Maria de Villota crasht, vecht voor haar leven [F1]

Auteur: , 120 Reacties

Bizar dit. De uit Spanje afkomstige testcoureur van Marussia reed vandaag voor het eerst in de F1-auto van haar nieuwe team, toen deze volgens verschillende mediaberichten plotseling accelereerde. Een harde aanvaring met een vrachtwagen van het team, die de auto naar de testtrack bij het Duxford-vliegveld bracht, was het gevolg.

Situatie momenteel: in levensgevaar. Marussia heeft nog niet gereageerd over de ernst van haar verwondingen. Het lijkt wel een tragische klap te zijn geweest, volgens de BBC was de impact in de buurt van de laadklep van de truck en leek het er op dat haar helm het grootste gedeelte van de klap te verduren kreeg. Een technisch defect ligt voor de hand, aangezien het op een recht stuk gebeurde.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse om De Villota, dochter van voormalig Formule 1-coureur Emilio de Villota, medische assistentie te geven en naar het ziekenhuis te vervoeren.

UPDATE: Ai, aanvaring met de laadklep goed te zien op deze foto.

Maria de Villota crasht hard, vecht voor haar leven

UPDATE 2: Mogelijke verklaring. “Sounds like the anti-stall kicked in, and she was still in gear”.

UPDATE 3: Statement van Marussia.

UPDATE 4: Jenson Button betuigt steun.

UPDATE 5: Foto van vlak voor het ongeval:

Maria de Villota pre-crash

UPDATE 6: Radioverslag van de treurige gebeurtenis, inclusief klap.

UPDATE 7: De Villota is ‘stabiel’ (wat zowel goed als slecht nieuws kan zijn), aldus de F1 Times.

UPDATE 8: De ziekenbroeders van de East of England Ambulance Service hebben de verwondingen aan haar hoofd en gezicht als ‘levensbedreigend‘ omschreven.

UPDATE 9: Meer foto’s HIER. Volgens de berichtgeving was ze ‘motionless for 15 minutes’.

UPDATE 10: Volgens dit Spaanse bericht is de Villota bij bewustzijn, en heeft ze zelfs al met haar ouders gesproken. Indien waar, is dit natuurlijk uitstekend nieuws.

UPDATE 11: Marussia-statement nummer twee:

“Since Maria’s arrival at the hospital at approximately 10.45hrs this morning, she has been receiving the best medical attention possible at the hospital, which is the region’s major trauma centre. Maria is conscious and medical assessments are ongoing. The team will await the outcome of these assessments before providing further comment.”

UPDATE 12: Carlos Gracia van de Real Federación Española de Automovilismo meldt volgens verschillende Spaanse sites dat Maria gisteravond is geopereerd aan een schedelbasisfractuur. Er is nog geen nieuws vanuit het team of De Villota’s achterban dat dit bevestigt.

UPDATE 13 – 04-07: Marussia geeft in een verklaring aan dat de Villota haar rechteroog voortaan moet missen. De dokters werken nog aan haar ‘serieuze hoofd- en gezichtswonden’, en haar toestand is kritiek, maar stabiel.



