Lexus GS 450h: 343 pk en 20% bijtelling!

Auteur: , 88 Reacties

Dat leest u helemaal goed. De voorlopig snelste GS valt tevens in het populaire leasesletten-bijtellingstarief van twintig procent. En hadden we al gezegd dat deze hybride 343 pk heeft? Mooi.

Lexus heeft bekend gemaakt wat de CO2-uitstoot is van de nieuwe leasetopper uit de GS-serie. Zitten we daar op te wachten? Ja, het leaserijdersgedeelte onder u wel. Zijn we daar nieuwsgierig naar wegens milieugevoelens? Absoluut niet. Het gaat om de portemonnee: valt de GS450h in de 20% of 25% bijtellingsklasse. Welnu, met een CO2-uitstoot van 139 g/km valt de Luxury Line-uitvoering nét onder de grens van 140 gram, wat de GS 450h toegang geeft tot 20% bijtelling. De Business Line is met 137 gram CO2 per km zelfs nog liever voor Moeder Natuur.

De GS 450h komt medio 2012 op de markt. Het wordt dus een close call met de regelwijziging die vanaf 1 juli 2012 geldend is. Vanaf die datum veranderen de bijtellingsregels en valt de GS 450h niet meer in de 20% bijtellingsklasse. Geïnteresseerde die ‘m zakelijk willen gaan rijden doen er dus goed aan de auto vóór 1 juli 2012 op naam te zetten. Moet lukken, want de orderboeken gaan nog dit jaar open, aldus Lexus.

De GS 450h Hybrid heeft een nieuwe 3,5-liter V6 die wordt bijgestaan door twee elektromotoren. Resultaat: een totaal vermogen van 343 pk (252 kW) en 345 Nm aan koppel. Hiermee sprint de auto in 5,9 seconden naar 100 km/u. De (begrensde) topsnelheid bedraagt 250 km/u. Het verbruik komt uit op 5,9 l/100 km.

Geen interesse of baat bij bijtelllingsgedoe? Dan is er nog de President Line en F Sport Line, die komen uit op 141 gr/km en 145 gr/km. Prijzen van de luxe Japansedan zijn nog niet bekend gemaakt overigens. Maar die kunnen we dit jaar nog verwachten.



88 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Jammer dat ie zo lelijk is :(
@Vanquish: Klein detail :D
@Vanquish: Ik vind hem prachtig? Geen M5 maar echt mooier dan de gemiddelde 3 serie of a4
@burninrubber: dan zijn dan ook 2 wagens onder zijn klasse…
Je moet hem met een A7, A8 S, 7 vergelijken.
@vale46:
Ik denk dat je de A6 en 5-serie bedoelt, maar ik snap dat je het verschil niet ziet want ze lijken allemaal zoveel op elkaar ;)
@xdoctorx: Nee hoor, ik bedoelde echt de A8, S-klasse en de 7 serie.
Die liggen toch ongeveer in elkaars buurt, of vergis ik mij nu zo hard?
@vale46: Je bent in de war met de LS modellen denk ik, dat is maatje A8 ;)
@Jesper: jep, dat is het!
Ze lijken zo op elkaar als je de grootte niet goed kan inschatten.
@burninrubber: Sinds de IS300 kan ik het design van Lexus niet meer waarderen. Ik vind het geheel niet kloppen, teveel onnodige lijnen en vormen.
@Vanquish: ik heb net een filmpje op YouTube bekeken en idd oogt niet prettig. Beetje uit proportie
Prachtig mooi en technisch het beste wat je kunt kopen,goed gedaan Toyota.
@norge: Mee eens, wat een wagen!
@norge: Qua specs is dit werkelijk fe-no-me-naal! Zo knap… Iedereen die rationeel shopt in deze klasse kiest deze. Helaas zijn dat er niet zoveel… In nuchter Nederland misschien nog wel, maar zie dit in de grote autolanden geen succes worden…
@Svenska_Aeroplan_AB: Jammer genoeg wel ja en ben je het met me eens dat deze Lexus GS een Duitse auto was geweest de (meeste)reacties anders waren geweest.
@Svenska_Aeroplan_AB:
In Amerika behaald Lexus zeer goede verkoop cijfers, maar Amerika is natuurlijk geen groot autoland… lol.
@xdoctorx:
*Verkoopcijfers
@norge: Helemaal mee eens en ik geef toe als hier een BMW badge op had gezeten zou iedereen ermee weglopen.
veredelde toyota met hybridebomenknuffelsmaak, nee bedankt.
Hybride is sowieso faal, je bespaart tankbeurten maar beter voor het milieu is het niet en dat zal het ook niet worden.

