer, dit is geen Lancia meer te noemen..
En dan verwachten ze daar dit te verkopen aan liefhebbers van het merk? Nou ik dacht het niet.. Er zit amper een stukje Italië in dit koekblik.
Vanbuiten een fraaie cabrio, hopelijk valt de slurptax mee en slaat ie aan. Dat geeft budget voor meer modellen zoals de Fulvia concept van een tijd geleden.
@E34M5Touring: Fiat gebruikt deze rebadge-Chrysler niet om Lancia winstgevend te maken hoor. Op deze manier kan het merk Lancia nog even voortbestaan. Ze houden het kunstmatig in leven als het ware. Het is dat ze in Amerika nog enigzins van dit soort cabrio’s verkopen en dat het eenvoudig is andere logo’s er op te plakken. Ik denk dat Fiat er dit jaar nog geen 50 van gaat verkopen in NL.
@eklasse: Dat dit geen aantallen monster wordt is duidelijk. Maar als de prijs goed is en er is wel animo voor zijn het wel auto’s waar iets gemakkelijker marge op te halen valt. En dat geeft ademruimte. Vergeet niet dat de Saab 9-3 Cabrio al een hele tijd meedraait en eigenlijk altijd goed verkocht, ook al was het niet de meest moderne (nou niet bepaald torsiestijf) cabrio. En de eerste twee series Sebring cabrio deden het niet slecht in NL.
@E34M5Touring: de Crossfire vond ik destijds nog wel het aanzien waard, en daarvan zijn er werkelijk bijna noppes verkocht. Dit is ook weer een gedoemd-te-mislukken-verhaal..althans, in Europa. Amerikanen zijn geen autoliefdesland, dus daar baggeren ze er prima in rond.
@Megakix: Crossfire heeft bijv. in Duitsland niet slecht verkocht bij mijn weten. Het zou mooi zijn wanneer Lancia wat succes heeft waardoor er meer ruimte is voor een meer eigen gezicht. Gezien het succes van Maserati de laatste tijd zou het mooi zijn als het een soort Poor mans Maserati wordt. De rol die Alfa nou een beetje laat liggen in mijn ogen.
@E34M5Touring: huidige roerganger eruit, nieuwe Victor Muller erin. Ik zie geen probleem, maar er walst een zielige Marchionne rond, waar je zelfs nog harder van gaat huilen dan het standaard dragen van uien onder je oksels. Dit is dus typisch iets van het verkeerde kapiteinverhaal.
@Megakix: Ja de number cruncher houd de boel wel draaiende nu. Daarom hoop ik, wanneer er meer budget beschikbaar is, dat Marchionne zegt ok laten we de merken terug in oude ere herstellen. Het is zonde van een merk wat zo innovatief was vroeger. Wat ze ook van Top Gear vinden, ik vind het Tribute to Lancia item wat ze een tijd geleden hebben gedaan echt erg gaaf. Persoonlijk heb ik een zwak voor modellen als de Oer Delta en Fulvia etc. en zou ik het daarom ook erg gaaf vinden als ze weer terugkomen met dat soort modellen. Only time will tell. Zelfde geldt voor Alfa btw.
@E34M5Touring: zoals het nu is, lijkt het wel op een veredeld voetbalelftal…een verkeerde coach die het al prima vindt dat er 3 punten worden gepakt. Iedere coach zo z’n eigen ding, tuurlijk. Maar voor zulke mooie ‘oude’ produkten (Lancia & Alfa) heb je meer een Guardiola nodig; tuurlijk pakken we die 3 punten, maar niet ten kostte van het schouwspel ! En zolang de 3 puntjes nu worden gepakt, wordt Marchionne in de luwte gehouden. Maar ‘wij’ als autoliefhebber zien toch graag een ‘stylist’ en een ‘purist’ het roer overnemen.
@Megakix:Ik denk dat Marchionne op de goeie plek zit. Laten we niet vergeten dat ook Barca een MEGAschuld heeft ;). Maar ik snap en ondersteun je punt, het zou mooi zijn als hij wat meer ‘passie’ liet zien.
@eklasse: Ik denk dat ze hem niet eens gaan leveren in NL, beetje hetzelfde verhaal als de Fiat Freemont.
@bobb: Hebben jullie die niet? In B wel…
ziet er mooi uit! hopenlijk is ie nog een beetje betrouwenbaar, en als ze er dan even een fiat benzine motortje erin flikkeren dan is ie nog een beetje te betalen ook!
Vanaf de frontpage leek het net een 6-serie :o
james125 via Android app
Wat een *uch* Italiaanse schoonheid *uch*!
doet mij een beetje denken aan een volkswagen eos
@ikzeg: Serieus? Wat ben jij dan slecht in vergelijken.
@VWTouran75: Zit wel iets in hoor.

Even lelijk…
Uiterlijk is meer dan geslaagd, alleen gaat dit niet verkopen wegens de naam “Lancia”.
Ze zouden er echt multijet blokken erin moeten gooien, anders zijn ze voor ons land onbetaalbaar…
Wat maakt het uit, dit zal toch het enige exemplaar blijven…
tering, wát een gedrocht….
Enkel de achterkant vind ik geslaagd. Interieur is echt niet men ding en zeker niet op vlak van afwerking. De neus is ‘gewoontjes’ maar niet spectaculair. Zou best een succesvolle cabrio kunnen zijn op de Amerikaanse markt.
Naar Noord-Amerikaanse maatstaven zeker geen slechte auto, en als ik het goed voorheb nog altijd leverbaar met een stoffen en metalen klapdak.
In de VS in zijn broertje gereden, tja, voor daar werkt het prima, een zachte cabrio met weinig power waar je rustig mee kan ‘cruzen’ alleen werkt dat in europa gewoon anders.

Belachelijk weinig pk’s uit een 2,4 als je het mij vraagt.
Best een fraaie cabrio, voor een fraaie prijs. De 2.4 is dorstig, de pk’s zijn acceptabel en het koppel is lekker.
Bekerhouders in de portieren, zo italiaans ;)
Best mooie auto verder, maar wel met een Amerikaanse uitstraling als je t mij vraagt..
duurde een jaartje of 50 .. maar Lancia heeft iig wel weer een cabrio ..
die hebben veel bij mercedes gejad als je goed kijkt clk
@silverline: LELIJK
Dit is gewoon een gepimpte versie van de Sebring cabrio >2008 waarvan er maar een handje vol is verkocht. Gaat ie het beter doen met Lancia badge? Ik betwijfel het ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).