120 reacties

Ai dat klinkt beroerd…
Oef, altijd pijnlijk dit soort berichten. Hopen dat ze het redt, anders zou dit de eerste na Ayrton zijn…
…beetje een Marco-Bakker-Ajax-Parkeergarage-Verhaal…
@Megakix: dat terzijde..maar in de F1 gebeurt er altijd alleen iets ‘spannends’ buiten de baan / wedstrijd…
Ben ik de enige die dit een heel bijzondere voorval vind?
Ik gok dat er een andere oorzaak was, to put it mouthy..
@bigcar: mouthy? Mildly zal je bedoelen ;)
@robbie:
Dat iPhone-logo zegt genoeg…
@JvT: haters gonna hate
@robbie:
Gok ik ook, denk niet dat ze iets oraals aan het doen was op die moment…
Er gebeuren wel meer ongelukken met vrouwen en onwillige gaspedalen.
Ik hoop dat ze het overleefd , je moet wel heel erg goed kunnen rijden om het zo ver te schoppen in de autosport als vrouw en ik had haar graag in actie gezien .
@norge: jij ziet niet genoeg ‘vrouwen in aktie’ ?? :lol:
@Megakix:….. nooit genoeg….. :lol:
@norge:
Zat al te wachten op de eerste onzinnige vrouwengrap.
Gefeliciteerd je hebt gewonnen.
Laten we nou eerst even afwachten wat de oorzaak is,dit is op zichzelf al triest genoeg.
@jrk68: Zie jij een grap dan ? Ik maak alleen een opmerking dat het wel vaker gebeurd ,en inderdaad even afwachten ….
@norge:
Regel 1 vind ik op dit moment wel ongepast.
Verder ben ik het met je eens.
Had dit trouwens niet van jouw verwacht daar je doorgaans genuanceerde reacties hebt.
Een beetje formule 1 testrijder of coureur haalt eerst zn stuurtje weg voordat hij/zij naar zichzelf kijkt of alles goed gaat.
Au, die foto ziet er niet goed uit. Sterkte!
Dat gaat ze niet redden vrees ik als ik zie hoe die laadklep op de cockpitrand staat.
wat een drama…
Wrong. Ze reed helemaal geen testrondjes, ze werkte een rechte-lijn test af.
@raphael: Check, aangepast.
@raphael: Ok, testen is namelijk verboden tijdens het seizoen maar je mag wel jaarlijks 2 rechte-lijn tests uitvoeren als ik het goed heb.
@raphael: testen is helemaal niet verboden. Er zijn dit jaar zelfs 2 testsessies. Ook kan je shake-downs en rechtelijntests doen (zit volgens mij geen limiet op). En daarnaast een aantal keer per jaar video-opnames maken (op harde demobanden).
@robbie: Nee, nee en nee. Drie keer mis jongen. Testen is weldegelijk verboden, alleen tijdens de door FIA aangegeven perioden mag er tot een maximaal 15.000 kilometer getest worden. Straight-line tests, shake-downs en film dagen zijn strikt gelimiteerd en gecontroleerd en niet onbeperkt.
@raphael: je spreekt jezelf lekker tegen? Je zegt zelf dat er WEL GETEST mag worden.

Er mag weliswaar niet ONGELIMITEERD getest worden, maar er zijn wel degelijk een aantal testmomenten dit seizoen.
@robbie: Nou nou, niet schelden he. professioneel blijven :P
@robbie: Ja pannenkoek, maar we hebben het hier over één team dat op een landingsbaan rijdt. Ik was er even vanuit gegaan dat we hier allemaal ouder dan 12 jaar zijn en begrijpen dat het dus niet om een door de FIA ingeplande test gaat. Maar jullie moeten inderdaad maar niet inhoudelijk over de F1 gaan berichten want dit begint sneu te worden..
@raphael: je wil (of kan?) het niet begrijpen he?

Jij stelt: testen is namelijk verboden tijdens het seizoen

Ik stel: testen is helemaal niet verboden. Er zijn dit jaar zelfs 2 testsessies.

Jij stelt: Testen is weldegelijk verboden, alleen tijdens de door FIA aangegeven perioden mag er tot een maximaal 15.000 kilometer getest worden.

Daar spreek je jezelf dus onwijs tegen. Je zegt namelijk eerst dat testen verboden is en daarna zeg je dat er wel getest mag worden. Ben je soms vergeten dat er op 1 tm 3 mei gestest is op Mugello? Oftewel tijdens het seizoen.

Jij doet net alsof ik zou zeggen dat dit incident met Villota heeft plaatsgevonden tijdens een of andere FIA test. Dat zeg ik nergens. Dat maak jij ervan.

Jij bent degene die stelt dat testen in het seizoen verboden is. En dat is pertinent niet waar. 2012 is het eerste seizoen sinds 2009.

En daarnaast:
As teams will only be permitted to do fifteen days of testing over the course of the season, the pre-season winter testing schedule has been cut back to accommodate the Mugello test.


@robbie: Haha autoblog en F1, topcombinatie! Nee jongen, aangezien dit artikel plaatjes heeft van een vliegveld met daarop busjes, auto’s en oh ja een F1 auto ging ik ervanuit dat iedereen begreep dat dit niet een door de FIA aangewezen locatie en moment was om te testen.
Ik dacht dus dat ricardo dacht dat individueel testen op willekeurige locaties is toegestaan, wat niet het geval is. Ik denk dat we allemaal kunnen zien dat dit niet een circuit is met andere teams. Maar voor sommigen is dat blijkbaar niet obvious genoeg..
@raphael: je draait er lekker omheen zeg…

Blijkbaar is het te moeilijk voor jou om toe te geven dat jij een uitspraak doet die feitelijk onjuist is.