Bomenknuffelers, kom er maar in…
@tuning:

Zei de minderjarige Civic-wanker zonder kennis van zaken?
@Jesper: Zei degene die in een mooier afgewerkte auto rijdt dan dat jij hebt, VAG-wanker?

Mijn alfa romeo > jouw VAG rommel.
En ik heb er wel verstand van, dat jij het niet zo begrijpt dat kan, iedereen maakt wel eens (lees)fouten he.
@tuning:

Ten eerste staat er op de avatar van @Jesper een toyota celica.
Ten tweede als je z’n profiel had bekeken had je ’t zelfs kunnen zien en lezen…dus over leesfouten gesproken ;)
En minder uitstoot zie jij als vervuilender…heb jij uberhaupt wel opgelet op school?
@speedlimit: Ooit nagedacht over de productie van die grote batterijen die ze in die hybride-zooi stoppen?
Gaan dan maar eens even snuffelen op internet. Tipje vd sluier: Er wordt dat veel meer CO2 verstookt om dat kreng te maken dan die auto OOIT zou goedmaken t.o.v. een “normale” variant.
Dus iedereen die denk dat hij goed voor het milieu bezig is met zo’n accuvervoerdertje. Houd a.u.b. je ***.

*zucht van verlossing* :lol:
@kliko:

Houd dan aub zelf je **** dicht.
In iedere auto zit een accu…laoptop,gsm,pda en ga zo maar door.
Wil je zeggen dan je geen gsm hebt of dat je nooit gebruik maakt van n laptop.
Je hebt ergens n onderzoek over n hummer gelezen en denkt meteen t wiel uitgevonden te hebben.
Als je dan toch zo pro milieu gesteld bent…iedere auto heeft n accu en dan zit je wat dat betreft hier verkeerd op AB.
@speedlimit:

laoptop = laptop ;)
@tuning: VAG is geen rommel, Alfa’s zijn rommel. Als het straks echt koud wordt, dan doet jou geliefde Alfa’tje het niet meer, degelijkheid is het toverwoord.
@masterstig: Nee hoor want als je je auto in goede staat koopt en zo houd blijft hij het gewoon doen, sinds ik hem gekocht heb heb ik er nog niet 1 keer mee stil gestaan, geen startproblemen en ook nog geen storing gehad.

Dat jij je door iedereen iets laat vertellen en dus geloofd dat alfa’s uitelkaar vallen, moet jij weten.
Veel plezier in je 485947389 in een dozijn grijze golf/polo vol met storingen.
@tuning: Waarom in hemelsnaam denk jij dat Polo’s storingen hebben?
@tuning: Mooi gesproken :P. Wat voor Alfa heb je?
@masterstig: Je loopt achter! Tegenwoordig zijn Alfa’s niet alleen mooi, maar ook degelijk. Al die stomme vooroordelen hebben ervoor gezorgd dat er nog maar twee hatchbacks verkocht worden door ze. Maar één ding is zeker: als Alfa met een auto komt is het er een waar elke alfist trots op is. Dat kun je van die voorspelbare VAG rommel niet zeggen!
@Vanquish: Ok, misschien zijn de tijden nu veranderd, maar toch, waarom waren ze dan vroeger slecht? VAG is wel betrouwbaar over het algemeen.
@masterstig: Omdat ze onder je aars vandaan roestten. En waarom dat kwam? Slechte afwatering, verkeerde lak? Zeg het maar. Inmiddels is dat allang niet meer aan de orde en kun je Alfa’s dus zelfs rationeel nog enigszins verantwoorden.
@Vanquish: Ik bedoelde waarom de Italiaanse auto’s vroeger slecht waren (nu nog steeds geen VAG/Japanner/Koreaan). Waarom ontworpen de Italianen niet eens een wel degelijk model, ik denk dat ze het allemaal niet zo boeien, kwaliteit is bijzaak, als het er maar een beetje oké uitziet.
@tuning:

Waarop baseer jij dat ik in een VAG product rijd? En áls dat zo zou zijn, sinds wanneer zijn Alfa’s beter afgewerkt dan VW’s?

