Lincoln MKZ is een extra luxe Ford Mondeo

Auteur: , 73 Reacties

Check die premium antenne dan! Wat we hier zien is de allereerste Lincoln sinds lange tijd die niet heel erg lijkt op zijn Ford tweelingbroer. Onderhuids is deze Lincoln MKZ echter wel gebaseerd op de nieuwe Ford Fusion/Mondeo zoals die volgend jaar leverbaar wordt in Europa. En ja, er komt ook een hybride uitvoering.

We wisten al dat de productieversie van de MKZ leverbaar zou worden met een enorm glazen panoramisch schuifdak van 1,41 vierkante meter. We zagen de MKZ voor het eerst in conceptvorm tijdens de Detroit autoshow in januari.

Onder de motorkap zijn 3 verschillende aandrijflijnen te vinden. Er is een hybride MKZ met een 2 liter benzinemotor en een elektromotor die in totaal 191 pk levert en de voorwielen worden aangedreven. Als je liever een wat meer traditionele aandrijf hebt dan kan je kiezen tussen een 2.0 EcoBoost (243 pk/366 Nm) en een 3.7 liter V6 (304 pk/375 Nm). Je schakelt altijd met een 6-trapsautomaat en je hebt de keuze tussen voorwielaandrijving en AWD.

Het gerucht gaat dat Ford overweegt om Lincoln modellen ook buiten Amerika te gaan verkopen dus het zou zomaar kunnen dat deze auto over enkele jaren ook in Europa verkrijgbaar zal zijn. Zit jij daar op te wachten?



73 reacties

Niet echt lelijk maar ook niet echt mooi.
@Kyanite: wat moet ik hier van zeggen?
@peugeot:
Dat mag je zelf weten :)

Maar ik vind de auto niet echt mooi, maar ook niet echt lelijk.
tja .. mooi is het allemaal niet .. sexy ook niet ..
en priemiejum al helemaal niet ..

net zoals Jaguar en Volvo daar ver boven verheven ..
@lincoln: toch jammer van dat ooit zo mooie merk..
@dennisr:

Ford zal dit merk niet snel dood laten gaan ..
afsterven van Mercury koste ze nml al een half miljard ..

komt vast nog wel eens iets ECHT ultra sjieks uit de kast ..
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: nutteloze bijdrage-
@lincoln: Voel jij je trots als er een artikel wordt gepost over een lincoln?
@Nv:

uiteindelijk gaat elk artikel over mij ..
@lincoln: Diepzinnig, die artikelen!?
Aardig interieur!
Ziet er niet top uit, maar kan er mee door.
Ik vind em echt best vet! :S
buiten Amerika heeft Lincoln nix te zoeken ..

voegen in Europa nix toe en heeft in China geen naam/faam ..
Schijnbaar is een goede antenne op de juiste plek een van de lastigste onderdelen om te ontwikkelen op een auto. Zeker bij cabrio’s en CC’s en dus ook dit soort daken
@Kvgorp: bij mijn golf zit ie gewoon in de achterruit. Bij een transporter in de voorruit. Al vanaf de T4 facelift. Das al 2001 ofzo. De techniek is er al meer dan 10 jaar, en eigenwijze amerikanen helaas nog verl langer.
@dragspert: Ford/Lincoln heeft ook genoeg auto’s waar de antenne’s in het raam verwerkt zitten. Echter is de antenne op het kofferdeksel bedoeld voor de satalliet radio (wat wij hier in Europa niet hebben)
Lelijk. Als ze hiermee de wereld willen veroveren, dan kan ik ze nu al vertellen dat het een enorme flop gaat worden.
james125 via iPad app
Lincoln moet terug! Liefst iets wat dé hoerensloep is over 20 jaar!

