De Liberty Walk M4, in de herkansing

Auteur: , 30 Reacties

Deze is pas echt dik...

Hopplakee sake BMW

Dit keer geen woord aan gelogen. Deze BMW is letterlijk DIK. Over smaak valt uiteraard te twisten, ook of dit een geslaagd stukje tuning is op de BMW M4). Feit is echter dat de uiterlijke toevoegingen dit ding een stuk verbreed hebben, en het daarmee tot een moddervet monster maken.

Liberty Walk is bekend geworden van tuning door middel van gretig gebruik van popnagels. In het begin richtte dit Japanse bedrijf zich voor namelijk op de JDM (Japanese Domestic Market) modellen, de laatste tijd zien wij hen steeds vaker de hand leggen op auto’s van Europese bodem.

Eerder schreven we al over een witte M4, ook door Liberty Walk aangepakt. Een iets minder geslaagd project. Wellicht hebben de Japanse vrienden zich dit ook gerealiseerd en zijn ze daarom voor een herkansing gegaan van dit exemplaar in Sakhir Orange.

M4 Libery Walk

Die herkansing lijkt een stuk beter geslaagd, al moet gezegd worden dat het kekke kleurtje hieraan meehelpt.

M4 Liberty Walk

De prijs van deze complete bodykit bedraagt 11.500 USD voor niet in Japan woonachtige klanten. Mocht ook airride gewenst zijn, dan wordt dit gemonteerd na het achterlaten van 7.900 USD.



30 reacties

Nu kan ik niet meer slapen
@nelson90: dat wordt rukken!!
@damrakker: zegt de damrukker
@scottishcarspotter2000: daar trek Ik me niks van aan.
Vies dik! Liberty Walk <3
Persoonlijk vind ik de witte, waaraan gerefereerd wordt, een stuk smaakvoller dan deze kerstboom. Die witte heeft nog een beetje een race uitstraling. Bijna ingetogen en functioneel ogend, zeker voor Liberty Walk.
Deze heeft meer een “kijk mij eens gek doen en opvallend zijn” uitstraling.
Liberty Walk neemt weer eens vrijelijk een loopje met alle normen op het gebied van ontwerp. Brrr…
Heerlijk dit soort creaties
Ik snap die popnagel borden niet zo… Wordt uit wel breed van, maar met zo’n brede ophanging… Is dat nou goed of slecht voor z’n weggedrag?
@drdre1: het is vooral looks hoor, stel je gooit er een tining op waardoor die 800pk heeft, wellicht dat de bredere spoorbreedte meer grip geeft, maar dat is alleen leuk voor rechtuit, voor bochten scheelt het weinig, niet of maakt het zelfs erger..
@lekkaah: duidelijk antwoord. Het scheelt weinig. Of niets. Of mss zelfs erger. Wie weet he…?
@futse: omdat het van veel factoren afhangt.. in bovenstaande durf ik te wedden dat het niet helpt nee, in bochten.
Bedankt voor je kritiek
Sakhir orange, waardige opvolger van melbourne red (e92 series)
Zielig, heb medeleden met mensen diet dit mooi vinden. Kan namelijk niet anders dan dat die mensen namelijk een geestelijke beperking hebben.
@goodolddays: En een hele kleine piemel
@babybenz: en een andere mening! Nooooo! Kill it before it lays eggs!!!
Eeuwige verneuken van auto’s die door de besten van de wereld worden getekend moet eens ophouden. Dat is mijn mening in ieder geval. Velgjes, effectieve aerodynamoca, uitlaatsystemen daargelaten natuurlijk.
@wouterjeuring: eigenlijk zijn aftermarket velgen maar zelden mooier of beter. If ze nou van het bandencentrum of van Vossen komen. Aftermarket uitlaten idem dito, meer lawaai maar geen mooier geluid of betere prestatie. Tegenwoordig geldt voor nieuwe wagens ook wat altijd al voor klassiekers gold: hou het origineel!
@mashell: vaak wel betere prestaties als je voor goed spul gaat… akrapovic, custom titanium etc etc
@mashell: Uitlaten geven vaak wel betere prestaties, al is het minimaal. Aftermarket velgen zou ik zelf ook nooit doen (tenzij van het merk zelf) maar ik vind het acceptabel. En bij bijvoorbeeld BMW M-modellen en de 35i, vind ik akrapovic wel degelijk beter klinken. Maar ja, origineel, bij een dikke bak een keer een akrapovic systeem is mijn max! Alleen merken als alpina en (ruf) kunnen ermee door, maar dat is een heel ander verhaal
@mashell: je weet dat OEM velgen en uitlaten al van externe fabrikanten komen?
@lekkaah: een knipperlicht glas en startmotor ook, dus in dat opzicht slaat je vergelijking als een tang op een varken.
Dit is echt zo lelijk…
@vagtroep: de kleur is toch best wel mooi…
@mashell: ok dat dan weer wel, ik zag ff de kleur niet door dat bodykit..
M2
Wat een lelijk ding. Dan is die witte van een tijdje terug mooier gedaan.
Een standaard M4 is al druk genoeg qua lijntjes en frutsels, m.n. de voor- en achterbumper. Dit Liberty Walk gevaarte is echt too much.
Nee doe maar niet. Zo’n fijne gele M3 als wouter in de rijtest had lijkt me fijner.
Hoe ga je hier mee naar je werk elke dag. Voordat ik ben aangekomen heb ik 2 bumpers verloren en kan ik met rugpijn direct weer naar huis.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).