Manhart’s M2 Competition is lekker potent met 550 pk

Auteur: , 36 Reacties

Lekker raggen met dat apparaat.

Manhart's M2 Competition is lekker potent met 550 pk

It’s all in the name,” bij de M2 Competition van Manhart. De Duitse tuner heeft zich deze week eens lustig vergrepen aan de allersterkste BMW 2 Serie en daardoor heeft de M2 Competition een flinke klap aan extra vermogen gekregen. De gepeperde 2 Serie is dankzij zijn nieuwe motor, die overgenomen is van de M3 en M4, al een vlotte auto, maar na de aanpassingen van de tuner is hij werkelijk niet meer te stoppen.

De zeer wendbare M2 Competition beschikt na een reeks aanpassingen aan de ECU en een gloednieuw carbon inlaatsysteem uit eigen schap over 550 pk en liefst 800 Nm. Het is niet precies duidelijk hoeveel sneller de auto ervan is geworden, want de tuner houdt de prestatiecijfers voorlopig nog even bij de borst. Dat gezegd hebbende, het door Manhart gerealiseerde project zal ongetwijfeld sneller zijn dan de 4 seconden die de 140 pk zwakkere M2 Competition nodig heeft om de 100 km/u te bereiken. De MH2 550, zoals de auto toepasselijk wordt genoemd, krijgt daarnaast nog een nieuwe set downpipes en een roestvrij stalen demper, waardoor het geluid overeenkomt met de lekkere prestaties.

De buitenzijde is eveneens aangepakt door Manhart. De MH2 550 krijgt o.a. een nieuwe voorspoiler, een diffuser, kleine vleugels aan de zijkant van de auto en ook een achterspoiler. Manhart heeft de auto tevens 2 centimeter lager bij de grond gekregen, door veren van KW te monteren.

Meer lezen? Bekijk HIER onze rijtest met de BMW M2 Competition.

Manhart's M2 Competition is lekker potent met 550 pk
Manhart's M2 Competition is lekker potent met 550 pk



36 reacties

Met dit soort auto’s valt niet te rijden in het normaal verkeer.
@tjongejongen: Ervaring mee?
@duderuud: Ik heb laatst een 1.5 suzuki baleno mee, en moet zeggen dat ie aardig met het verkeer mee ging. :D
@tjongejongen: Want? Je kan er alleen plankgas mee rijden?
Dan heb jij nog nooit in een snelle auto gereden of uberhaupt als passagier mee gereden.
Met elke auto is namelijk gewoon normaal mee te rijden.
@335istage1: qua snelheid wel. Maar misschien niet qua comfort? Zal bij deze nog redelijk oké zijn. Moet de uitlaat eerst horen en onderstel aanvoelen.
@rhyo: pas nog weekend rondgereden met een m4 cs .
Is heel relaxed mee te rijden en comfortabel genoeg voor de kids .
@bohica: maar dit is eigenlijk niet te vergelijken met een ‘getunede’ M2 cs. Als ik de beschrijving lees is er ook gesleuteld aan het uitlaat, demper/downpipes etc.

