LOL. MINI mist deadline voor inschrijving WRC

Auteur: , 53 Reacties

Grootse plannen om vanaf 2012 weer volop mee te doen met het WRC, maar niet in staat zijn om je voor een bepaalde datum in te schrijven? Men oh men oh men oh men oh men, zou Olav Mol zeggen als hij ook verslaggeving in de rallysport deed.

Eergisternacht was schijnbaar de deadline voor rallyteams om zich in te schrijven voor het World Rally Championship-spektakel van 2012. MINI was na een paar WRC-wedstrijden dit jaar van plan om fulltime mee te doen met een auto gebaseerd op de Countryman en ontwikkeld in samenwerking met Prodrive. Maar nu is het is nog maar de vraag of ze volgend jaar op het gravel zullen verschijnen met hun auto’s. De FIA staat immers niet bekend als de meest soepele organisatie.

Volgens Autosport is MINI samen met BMW en de FIA in gesprek om tot een oplossing te komen. Hopelijk wordt voor MINI de deadline iets opgerekt, anders zou dit wel een hele zware afgang voor het team zijn. We houden het in de gaten…

PS. Citroën en Ford zijn wel van tijd & datum op de hoogte, hun WRC-inschrijvingen voor 2012 waren namelijk op tijd binnen.



53 reacties

Enige reden waarom ze zich niet op tijd hebben ingeschreven?
Nalatigheid van na te kijken of er een deadline was.
Zijn de wagens of het team nog niet klaar en kunnen ze zich daarom niet inschrijven?
…?
@Hupke: als de auto’s nog niet klaar zijn kan je je natuurlijk wel gewoon inschrijven. En het team bestaat ook al.

De stagiair is blijkbaar vergeten om de benodigde stukken op de post te doen ;)
@robbie: En die ligt er ook weer uit :D
@robbie: stagiairs pesten, iedereen was het en iedereen doet het
Mini’s in de rallysport? Wordt dit een damesteam dan?
@alcantara: vroeger zijn er veel rally’s gereden in mini’s en met succes..
@993c:
dat was austin mini niet de nieuwe mini voor van die trutjes met chiuauas
@six-trey: lol. in één zin de doelgroep van Mini te pakken! ;)
@Svenska_Aeroplan_AB: ik heb geen sjiwauwah….
@Svenska_Aeroplan_AB: En de doelgroep van Saab… Kakkers?
@tritone: nope. De doelgroep van Saab is de underdog / calimero. Je weet wel, zij zijn groot en ik is klein… ;-)
@tritone: Correctie: yuppen die doen alsof ze geld hebben, maar in de realiteit…
@RacerX: pak aan en dan met zo’n sjaal om hun nek….loss….
@RacerX: En jij rijdt in een 5e hands BMW van nog geen 5.000,-. Ik weet niet wat erger is…
@six-trey:

De Austin Mini was weer voor de chiuauas zelf :lol:
@alcantara:
Dude, MINI en rallysport niet samen?! Ken je klassiekers!
@rs133: klassieke Mini is geen vergelijk met dit mode-item van BMW.
@alcantara: In de rallysport weet ik het niet, maar op het circuit kan een Mini Cooper S JC Works een M3 E46 bijhouden. Niet slecht toch voor een modeitem?
@rs133: volgens mij is MINI best groot geweest in de rallysport, refererend naar John Cooper en behaalde successen.

ken je klassiekers…
@alcantara: het wordt een damesteam, daarom zetten we jou achter het stuur.
Volg eens een rally mee waar een mini in rijdt, die doen het niet verkeerd hoor en vroegâh deden ze het zeker goed.
proest , wat ben je dan een …..? (invullen naar believen)
@daffy: Een Daffy?
@tritone: Of een tritone?
@euro95: Of een euro95.
Haha, dikke fail van Mini!
doet me denken aan the italian job. alleen dan vanuit het verkeerde perspektief. oh wacht ik praat poep.
@ferrari94tr: Dus je zit achter je pc ‘flots fruts pfrt’ te zeggen? Of begrijp ik het verkeerd ;)
Mini had al een tijdje last van finaniciele problemen, er waren de laatste tijd al twijfels of ze in 2012 wel aan de start zouden staan. Dit is de rede die er achter zit neem ik aan, niet dat ze het zomaar vergeten zijn ofzo
Natuurlijk zijn ze het niet vergeten, ze hebben het geprobeerd in 2011, maar ze kwamen er achter dat ze niet konden winnen.
Dus met een smoes het hazepad nemen, losers!
@tritone: De Mini heeft in het Belgisch kampionschap toch mooie plaatsen weten te halen en te winnen.
Een eerste jaar is altijd moeilijk voor een nieuwe wagen. Als je zoiets niet beseft wat doe je dan op deze blog?
@ericc: Is het je nog niet opgevallen dat veel reaguurders hier vooral hun mening kwijt willen ?
Die tritone is anti-mini en gaat dus alles roepen om dat duidelijk te kunnen maken. Als je hem wilt betrappen op een gefundeerde mening lukt dat alleen bij een onderwerp als ‘wat is beter, de bitterbal of kroket’. Nadeel daarbij is dat je even moet wachten tot z’n gehemelte weer hersteld is nadat hij te snel de bitterbal opat.