Jij bent namelijk degene die zegt:

testen is namelijk verboden tijdens het seizoen


En dat is feitelijk onjuist. Neem je verlies als een man zou ik zeggen. Ik verwijs nergens in mijn comments naar het artikel of specifiek naar het ongeluk van Villota. Ik reageer puur & alleen op jouw onjuiste opmerking dat “testen tijdens het seizoen verboden is”.

Dat is een opmerking die helemaal nergens op slaat.
@raphael: en nog even los daarvan:

Er wordt nergens, maar dan ook nergens gesproken over een “door de FIA aangewezen locatie en moment was om te testen” er wordt alleen gesproken over een (rechtelijn)test.

Dat is dus een test. Dat kan ook jij niet ontkennen. Wij kunnen er weinig aan veranderen dat jij dingen ziet/leest die er niet zijn. Jij trekt conclusies op basis van zaken die er niet staan.
@robbie: Nee dat staat er inderaad niet. Maar dat stond er wel. Ricardo heeft het aangepast, zie hierboven. Er stond dat ze testrondjes reed. En dat is niet mogelijk. Vervolgens zei ik dat testen tijdens het seizoen verboden was en dat het om een rechte-lijn test ging en heeft hij het aangepast.

En ja ik zei dat testen verboden was, voor de 300ste keer omdat het obvious was dat het hier niet om een test ging op een circuit en met andere teams. En in dat geval is testen verboden. Verband, robbie, het gaat om het verband. Jij rukt er een zin uit en zegt: … ! Zo werkt het echte leven niet jongen. Gelukkig snapt ricardo mij wel en heeft hij het aangepast.
En ik vind het toch wel raar dat jullie altijd de sensatiezucht hebben dit soort dingen te brengen maar over de daadwerkelijke F1 verschijnt niets.
@raphael: Iets om over na te denken…
@raphael:

Misschien als jij telkens F5 drukt dat het dan een keer komt.
@raphael: yups, dit werkt waarschijnlijk beter voor de views….
@raphael: klik eens op de tag “formule1” onder het bericht. We brengen meer dan genoeg Formule 1 gerelateerd nieuws, helaas horen dit soort berichten daar ook bij.
@CasperH: Nee jullie brengen 0 F1 nieuws. Ja roddels, salaris en wie Hamilton date ja. Met andere woorden sensatiezucht en roddels. Jullie vermelden niet eens wie er een GrandPrix wint. Wat nou we brengen F1 nieuws?
@raphael: dus we mogen niet schrijven over iets dat gekoppeld is aan de belangrijkste autosport omdat we geen verslagen doen van de races of melden wie er winnen? Dat is je argumentatie?
@CasperH: Misschien een keer een interessante achtergrond of een artikel gewijd aan techniek? Zoals je zelf aangeeft gaat het om de belangrijkste autoSPORT maar autoblog doet vooral verslag van het (mijns inziens lege) wereldje dat eraan vast kleeft. Dit bericht valt daar uiteraard niet onder maar je begrijpt vast wat ik bedoel.
@CasperH: Natuurlijk, je mag schrijven wat je wil. Ik zeg alleen dat jullie niets inhoudelijks aan de F1 doen. Om dan wel de roddel en achterklap te vermelden is puur sensatiezucht. Slechts een constatering en gezien de plusjes is men het met me eens.
@raphael: Wat een geneuzel. Autoblog brengt inderdaad niet al te vaak nieuws over Formule 1 races, maar in een recent verleden werden zelfs complete wedstrijdverslagen gepubliceerd na een race. Ook heeft er hier enkele weken geleden nog een filmpje gestaan van een F1-auto die doormidden was gezaagd met alle technische uitleg erbij.
Dat niet alle ins en outs op Autoblog staan is ook niet zo gek, daar zijn andere sites voor.
@raphael: en om daar dan over te zeiken bij een bericht wat alles behalve roddel en achterklap is, is vette onzin. Dan krijg je een keer iets inhoudelijks (wat we overigens best vaker doen, alleen niet specifiek over de races) en dan is het weer niet goed.
@CasperH: Nee dit is inderdaad geen roddel en achterklap maar pure sensatiezucht. Iedereen weet dat niets zo goed verkoopt als een bijna sterfgeval. Walgelijk
@raphael: juist jij zou moeten weten dat we liever niet over ernstige danwel dodelijke ongevallen schrijven.
@CasperH: Geef me dan 1 goede reden dat jullie dit vermelden? De beste vrouw heeft nog nooit in de F1 gereden, is volstrekt onbekend. Rijdt een nietszeggende rechte-lijn test voor het aller slechtste team van een serie waar jullie inhoudelijk NIETS over berichten, en dan zeg je dat je liever niet over ernstige ongevallen schrijft…. *kuch Simoncelli *kuch Wheldon *kuch A2-ongeval *kuch Mercedes personeel *kuch Zandvoort.. moet ik nog even doorgaan?