Hoe dan ook. Mijn punt is dat ‘normaal rijden’ niet perse over de snelheid van een auto hoeft te gaan.
@335istage1: vijfhonderdvijftig peekaa en achthonderd newtonmeter in een vrij compacte wagen. 1+1. Daar hoef je bar weinig ervaring voor te hebben om te kunnen concluderen dat dit een poging tot zelfdoding is. Wat weegt deze Manhart nu eigelijk? Mijn persoonlijke mening; ik zou mezelf doodrijden in deze auto.
@tjongejongen: hou toch op . Je bent er ook een die zegt dat hij zijn motor rijbewijs niet haalt omdat hij zich dan doodrijdt . Een ding zal ik je meegeven: mensen die dat zeggen zijn de grootste kneuzen die er rond lopen. Zeg dat soort dingen niet. Niemand vind je er stoer door. En zelf kennis heb je ook niet.
@rolov: precies wat jij zegt, en je zal ze de kost moeten geven die zeggen dat dat de reden is om geen motorrijbewijs te halen.
@rolov: Moet ik stoer doen omdat het over auto’s gaat? Met deze bmw rijdt je jezelf kapot begrijp dat dan. Al zouden ze me €1000,- aanbieden zou ik het nog niet doen. Das geen grap :D Maar maak jezelf maar niet druk om deze kerel hahahaha ;). Ge ziet wel he.
@tjongejongen: ik rijd niet met 550pk, maar slechts met 310 pk en 670 Nm op m’n achterwielen. Ik hoor ook vaak van mensen dat ze er hun rijbewijs mee zouden verliezen. Niets is minder waar. Weten dat je power hebt, is vaak meer genieten dan constant de hooligan uit te hangen. Iemand inhalen? Dotje gas, amper 2600 toeren op de motor en vlot overal voorbij. Het comfort van een sterke motor is dagelijks genieten. Zonder overal 200 te rijden.
Valt wel mee hoor, de tuning zal wel per versnelling afgesteld zijn en 550pk met dit gewicht is spannend als je de grens op gaat zoeken maar zeker niet kamikaza
Nice man die AMG strepen onder bij de deur
@b2014209: Ohja helemaal vergeten dat AMG vergeten was patent aan te vragen op elke vorm van strepen onder bij de deur!
@hight96: Adidas strepen!
@toniominestrone: dan zou ik die van Adidas nog maar eens goed bekijken als Ik jou was. Daar is iets mee, waardoor je ze uit duizenden herkent…
@toniominestrone: Misschien hebben jou namaak Adidassen evenveel strepen ja ;)
De buitenkant hadden ze van mij met rust mogen laten. Maarja, smaken verschillen
Met dit soort vermogen en koppel is alleen te rijden met warm, droog wegdek en met Pilot Cups o.i.d. eronder. Anders schaats je alle kanten uit met zo’n ding.
@amghans: En zelfs dan moet je boven gemiddeld kunnen sturen.
De doorsnee automobilist rijd zich dood met zo’n ding.
@amghans: denk ook niet dat het doel van Manhart was om de ultieme winterdaily te maken.
@amghans: hoezo? De meeste elektronica maakt het vrij gemakkelijk, daarnaast hoef je niet plankgas te gaan… als je hem onderin de toeren houd en niet plankgas gaat rijden dan valt dat alles mee… zonder TC ESP etc is het een heel ander verhaal.
@peug206: autorijden is echt geen reedt aan als de DSC (of andere idioten-electronica) de hele tijd aan het ingrijpen is, die is meestal vrij ‘op safe’ afgesteld. Bij een BMW met dergelijk vermogen en koppel is zelfs M Dynamic Mode waarschijnlijk continu aan ‘t ingrijpen. Met de DSC er helemaal af is met zoveel kracht alleen te rijden als aan de eerder geponeerde voorwaarden voldaan is. Anders word je wel érg goede vrinden met de bandenboer.
@amghans: dan heb je een hele zware rechtervoet.
Technisch leuk, optisch verkloot…wat een gedrocht joh.
Goed nieuws voor Euromaster!
Zo stond ik vorig weekend naast een 630 geparkeerd in Düsseldorf.
https://ibb.co/gSCZ95Q
Zwart met goud, sponsoring van Hertz soms?
@f31bmw320d: of een john player special
Wat een bruut apparaat is het ook. Ultimate driving machines en daar is deze zeker toch 1 van. Haal die strepen over de auto weg en het is super schoon.
Niet voor mij vrees ik, mijn p…s is veel te lang hiervoor en mijn portemonnee te klein ;)
Striping and stuff is echt niet mijn ding, maar anderzijds, een auto die écht snel is mag er ook snel uitzien van mij.
Dat is weerzinwekkwnd veel vermogen en koppel, hoeveel heb je nodig?
@autodrome: mocht je de auto echt optimaal willen gebruiken, kom je nog zo’n 75 PK en 150nm tekort🎈
@autodrome: leuk voor het driften
Vermogen ok, maar 800Nm lijkt me overdreven veel, betekent dat ie zijn topvermogen reeds haalt onder de 5000 toeren als dat koppel aanblijft, en dat is niet heel sportief en met rwd niet zo makkelijk doseren aangezien zo een koppel met veel turbodruk altijd beetje als een elastiek aan komt draven…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).