Amerika, laat zien wat je kan!
Zelf definiër ik ‘premium’ als goede kwaliteit voor een niet al te hoge prijs/niet duur. Als de prijs dus goed is, dan is hij Premium.
masterstig via Android app
@The360box: Maar is dat ook de echte definitie van
masterstig via Android app
@masterstig: ‘premium’ Ik betwijfel dat… (Sorry voor de dubbel post)
ziet er goed uit! nu kan ik niet wachten om de nieuwe Ford en de nieuwe Lincoln te zien rond rijden :D
Naiss! Hou wel van Amerikaans! Doe maar doorkomen in Nl.
Het is geen grote zware slee en het is geen slechte overpriced German. nee kan niks worden hier.
Die achterkant is echt wel goed gelukt, helaas is de voorkant minder geslaagd.
mooi kontje wel!
Kont ziet er goed uit, voorkant wat minder, zou al een stuk beter zijn als ze die grille gewoon door lieten lopen.
Rebadging at it’s finest. Algemeen bekend bij overgenomen autofabrikanten is ’t niet.
@kaasboerin: die is nou géén rebadgeing. Het is pas een rebadge als de auto voor >90% identiek zijn.

In dit geval is al het plaatwerk anders en het interieur ook. De Fusion en MKZ zijn gewoon 2 auto’s op hetzelfde platform.

Zoals elk concern dat doet.
@robbie: Ach.. Je hebt gelijk, had me er te weinig in verdiept, thenx.
@kaasboerin:

Ford Fusion 2013 is trouwens wel echt een goed geproportioneerde bak ..
@lincoln: Ford is kwalitatief gezien prima, design is een 2e. Maar dat is met de Fusion toch echt flink vooruit gegaan. Prachtige bak, ik heb zo’n gevoel dat deze het serieus goed gaat doen.
Het interieur is zeker mooi, de buitenkant moet veranderd worden. En wat mooiere velgen erop mag ook. Voor de rest ziet het er goed uit, misschien dat in het echt deze auto er toch veel mooier eruit ziet. Of dit vaak verkocht zal worden? Als je het mij vraagt niet, mede dankzij de prijs dat niet mee zal vallen.
Met die naam zullen boeren hem sowieso niet kopen…
volgens mij proberen ze bij Ford nog net aan de beloftes van de dealerschappen na te komen zo dat die elk jaar nog een “nieuw” model in de showroom hebben staan ..

want echt heel Lincoln is het allemaal niet ..

heb nooit begrepen dat ze er na de verkoop van Jaguar er een soort USA Jaguar van hebben kunnen maken ..
Ben ik de enige die hem wel mooi vind?
behalve de voorkant.
gedwongenleaser
@wimpie: nee ik vind hem ook prettig ogen, hopelijk is het interieur van eenzelfde kwaliteit als dat het er op de foto’s uit ziet en dan zou ik hier best eens in willen rijden.
In het echt is hij wel veel mooier, rood staat hem trouwens wel beter:

http://www.youtube.com/watch?v=bvdJ_3ldCJs&feature=g-all-u&context=G2a503fcFAAAAAAAACAA
@mopar:

o,ja .. in het rood is het helemaal een Hyundai Equus ..
@lincoln: Equus is zoals je zelf al zei veel mooier dan welke huidige Lincoln dan ook, dus ze hebben klaarblijkelijk je kritiek ter harte genomen.
@mopar:

stiekum denk ik wel dat ze bezig met een nieuwe Rolls Royce killer ..
dat hebben ze al eens een paar keer geflikt ..

en ze kunnen het nog steeds ..

time will tell ..
@lincoln: Refresh my memory want volgens mij was er maar 1 amerikaan ooit die zich in alle opzichten kon meten met een roller (en in sommige opzichten zelfs beter was)….