Dus nogmaals, de reden van dit bericht is..? Juist sensatie
Nee wijsneus, de reden van dit bericht is dat het nieuws is. Net zoals het nieuws is als er in Baghdad 25 mensen opgeblazen worden, of in Zwitserland een bus vol kinderen crasht in een tunnel, of je het nou leuk vindt of niet. Bovendien hebben we al eens eerder over de Villota geschreven, dus waarom nu niet?

Je mag je mening hebben, en die van harte etaleren hier, maar volgens mij zijn we jou nog geen verantwoording verschuldigd over onze onderwerpkeuze. En daar wil ik ’t graag bij laten.
@sir_smokalot: En jij moet beter lezen, niet-zo-wijsneus. Ik zeg dat jullie mogen schrijven wat jullie willen uiteraard. Je hoeft je zeker niet te verantwoorden. Ik zeg alleen dat jullie sensatiezuchtig en roddel gericht zijn. Constatering. En die 30 plusjes naast m’n opmerking zeggen mij dat ik zeker niet de enige ben die er zo over denkt….
@raphael: we schrijven hierover omdat het belangrijk nieuws is, net als je andere voorbeelden.

Oh, en je kan wel heel hard blijven roepen dat we niets inhoudelijk over de F1 posten, maar dat maakt het nog niet waar. Nogmaals: klik eens op die tag onderaan het bericht. Laat je verrassen.

*Done feeding trolls.
@CasperH: Nicole Scherzinger is terug bij Lewis Hamilton, Alonso verdient het meeste etc. Ja man echt sterk F1 nieuws…
@raphael: zoals ik al zei: done feeding the troll.
@CasperH: Aan al die ‘thumbs up’ bij raphael’s berichten is wel te merken dat niet alleen hij er zo over denkt. Misschien moeten jullie eens stoppen met overal tegenin te gaan en gewoon ook eens proberen te luisteren naar de meningen van anderen. Op die manier wordt Autoblog er alleen maar beter op.
@autospotter15: het heeft niets te maken met “overal tegenin gaan” en we nemen jullie opmerkingen en kritiek absoluut serieus. Dat wil echter niet zeggen dat we zo maar klakkeloos alles gaan doen wat iedere willekeurige bezoeker roept. En als mensen onterechte verwijten maken dan hoeven we dat ook niet zomaar te slikken, toch?

Om dit artikel maar als voorbeeld te nemen: hoeveel mails denk je dat we gehad hadden dat we hierover hadden moeten schrijven als we hier niet over hadden geschreven? Ik beloof je dat het er een stuk meer zijn dan de enkeling die nu in de reacties roept dat we alleen maar voor de sensatie posten.
@raphael:

Ik speel F1 2011 op me playstation en daar win ik vaak een grand prix, maar ik weet niet of je daar wat aan hebt als nieuwswaarde ?
Maar ik kan me wel deels vinden in je opmerkingen, dat de nieuwswaarde hoger ligt bij het winnen van titels waarmee geschiedenis wordt geschreven, boven dat van een vrouwelijke testrijder die in de prak ligt door een technische fout en haar eigen stuurkunsten.
Maar dit is autoblog… en het hoogst haalbare wat de bloggers hier kunnen posten.
Het enige wat je kan doen is berichten af en toe lezen, een sarcastische of grappige comment of mening plaatsen en voor het echte nieuws elders gaan, waar de meeste mensen je via links doorverwijzen.
@raphael: dit is een allround autoblog. Voor puur F1-nieuws kan ik je doorverwijzen naar http://www.formule1.nl...
integralechubasco
@raphael: en wel dombo genoemd worden terwijl De heer R. zich stukbijt op zijn eigen fouten… Leuke manier om met je lezers om te gaan…
@integralechubasco: en toch moet je op zulke momenten het niet afschuiven op de hele AB redactie he..