Verder druipt je reactie nou niet bepaald van het inzicht in het merk en diens techniek, laat staan dat je weet hoé die auto’s precies worden ontwikkeld, gemaakt, hoe die fabriek er uit ziet en hoe ze worden gerecycled. Cradle to cradle heet dat. Geloof me, een inhoudelijk gesprek over Toyota/Lexus ga jij niet winnen ;)

Als jij zuinig rijden gecombineerd met +300pk een wanprestatie vind, ben ik benieuwd wat je in een Alfa doet. Die verbruiken gemiddeld genomen meer olie dan deze Lexus benzine verbruikt!
@tuning: Ik heb nog nooit een hippie blij zien worden van een auto met 300+ pk.
@tuning: Dus jij zou eerder voor een elektro motor-loze versie kopen die meer zuipt en minder pk’s heeft? Slimme jongen ben je dan!
@integraturbo: ja en het heeft niks met intelligentie te maken, jongeman.
Het heeft met emotie te maken die de auto uitstraalt en een hybride auto heeft dat totaal niet.
Een auto zonder fun factor is niks voor mij.
@tuning:

Intelligentie is bij jou ver te zoeken ;)
@speedlimit: emotie en intelligentie zijn ook geen vergelijkbare dingen. Ik zou zonder twijfel ook een Alfa kiezen in plaats van een Lexus. Hoe mooi de techniek ook is, hij is gewoon f***ing lelijk en saai.
@Vanquish:

Daarom heb ik t ook alleen over intelligentie en niet ook nog eens over emotie ;)
Dat jij t lelijk en saai vindt is jouw mening…en dat zal dus ook nooit n feit worden.
@tuning: Bekijk het geheel eens los en denk aan deze auto zonder hybride en ik denk dat je dan deze auto gaat waarderen en mooi zal vinden. Of je kijkt alleen naar de badges en schrijft de auto meteen af!
Mooi en het is weer is wat anders. Ik heb laatst in een CT200H Luxury Line gereden met ook een Mark
Neem een 20% bijteller en koop los de F-sport velgen etc. zou ik zeggen (als dat kan)
Ziet er niet bepaald classy uit deze veredelde Toyota… Om over het Halfords LED interieur en waaibomenhout maar te zwijgen. Verder zeer povere technische gegevens
@Bisazza:

Led interieur???
@speedlimit:
+1

Ik weet niet welke Halfords dealer Bisazza om de hoek heeft zitten, maar ik wil ook graag zo’n light emitting diode interieur!
@mexxjuh:
wat dat ook mag zijn :P
@mexxjuh: ;) ik doelde meer op het interieur.. Ben persoonlijk niet zo van
@speedlimit:
Zoiets?
http://www.car-body-kit.co.uk/interior_colour_change_led1.jpg
@Lan_Evo:

Haha ja precies dat versta ik eerder onder led interieur.
By the way…nice glanza die je daar hebt met de lekkere 4E-FTE ;)
Jammer van de weggewerkte uitlaten maar ziet er best goed uit.
Verder n dikke plus voor t mooie interieur :)
Vreselijk lelijke auto. Maar ben ook niet anders gewend van Toyota/Lexus.
@ilovelamp: volkswagen en audi zijn anders ook goed de weg kwijt,als het om ontwerpen gaat.
Dat zijn toch wel indrukwekkende cijfers, snel EN zuinig gaat normaal niet zo goed samen. Alhoewel Infiniti ook al zoiets had als dit dacht ik, maar dan vind ik de GS er wel een stuk strakker uitzien.
Dit heb ik vele malen liever dan een a6 of 5 serie. Echt futuristisch.
@roelster: Zowieso mooier dan een A6 of een E-Klasse maar mooier dan een 5-serie weet ik niet.
mooie auto, mogelijk mijn volgende auto na mijn BMW 335

zelfde prestaties maar wel 5,9 liter ipv 10,2 per 100km.

ja dat scheelt wel ff ;-)
Erg netjes! Alleen zou ik dit nooit kopen om dezelfde rede als de CT200h; de CVT bak… Dat doet gewoon afbreuk aan het rijplezier in mijn ogen
Jammer van de achterkant. Verder echt een hele goede auto zonder het imago van ‘patser’
20% bijtelling over wat? Jammer dat het design van vooral het interieur zo ver achterblijft bij de grote Duitse 3.
@mashell:

Heb je die van de 5 serie wel eens gezien…die heeft by far het lelijkste interieur in z’n klasse.
Ik heb echt het gevoel dat lexus niet wil doorbreken in europa, ze downsizen niet zoals de duitsers (o.a. in motorisering), hebben niet genoeg opties, geen station (killing voor de IS en GS) en niet geen diesels…

