Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerd

Auteur: , 43 Reacties

Vorige week doken de eerste beelden op van Lexus' nieuwe IS, vandaag presenteert het merk nieuwe foto's, en de eerste specs van zijn nieuwste hybride: een gecombineerd vermogen van 220 pk en een CO2-uitstoot van minder dan 100gr/km.

De krachtbron is een 2.5 liter viercilinder, gekoppeld aan een elektromotor. Deze zagen we in de LF-CC Concept, waarbij ons beloofd werd dat er meer dan 2 pk per gram uitstoot gehaald wordt. En inderdaad, Lexus houdt woord. Het gemiddelde verbruik bedraagt 4,3 l/ 100 km.

De nieuwe IS is flink gegroeid: de wielbasis is 70 mm langer, en binnenin krijg je maar liefst 85 mm extra beenruimte. De carrosserie is 20% stijver, en voor de veiligheid kan de IS uitgerust worden met legio assistentiesystemen, zoals Automatic High Beam, Lane Departure Warning, Blind Spot Monitor en Rear Cross Traffic Alert.

In totaal zijn er maar liefst vijf (!) rijmodi beschikbaar: ECO, NORMAL, SPORT en SPORT S voor elke IS, en als je de F SPORT LINE bestelt, krijg je een adaptief onderstel (AVS) in combinatie met een vijfde rijmodus, de SPORT S+. Keuze in overvloed dus, misschien wel wat te veel?

Bij de introductie is de IS, met al zijn vouwen, als 300h beschikbaar. Indien Lexus de CO2-uitstoot tot 95 gr/km weet te beperken, hebben ze een 14%-bijtellingskanion in handen. Maar daarvoor moeten we wachten op definitieve specs. Nieuw fotomateriaal van zowel de ‘normale’ IS als de F-Sport vind je in de gallery.



43 reacties

Achterkant is een beetje accord achtig
Na bijna een hartverzakking te krijgen bij het naderen van de auto (te druk), zou ik weer heel kalm worden bij het instappen. Wat een schitterend interieur!
@barrrry: Een saai VAG-design gewend? Dan is dit wel schrikken ja!
@notsobig:

Wie niet? Kijk eens om je heen…
@barrrry: Ik kijk liever naar een mooie design zoals dit, die saaie/lelijke VAG-designs zie je inderdaad veel te veel…
@notsobig: En ik vind frikandellen lekkerder dan kroketten..
Dus vanaf nu vind ik mensen die kroketten lekkerder vinden stom..
@kaasboerin: Auwch!
@kaasboerin: Heb ik ergens gezegd dat ik mensen met een andere mening stom vind?
@kaasboerin: ik dacht dat je meer voor de kaas soufle zou gaan;-)
@kaasboerin:

Dus als men jouw mening niet deelt…dan is diegene stom???
@redbeams:

Zit er niet voldoende ironie in zijn reactie om het te begrijpen? :)
@barrrry:

Heeft niks met ironie te maken…als je lang genoeg op AB zit weet je wel waarom…
@redbeams: Neehee Redbeams, ik ga nog steeds geen Toyota rijden, sorry…
Keep on flaming. ;)
@kaasboerin:

Hoeft ooohoook niet…wellicht dat een ander fwd voor minder brokken zorgt en een vriendelijkere bonus/maluskorting ;)
Moet je die Grille zien, zou goed van pas komen om sneeuw te schuiven met dit weer.
Hebbon die IS 300h. :-D
Erg stoer, die achterkant! Ik schrok bij de “uitgelekte” plaatjes, maar dit ziet er toch een stuk beter uit, vooral de voorkant.
gedwongenleaser
Wouw, erg geslaagd. Ik vind vooral die achterkant helemaal geweldig. Voorkant vind ik minder geslaagd (kan nog steeds niet wennen aan die ubergril) maar al wel een hele verbetering tov zijn grotere broer waar ik die bek echt veeeeul te aanwezig vind.
Knap design. Gedurfder dan de Duitse drie die meer op zekerheid spelen qua design. En als hij de lijn van zijn voorgangers doortrekt qua rijplezier zal dit ook top zijn!
Veels te grote grill, Audi heeft dat en nu Lexus ook het wordt er niet mooier op. Terwijl ik de nieuwe Lexus GS wel kan waarderen.
@agera: In deze klasse vind ik de Infiniti Q50 erg geslaagd.
Bijzonder model. Waardige opvolger van de huidige. Wel heel jammer dat de IS220D permanent verdwijnt. Deze is naast een fijne stille dagelijkse auto ook prima geschikt om zwaardere aanhangers en/of caravan mee te trekken. Ik weet het, slechts een klein percentage lexus rijders hangt ook daadwerkelijk iets achter de auto, toch vind ik het jammer.
Mijn CT (Je weet wel die favoriete hybride van Wouter)moet deze zomer vervangen worden. Ik was ook een van de eerste met de CT in NL. Nu als alles mee zit ben ik een van de eerste met de nieuwe IS in NL. Mooi kan niet wachten!
Ik wil de 2.5 V6 weer terug!!
@Robbert89: hij komt wel, no worries…
@Robbert89: Lepel er gewoon een V12 in.
Tjonge vooral klagen over een grill… OT: Hopelijk wordt het idd een 20%’er. Meer Lexussen op de weg is altijd goed.
Dat wordt het sowieso, want de uitstoot is < 100 gr. 20% loopt tot 125 gr voor benzinemodellen geloof ik.
@sir_smokalot: KTHXBAI!
Weet er toevallig iemand de prijzen voor Belgiƫ? Of een kleine schatting?
Ik dacht dat die hier (in BelgiĆ«) iets goedkoper zou zijn dan in Nederland… maar kan mij ook vergissen. :-)
Ontzettend brute wagen!!
4 serie is veel mooier en de cla ook
@bmwe46csl: De IS moet het opnemen tegen de C-klasse en 3 serie. Ik vind het de spannendste auto in zijn segment in ieder geval.
@gaserop: Zelf vind ik de nieuwe Infiniti Q50 spannender en mooier dan de nieuwe Lexus IS. Ik prefereer de Infiniti nu zelfs boven een 3-serie of C-klasse.
@bmwe46csl: De Cla vind ik er niet uit zien,maar ieder heeft daar zo zijn eigen mening over.de 4 serie vind ik wel een plaatje net zoals deze lexus.
@bmwe46csl:

Je gaat een sedan met een coupe vergelijken…of heel stom of een compliment voor de IS.
Zo en nu weer terug naar de abacus om te leren tellen ;)
@redbeams: ik heb t even over primeurs op detroit
@bmwe46csl:

Ja idd wat stom van mij…ik had ’t natuurlijk moeten ruiken dat je dat bedoelde :)
20% nobody cares
Blijft een raar ding. Waarschijnlijk ziet ie er hopeloos gedateerd uit over 2 jaar.
@harrie: Als de a4 generaties lang bijna ongewijzigd meedraait en niet gedateerd eruit ziet kan deze Lexus ook een poosje mee. Aan de andere kant is elke a4 bijna hetzelfde dus snel verouderen doet tie niet :)
Zonder 14% kansloos in NL…
Helaas…..ze weten weer niet te stoppen met “designen” . teveel vouwen, teveel gimmicks in interieur. Dashboard lijkt wel videogame. Geen reden om huidige IS 250 in te ruilen. En dan ook nog 4 cylinder….heeft die nieuwe wel RDW???

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).