en dan nog, hun mogen toch ook wel eens onaardig doen? wat ontneemt hun dat recht.. het hebben van een site? lekker schijnheilig zooitje zal dat creëren..
integralechubasco
@dennisr: tja, dombo scheldwoord is intussen door de heerR. wel weggehaald… niet om het een of ander maar we zijn allemaal mensen en AB team ook, dus zij worden ook zodanig behandeld.
Die laadklep heeft een beetje guillotine functie op deze manier, erg pijnlijk….
Heel jammer nieuws, maar eerlijk was deze vrouw ook niet klaar voor F1.

Als je haar ‘prestaties’ voor F1 bekijkt + het feit dat ze zelfs niet de plaats van Timo Glock mocht innemen toen die ziek was tijdens de vorige GP, is het wel duidelijk dat ze enkel voor de publiciteit (als vrouw) is aangetrokken.

Niet dat ik het daardoor minder erg vind, zou een drama zijn voor de F1
@quin:
Dat ze daar niet mocht rijden is niet zo raar.

A Glock heeft wel de vrijdag gereden en het was pas op zondagmorgen duidelijk dat hij niet kon rijden. Dan mag je hem regelementair niet vervangen.

B Als je de tekst had gelezen dan wist je dat dit haar eerst meters in die auto waren.

Het kan best zo zijn dat zij puur om pr redenen is aangetrokken maar wat doet dat er toe.
Er hebben zeker in het verleden ook zat kerels in de F1 gereden zonder enige vorm van talent.
@jrk68: Tekst heb ik inederdaad gelezen. Ik dacht maar aan één van de redenen waarom dit heeft kunnen gebeuren. Het kan zeer goed mogelijk zijn dat het een defect aan de wagen was.

Anyway: hopelijk blijft Senna het laatste sterfgeval. Als je de berichten + geluidsfragment hoort, klinkt het niet al te best allemaal.
@quin: We hebben “INSIDE INFORMATION”………
@quin: Ze heeft niet eens een superlicentie en dus mag ze niet eens racen in een F1 auto.
http://en.wikipedia.org/wiki/FIA_Super_Licence
@robbie:
vind ik ook raar dat Marussia haar laat racen zonder die licentie, denk dat je dan vrij kansloos staat als coureur na zo een incident, regels zijn regels.
verzekering kan zich nu zo maar terug trekken denk ik, kan ze het mooi zelf betalen..
@RazorHead: Om te testen moet je geen superlicentie hebben.
Maria zou ook nooit zo’n superlicentie krijgen als je naar de vereisten kijkt (succesvol zijn in de lagere klassen).
@Mee:
Het helpt als je succesvol bent in lagere klassen, het is echter niet het enige criterium.
Je kunt hem ook krijgen als je voldoende km in een F1 hebt getest.

Zie Raikkonen, die had alleen kart en Formule Renault titels en heeft zijn SL gehaald door voldoende km in een Sauber te testen.

Zou ff in de annex J op moeten zoeken of die regel nog steeds bestaat.
@RazorHead: die superlicentie heb je alleen nodig om te RACEN (zoals ik al eerder zei).

Waarom ze haar toch in die auto zetten?

– Geld!
– Aandacht
– Je moet ervaring opdoen om zo’n licentie te krijgen
Holy mozes! Dat ziet er niet al te best uit, laadklep precies op oog/nekhoogte. Als je daar met 20 km/u tegenaan rijdt kan je het al niet navertellen. Ergste van allemaal is dat ze geen kant op kon in de cockpit brrr hoop dat ze het red.
@CL65: ik hoop ook dat ze het redt maar dan wel in een redelijke staat van gezondheid en niet als een kasplantje in een rolstoel. Denk dat dat het ergste is wat je een coureur kunt aandoen.
http://audioboo.fm/boos/871249#t=1m25s

Daar is de crash te horen, klinkt niet gezond als je nagaat dat haar hem de crash opving.
Wel een zeer ongelukkig ongeval. Dat zijn ze natuurlijk altijd maar dit is erg botte pech: precies op hoofdhoogte tegen zo’n klep aan.