Jammer want verder lijkt het allemaal erg chique.
lexus de beste, vin het een supercool merk, prive blijft hettog eeen alfa maar zakelijk maakt lexus een grote kans
Denk nog steeds niet dat veel mensen in Nederland hem gaan kopen…
345 nm koppel: dat is puur de V6, exclusief de elektro motoren?
Van nature Duitse auto liefhebber, maar deze Lexus GS is echt prachtig mooier dan een E-Klasse en een A6. Alleen de BMW 5-serie zou ik boven deze Lexus verkiezen kort daarachter op nummer twee zou ik deze zetten.
Geniale auto zal een succes worden in Japan en de VS.
@agera: Plus het interieur is prachtig en de afwerking lijkt van een hoog niveau knap gedaan van Lexus.
@agera: tja, maar met een vanafprijs van (ik schat:) rond de €90.000,- heb ik nog wel mijn twijfels bij deze wagen…
@bigcar: Nee joh :P de vanafprijs van een GS zal veel lager liggen het is immers geen LS, ik schat rond de 50.000,- euro. Een Audi A6 bijvoorbeeld heeft een vanafprijs van 44.500,- euro zonder opties uiteraard.
@agera: de is250 heeft al een vanafprijs van €62.850,-
dus ik denk niet dat deze wagen voor minder dan ong. 65.000 op de markt zal komen…. [ idd, €90.000,- was overdreven :$ ]
@bigcar: http://data.lexus.nl/home/data/LexusV8/prijslijsten/LexusISprijslijst.pdf

Kijk hier naar de prijzen een IS 250 begint vanaf 36.990,- is een 3-serie concurrent en de GS is een 5-serie concurrent dus vanafprijs van 62.500 kan ook niet dan zou die veel duurder zijn dan de 5-serie
@agera: dat is wel zo, maar ik probeer een beetje rekening te houden met het feit dat een bmw meestal kaal is, en een lexus wel aardig aangekleed is…

dus mij lijkt het anders wel een rieele prijs ;)
@bigcar: adam 5-serie, deze GS, A6 of E-Klasse?
@agera: aajjj… moeilijk… kweenie..
wat is het budget? mag ik er een nachje over slapen?? xD
@bigcar: Tuurlijk mag je er een nachtje over slapen ik ben benieuwd :P
@agera: laat maar, keuze heb ik al :)
al deze duitsers zijn wel mooi en hebben + en – punten. dat maakt het zo moeilijk…
op de 3.0 tdi van audi ben ik (momenteel) verliefd, maar hun besturing is zwaar, om maar niet kut te noemen.
de mercedes e…. kweenie…
maar de 535D (x-drive), is wel een heerlijk bak. lekker lichte besturing, gwn een sportieve wagen ;)

zo grofweg denkend: de 535d dus, maar als ik het echt zou moeten kopen, zou ik nog wel even twijfelen tussen de beemer en de merc.
het liefst zou ik wachten op de 550Dx :P [ of hoe het ook heten mag] en dan nog eigenlijk liever de 6 serie, grand coupe, met die hagel nieuwe motor :D
@agera: jij voor deze lexus, de 5 serie, of toch de 6 grand coupe [ en welke motorisering ] ?? :P
@bigcar: Adam makkelijke vraag :P Lexus is een leuk merk met leuke auto’s maar voor mij een BMW graag! Motorisering maakt eigenlijk niet uit, het liefst de dikste uitvoering natuurlijk. Als mijn budget dat niet toelaat zou ik ook genoegen nemen met een instapper. Mijn lijst ziet er dan als volgt uit:

1.BMW 6 Gran Coupe
2.BMW 5-serie
3.Lexus GS
Vooral deze foto van de nieuwe Lexus GS is prachtig: http://www.netcarshow.com/lexus/2013-gs_350_f_sport/800×600/wallpaper_02.htm
Hot DAMN!

300+ PK en 20% bijtelling. Geweldig. Ik wil ‘m.
@Truttenschudder: Papa wil ‘m :(
Dit is gewoon vet.

En lekker goedkoop mrgreen
Eindelijk een hybride met leuke specs.
En de auto ziet er ook nog eens leuk uit!
@kliko

Het is maar wat je leuke specs vind natuurlijk.
Maar als je de 80-120 tijden eens op een rij zet van een heleboel populaire middenklassers dan kijk je wel even anders. Dan blijken die hybrides erg leuke specs te hebben. Blijkt ook in de praktijk.
lexus is van zichzelf al niet de dorstigste..
ik ben gisteren met mijn IS250 op en neer naar duitsland geweest (650km) en had er op veel stukken aardig de sokken in (180+). Het gemiddelde verbruik op die tank is 8.6l per 100km.. en dat voor een 2,5 l automaat van 1500kg..

wat dat betreft mogen ze ook wel met een nieuwe IS komen met een v6 hybride. (geen 4 cylinder ajb!)
Geweldig mooie bak… Toyota 4 Life!
@G-Ammo: Nu geef ik je gelijk :P
@G-Ammo: helemaal mee eens :D

@agera: +1 ;)
@G-Ammo:

+1 At-cha!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).