Series 70 Cadillac Eldorado Brougham, die kostte in ’57 al $13.000

https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQ0h8PRhspU2aflP5aCM999XNnNwCozlQumNRgLGUQXiXEx8LUL

En natuurlijk de biarritz:

https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcRJSQ4rUl1pFJIKU0_MfUwlifP7r4iEUVH_9fC_3wa29Yh4PALN
@mopar:

de eerste Lincolns waren het beste wat de wereld te bieden hadden ..
vergelijkbaar met een space shutlle van vandaag ..

de Mark 2 uit 1956 1957 .. die hadden ook geen concurrentie ..

de 77 78 79er town cars waren ook op elk punt beter ..
@lincoln: Okay, over die ’79 town car verschillen wij wel van mening.

http://www.youtube.com/watch?v=xSOQ4da7yvA

Als er voor mij een Lincoln komt, dan toch wel die geweldig foute pimpmobiel Continental MK5….daar zou ik zo mn 300C voor inruilen…

http://www.cars-on-line.com/50900/79linc50999-1.jpg
@mopar:

zet er maar eens een 79er Rolls naast ..
@mopar:

mark 5 is leuk .. enkele van gehad ..
maar de 77/78er Towncar coupe is het bruutste dat er ooit gebakken is ..
@mopar: toch denk ik niet dat het ewn succes zal worden.
@amg77: geen*
@amg77: Maakt ook niets uit, in de markten die er wel toe doen (Azie, USA en tot op zekere hoogte het midden oosten) zal deze echt wel wel verkopen. Dat wij er hier in NL onze neuzen voor ophalen maakt hen echt geen ene fl*kker uit.
Moet deze Lincoln als concurrent voor Audi/BMW/Mercedes gezien worden, of meer zoals de auto’s die een beetje tegen het premium aanhikken (of dat proberen) zoals de Opel Insignia en Kia Optima
@Edge: als concurrent voor Cadillac, Lexus, Infiniti etc. De Ford variant (Fusion/Mondeo) is uiteraard al een concurrent van de Insignia en Optima.
@robbie: Voeg daar maar ook de C-klasse en A4 aan toe, USA carmakers zagen hun klanten overlopen naar deze merken en proben uit alle macht het “entry-level luxury segment” te veroveren (Zie Ats en nu ook deze MKZ).

Met een dreier concurreren is lastiger omdat het qua rijeigenschappen toch wel wat zal verschillen. C en A4 zijn allebei toch wel redelijk comfortabele auto’s en daar kan deze MKZ zich -zo op het eerste gezicht- wel mee meten.
Gebaseerd op de nieuwe mondeo(aston styling!) En er dan toch nog in slagen om er iets lelijkers van te maken.
Wel een hele mooie auto hoor, waarom niet naar Europa?
Mag zeker naar Europa komen. Het is weer eens iets anders.

Ik zou het zelf echter nooit kopen.
Is weer een wat anders dan anders! en ik vind ’t best wel mooi, zo’n panoramisch schuif/kanteldak is natuurlijk wel een hebbedingetje he, daar kom je goed mee voor de dag :P
Lincoln verkoopt in de States al moeizaam, dus alleen al het idee om het buiten de USA te gaan verkopen is al net zo slim als de poging om Cadillac in Europa te gaan slijten…
Als je op je thuismarkt al niks presteert (zie bij voorbeeld FIAT) dan heb je daarbuiten ook niks te zoeken lijkt mij.
Vind de Ford versie mooier.
Vroeger maakten Amerikanen nog mooie auto’s…….tegenwoordig is het allemaal bagger!
Doe mij dan maar Engelse/Duitse auto’s.
Ik zou zeggen breng deze prachtige Lincoln naar europa!
Extra lelijk bedoel je
@mrbones: neem ik deze Lincoln, mag jij alle stomme nissan leaf’s en toyota prius(plurus) rot muesli auto tffuuu!
Hij heeft optische een lange kont, door de ver doorlopende daklijn en de afgekapte raamlijn. Maar verder een erg geslaagd ontwerp. Lekker Amerikaans zonder te protserig te worden.
Een paar keer als huur auto het huidige model MKZ gehad, heerlijke wagen.

Moest wel erg wennen aan al die Amerikaanse interieur features.
Chroomrandje om de middelste ventilatie roosters, Ford logo’s erop en dan als Scorpio op de Europese markt brengen.
Zou er een markt zijn voor dat merk in Europa? Kijk naar alle moeite die GM heeft om hier Cadillacs aan de man te brengen
Dit vind ik wel een mooie auto lekker moderne uitstraling. kan een goeie mdden klasser worden

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).