Ik hoop dat ze het haalt!
Mooi die advertentie als 1e reactie:
“Joh, ik blijf het zeggen: écht voordeel pak je bij Volkswagen Bedrijfswagens.” Nou bedankt VW, met jullie bedrijfswagen was de laadklep zeker zachter geweest of wat?

Wat een ongeluk zeg, maakt daarbij niet uit hoe snel je rijdt. Als de helm de complete kracht van de auto (massa + aandrijving) moet opvangen heb je wel een serieus probleem. Mijn gedachte gaan uit naar Maria, en ik hoop dat ze er weer bovenop komt!
@fapfap: dat is inderdaad niet netjes, de advertentie is weggehaald.
Eerste sessie nog wel.
Als ze het maar overleeft is het goed
j00rs via iPhone app
Nasty, precies die klep op hoofdhoogte. Hopelijk is het niet heel hard gegaan, anders ziet her er wel erg slecht uit.
j00rs via iPhone app
@j00rs: *het
Dat geluidsfragment is ook niet echt prettig om te beluisteren
No way!? Hoe kan dat nu weer gebeuren tijdens een practice lap?? Het is te hopen dat ze niet al hersendood in coma ligt, als een helm de klap op moet vangen… Laat staan de gedachte dat de laadklep haar net iets anders raakte, brrr.
the-budel-guy via iPhone app
@phaeton: volgensmij is in een helm de zwakste plek het vizier en volgenmij is ze daar voornamelijk geraakt als ik de foto zie.
Helm vs laadklep. That’s not a match made in heaven.
Afschuwelijk. Daarom wil ik ook geen electronisch gaspedaal. Kleine bug in het systeem en je bent dood.
@midasracer: Klets verhaal. Daarom blijven gaskabels oid. nooit hangen? Die post van de De Tomaso niet gezien eerder deze week? http://www.autoblog.nl/video-de-tomaso-rijdt-het-publiek-in-tijdens-show
Wordt weer gereageerd zonder na te denken hier..
@jaspernts: Ja heb ik ook wel eens gehad, maar in dit geval schijnt het dat de computer gas bijgaf als anti stall beveiliging en de vrouw de auto nog in de versnelling had staan. Dus geen kletsverhaal, maar levensgevaarlijk programmeerwerk. De anti stall beveiliging had alleen mogen inkomen bij neutraal.
@midasracer: Wat dat betreft is het geen klets verhaal, je hebt gelijk: progammeerfout.
Maar dat wil nog niet zeggen dat electrische gaspedaal systemen onveiliger zijn dan de mechanische systemen.
@midasracer: Anti-stall heb je echter ook in de 1e versnelling nodig. Die F1 motoren moeten veel toeren blijven draaien anders vallen ze uit, daarom wordt dat gecompenseerd. Daarnaast is de 1e versnelling aardig lang, waardoor je niet lekker langzaam op de koppeling met de file mee kan rijden. Als ie tijdens het rijden uitvalt is het ook gevaarlijk, die achterwielen blokkeren dan meteen. Ze had hem gewoon in z’n neutraal moeten zetten
4991 via Android app
Ik had net een goede dag dan krijg je zo’n bericht te lezen. Deprimerend dit. Waarschijnlijk is zij hersendood als je naar die klep kijkt.
Triest hoor, hopen dat het goed komt met d’r. Als coureur hou je er ook in een vrije training altijd rekening mee dat er iets mis kan gaan. Maar ik denk niet dat zij er rekening mee heeft gehouden dat ze in een dergelijk eenvoudige testsessie (hoe spannend ook lijkt me, om ooit in een F1 te mogen sturen..) ook maar enigszins in een gevaarlijke situatie zou belanden. :(
als je naar de foto kijkt, dan zie je dat de klep onder het vizier zit, of die onder de helm ook zit kan ik zo niet zeggen.. je ziet de boord nog van de helm onder het vizier
Zo te zien op de foto reed ze niet recht op de laadklep in, maar raakte ze deze in een hoek. Hopelijk voldoende hoek om niet als -zoals eerder gezegd- als guillotine gewerkt te hebben!
Hopen dat ze het kan navertellen!
Ben benieuwd wanneer de eerste vrouw haar opwachting maakt in de formule 1…
@eltee: Correctie, er zijn er wel meer geweest. De laatste Giovanna Amati ergens begin jaren 90.
-edit: nutteloze bijdrage-
hopelijk komt ze er bovenop
Met een beetje vaart gaat zo’n klep dwars door je helm. En omdat je in zo’n wagen heel weinig speling hebt, kan je je lelijk bezeren…
Goed om te horen dat er positieve berichten zijn en hopen dat ze er weer boven op komt.