Iets anders: werd ik nou zondag ingehaald door een mini met Autoblog sticker in de buurt van Hoogenveen ?
/\
||
||
ik vind dit leuk !!
Dat is gewoon keihard voor l.. staan zeg .
Ajj, pijnlijk, wat een sukkels….
Mmmmm. Of….. het is een handige manier om niet meer mee te hoeven doen, maar het niet hardop durven te zeggen. Bijvoorbeeld omdat ze het te duur vinden worden of omdat ze toch niet goed genoeg zijn.
Typisch MINI; ‘klein blijven door groot te denken’! ;-)
Goed, Kut dus, want ik zit toevallig volgende week bij Prodrive in Banbury, waar ze worden gemaakt.
Om oude meuk op te halen.
Ik ben er nog noooooit geweest maar ga met iemand die er kind aan huis is.
Dus kan ik al een week niet slapen.
Want diep van binnen ben ik nog steeds 11 jaar oud.

Voor de NEW MINI haters.

Beste heren,

Wat had u dan gedacht van BMW?
Dat ze met molentjes op de Maasbrug staan?
Dat ze alle kosten en moeite die er in het begrip of de beleving MINI niet gaan uitbuiten?
Doe aub niet zo naïef.
En dit gezegd hebbende, ooit was de MINI mijn dagelijks vervoermiddel, de oer-dan en de oer Mini is nog steeds een van de allerfijnste autootjes ooit gemaakt.

Denk eens anders :
Het valt me eigenlijk op dat er nog steeds geen MINI race-cup is zoals destijds met Renaultjes 5 en nu met SAKERS het geval is.

SAKER – Google het maar eens. !
@desjonnies: Die race-cup is er wel. Die heet, heel toepasselijk, ‘ MINI Challenge’
Google maar eens. !
@rs133:
Heb jij dan al op SAKER ge-googeld? Of ken je -em al?
Dan wil ik je bedanken voor deze info.
Echt waar.
weer wat geleerd !
En het is net 10 uur !
@desjonnies: Ooit eens een lezing gehad van een ontwerper van de SAKER. Vind het toch niet zo’n hele mooi auto, wel functioneel en bovendien retesnel.
@jzaero:
Hoop er volgend jaar een keertje mee het circuit op te gaan.
Niet racen of zo, maar voor de shake-down (van mezelf dan)
Ding schijnt idd retesnel te zijn en nog betaalbaar ook.
En ik heb nou een keer een groot zwak voor Subaru techniek !
@desjonnies: Ja die ken ik al, ben niet van gisteren;) Aantal keren op CPZ gezien.
@desjonnies: kan je een kalender meenemen naar Prodrive? Ben benieuwd of ze daarom kunnen lachen :D
@robbie:
Zal ik doen, ik werk in de scheepvaart en onze blote meiden kalender wordt altijd zeer gewaardeerd.

’t zijn dan ook alle 12 schatjes die zeer begaan zijn met het milieu en nog goed kunnen koken ook !
Verder zijn ze stuk voor stuk afgestudeerd in iets !
Als ik het goed heb begrepen is het niet simpel een kwestie van “te laat met inschrijven” (wat inderdaad effing stom zou zijn). Maar Prodrive en BMW liggen met elkaar overhoop omdat MINI nauwelijks sponsors kan vinden en BMW niet meer geld erbij wil doen. Daarnaast is David Richards bang dat de arrestatie van Spyker-bankier Antonov doorwerkt in het WRC. Antonov had namelijk North One Sports gekocht, het bedrijf dat rechtenhouder is van de tv-uitzendingen. De vorige eigenaar was niemand minder dan Richards zelf. North One zoekt nu samen met de FIA naar een oplossing om überhaupt het WRC door te laten gaan en het überhaupt op tv uitgezonden te krijgen.
@Alex_79:
Kijk, dat plaatst een en ander in een ander daglicht.
’t is bij BMW dus iets anders georganiseerd als bij Subaru destijds, toen had Prodrive een budget van tachtig miljoen pond.
@Alex_79: het zal idd wat ingewikkelder liggen dan het nu lijkt. Kon me ook al niet voorstellen dat ze bij MINI/BMW zo “dom” waren om iet te laat in te leveren.

Dat Antonov voor problemen kan zorgen verbaast mij niks. Dat hij vuistdiep in North One Sports zat had ik inderdaad al een geschreven. Dat bedrijf is ook verantwoordelijk voor de productie van Fifth Gear overigens.
@Alex_79: en er is een nog een klein puntje.
De motor, die 1.6T motor, in de Mini komt van een samenwerking van PSA en BMW.
BMW gebruikt deze motor in de WTCC in de 3-serie.
Maar PSA gebruikt deze motor in de Citroen DS3 in het WRC.
Dat was een mooie deal maar nu BMW hem ook in de MINI zet in het WRC is PSA daar niet zo heel blij mee.
Het is ook niet leuk als je concurrent uit “eigen” huis komt.
@Merry:

Het voor voor de FIA niet de eerste keer zijn dat verschillende teams met motoren uit dezelfde stal komen. Verder weet ik niet in hoeverre de DS3 onderdelen deelt met BMW (want gebaseerd op de C3, toch?) maar daar heeft Citroën weinig over te zeggen denk ik.
@Jesper: Lekker dubbelop weer allemaal…
een mini-foutje met maxi gevolgen :P

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).