OT: Wel opvallend dat autoblog de enige site is waar (merendeel) normale reacties staan en waar het artikel geupdated wordt.
Als ze ineens wegschoot zal dat wel met 50+ km minimaal geweest zijn…

Shit gaat hard…

En niet lullig bedoeld maar als je een mooi meisje bent en ineens zit je gezicht vol littekens, ik zou mezelf nooit meer in de spiegel durven te bekijken…. Vreselijk zoiets!
Sterkte!

Hij blijft updaten! Beetje ongepast misschien, maar vrouwen achter het stuur?:p
@meneersander: totaal onsmakelijk.. Too soon.. Too soon…
4991 via Android app
Volgens gpupdate is ze bij bewustzijn wat natuurlijk goed nieuws is.
Yep, zie ook laatste update van ons.
Verschrikkelijk dit soort dingen, maar het is en blijft een luxe probleem.
@midasracer

Anti-stall trekt ook direct de koppeling in.
@basjaski: Schijnbaar niet , anders accelereert die auto niet weg…
@basjaski: Maar nu even niet.
@basjaski: Dat dacht ik dus ook. Kan me nog een aflevering van Top Gear herrineren waarin Hammond dat ook meerdere malen had in een Renault F1 tijdens het wegrijden.
Welke achterlijke gladiool laat zo’n laadklep dan ook zo open staan?
@bozewolf: miss waren ze nog aan het uitpakken… Beetje stomme opmerking zo… Beetje de zelfde vraag als waarom gebeuren er ongelukken
@lamdi: Jaja, ze waren aan het uitpakken, daarom waren de deuren van die vrachtwagen ook dicht zeker?
@bozewolf: ze laten de laadklep openstaan om als trap gebruikt te worden, om spullen makkelijker uit de trailer te halen, en de beste hoogte is zo hoog als waar de helm zit
@rsvbf1: Ja, dat snap ik wel, maar de deuren lijken dicht en vergrendeld. Daarnaast is het toch niet de beste plek dan om te gaan uitpakken?


Elke truckchauffeur weet toch dat zo’n laadklep in principe een halve guillotine is?


Het lijkt me toch zo knullig om dat ding te laten open staan terwijl er iemand in een F1 rondraust.
Ze zal het vast wel overleven, misschien kan ze haar race carrière wel oppakeken.
Geen woorden voor!

Zo een auto is een kogel op wielen, bij de minste verstrooidheid of foute beslissing of mankement wordt je afgestraft, of het nu een man of vrouw is, het kan bij iedereen gebeuren, van mij zal je niet horen dat het weer een vrouw is omdat ik zelf meer lullige crashes met mijn auto’s gehad heb…
Familiare smoel.
Pf, echt “goed” is het uiteindelijk dus niet afgelopen. Racen zal ze nooit meer doen en het staat te vrezen dat ze nog aardig verminkt is ook.

Tragisch.
Ja. Het is de vraag hoe haar gezichtsverwondingen opknappen, maar het zal wel niet erg mooi zijn.
Aan de andere kant: met 1 oog kan je prima leven, en met littekens eveneens. Niki Lauda is er ook oud mee geworden zullen we maar zeggen. Het was een tandje erger geweest als ze verlammingsverschijnselen oid had, dan ben je ineens een stuk beperkter in je doen en laten.
@sir_smokalot: Tsja, ze leeft nog en praktisch alles schijnt nog te werken…het had dus ook slechter kunnen aflopen.

Blijft een bizar ongeluk.
Heel jammer dat ze haar oog moet missen. Ook lullig dat haar carrière in 1 klap voorbij is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).